מנצ'סטר יונייטד 2013/14 - עידן מויס

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏20/7/13.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,232
    לייקים שהתקבלו:
    25,761
    מין:
    זכר
    נתחיל מתוצאות, ודאי שיש הבדל גדול נכון לתקופת זמן זו.
    בדיוק לפני שנה יונייטד ניצחה בגשר 3:2 ועלתה למאזן של 7 ניצחונות מול 2 הפסדים, קרי 21 נקודות, 7 יותר מאשר עכשיו.
    אולי אין הבדלים גדולים במשחק ההגנה המחפיר, אבל יש הבדל גדול במחויבות ושיטה בהתקפה.
    ברור שלפרגוסון היה ערך מוסף גדול בגלל איכויות אימון שיכל לכפות על ליקויים מסוימים בבניית הסגל, מה שקשה לצפות ממאמן אחר, אבל מאמן חדש היה צריך לזהות את הליקויים ולתקן.
    אני יכול להגיד שעכשיו המשחק של יונייטד מאוד מקרי, מה שאי אפשר היה להגיד על העונה שעברה.
    אני מאמין שכל מאמן אדון לגורלו במידה מסוימת, אבל מויס כנראה כן כישלון ידוע מראש כי לא נראה שיש לו את הכריזמה והאיכויות הנדרשות לאימון מועדון כה גדול.
    הטיעון הכי מכעיס זה שאי אפשר להפיק מהסגל הזה יותר. או קיי מי אחראי על הסגל ומי בנה אותו?
    מיום שמויס מונה הוא האחראי והוא הגיע בתחילת העונה ובתחילת חלון העברות.
    כרגע הוא מבצע את כל הטעויות כדי להצדיק את מי שהיה סקפטי לגבי המינוי הזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/10/13
  2. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אני די מסכים עם JW. מעבר לכך, אני משוכנע שפרגי השאיר את מויס עם סגל לא מאוזן שדורש הרבה שינויים. כן, הקבוצה הזו זכתה באליפות לפני שנה - ובצדק - אבל צריך לזכור שלא הייתה לה תחרות ממשית. קח לדוגמא את שחקני האגף של יונייטד: לא רק שרובם מעבר לשיאם ו/או לא מספיק טובים, הם גם לא מסוג השחקנים שמויס היה רוצה לעבוד איתם אם נלך לפי הקו שהציג באברטון.

    מוקדם מדי לשפוט אותו, במיוחד כשבמשחקים האחרונים אני בהחלט רואה שיטה מצידו. הוא מנסה לשלב שחקנים טכניים בעלי חשיבה מהירה ואפקטיבית, כפי שעשה באברטון, והשגת התוצאות היא רק עניין של זמן. האם הוא מספיק טוב להמשיך את מורשת פרגוסון? אי אפשר לדעת, אבל התשובה היא כנראה לא; כיוון שאף אחד לא יהיה מספיק טוב אחרי סר אלכס.
     
  3. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    אכן צריך לתת למויס קרדיט על ההרכבים לאחרונה. אלה ההרכבים שרוב האוהדים בפורומים באינטרנט היו בוחרים לפני המשחק, בשינויים מינוריים כאלה או אחרים.

    אבל איך שזה נראה בפועל...

    שוב ושוב החבר'ה שלנו מוסרים לאותם "שחקנים טכניים ואפקטיביים", ואלה (בעיקר נאני וגם יאנוזאיי) צריכים לעבור את המגן שלהם ולהגביהה, בתקווה שייצא מזה משהו.
    קשה לי להאמין שהשחקנים עושים את אותו המהלך פעם אחר פעם על דעת עצמם, ולכן אני מסיק שזו הוראה של מאמן.

    ואם זו השיטה שלנו, אז היא הבור של החרא.
    אין ספק שפרגי השאיר למי שבא אחריו סגל עם הרבה בעיות (די לבלבל את המוח על "סגל שדרס את הליגה בשנה שעברה". לא הייתה ליגה. כל הגדולות היו נראות בערך איך שיונייטד וסיטי נראות נכון להיום), אבל גם אם הסגל הזה אנחנו יכולים וצריכים להיראות יותר טוב.

