נסיון צרפתי לקבוע רגולציית ספורט אירופית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Rudess, ‏20/11/08.

  1. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...r-Football.html

    ע"פ היוזמה הצרפתית, השליטה בספורט המקצועני תעבור לגוף רגולציה אירופאי, וגופים כמו התאחדות הכדורגל הבריטית יאבדו מסמכויותיהם וכוחם. ההצעה תידון בשבוע הבא במפגש שרי הספורט של האיחוד האירופי. יהיה מעניין לעקוב.
     
  2. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,324
    לייקים שהתקבלו:
    790
    לא מסכים.
    If it's not broken, don't fix it
     
  3. Strawberry Fields Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    6,038
    לייקים שהתקבלו:
    0
    .(But the Premier League is broke(n
     
  4. sagiv Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחלה טופיק טל (למרות שהוא בטח לא יחזיק מעמד הרבה זמן http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx ).
    אני ממש לא מומחה בעניין, אבל מהסיפורים ששמעתי אני מאוד אוהב את הסוציאליזם הצרפתי. מתאים להם להיות אלו שיציעו הצעה כזו.
    מצד שני כמובן שזה בחיים לא יקרה, בטח לא עם הפרמיירליג.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/11/08
  5. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אני יודע שבטח משעמם לצרפתים עם כל 18 האליפויות של ליון והם מחפשים דרך להעסיק את עצמם ואולי להשתלט על ליגה שכן מעניינת מישהו באירופה, אבל שידחפו את ההצעה הזו לתחת. יש יותר סיכוי ש42 הנשיאים הבאים של ארה"ב יהיו שחורים מאשר דבר כזה יתקבל.
     
  6. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש דברים שצריכים לתקן בכדורגל האנגלי,יש כמה חוקים שצריכים לשנות
    בכל הנוגע לרכישות מועדונים ע'י גורמים זרים,העברה של שחקני נוער,זכויות שידור ועוד ועוד
    אבל אסור שנתערבב ונצטרף לגוף אחר,זר,שיחליט ויקבע בשבילנו איך מי ומה.
    זה יכול להיות רק רע לכדורגל האנגלי בטח ובטח כשמישל פלאטיני מוערב או תומך נלהב של הרעיון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/11/08
  7. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הרעיון הזה אמנם לא שווה התייחסות, אך באופן כללי אני חושש מאוד מהתנהלות של מישל פלאטיני וההשלכות האפשריות שלה על הפרמיירליג וליגת האלופות. התמיכה בהתאחדויות הקטנות היא אידיאולוגיה שמתאימה לראש ממשלה שמעונין להשיג את תמיכת השכבות החלשות ועל הדרך לעזור להן, לא לנשיא של התאחדות הכדורגל החשובה באירופה.

    עם כל הכבוד להתאחדויות מלטביה, אסטוניה, ישראל או כל ליגה חלשה אחרת שעשויה לקבל הטבות מהרעיונות של פלאטיני, אני לא רוצה, ואני בטוח שכל אוהד כדורגל נייטרלי (או לא נייטרלי) יסכים איתי, לראות יותר קבוצות חלשות מקבלות מקומות בליגת האלופות על חשבון קבוצות איכותיות יותר.

    בשנים האחרונות המפעל כבר איבד קצת מערכו הספורטיבי היות ושלב הבתים הפך לפארסה בגלל אותם קבוצות קטנות שלא ראויות להשתתף במפעל הזה ומהוות בשר תותחים גם לקבוצות דרג שני. מה יקרה אם אנגליה וספרד יאבדו נציגה אחת לטובת עוד בראטיסלאבה או עוד ת'ון? סינדרלה אחת או שניים זה טוב ויפה, אך מצב בו ארסנל, ברצלונה ובאיירן מינכן משחקות בגביע אופ"א רק כי סיימו במקום הרביעי בליגה תחרותית ומכבי חיפה, קלוז' ואנרתוסיס משחקות על חשבונם בצ'מפיונס כי הם זכו באליפות בליגה פאתטית, עשוי להיות ריאלי לחלוטין, וביום בו זה יקרה זו תהיה תעודת עניות לכדורגל העולמי ועשויה להפחית משמעותית את היוקרה ואת האיכות של המפעלים האירופאים, רק בגלל שצרפתי אחד החליט ליישם סוציאליזם בכדורגל.

