נסגור את הנושא פעם אחת ולתמיד, הנרי או רוד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏26/8/03.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    לאחר מריבות אין סוף ודיונים עד השעות הקטנות של הבוקר(אשכרה) הגיע הזמן לדון בדבר האמיתי, מי חלוץ יותר טוב אנרי(לפי מה שאני יודע ככה כותבים) או רוד ואן ניסטלרוי.
    קודם העובדות, רוד כבש יותר שערים הן בליגה האנגלית והן באירופה.
    נכון שחלק מהגולים שלו היה מעמדת הפנדל, אבל כפי שאמרו בעבר גם פנדלים צריך לדעת לבעוט, ומכיוון שגם אנרי בועט את הפנדלים לקבוצתו, ובנוסף בועט גם את הבעיטות החופשיות אז הטענה לקבוע מי מהם יותר טוב לפי שערי שדה נופלת.
    למרות שבאירופה גם בלי הפנדלים רוד כבש יותר.
    לדעת לבעוט פנדלים בצורה טובה זה מיומנות(תשאלו את שחקני ארסנל) וגם לדעת לבעוט בעיטות חופשיות זה מיומנות, לכן אין מקום להוריד את המצבים הנייחים בהשוואה של שני השחקנים, מכיוון שקבענו מקודם שלדעת לבעוט במבצבים ניחים(מחוץ לרחבה ובתוכה) זה מיומנות אז אין להורידה בהשוואה בין השניים.
    השיטה של היוניטד פשוטה מאוד, קין ועוד קשר(השנה כניראה באט) אחראים על עבודת ההגנה, אין זה אומר שהם לא משתתפים במלאכת ההתקפה, הם פשוט שמים דגש על ההגנה, כפי שריאתם במשחק האחרון מול ניוקסאל, שבו קין בישל את שני השערים, השיטה בנויה על הצטרפות שני השחקנים מאחור וניצול העובדה שאחד מהם תמיד יהיה פנוי בשביל מסירה או בעיטה.
    יש שחקן שהוא שמאלי קלאסי(גיגס) שבפריצות שלו ובחדירות שלו לרחבה מפנה שטחים ופותח את המשחק, יש שחקן בימין שעושה אותה עבודה, בעבר הקשר בימין(בקהאם) היה אחראי בעיקר על הרמות הכדורים לרחבה והמסירות המתוחכמות שהיו אמורים לשבור את מלכודת הנבדל או לסדר בעיטה חופשית בקירוב לרחבה, השנה כשסולשיאר שם, אגף ימין נעשה יותר דומה לשמאל מבחינת הפריצות ופינוי השטחים, כי סולשיאר דומה יותר לגיגס מאשר לבקהאם.
    אותו מערך בנוי על שחקן טוב, בעל איכויות רבות, השחקן הזה הוא פול סקולס, שחקן שיכול לשחק בכל עמדה בקישור כולל מאחורי החלוץ, שחקן שבהרבה מקרים חופשי ועושה תנועה רבה.
    השחקן הנוסף הוא או עוד חלוץ ליד חלוץ המטרה(שנה שעברה סולשיאר),או קשר באמצע(רונאלדו ככל הנראה) שמשחרר את סקולס לעמדת הקשר חלוץ או קשר התקפי.
    המערך הזה לא יכול להצליח בלי חלוץ שפיץ, רוד ואן ניסטלרוי.
    המערך של היוניטד בנוי על דבר פשוט, רוד מקבל את הכדור באיזור הרחבה, 20-25 מטרים לכל היותר מהשער, ומשם הוא ממשיך את ההתקפה עם זה במבצע אישי או דאבל פס.
    במערך הזה אין מקום לחלוץ שיורד אחורה ומשחק יותר אחורה, מכיוון שזה התפקיד של סקולס, במידה והחלוץ ירד אחורה, השיטה תכשל, כי לא יהיה חלוץ שפיץ שיסיים את ההתקפה.
    ככה בנויה השיטה של היוניטד,לעומתה השיטה של ארסנל שונה.
    בשיטה של ארסנל יש מקום לשחקן שירד לקחת כדורים(אנרי).
    כמובן,שלדעתי לפחות, עם לארסנל היה חלוץ שפיץ טוב ליד אנרי(נגיד אלבר) אז ארסנל היייתה הרבה יותר מסוכנת, אבל בשיטה הזאת יש גם יתרונות.
    ירידת אנרי אחורה לקבל כדורים תורמת בהנעת הכדור של ארסנל ובעיקר ביציאה למתפרצות של ארסנל, שזה אחד הדברים המסוכנים בה.
    במצב הזה ארסנל נשארת " ללא חלוץ טבעי " אולם השיטה של ארסנל פותרת את הבעייה הזאת, בשיטה של ארסנל שחקן "נוסף" יכול לעשות תנועה למרכז, בעבר עשה את התנועה ליונברג, היום ליונברג הוא לא מה שהיה פעם,ולכן התנועה הזאת נעשת ע"י וילטורד, אבל כפי שכולם רואים וליטורד מבלה את רוב זמנו בספסל.
    לכן,השיטה של ארסנל נותת להנרי את ההזדמנויות להכניס כדורים מסוכנים לשחקנים אחרים,במילים אחרות לבשל שערים(ומכאן כמות הבישולים שלו), וכמובן השיטה הזאת משחררת אותו פעמיים רבות לבעיטות מחוץ לרחבת ה16.
    ואן ניסטלרוי יותר טוב מהנרי מבחינת חלוץ נטו,המיקום של רוד יותר טוב, החוש שלו להבקעות יותר טוב,לא שלאנרי אין, אבל ברמה פחות גבוהה משל אן ניסטלרוי,רוד סקורר יותר טוב מאנרי.
    לכן,מבחינתי לפחות, כחלוץ נטו, אנרי פחות טוב מואן ניסטלרוי.
    לעומת זאת, בגלל שהטכניקה של אנרי יותר טובה הוא יותר טוב מואן ניסטלרוי כקשר חלוץ או קשר התקפי.
    באופן כללי, לדעתי לפחות, ואן ניסטלרוי עולה על אנרי, הוא יותר גולר יותר סקורר וניחן בחוש הבקעה יותר טוב, ואן ניסטלרוי פשוט יותר יעיל מאנרי, וכולם יכולים לטעון עד מחר שקזמן(או אנרי,ממש לא משנה) היו מתפקדים יותר טוב במצבו של ואן ניסטלרוי, אבל זה לא המצב ועד שחלוץ אחר לא יהיה במקומו הוא עדיין יחשב חלוץ יעיל וטוב,יותר מקזמן ויותר מאנרי.
     
