מנצ'סטר יונייטד 2011/2012

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏7/7/11.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מה אתם רוצים מוולבק? היה בסדר גמור בנבחרת כולל שער ניצחון סופר חשוב מול שבדיה. להעדיף אותו בעונה הנוכחית על פני בארבטוב לאור הגילאים והכושר הנוכחי של השניים זאת בחירה צפויה וקלה של פרגוסון.
     
  2. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    חודש? תנסה משהו כמו חצי עונה. גם במשחקים טובים שלו הוא מחמיץ ללא הרף. ראיתי משחקים גרועים של שחקנים רבים, אבל אצלו זה בלתי נסבל. הוא רואה ובלתי נראה על המרגש. ממש רוח רפאים. ללא שום קשר לזה, אמרתי כבר שהיינו צריכים להיפטר ממנו עוד בתחילת עונה שעברה עם הרקורד המטעה שלו ומאז הוא DEAD MAN WALKING. כרגע, אף מועדון לא יבזבז עליו כסף ובצדק.

    לא ברור לי מאיפה כל הסימפטיה הזו לשחקן כ''כ מעצבן. גם זלאטן לא אוהב לרדוף אחרי בלמים, אבל כשהכדור אצלו הוא מחזיר שבעתיים לקבוצה ולא צורח עליהם כמו חמור. מה תרם הבולגרי? הוא מקבל אינספור כדורים והוא בקושי מגיע אליהם, וגם שהוא מגיע הוא סוחב את המגן לצד או מאט את המשחק כי אין לו מהירות. אז נתנו לו לשחק עונה שלמה בעמדה ניסיונית על חשבון טבז, ועוד עונה בעמדה טבעית ועוד עונה שהוא מתרץ בפציעה טורדנית, והנה כל רגע הוא מתאקלם... ואוטוטו הוא מתחיל להפציץ... וחלאס זה מגוחך. הוא פשוט בלוף ומעולם לא היה מספיק טוב בשביל מנצ'סטר יונייטד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/12
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אני היחידי שחושב שאם ביינס יגיע אברה הולך להיות מוסט לעמדת הקיצוני? פרגי כבר ניסה את הרעיון בעבר ולאור חוסר היציבות של יתר הקיצונים בקבוצה (יאנג ונאני) יש לי הרגשה שזאת התוכנית של פרגי, שמבין שיתכן ואברה לא יכול לחזור ליכולת ההגנתית שהוא הציג בעבר, ולכן מה שהוא מנסה זה לשים יותר דגש על התרומה ההתקפית של אברה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏11/7/12
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    בעונה הראשונה ברבאטוב לא היה טוב. בעונה השנייה ברבאטוב לא היה טוב. בעונה השלישית ברבאטוב היה גורם מאוד משמעותי בחצי הראשון של העונה, אבל נמוג לאטו בהמשך. ואז הכנסנו את הרננדס, שיתוף הפעולה שלו עם רוני עבדה מצוין והשאר היסטוריה, לרבות אליפות וגמר אלופות.

    ברבא ורוני מעולם לא נראו ממש טוב יחד. לשניהם היו רגעים טובים, אבל כשיתוף פעולה זה לא היה מי יודע מה. הם לא השלימו זה את זה. המהירות והתנועה של וולבק והרננדס עושות את זה הרבה יותר. אולי זה לא מקרי שהתקופה הכי טובה של ברבאטוב אצלנו - מחצית העונה הראשונה ב-2010/11 - היתה כשרוני נעדר חלק גדול מהזמן וגם כששיחק לא היה דומיננטי.

    אין לי בעיה עם ברבא, עם ה'עצלנות' שלו לכאורה. יש שחקנים יותר אנרגטיים ויש פחות. זו החבילה שנקראית ברבאטוב והיא לא השתנתה ביונייטד. לא יודע אם פרגי חשב שהשחקן ישתנה בגיל 27 והלאה, או שראה את הסגנונות משתלבים. כך או כך, זה לא קרה. ההערכה של המנג'ר היתה שגויה. קורה.

    לגבי אברה, בזמן שאני לא פוסל את האפשרות שנראה אותו צץ כקיצוני כשהקיצונים הבכירים ייעדרו, כתגובת חירום, אני לא רואה את זה במצב קבוע ולא רוצה לראות. הכדור האחרון שלו לא כזה טוב, ובכלל, זה תמיד שונה להיות מגן תוקף כשההגנה מסתכלת קודם כל על הקיצוני באגף שלך, מאשר הקיצוני עצמו. תוכנית זה לא.
     
  5. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,993
    לייקים שהתקבלו:
    15,848
    כמו נוח שאפשר להגיד "קורה" על טעות בגובה של 30 מ' פאונד. חלק מהלוקסוס שהיה לפרגוסון במשך שנים.
    מועדונים אחרים יכולים להתפרק למשך שנים על נפילה במחיר כזה.
     
  6. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    זה העולם. מי שלא יכול להרשות לעצמו טעות ברכישת שחקן של 30 מיליון פאונד, לא צריך להשקיע את הסכום הזה בשחקן אחד. בכל מקרה, העובדה שפרגי יכול להרשות לעצמו טעות כזו טמונה גם ביכולת שלו להביא הרננדס בשישה מיליון ולפתח את דני וולבק בהשקעת אקדמיה בלבד. אלמלא השניים הללו, הסיפור היה אחר.
     