    המצב שצריך לשאוף אליו הוא הפוך בעיני - להעניק יותר כוח לליגות החזקות ולהוסיף איכות לצ'מפיונס ליג. למה לא לתת לאנגליה עוד מקום במוקדמות ליגת האלופות על חשבון הסגנית מליטא, או אלופת ליכטנשטיין?
     
  8. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם נמשיך להגיב, אז זה יישאר למעלה (אולי הדיון יוכל להיות לך השראה לכתבה בנושא הנ"ל).
     
  9. leeds12 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/3/05
    הודעות:
    601
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי התאוריה הזאת, כשלפני הצ'מפיונס שלושים שנה היה גביע אירופה לאלופות עם קבוצה אחת מכל ליגה אז הכל היה פארסה ?
    הגביעים של אייאקס, ביירן וליברפול בשנות ה-70 היו פארסה ?
    גם אז היו פערים ובכל זאת קבוצות כמו מאלמו או בוקרסט הגיעו לגמרים. זה שהליגה מנופחת זה לא אומר שדווקא את הקטנות צריך להעיף. יש גם יתרונות לגיוון. לא ראיתי שאנורטוזיס עושה בושות.
    לגבי פלטיני, יותר מדאיג אותי שהוא מגדיל את היורו ל-24 קבוצות. בסוף עוד יהיו 48 קבוצות בלי מוקדמות והכל יהיה יורו...
     
  10. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני ממש לא מסכים איתך שון. אין ספק שליגת האלופות מאבדת מערכה הספורטיבי אך בעיניי זה ממש לא בגלל שאנורתוזיס מעפילה על חשבון אולימפיאקוס, באטה בוריסוב על לבסקי סופיה או סלביה פראג על חשבון אייקס. הדברים האלה הם דווקא מוסיפים (כשכמות הקטנות לא חורגת מהמידה הנכונה כמובן) לעניין סביב שלב הבתים, במיוחד כשכמעט כל קבוצה שעצם עלייתה למפעל נחשבת לסנסציה לרוב עומדת בכבוד במשחקיה למעט איזה התפרקות בקאמפ נואו\אולד טראפורד. לא זאת הסיבה שליגת האלופות היא לא מה שהייתה פעם, אלא העובדה הפשוטה שבליגת האלופות מתבטאות הכי טוב כל מחלאות הכדורגל המקומי בליגות הדומיננטיות באירופה. כמעט אף קבוצה מקבוצות הדגל של המפעל לא שמרה על אופי (אופי = סגל, סגנון, פלוס כמה דברים קטנים מסביב) אחיד לאורך השנים ויחד עם צמיחת הפערים הכלכליים בכדורגל בין האליטה לשאר, זה ממש לא מפתיע ששלב הבתים כבר לא מעניין אותך, ריאל תעלה לשמינית לא משנה כמה מאמנים ושחקנים היא תחליף בדרך, וזה לאו דווקא בגלל שהיא מוגרלת לאותו בית כמו באטה בוריסוב. חוסר העניין טמון באדישות הגוברת (והמובנת) של הקהל, אבל מתן צ'אנס גדול יותר לקבוצות ממדינות מוזנחות יותר מבחינת כמויות הנציגות יכול לדעתי לעזור בהרבה!