  2. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אני חשבתי על לפתוח דיון כזה...
    אז ככה כחלוץ מטרה כובש רוד עדיף למרות זאת אני הייתי מעדיף את הנרי בקבוצה שלי, הוא השחקן הכי קרוב לשלמות שיש, פשוט כך.
     
  3. StAtIk TzHoV Member

    הצטרף ב:
    ‏2/9/02
    הודעות:
    112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השוואה קשה מאוד
    אבל תאכלס הייתי מעדיף את רוד ואן ניסטלרוי...
    כי הוא חלוץ שכובש אין מצב שהוא יפול לכמה משחקים רצוף בלי לכבוש זה חלוץ שמריח שערים יש לו מקיום לכבוש שערים זה חלוץ שכובש וגם יש לו טכניקה ויכולת טובה עם הכדור...ההבדל בינו לבין ויירי זה שויירי לא עם יכולת לעבור שחקנים עם כדור טובה כמו של ואן ניסטלרוי.. ויירי כובש שערים מכונת שערים אבל בכל מיקרה זה לא קשור לדיון ...
    הנרי הוא חלוץ ענק הוא חלוץ שלוקח כדור ויודע לעבור כמה שחקנים לבעוט לכבוש בצרורות חלוץ ענק...
    חוד מסוכן עם ויירי וואן ניסטלרוי ביחד זה יהיה דבר באמת מפחיד
     
  4. chelsea4ever Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/03
    הודעות:
    61
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הנרי טוב יותר ואין מה לפרט בעניין, הוא עושה כל מה שהוא רוצה בכל חלקי המגרש.
    ואן ניסטלרוי גם תותח על, אבל הוא לא עושה מה שהנרי עושה, יחי ההבדל הגדול....
     
