מתאזרחים בנבחרת אנגליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Nigel Winterburn, ‏3/1/08.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    הדיון הקבוע על הזרים של ארסנל ודבריו המעניינים מאוד של רוברט גרין לאלמוניה, בהם הוא מייעץ לו לחשוב פעמיים לפני שהוא קופץ על ההזדמנות לייצג את אנגליה, הובילו אותי להרהר בנושא מתאזרחים בנבחרת האנגלית. אני מתאר לעצמי שיהיה פה קונצנזוס נגד המתאזרחים, או לפחות מחנה ניכר מאוד שיביע התנגדות נחרצת, שהובעה פה בעבר כשנזרקו כאלה רעיונות לאוויר... אבל משום מה יש לי תחושה שעכשיו, כשאלמוניה בכושר טוב, כשאנגליה במצוקת שוערים רצינית וכשלנבחרת יש מאמן זר שקשה להגדיר אותו כפטריוט אנגלי, זה הרבה יותר ריאלי ומוחשי מבעבר. אז מהי עמדתכם בנושא? האם לדעתכם יש בכלל סיכוי שאלמוניה ייצור כזה תקדים? איך הציבור האנגלי יקבל את זה? ואיך ציבור האנגלופילים כאן יקבל את זה?
     
  2. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השאלה הכי חשובה ששכחת לשאול בסוף הפוסט שלך: מי יהיו אלה שבכלל יסכימו להתאזרח עבור אנגליה? למה ששחקנים בכלל ירצו להתאזרח בשביל לשחק בנבחרת אנגליה? , אם אלמוניה ישחק בנבחרת אנגליה, זה יהיה פשוט משעשע. בתכל'ס כל מה שצריך מבחינה תיאורטית הוא לגור 5 שנים ברציפות באנגליה (על מנת לקבל תושב קבע/אזרחות) ולא לשחק בשום נבחרת אחרת.
     
  3. Red Left Winger Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    2,702
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנגליה לא במצוקת שוערים, אנגליה במצוקת קבלת החלטות.
    אני אישית נגד מתאזרחים בנבחרות אלא אם באמת השחקן חי במדינה מגיל נוער ומשחק לא בשביל הרפוטציה אלא בגלל שהוא מרגיש איזושהי מחוייבות למדינה.
    במיוחד שאנגליה היא לא מדינה עם מחסור בשחקנים טובים, יש המון מחלקות נוער איכותיות והמצב שנוצר נוצר רק בגלל קבלת החלטות שגוייה בנבחרת, לא בגלל מחסור בשוערים טובים.

    לדעתי רוברט גרין צריך לפתוח בין הקורות והוא יותר ממספיק. הוא אמנם לא פטר צ'ך, קסיאס או בופון אבל הוא שוער שאמור להספיק מאחורי קו הגנה כל כך יציב.

     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הדברים של גרין לא שווים התייחסות, מכיוון שהאינטרס שלו הוא כמה שפחות שוערים בנבחרת-סיכוי גדול יותר עבורו.

    אבל אני נגד אזרוח אלמוניה, מכיוון שהוא פשוט שוער לא טוב. הוא אכן בכושר סביר לאחרונה, אבל הוא לא מספיק טוב בשביל לפתוח בנבחרת שמתיימרת להיות גדולה (למרות שבפועל היא ממש לא). אני נגד מתאזרחים בכלל בנבחרת, אבל אם כבר-אז אני לא רואה סיבה למה אלמוניה יהיה הראשון*.

    *פה אני לא מחשיב את אואן הארגריבס כמתאזרח, מכיוון שאימו אנגליה וכבר מהרגע הראשון הוא יכול היה לשחק באנגליה. הסיפור של אלמוניה שונה.
     