    אני לא מדבר על האם אנחנו צריכים להיות יותר או פחות טובים מצ'לסי או ארסנל או סיטי, האם אנחנו צריכים בשלב הזה כבר להיות במקום כזה או אחר בטבלה.
    רק נתחיל בלשחק טוב יותר, טוב הרבה יותר.
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    גם אם הכדורגל תחת פרגי לא היה מרשים במשחקים כאלה ואחרים בשנתיים האחרונות, הוא עדין היה כדורגל קבוצתי.
    למעשה, הגדולה של פרגי היא שלא משנה מי עזב את המועדון, קאנטונה, רונאלדו, סקולס וכיוצא בזה, אנחנו המשכנו בדרך שלנו, המשכנו לשחק כקבוצה אחת, כיחידה אחת, גם בעונות עם סגלים מרשימים יותר וגם בעונות עם סגלים פחות מרשימים, אנחנו תמיד היינו שם בזכות הקבוצתיות.
    זאת לדעתי גדולה של מאמן ואולי התפקיד הכי חשוב שלו. לקבל את אחד מהסגלים הטובים באנגליה ולהגיע איתו לצמרת זה לא חוכמה, ברוב הימים האיכות על המגרש תעשה את שלה גם ללא קשר לזהות המאמן על הקווים. החוכמה היא להפוך את הסגל האיכותי ליחידה אחת, להציג כדורגל קבוצתי, וזה מה שמביא תארים ומביא יציבות.

    כרגע בכל משחק עולים על המגרש חבורת שחקנים מוכשרת מאוד ואיכותית מאוד, אבל זה עדין לא מרגיש ונראה כמו קבוצת כדורגל, עדין אין משחק קבוצתי אצלנו ואנחנו בינתיים מסתמכים באופן בלעדי על הברקות של אינדיבידואלים ולא על דברים שנובעים ממשחק קבוצתי.
     
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    כשמשנים שיטת משחק, כשמאמן חדש מגיע עם צוות חדש לחלוטין וכאשר אותה קבוצה - או יחידה כמו שאתה מציג אותה - עבדה שנים תחת מאמן שאין שני לו בעולם הכדורגל זה רק טבעי שכל מה שאמרת יקרה.

    מויס עשוי להצליח, אבל שום דבר לא ודאי וייתכן ויכשל. כך או כך, המעט שמגיע לו זה זמן וסבלנות. לבקר אותו אחרי פחות משלושה חודשים זה אולי לגיטימי, אבל לומר שאין סיכוי שיצליח ושהוא לא מספיק טוב עבור יונייטד כבר בשלב הזה? (אני לא פונה אליך באופן אישי אלא אל האוהדים שסבורים שהייתה זו טעות למנות את מויס) בעיניי זה התירוץ הקל.

     
  6. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    עם כל הכבוד העצום לגדולה של פרגוסון, צריך לומר שהוא השאיר ירושה מאוד בעייתית. סגנון המשחק של מנ' יונייטד צפוי, שבלוני ועייף תחת מויס אבל זו בדיוק הירושה שהוא קיבל מפרגוסון. חלק גדול מהשחקנים של מנ' יונייטד נמצאים בסגל בחסד ולא בזכות, בעיקר בעמדות הקישור המרכזי והאגפים, וזו גם חלק מאותה ירושה בעייתית שפרגוסון השאיר למויס.

    עם פרגוסון זה לא תמיד נראה יותר טוב, בעיקר בשנים האחרונות. התוצאות היו טובות יותר, כי בכל זאת הוא היה פיגורה יוצאת מן הכלל. למויס יש אתגר לא קל להתמודד עם האגו הזה ולשמור על כולם רעבים ומפוקסים, נראה שכרגע הוא לא מצליח בצורה מושלמת, בעיקר עם שני השחקנים הטובים ביותר בעונה החולפת - קאריק ו-ואן פרסי. על זה יש מקום מסוים לביקורת, ויש גם מקום מסוים לסבלנות. אבל הסגנון, והסגל? מויס לא שינה כמעט שום דבר, ואולי היה צריך לשנות, אבל כרגע הוא מתקשה בעיקר כי הוא קיבל ירושה מאוד לא פשוטה.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,232
    לייקים שהתקבלו:
    25,761
    מין:
    זכר
    הוא מתקשה כי הוא לא עשה כלום בקיץ ולא זיהה שום בעיה של הסגל.
    ירושה לא ירושה. היה לו כל הזמן שבעולם לפתור לפחות חלק מהבעיות. זה שהוא קופץ מטיאגו אלקנטרה וססק לפלאיני מראה על הבנה מאוד בעייתית בשוק השחקנים וזה כבר לא עניין של ירושה, אלא עניין של חוסר התאמה לרמות האלה.
     
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אמרת את זה גם על דה חאה והוא עדיין השוער שלכם. ברשותך, אקח את הזמן להגיע להחלטה ולא אקפוץ למסקנות כפי שאתה נוהג לעשות.
     
  9. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    חלון העברות אחד זה ממש לא "כל הזמן שבעולם". אני חושב שהוא לא קידם אתכם ביינתים גם מבחינה מקצועית (סגנון כדורגל) וגם מבחינת הרכש שעשה בקיץ, אבל אי אפשר להפיל עליו גם את בעיות העבר. הקבוצה הזו הייתה תלויה במשך הרבה יותר מדי זמן ביכולת של החלוצים הפנטסטיים שלה להכריע משחקים, כששחקני הקישור והאגפים נמצאים בכושר רע.
     