  5. duff beer Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/03
    הודעות:
    125
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הייתה כתבה לפני כמה חודשים על רוד שהוא שחקן שאני מעריך מאוד (למרות קבוצתו השנואה) הכתבה הייתה בשם המשחק... אני אנסה למצוא אותה היא הייתה ממש טובה...
     
  6. geva Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/03
    הודעות:
    76
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על מה אתם מדברים בכלל? בתחילת שנה שעברה VN היה ברצף משחקים בלי לכבוש שער. נזכיר לכם שאת הנאחס שברו שחקני מכבי חיפה שעזרו לו לצאת מהמשברון. אני אישית לא זוכר את הנרי במצב כזה. חבל על הדיבורים, לדעתי הנרי באמת הוא השחקן שהכי מתקרב לשלמות, גם אם זה רק בפרמייר-ליג. הוא לא מפסיק לרוץ, להבקיע, לעזור בהגנה, וכל התירוצים הפאתטיים של משה על-כך שהמערך של מנצ,סטר לא צריך את VN בהגנה- שטויות.
    כל שחקן יכול וצריך לעזור בהגנה. ארסנל משחקים במערך דומה שויירה בתפקיד די דומה לזה של סקולס, (כשגם ז'ילברטו יכול לשחק בעמדה) ועדיין רואים את הנרי יורד להגנה. בנוסף לכך, אפשר למדוד אותם בהשפעה שלהם על הקבוצה: לא חושב ש VN כ"כ משפיע על המשחק של מנ.יו כמו שהנרי. ארסנל היא פשוט לא אותה קבוצה בלעדיו.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מה?
    אתה זוכר מתי רוד וחיפה נפגשו?
    ממש בתחילת השנה.
    וחוץ מזה, השבוע רוד קבע שיא במספר המשחקים הרצופים שבהם הוא כבש(10)דבר שאני בספק עם אנרי יכול לשחזר,והיד של רוד עוד נטויה.
    רוד לאורך כל הקרירה כובש בצרורות, עם בהולנד ועם באנגליה, אנרי לפני ארסנל נחשב שחקן בינוני, וכולנו ראינו את היכולות שלו באיטליה.
    בדבר המערך, אתה טועה לחלוטיין, איך אתה יכול להשוות מבחינת תיפקוד במגרש בין ויירה לסקולס?
    בין ויירה לקין זאת ההשואה הנכונה, סקולס משחק בתפקיד שונה לחלוטיין מויירה, תפקיד הרבה יותר קדמי, תפקיד שכשאנרי יורד להגנה בארסנל הוא לוקח.
    והדוגמא האחרונה שלך לא במקום, אבי נימני של שנות ה90 השפיע על מכבי ת"א יותר מאנרי וואן ניסטלרוי ביחד, זה עושה אותו שחקן יותר טוב?
    עם אתה משווה תשווה מבחינת יעילות, וכפי שאמרתי ואן ניסטלרוי יעיל יותר מאנרי.
     
