מתקשה ליד השער

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏2/12/10.

  1. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    המשחק שהוא בא לתודעה ראשונה לציבור הישראלי כ"שחקן טוב" היה מול נבחרת צרפת עד צעירה עד גיל 21, במשחקי ההעפלה לאליפות אירופה עד גיל 21. הוא שיחק בנוער של צ'לסי באותה עונה ואף אחד בדיוק לא ראה אותו, רק שמענו עליו בתקשורת - ואז הוא נתן גול במשחק הראשון בחוץ מול צרפת וגנב לנבחרת שלנו שער חוץ (המשחק נגמר ב1:1), הוא הראה את כל האלמנטים שהוא הראה גם מול ליון... מהירות, כוח פריצה, לא יותר מזה... ואז החל סביבו הפסטיבל התקשורתי..., עד אז היינו רק עדים לגולים שהוא נתן בנוער של צ'לסי דרך התקשורת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/12/10
  2. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי, לא מדובר בשחקן גדול. מדובר בשחקן שבנוער, בילדים, היה לו יצרון פיזי עצום על השאר, ולכן הוא גם הגיע לקבוצה כמו צ'לסי. מבחינת טכניקה, על הקרקע, היה חסר משהו. ברגע שיתרון הפיזיות "נעלם", אנחנו רואים מה שעכשיו יש-חלוץ שצריך להאכיל אותו עם כפית ולקוות שהוא יתפוס את הגל הנכון. אני גם חושב שללא השם "צ'לסי" ברזומה שלו, הוא לא היה מגיע לא להולנד ולא לאספניול.
     
  3. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חוזה חימנז פרננדס, שהיה מוכר יותר בשם 'חוזליטו', היה ילד בעל קול סופרן יפהפה. הוא הופיע בכל העולם, שר והמיס את לבבות המאזינים והצופים. גם לישראל הוא הגיע להופעה וזכה להצלחה גדולה. ואז קרה מה שקורה לכל ילד שגדל בשנים - הקול שלו התחלף. הוא כבר לא נשמע כמו מלאך אלא כמו נער בגיל ההתבגרות, הסופרן שלו אבד לנצח, בגיל 19 הפופולריות שלו הגיעה לתהומות ובגיל 27 פרש מתעשיית הבידור לנצח.
    בן שהר הוא רק כדורגלן שעדיין לא הוכיח את עצמו בעולם, אבל כדאי לו להתעורר, להפסיק לבסס את הקריירה שלו על שלושים שניות בסגל של צ'לסי ולהבין שהוא לא הכוכב שהוא ואמו רצו שיהיה.
     
  4. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    במה בדיוק עדיף לשבת בספסל בקבוהצ בלגית מאשר בהפועל?

    ההפך הוא הנכון, אף קבוצה בלגית לא הייתה העונה בליגת האלופות, הפועל כן, אז בוודאי שהיה לו עדיף להיות בהפועל ת''א ולתת משחקים טובים בבמה המרכזית מאשר עם גנט או ברוז' בליגה האירופית.

    בן סהר כשרון מצויין גם במונחים אירופאים, הוא לא מצליח בהפועל לא בגלל שהוא ''שחקן ליגה לגיטמי'', כי גם בארץ הוא לא מצליח ונראה זוועה, הכל בראש לדעתי, הוא חסר בטחון לחלוטין ורואים אתזה בפעולות שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/12/10
  5. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה שוכח דבר אחד חשוב: אין זמן בכדורגל, אין קריירה של חמישים שנה לשחקנים. הם צריכים להיות טובים כשהם משחקים, צ'אנסים אפשר לתת אבל לא לנצח. בן שהר צריך להתעורר ולהבין שאם הוא לא עושה משהו עם עצמו (שלא כולל האשמת סוכנים, שינוי שמות והתייעצות עם רבנים) הוא ייזכר לנצח כשחקן שעל שמו יש חוק, זה הכל.
    וליגת האלופות זה אחלה וטוב, אבל קשה לי להאמין שאפילו אתה חושב שעדיף הפועל ת"א בליגת האלופות מאשר, למשל, אנדרלכט, ליאז', בלקבורן או אספניול שלא הגיעו לשם. לא הכל זה המפעל, יש היסטוריה, יש איכות, יש מסורת ויש ליגות, ואחרי שליגת האלופות מסתיימת צריך לשחק מול הפועל פ"ת, הפועל ר"ג ובני יהודה.

    שחקן ליגה לגיטימי אמור לעשות את העבודה שלו, אבל שחקן ליגה לגיטימי יושב לפעמים על הספסל, כי גם שחקן ליגה לגיטימי לא יכול להיות בכושר שיא כל הזמן, בטח לא כשלוחשים לו באוזן שטויות כל הזמן.
     