  10. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    קצת בדיילי. אבל הכניסה של יאנוזי לדעתי שינתה את המשחק. איזה שחקן מתפתח לנו.

    פלטשר השלים 66 דקות בקבוצת הנוער היום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/10/13
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,232
    לייקים שהתקבלו:
    25,761
    מין:
    זכר
    אפשר לצפות שהיה פותר לפחות חלק מהבעיות הבולטות. גם אם לא כולם. מויס עשה הכל בקיץ כדי להכשל.
     
  12. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    alexshw - לא מסכים. הוא דווקא כן ניסה, וזה כן היה בגלוי, להביא רכש רציני למרכז שזו להזכירך הייתה ה-בעיה שלנו. בסופו של דבר לא הצליח להנחית את האופציות הרציניות שלו, וכברירת מחדל הוא החתים את פלאיני. לטעמי, בעיקר מלחץ. אישית הייתי מעדיף שיחסוך כסף לינואר או לקיץ הבא כדי להביא שם טוב יותר.

    היום, כשהקבוצה נראת כמו חרא, אנחנו שמים לב גם לחורים בהגנה ולאגפים אומללים. לטעמי ההגנה רק צריך אימון וביטחון ובעוד האגפים שלנו לדעתי מאוד תלויים בנאני וינוזאי, ובהצטרפות המגן שבאותו קו שלהם. במשחק האחרון, כשסמולינג היה עם נאני בימין ולא תרם כלום, נאני נראה אשפה. ינוזאי נראה טוב רק כי גם ולנסיה נכנס יחד איתו.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,232
    לייקים שהתקבלו:
    25,761
    מין:
    זכר
    לא רק מרכז שדה גם ההגנה מחפירה וגם לשם דרוש חיזוק.
    בקבוצה 4-5 שחקנים שצריך למכור. מצפה ממאמן ברמות כאלה להבין שצריך ריענון ולהבין מי השחקנים שלא פוגעים כבר או לא מתאימים.
    כסף הזה בחלקו יכל לממן חיזוק.

    חוץ מזה גם בפן הפסיכולוגי הוא פוגע בביטחון של השחקנים. מאמן יונייטד לא צריך להגיד שלקבוצה חסרים 5-6 שחקנים בשביל להתמודד בהצלחה בצ'מפיונס גם אם זה נכון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/10/13
  14. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    תקשורת לחוד וחדר הלבשה לחוד, ככה אני חושב בדרך כלל. לפרגוסון היו התבטויות טובות יותר? והספר שפרסם עכשיו, עוזר לדעתך למצב הקבוצה?
    לדעתי ההגנה צריכה רק איזון ויורש לאברה, וסך הכל היא צריכה יותר שיטה, אימון וביטחון. יש לנו את וידיץ', ריו, סמולינג, ג'ונס ואוונס שכבר צברו לא מעט ניסיון. מהם אי אפשר לצוות צמד בלמים מנצח? יש לנו את רפאל המעולה בצד ימין, ואברה בצד שמאל. המצב שלנו בחוליה האוחרית טוב. אנחנו סופגים דרך קישור חרא ומשחק קבוצתי אומלל ולא כי השחקנים לא מספיק טובים.
    בקישור הסיפור שונה כי השחקנים באמת מאוד חלשים ואין אף שחקן ברמה סבירה לטופ4 אצלנו בסגל שראוי להיות השחקן הדינמי שליד קאריק ("הסקולס" זה כבר מוגזם). באגפים השחקן הכי טוב ויציב שלנו בן 18. אז כן, צריך רכש, נקודתי. לא להפוך סגל, כי גם ולנסיה וזהאה יכולים להיות שחקני רוטציה במנצ'סטר יונייטד.

    מסכים איתך בדבר אחד זה שהיינו צריכים לעשות מכירת חיסול של כמה ליצנים. בבה למשל, לדעתי, עדיין בקבוצה. אנדרסון השמן והלא מקצוען עדיין בקבוצה (ומעדיף מישהו מהנוער שימלא את מקומו בסגל גם אם לא נרכש מישהו למרכז). וכו' וכו'. מצב עגום.
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,364
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    אתה לא טועה. מצד שני, לא יכול להיות שהמצב יהיה כל כך שברירי, שאם כמגן נגד סטוק פותח שחקן ללא יכולות התקפיות, זה נראה כל כך רע.

    מויס, כמו שכבר אמרתי בעבר, התחיל מנקודת מוצא נמוכה מאוד בשביל מי שמקבל את המושכות במועדון כמו מנצ'סטר יונייטד. וההתחלה שלו לא טובה בכל ההיבטים החשובים. השאלה היא כמה מהר ביכולתו ללמוד ולהתקדם מזה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.