  5. The_Magpie Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/04
    הודעות:
    645
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי זה דבר הגיוני לחלוטין בימים של היום. בהרבה נבחרות יש מתאזרחים שמוסיפים ומביאים תועלת. יש את דקו ודה-סילבה הברזילאים בפורטוגל ובקרואטיה, חלק לא קטן מנבחרת צרפת בכלל לא נולד שם וכנ"ל לגבי הולנד של לפני כמה שנים, קמוראנסי הארגנטינאי באיטליה ואסמואה הגנאי בגרמניה. ברור שמין הסתם יש יותר גאווה בלהצליח ללא הזרים אבל כשהזרים הם אחד או מקסימום שניים בנבחרת אני בעד לחלוטין.
     
  6. Jack Wilshere Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/07
    הודעות:
    5,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעד הליך ההתאזרחות, ובלבד שיש כללים ברורים באשר להליך, דבר שימנע מצב של איפה ואיפה בין שחקנים. לגופו של עניין, אלמוניה, לפחות לדעתי, לא שוער גדול, אם כי נכון לעכשיו הוא עדיף על פניהם של השוערים האנגלים.
     
  7. Red Left Winger Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    2,702
    לייקים שהתקבלו:
    0
    THE MAGPIE לפי מה שאתה אומר, בעצם לאט לאט הנבחרות הופכות למין קבוצות אלטרנטיביות רק בלי העברות אלא התאזרחויות.

    מגעיל בעיניי, הנבחרות מאבדות כל משמעות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/1/08
  8. The_Magpie Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/04
    הודעות:
    645
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שכחתי להוסיף שצריך כמובן לקבוע תנאים שלא יתנו לכל שחקן שמשחק שנה וחצי ורוצה להתאזרח לשחק, אלא שחקנים שמשחקים מעל 5-6 שנים במדינה. אחרי הכל לא היית רוצה לראות את רוסו משחק בנבחרת ישראל? בנוסף יש לך מקרים כמו טוטו תמוז שאני רואה אותו כישראלי לכל דבר...
     
  9. Olli Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/07
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איני מכיר במקצת האופי של אלמוניה, כך שאפילו אין לי טיפת מושג האם הוא יקפוץ על ההצעה או לא.
    בכל מקרה, דעתי בנושא היא שזה יהיה תקדים שלילי לכדורגל. אני תמיד דגלתי ברעיון ששחקנים בנבחרת צריכים להיות בני אותו לאום, ולא נבחרת של מהגרים. נבחרת אמורה לייצג את העם, להביא כבוד למדינה, לאוהדים, לשחק למען הדגל, הסמל, וזה- עם כל הכבוד, לא יעניין את אלמוניה, כי הוא ספרדי ולא אנגלי- אפילו אם המלכה תיתן לו אזרחות כבוד. זה יהיה גועל נפש לדעתי אם הוא יקפוץ על ההצעה, והשיקולים המקצועיים שלו והרצון שלו לרקורד טוב יותר לא אמורים להוות כאן פקטור.
    זה שלנבחרת האנגלית יש מצוקת שוערים, לא אמורה לגרום להם לחשוב (כמו כל התאחדות אחרת בעולם) להביא שוער מבחוץ. אין דבר כזה. בעצם- אם חושבים בכיוונים האלו, אז למה צריך נבחרות? מספיק שיהיה קבוצות כדורגל, הרי קבוצות ממילא מכילות בתוכן זרים ממקומות שונים.
    חבל שההתאחדות האנגלית תדחוף אותו לשער. זו לא התמודדות רצינית עם הבעיה.
     
  10. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    תקדים בכדורגל העולמי זה לא ייצור כי כל נבחרת אחרת בעולם כבר עשתה את זה... העניין הוא שאנגליה היא לא כל נבחרת. וכדי לשמור על הייחודיות והקדושה במידה מסוימת של הדבר המתקרא "נבחרת אנגליה" אני גם כן נגד איזרוח. נשמע גזעני וחשוך, ולא הולם את ה"רוח הקוסמופוליטית של האיחוד האירופי" שרודס אוהב לדבר עליה, אבל זה מה יש. כדורגל נבחרות הוא הדבר הטהור האחרון שנשאר בכדורגל העולמי, אסור לטמא גם אותו.
     