  8. geva Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/03
    הודעות:
    76
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב משה, דבר ראשון, כולנו כבר יודעים שאתה פנאטי של מנ.יו, ונגמר לי הכוח להתווכח אתך.
    דבר שני, לא השוויתי בין התפקוד של השנים. שניהם פשוט קשרים עם תכונות די הגנתיות שאוהבים לתקוף ועוזרים הרבה מאוד בחלק הקידמי. קין לא עוזר בהתקפה כמעט ולכן אי אפשר להשוות אותו לויירה בפרמטר הזה.
    כן, אני חושב ששחקן טוב או מעולה נמדד ברמת ההשפעה שלו על הקבוצה. הרי אם הוא לא היה שחקן כ"כ טוב הוא לא יכל להשפיע, נכון??? אז זה כן עשה את אבי נמני לשחקן מס' 1 במכבי באותה תקופה, כמו שהנרי ו-VN הם הכי טובים היום בקבוצות שלהם.
    בכל זאת, אני הולך עם הנרי. אתה לא יכול לשנות את דעתי ואני מציע לך לפקוח קצת את העיניים ולהפסיק עם ההליכה הזאת בעיניים עצומות אחרי מנ.יו והשחקנים שלה. הרי אתה יודע יפה מאוד שאם VN היה משחק בברצלונה או בארסנל לא היית יורק לכיוון שלו, כמו שאתה עושה להנרי. אני מתערב שאם הנרי היה במקום VN היית מהלל אותו ומשתחווה לפניו.
     
  9. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה בגלל שהיונייטד משחקים אך ורק על רוד בגלל שהוא השחקן היחיד בהתקפה שלהם שיכול לעשות גול מכלום. לעומתם ארסנל משחקים משחק קבוצתי בצורה בלתי רגילה והנרי הוא לא חלוץ מטרה.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    נו די, עוד מעט תאמר לי שהיוניטד משחקים את הכדורגל של אינטר של השנה שעברה...
    תנו לי להבין,מצד אחד אתם מתרצים את ההבקעות של רוד בגלל שכל הכדורים הולכים אליו ואין ליוניטד שחקני התקפה ברמה גבוהה, ומצד שני אנרי יותר טוב כי הוא "כביכול" תורם יותר לארסל.
    קודם, ואן ניסטלרוי הוא לא האופציה ההתקפית היחידה, סקולס,גיגס,סולשיאר ועכשיו כניראה גם רונאלדו הם שחקני התקפה מסוכנים מאוד.
    שנית, עם אתם טוענים שההתקפה של היוניטד תלויה ברוד אז איך אתם יכולים לומר שאנרי תורם יותר לארסנל?
    וסופית,ניתחתי את המצב משתי הכיוונים,עד עכשיו לא קיבלתי תגובה אמיתית, רק תירוצים(כניראה נצטרך לחכות לתגובה של בני),עם אתם טוענים משהו, תנסו לא לסתור את עצמכם בתשובה.
    אה כן, ואהדתי ליוניטד אינה קשור לנושא, אני מתעב את ריאל מדריד(יכול להיות אפילו יותר מארסנל)ובכל זאת אני אומר שראול החלוץ הטוב בעולם,יותר טוב מרוד ואן גול, אני פשוט חשוב(ופעם אחרונה שבדקתי לאדם מותר להחזיק דעה משל עצמו) שרוד ואן ניסטלרוי יותר טוב מאנרי.
     
  11. Arsenal Dude Member

    הצטרף ב:
    ‏2/7/03
    הודעות:
    34
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רואים שאף אחד פה לא מבין בכדורגל, קודם כל וניסטלרוי הוא חלוץ מטרה ומ30 כדורים ששולחים אליו הוא שם אחד ברשת לפחות במחשק לעומתו הנרי הוא חלוץ שמביא כדורים ואוסף אותם, הנרי יודע לשחק עם הכדור ווניסטלרוי הוא סתם קרש, רק יודע לבעוט ולנגוח איך אפשר להשוות, אאאא להשוות בגולים אז בסדר אז וניסטלרוי שם יותר גולים זה לא הופך אותו לחלוץ יותר טוב והנה עוד דוגמא: טרזגה שם יותר גולים מסביולה אבל סביולה חלוץ הרבה יותר טוב. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx
     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    צודק,באמת אף אחד בפורום הזה לא מבין בכדורגל, רק אתה יודע,אתה המלך.
    אהה ומלך יקר, תבדוק בבקשה כמו שערים כבש סביולה השנה וכמה טרזגה, אתה תופתע מלך,מאוד.
     