  6. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אדרכלנט שיחקה בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, נגד פרטיזן בלגאד שלא הוציאה נקודה בשלב הבתים וביחד עם הטורקים היו הקבוצה החלשה במפעל, ולא הצליחה לעבור אותה,

    גנט הובסה 6-1 בסיבוב השני לדינמו קייב.

    בליגה האירופית יש 3 קבוצות בלגיות, כולם צפויות להיות מודחות בשבוע הבא.

    אף קבוצה בלגית כיום לא טובה מהפועל ת''א, וההבדל בין הפועל ת''א, מכבי חיפה מכבי ת''א, לגנט, אנדרכלט, וברוז' הוא מינורי, אני חושב שאפילו הישראליות שההיתרון אפילו אצל הישראליות.

    אני שמח ששכטר אמר שהוא לא יעזוב את הפועל ת''א בשביל הליגה הבלגית ובשביל עוד 100 מיליון יורו, אין לו מה לחפש שם בטח שאין שם אף קבוצה שהיא נציגה קבועה באלופות, ושגם בליגה האירופית פחות מצליחות מהקבוצה הנוכחית שלו.

     
  7. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי שבוחר להתייחס לשנה הנוכחית ולא לרמה הגבוהה יותר, לאימונים האינטנסיביים יותר ולאיכות הגבוהה יותר עדיין מאמין שמכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ת"א טובות יותר מהמקבילות שלהן בבלגיה. הזלזול המובנה בליגה הבלגית ובקבוצות שמשחקות בה לא יכול שלא להזכיר לי את מוני הראל מקשקש על רבע גמר בליגת האלופות. לדבר שטויות כל אחד יכול וגם לבסס את זה על איזשהו מידע שנכון לחודשיים האחרונים ומתעלם משנים על גבי שנים של עליונות שלא יימחק רק מפני שמישהו בוחר לזלזל במה שהוא לא מכיר.
     
  8. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אתזה אתה אמרת, תאמין לי שאני מכיר לא פחות טוב מימך.

    אין ספק שמבחינת מתקנים, כסף וחשיפה הליגה הבלגית עדיפה, מבחינת רמת כדורגל נטו הפערים מצומצמים ביותר.

     
  9. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    ריקלמה,

    העובדה שכמעט כל ישראלי ששיחק שמה (שחלקם אפילו נקראים "כוכבים" בליגה הישראלית) חוזר לארץ בחרפה גדולה מוכיחה שאולי באמת אנחנו לא כאלו גדולים כמו שאנחנו חושבים מאיתנו, קבל את הרשימה :

    עומר גולן - אחד מהשחקנים הבכירים ביותר שהיו לך בליגה, שחקן של 12-13 שערים בעונה (אוברייטד מטורף לדעתי, אבל שיהיה) - עוד יחסית הצליח להחזיק שמה הרבה. הספיק לו שנתיים מתוך חוזה של 4 שנים כדי לחזור לחיק הלוזונים. ושאני אומר עוד יחסית "הצליח" אני מדבר על 11 שערים ב2 עונות. תפוקה די עלובה לחלוץ, אפילו לעומר גולן.

    ברק יצחקי - אחרי חצי שנה בלבד (!), חרף העובדה שהוא זכה לדקות משחק והציג בהתחלה יכולת לא רעה בגנק בחר הילד מאשקלון לשוב הביתה לחיק מרק הרגל התימני ואשקלון.

    גילי ורמוט - אין בדיוק מה להרחיב, בשנה בגנט הוא לא עשה כלום.

    יואב זיו - גם לו הספיק שנה אחת בלוקרן כדי לחזור הביתה ולעשות קצת לכסף ממכבי ת"א.

    סלים טועמה - סטאנדרט ליאז' , כמו בכל עונה של טועמה באירופה גם אז היינו צריכים לשמוע איך "הוא פתח את העונה בסערה, היה הטוב בקבוצתו, ואז הגיע מאמן שלא אוהב אותו ומתנכל לו והחליט להוריד אותו לספסל". או במילה אחת? כישלון. להזכירך ריקלמה, מדובר בשחקן מפתח של קבוצתך, שאף על פי שחזר אליכם הוא היה אמור להיות שחקן ספסל, מהר מאוד הוא תפס את מקומו בהרכב. שחקן שלא הצליח להשתלב באחד מהקבוצות הטובות בבלגיה, אבל מצליח באלופת ישראל.

    בנוסף יש לך עוד 2 שחקנים שהם סימני שאלה גדולים שרק הזמן יגיד לגביהם והם שלומי ארבייטמן מגנט ורמי גרשון נציגנו בקורטיירק - רק מבחן הזמן והתוצאה יכריעו לכאן ולכאן.

    והשחקן היחיד שמצליח בבלגיה? אליניב ברדה. נקודת אור.