  11. The_Magpie Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/04
    הודעות:
    645
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נייג'ל,
    שים לב כמה מתאזרחים עברו בנבחרות הטובות בעולם, 1-2 מקסימום בעשר השנים האחרונות. עד כדי-כך גרוע אם יהיה מתאזרח אחד או שניים פעם בעשור?
     
  12. Red Left Winger Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    2,702
    לייקים שהתקבלו:
    0
    THE MAGPIE, שכחתי להגיב להערה שלך בקשר לשחקנים ש"בכלל לא נולדו ב..."

    דווקא במקרה הזה יש לרוב הצדקה לכך.

    גונזלו היגוואין ודויד טרזגה, כל אחד בחר בעצמו בגיל צעיר למען איזו מדינה הוא רוצה לשחק.
    עצם הבחירה שלהם נותנת להם את הזכות לשחק בנבחרת כי הם הראו מחוייבות ורצון לשחק עבור ארגנטינה וצרפת בהתאמה למרות שהמצב יכל להיות שונה לגמרי.

    ואי אפשר להגיד שהם בחרו בצד העדיף כביכול. הבחירה לא הייתה בין נבחרת מדגסקר(אם יש כזאת) ונבחרת ארגנטינה, אלא בין נבחרת ארגנטינה לבין נבחרת צרפת.

    ככה שלדעתי, דווקא שחקנים כאלה, שבחרו לשחק בשביל מדינה זו או אחרת בגלל רגשות מסויימים כלפיה, שחקנים כאלה יותר מראויים ללבוש את חולצת הנבחרת.

    מקרה טוטו תמוז הוא לגמרי שונה, כי הוא נמצא בארץ מגיל קטן ביותר, הוא חונך בארץ וגדל על התרבות הישראלית, הוא בדיוק כמו כל עולה.

    דווקא מקרה קמורנסי, דקו, דה סילבה לא מוצא חן בעיניי. הראשון בחר באיטליה כנראה בגלל שאיטליה נבחרת יותר טובה מאורוגוואי ואילו דקו ודה סילבה כנראה פחדו כי לא יוכלו להתקדם בנבחרת ברזיל ולכן "מכרו" את שרותיהם לנבחרת שהייתה זקוקה להם.
    אני מקווה שאני טועה ומישהו יתקן אותי כי זה מאיר באופן מאוד לא טוב את שלושת השחקנים הנ''ל.
     
  13. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    קאמורנסי ארגנטינאי בעל שורשים איטלקים (סבא וסבתא או משהו כזה). מספיק להסתכל על השם משפחה שלו בשביל להבין שהבחור ממוצא איטלקי...
     
  14. D.Irwin Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/07
    הודעות:
    1,422
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תופעת המתאזרחים היא תופעה שרואים אותה בכל העולם, אבל בעיקר בנבחרות פחות טוב ולא מהדרג הראשון, וכן, אנגליה היא נבחרת מהדרג הראשון לפי דעתי.
    אנחנו לא צריכים, בשום עמדה לא חסרים לנו שחקנים אנגליים אמיתיים, גם בעמדת השוער רואים שרובינסון לאט לאט משתפר, יש את גרין, פוסטר, כולם יותר טוב מאלמוניה לדעתי (גם רובינסון בזמנים הטובים).

     
  15. Becks Member

    הצטרף ב:
    ‏10/7/07
    הודעות:
    2,102
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חייב להגיד שאני לא רוצה לראות אלמוניה בנבחרת אנגליה מהסיבה הפשוטה שאני שונא אותו וגם מהסיבה שהוא לא שוער טוב.

    מה שכן, כבר הרבה זמן אני חושב על השאלה ש"למה גרין הוא לא שוערה של נבחרת אנגליה ?!"

    אגב, אני באופן אישי נגד מתאזרחים ואני גם חייב להגיד שאני מסכים עם כול הנימוקים של Red Left Winge.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏3/1/08