  13. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, עדי (נדמה לי), אני לא חושבת שההערה האחרונה היתה עניינית, ולמעשה אני חושבת שהיא היתה הרבה מעבר לכך, ומיותרת לחלוטין.

    שנית, אני חושבת שכולם פה יודעים מה ההבדל המהותי בין רוד ואן ניסטלרוי ובין תיירי הנרי והשאלה של משה היתה איזה סוג חלוץ אתם מעדיפים בקבוצה שלכם, ומי מתפקד יותר טוב בעמדה שלו.

    ולתשובתי:מבחינתי, RVN הוא החלוץ הקלאסי (ראה ערך: חלוץ מטרה) והתפקיד המוצהר שלו בקבוצה הוא סקורר, ובזה הוא מעפיל על תיירי הנרי, ולא יעזרו כל הויכוחים של בני (לא, לא יעזור בני. גם כשהנרי בתקופת שיא), וזה עם כל האהבה אל הנרי וכל ההערכה אליו שלדעתי, כמו שאואן אמר- השחקן שהכי קרוב לשלמות. אמת ויציב.


    לשאלה מי יותר טוב,תלוי לאיזה קבוצה. יש קבוצות שנורא צריכות את הואן ניסטלרוי הזה, שיתן את הטאץ' האחרון וזה מה שיצעיד אותן הלאה, ומנצ'סטר יונייטד היא בהחלט אחת כזאת ולכן הייא גם אחת הקבוצות הטובות בעולם. שנה שעברה ראינו שגם סאות'המפטון עם ג'יימס ביטי עושה אחלה עונה,והכל בזכות עונה טובה של החלוץ הנהדר הזה. ארסנל משחקת שונה ממנצ'סטר (כמו שכולנו יודעים) והתפקוד חלוץ שלה הרבה יותר דינאמי ונמצא ברוטאציה כל הזמן, וזה לא בגלל שזה הנרי ספציפית,זה בגלל הסגנון והשיטה של ונגר, לכן לארסנל תיירי הנרי יותר מתאים. אבל לאו דווקא לכל קבוצה, לדוגמא ליובה (רואה ויירה? יובה!) הנרי התאים כמו כפפה לנעל, כך שאי אפשר ממש להגיד שהוא הטוב בעולם.נקודה.

    מסקנה סופית: קשה להשוות, הם יותר מידי שונים בצורת משחק והתפקוד שלהם. אבל אסור לבטל את ואן ניסטלרוי בעניין הזה, בטח ובטח שלא לפסוק חד משמעית שהנרי יותר טוב ממנו.נקודה.
     
  14. StAtIk TzHoV Member

    הצטרף ב:
    ‏2/9/02
    הודעות:
    112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר שהנרי מתאים ליובנטוס זה נכון הבעיה שהוא היה אצלה ב-99 והוא היה אכזבה גדולה...
    והנרי כבר אמר שבחיים הוא לא יחזור ליובה ...ותאמינו לי לא צריך יש את הענק דל-פיירו,מיקולי ,די ואיו,זלייטה,וכמובן טרזגה
     
  15. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx

    מתי לגלות לסטאטיק צוב שלטרזגה לא הולך יחסית ביובה? עכשיו או אחר כך?


    אין מה לעשות, זה הסגנון של החלוצים הצרפתים, וזה לא הסגנון של הקבוצות האיטלקיות. טייק איט אור ליב איט, אני בטוחה שבקבוצה אחרת מהליגה האנגלית (גם ארסנל,אבל לא רק. אפילו ליברפול בוא נגיד) התפוקה של טרזגה היתה יכולה להיות פעמיים ממה שהיא עכשיו.