    אז ידידי ריקלמה, לפני שאתה מתחיל עם ההשוואות בין הליגה הבלגית לישראל, תראה איך טובי שחקניך בליגה נכשלו שם, ותחשוב פעמיים אם ההשוואה שאתה עשית במקום..
     
  10. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    רוב השחקנים שציינת כאן לא התאקלמו מבחינה חברתית ולא התאקלמו למדינה, תה יודע כמה כדורגלנים ארגנטינאים, ברזילאים וכו' לא התאקלמו בליגה הספרדית או בליגה האנגלית, אז הרמה שלהם פח?

    אריס מדוניאנין שחקן שנתן עונה מעולה בליגה הספרדית בעונה שעברה, ובליגה שלנו לא ממש מצליח עד עכשיו, מזה אומר בדיוק?

    סנגוואי החלוץ הארגנטינאי של ספורטיג גיחון, שחקן הרכב, ובהפועל אשקלון נחשב לפלופ, מזה אומר שהליגה שלנו יותר חזקה?

    יש מקרים שהשחקנים לא מספיק טובים, כמו למשל יואב זיו ועומר גולן שהם אפסים גם בליגה שלנו.

    סלים טועמה שחקן ספסל בהפועל כמו שהיא היה בדיוק בליאז'.

    ברק יצחקי וגילי ורמוט לא התאקלמו מבחינה חברתית, אין ספק שמבחינה מקצועית הם יכולים להצליח בליגה הבלגית, בדיוק כמו ברדה שהם לא פחות מוכשרים מימנו.

    ארביטמן כרגע שחקן הרכב בגנט, כ''נל רמי גרשון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/12/10
  11. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כדאי לפעמים לפתוח קצת את הראש ולא להיות מקובע. זה ממה לא משנה כמה גדול היה מדוניאנין בליגה השניה בספרד או איזה אחלה שחקן סנגאווי. השורה התחתונה היא מה שקובעת, כי מדוניאנין הוא רק בוסני אחד ברשימה וסנגוואי הוא ארגנטיני אחד ברשימה. כולי תקווה שארבייטמן יהיה כוכב בליגה הבלגית ושרמי גרשון ימשיך לשמור על יכולתו שם, ועל אליניב ברדה כל מה שאוסיף גורע, אבל הסטטיסטיקה אומרת שהשחקן הישראלי נכשל בבלגיה בגדול!!! זה ממש לא משנה אם זה בגלל יכולת מקצועית או חברתית, כי לא מספיק להיות שחקנים טובים, צריך להיות גם טיפוסים סוציאליים וחברתיים, אחרת לא מצליחים (ובבקשה בלי דוגמאות סטייל איברהימוביץ', כי הפרט אינו משליך על הכלל). אין כזה דבר "מבחינה מקצועית הם היו יכולים להצליח". צריך להיות גם בנאדם, צריך לחיות עם דברים שלא אוהבים ועם אנשים שלא מסתדרים איתם כדי להצליח, יכולת מקצועית נטו? חלומות באספמיה. זה מאוד נוח לומר שזיו וגולן הם אפסים, אבל זה בעצם חלק מהזלזול המובנה בכל מי שנותן משחק גרוע. שוכחים שהליגה שלנו די עלובה ושהשחקנים בה אינם ברמה אירופית בינונית.

    אם מתעלמים מהעובדות זה לא משנה אותן - הכדורגלן הישראלי נחות מעמיתיו האירופיים.

    ובחזרה לדיון - ביום שיפסיקו לזלזל בליגה הבלגית אפשר יהיה לראות פריחה של שחקנים ישראלים גם שם, כי מה שהתקשורת מספרת מחלחל בסופו של דבר גם לשחקנים וגם לדודו דהאנים למיניהם. הליגה הבלגית טובה יותר מהליגה הישראלית ובן שהר יכול להצליח שם. אליניב ברדה עובד קשה ומצליח, לא שמעת מעולם את אמא שלו מדברת בתקשורת על בנה, על בתיה סהר (היא לא שינתה את שם המשפחה שלה, נכון?) לא מפסיקים לשמוע, על יעקב בוזגלו לא מפסיקים לשמוע ורק כשהפסיקו לשמוע על אורית תמוז התחיל הבן שלה לתפקד.
     