  7. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פרגוסון תמיד אהב שיהיה לו בקבוצה חלוץ מהזן הפחות מהיר ונייד, אבל מאד טכני וקורא מצוין את המשחק. זה עבד לו יוצא מהכלל עם קנטונה ושרינגהאם, פחות עם ברבטוב. לדעתי זה מה שהוא חיפש בהחתמה שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/12
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אפילו את אברה, מהמגינים ההתקפים הטובים שיצאו לי לראות מאז ומעולם, הגבילה האחריות ההגנתית, ואני אסביר. נכון, אברה כמגן יכול לעלות בכל התקפה ולהגיע סמוך לרחבה של היריב, אבל זה בערך המקסימום שהוא יכול לעשות. אין מגן בהיסטוריה (כולל הגדולים ביותר) שיכולים כל התקפה לקחת את הכדור לתוך הרחבה של היריב, אם זה מבצע אישי, אם זה הרמה סמוך לרחבה ואם זה בעיטה מהרחבה. המגינים לרוב מקבלים חופש עד החצי של היריב, לאחר מכן הם מתקדמים לטווח שממנו הם יכולים להרים לרחבה אבל גם טווח שישאיר להם מספיק זמן לחזור להגנה למקרה של התקפה מתפרצת. לא יותר מכך, בטח אם מי שמשחק איתך באגף (וזה היה רוב הזמן) הוא נאני.
    מזמין את כולם לצפות במשחק שלם שלנו משנה שעברה ולהגיד לי כמה פעמים אברה חדר לרחבת היריב, כמה פעמים הוא המשיך את המבצע שלו לתוך הרחבה. כשמדברים על המסירה האחרונה של אברה, על כמה מסירות כאלה, מטווח מסוכן וקטלני אנחנו מדברים פר משחק? שתי מסירות, מקסימום שלוש.

    בהחלט אפשרי, שאם אברה ישחק כקיצוני ויקבל חופש התקפי מלא, כמו נאני למשל, כלומר שהוא לא יצטרך לחשוב בכל פעם שהוא חודר לרחבה או מאיים על השער איך הוא מספיק לחזור להגנה, הוא יהיה יעיל יותר.
    זה כבר לא יהיה אברה המגן שישפט עבור השניים - שלושה כדורים שהוא מכניס במשחק לרחבה, אלא אברה שמכניס כמות גדולה יותר של כדורים לרחבה ושיש לו יותר הזדמנויות וביטחון לאיים על השער.

    קיצוני ומגן, מבחינה התקפית, הם שונים לחלוטין בקונספט. לא חושב שאפשר באמת לדעת איך יהיה אברה כקיצוני עד שלא נראה אותו שם לאורך זמן. לי יש הרגשה שהפיכת אברה לקיצוני תשחרר אותו הרבה יותר ולכן גם תוציא ממנו יותר מבחינה התקפית כי הנתונים שם - מהירות, זריזות, שליטה בכדור, הבנת המשחק, תנועה ללא כדור, יכולת לבצע דאבל פס גם תחת לחץ, כל מה שצריך כדי להצליח כקיצוני.
     
  9. שםמשתמש Member

    הצטרף ב:
    ‏1/5/11
    הודעות:
    886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה מועדונים בדיוק? וויגאן? ברנלי? רדינג? כמו שכבר אמרו כאן, מי שמוציא סכום מסויים, כנראה שהוא יכול. חוץ מזה, פרגוסון קנה בערך 3 שחקנים במחיר הזה "במשך השנים". צ'לסי קנו ב-50 מיליון חתיכת פלופ שלא עשה כמעט כלום במשך שנה וחצי, אבל הם יכולים. סיטי יכולים לטעות כמעט כמה שהם רוצים עם רכישות (לא קורה בד"כ, יאמר לזכותם). אף אחד לא מוציא את מה שאין לו.

    אברה לא מספיק טוב לתפקיד לדעתי. המסירות שלו לא מספיק טובות והבעיטה שלו חלשה מדי, גם אם יש לו יכולות טובות אחרות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/12
  10. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    זאת פריבילגיה שהוא הרוויח ביושר בניגוד למאמנים אחרים. הוא כמעט תמיד פוגע ברכש. הרי כשאתה מבזבז כמו מטורף על שחקנים בינוניים ו''מציאות שוות'', ברור לך שבלופים גדולים יותר לא יעברו בשקט...

    קנטונה וטדי לא היו איטים בשום מובן. הם היו אתלטים. ברבאטוב כדורגלן איטי, זה מאפיין את המשחק שלו ביחד עם אדישות (וזה ממש לא קור-רוח, כשהוא מול שוער הוא חסר כל בטחון). אם היינו מחפשים רקדן פלמנגו היינו משאילים שחקן ספסל בליגה השנייה בברזיל. פרגסון חיפש משהו אחר לחלוטין והוא פישל. חד וחלק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/12
  11. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טדי שרינגהאם בתקופתו ביונייטד היה איטי מאד. אולי בגיל 25 הוא היה מהיר, אין לי מושג.
     