  12. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    א. גסטון סנגוי בטח שלא היה בלוף באשקלון, הוא היה הדבר הכי לוהט בישראל באותה תקופה, חצי מקבוצות הליגה חיזרו אחריו והוא העדיף לחתום בקפריסין.
    ב. מנדוניאין לא היה כזה שחקן טוב ומעולה כמו שאתה מתאר בספרד, שחקן בינוני - אחרת מה הסיכויים שהוא היה מגיע לישראל? התקשורת ניפחה את היכולת שלו.
    ג. איך שכחתי גם את אבי סטרול? ואיתן טיבי שמטייל בבלגיה בזכות סוכנו דודו דהאן.
    ד. ארבייטמן וגרשון כרגע שחקני הרכב, עם הדגש על כרגע. ארבייטמן עד נובמבר לא ראה מגרש, ורק לאחרונה החל להתאקלם - בשורה התחתונה בסוף העונה נוכל לתת עליו חוות דעת סופית. רמי גרשון נדד לתחתית הליגה הבלגית כי בליאז' אין לו מה לחפש, הוא לא ברמה שלהם.

    יואב זיו "האפס" היה שנתיים שחקן פותח באלופת ישראל ונתן תצוגות לא רעות במדי בית"ר באליפות, מצד שני תמיד היה לו מחסור ביסודות בסיסיים של כדורגל ובכישרון - זה דבר שמנע ממנו להצליח בליגה שצריך בה קצת יותר מראעבק ואהבה למשחק.

    עומר גולן - מסכים איתך, האוברייטד של העשור בכדורגל הישראלי.
    טועמה ד"א, רואה המון מגרש, הרבה יותר מאשר בבלגיה.

    קל מאוד להאשים את הכל בתרבות, התאקלמות, וכו' אבל שלאורך זמן כל כך הרבה שחקנים נכשלים בבלגיה זה אומר משהו, לא?
     
  13. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    מדוניאנין שיחק בליגה הראשונה בספרד, וכבש 8 שערים והיה אחד הטובים בקבוצתו, לא בליגה השניה. ולא, זה לא אחד ברשימה, אפשר להביא עוד אין ספור דוגמאות כמו למשל קאנוטו שחקן עם הופעה בנבחרת ארגנטינה, ובליגה שלנו הוא מאכזב מאוד במכבי חיפה.

    איזה סטיסטיקה, בשביל לקבוע דבר כזה צריך ש20 שחקנים יכשלו, בינתיים לא נכשלו שם יותר מ5-6 שחקנים שזה ממש לא הרבה, ובטח לא משהו שאמור לקבוע חד משמעתית.

    כמו שאמרתי יואב זיו ועומר גולן(שתי שחקני ספסל כיום בישראל), היו ונשארו שחקנים בינונים גם בליגה שלנו, הם אף פעם לא יהיו שחקנים גדולים לא כאן ולא באירופה.

    אירופה היא יבשת גדולה, אנחנו לא נחותים מאירופה, אנחנו נחותים מכמה מדינות בדיוק כמו הקוראטים, הדנים, הבלגים וכו'.

    ובכלל מזה נחות, במה השחקן הישראלי נחות? אם הוא היה נחות למה יוסי בניון מצליח ברמות הגבוהות ביותר, וביברס נאתכו שחקן הרכב באלופת רוסיה, ודודו אוואט הוא השחקן מספר אחד של מיורקה.

    ששחקן חוזר לפה אחרי חצי שנה או שנה, כמו לדוגמא ורמוט ויצחקי זה קשאי התאקלמות.

    אבי סטרול הוא בדיוק כמו יואב זיו, אפס ולא שחקן שיכול להצליח באירופה.




     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/12/10
  14. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אתה סותר את עצמך. מצד אחד אתה אומר שניתן לקבוע עובדות רק אחרי ש20 שחקנים נכשלים, ומצד שני - כדוגמא להצלחה של כדורגלן ישראלי באירופה אתה מביא רק 3 שחקנים, שכמו שאתה אמרת ולא אחר - זה לא דוגמא ולא ניתן להסיק מכך כלום. ד"א, קאזאן כבר לא אלופת רוסיה.
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אם נאתכו לא פתח בהרכב של קאזאן במשחק עם קרב על עלייה לשמינית הגמר, כנראה שהוא לא באמת באנקר. ומי השחקן מספר 1 של מאיורקה צריך לשאול מישהו שעוקב אחר הקבוצה באדיקות. כלומר, כנראה מישהו מקומו ולא ישראלי. ואם מדוניאנין הגיע לישראל, אז כנראה שלא ממש מחזיקים ממנו בספרד אחרי שראו אותו לאורך זמן, ולא רק כמה משחקים מוצלחים. ובמקרה של קאנוטו, אחרי שמראדונה עבר בנבחרת, אני לא בטוח שנשארו בארגנטינה שחקנים בלי הופעות בנבחרת.

    והכדורגל הבלגי חווה נסיגה גדולה שמתבטאת הן ברמה הקבוצות והן ברמות הנבחרת, אם כי לא ממש ברור לי למה לא רואים התקדמות שם. כי מוציאים בבלגיה יופי של כישרונות בשנים האחרונות. דברים, בכל מקרה, נמדדים תמיד לאורך זמן, לא על שנה בודדת.