  12. nadav dashti Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/11
    הודעות:
    166
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם מטיל בתפקודו של אברה בתפקיד הזה. קודם כל זה בגלל שזה אומר שהוא יראה הרבה ספסל כי הוא יהיה הקיצוני הרביעי בחשיבותו(נאני ויאנג יכולים לשחק בשתי התפקידים וזה מבלי שמחשיבים את גיגס). בכל השנים שלו גם ככה הוא לא כבש ובישל כמות גדולה של שערים אז זה סתם הימור שלא שווה את הסיכון. וכל זה בשביל מה? כדי להביא את ביינס? אני מעדיף כבר להביא קיצוני טבעי, אבל קודם כל קשר מרכזי must.

    גם אני לא אהבתי את ברבטוב, בעיקר בגלל החוסר הופעה שלו למשחקים חשובים. בעיקר זכור לי המשחק נגד סיטי בגביע בוומבלי, שעוד במצב של 0-0 הוא החמיץ 3 שערים בטוחים.
    ב2010 במשחק העונה נגד צלסי באולד טראפורד, מקיידה רק נכנס וכבש ועשה את מה שברבטוב לא הצליח לעשות וזה עדיין לא הספיק. אבל לפני שנתיים היה לו חלק גדול באליפות. כולם זוכרים את החמישייה. נגד בלקבורן(קבוצה שהעונה לא הצלחנו לנצח בבית), אבל את השלושער נגד ליברפול את המשחק נגד בלקפול שנחכים. האכזבה היא בעיקר שביחס למחיר ששמנו הוא לא היה שווה את זה.
     
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    בסדר גודל של יונייטד?

    ריאל מדריד הוציאה רבע מיליארד דולר בחלון ההעברות אחד ולא זכתה בכלום. במקרה הזה אני כן אגיד שבכל מקרה אחר הקבוצה הייתה מתפרקת אבל כאן מדובר פשוט בשחיתות כשאף אחד לא מבקש חובות ובטח לא מעניש כמה בכל מדינה מתוקנת.

    אז אתם אמורים להתפרק אחרי התקלה עם קארול?
     
  14. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    הוא כתב 'להתפרק למשך שנים', וזה בהחלט מה שקורה בליברפול. ה"תקלה" עם קארול עלתה לנו בעונה מלאה שבה הוא היה החלוץ הבכיר ובה הקבוצה סיימה במקום ה-8 וכבשה מעט מאוד שערים, ועכשיו מדברים על כך ששוקלים למכור אותו בהפסד של מעל ל-50% כך שהנזק נשאר איתנו גם לשנים הקרובות.

    מן הסתם Liverpool-Forever מעלה דיון ישן (ולא כ"כ חשוב) בנוגע למשאבים הכלכליים של מנ' יונייטד מול קבוצות אחרות לאורך שנות ההצלחה של פרגוסון. אני אישית לא חושב שברבאטוב היה נפילה, אבל אם סופרים אותו וגם את ורון ואנדרסון (עד עתה), זה נתון יוצא דופן ששלושה מתוך חמשת שחקני הרכש היקרים ביותר (30 מ' פאונד) היו כשלונות ובכל זאת הקבוצה נשארה הכי מצליחה באנגליה. צ'לסי נפלה עם טורס, ליברפול נפלה עם קארול, אם תשים במקומם חלוץ שמביא מספרים של 30 מ' פאונד - גם העונה הנוכחית וגם העונה הקרובה היו נראות הרבה יותר ורודות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/12
  15. skyday20 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/09
    הודעות:
    7,340
    לייקים שהתקבלו:
    3
    לא בדיוק נזק כי הרווחתם את סכום הקנייה של אנדי מהמעבר של טורס.
    נראה לי שאי שאפשר להאשים את המחיר של קארול בהתפרקות לאורך שנים, בגלל שזה בא מסכום המכירה של טורס, זה לא ממש יצא מהכיס של ליברפול, אלא אברמוביץ גרם לזה.
    במקרה הספציפי הזה, זה רק עניין של קנה מידה, אם טורס היה נמכר ב25, וקארול היה נקנה ב10, זה היה יותר טוב.? זה לא אומר שהיה לכם יותר כסף לרכש, כי הייתם מרוויחים חצי.
    לא צריך לשכוח את טורס במקרה הזה, זה מאוד קשור אחד לשני.

    לגבי ברבה גם לדעתי זה לא נפילה, Ratio של כמעט שער לשתי משחקים.
    וגם אם הוא לא מאוד רציף ביכולת שלו, לאורך השנים בכל זאת היו לו הרבה משחקים גדולים, זה לא כמות קטנה של משחקים בהם הייתה לו תרומה יפה, שחקן ברמה טכנית מרשימה.
    לדעתי סר אלכס לא יגיד שזה נפילה, לא בגלל שהוא יתבייש להגיד את זה, הוא מכיר בתרומה שלו, והעובדה שהוא נתן לו 108 הופעות מראה שיש בו אמון מסויים.