    כן, אם נראה את אלופת שבדיה (מי שזו לא תהיה) על חשבון הרביעית של אנגליה\איטליה\ספרד אולי נרים גבה בהתחלה, אנחנו לא מכירים את השחקנים, הקבוצה לבטח לא שווה בכוחה ליריבות הבכירות שתפגוש בדרך ובטח גם לרוב לא תתן כדורגל ברמה של כל אחת מהקבוצות האלה שסיימו במקום הרביעי בליגות שלהן, אבל באותה מידה אפשר למצוא לפחות 8 קבוצות גם השנה שבכיף אפשר היה להחליף אותן בעוד נציגות מאנגליה, ספרד, איטליה וגרמניה. הכל עניין של פרופורציה, ולדעתי במצב הנוכחי יש יתרון גדול מדי לטובת אותן המדינות הגדולות. אם רוצים לעשות ליגה של 32 הקבוצות הגדולות באירופה, זאת לא ליגת האלופות, זה אותה סופר-ליג אירופאית שונגר כבר לא פעם הציע (רק שאצלו זה מגיע ממניעים קצת פחות אציליים), בשביל שליגת האלופות תחזור להיות טורניר יוקרתי גם מבחינה מקצועית חייבים לקרב אותו כמה שיותר (בגבול ההיגיון) לפורמטים הישנים יותר - פחות בתים, יותר נוקאאוט, פחות נציגות מכל מדינה ומדינה. באזל, באטה ואלבורג הן לא יותר מקוריוז בשלב הבתים, אך בשיטת נוקאאוט כל קבוצה וקבוצה תעשה חיים קשים ליריבתה, מי שלא תהיה. זה אמנם לא ריאלי, בגלל זכויות שידור, וגורמים כלכליים אחרים, אבל ככה ורק ככה אפשר להציל את ליגת האלופות, ולא על ידי מסירתה לשליטת אליטת המועדונים האירופאיים.
     
  11. raanana4ever Member

    הצטרף ב:
    ‏12/9/02
    הודעות:
    2,674
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רעיון מגוחך.
    סרקוזי בעצם רוצה שנקח את הליגה הכי לא תחרותית באירופה(ליון בדרך לאליפות שמינית ברציפות) ונקיים את המודל שלה בכל רחבי אירופה על מנת להגביר את התחרותיות. הזוי...
    מההיבט המעשי בכלל מדובר במהלך בלתי אפשרי. סרקוזי רוצה גוף בעל סמכויות נרחבות שיפקח בין היתר על החובות של המועדונים, אבל בכל מדינה המועדונים מתקיימים בתנאים שונים מאוד. איך אפשר לקנוס את ארסנל על חובות שהם תוצאה של בניית אצטדיון, כשבחלק גדול ממדינות אירופה האצטדיונים בכלל בבעלות המדינה(איטליה, למשל).

    בכדורגל האנגלי יש בעיות שדורשות הסתכלות, אבל ההצעה של סרקוזי היא ממש לא הפתרון, ובשום פנים ואופן אסור שלגוף אירופאי תהיה הסמכות "לתקן" את הכדורגל האנגלי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/11/08
  12. Strawberry Fields Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    6,038
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה המשפט שמסכם הכי טוב את הנושא הזה מבחינתי.

    לגבי הדיון שהלך פה קודם על פלאטיני ולג"א, אני מסכים שיש משהו יפה בכך שקבוצות קטנות מוצאות את דרכן לאיצטדיונים כמו הסן-סירו (אנרת'וזיס) וזה מראה שמנסים ליצור ליגה אירופאית שיוויונית לא בהרכח מבחינת איכות אלא להגדיל את הסיכויים של הקטנות להעפיל לשלב הבתים. מה שאני לא אוהב במפעל הזה שבכל זאת קיימת אפליה בכדי לעזור לקטנות מקפריסין, צ'כיה וכו'.
    אנגליה, ספרד ואיטליה שולחות 4 נציגות בעוד שגרמניה שולחת רק 3. כשאני מסתכל על הטבלה אני רואה שלבורוסיה דורטמונד יש סיכוי להתברג בין מקומות 2-4. מדובר בקבוצה שלפני כעשור זכתה בליגת האלופות שאולי לא תזכה להגיע לשם העונה כי אנגליה, ספרד ואיטליה חשובות יותר.
    אם פאליטיני באמת רוצה ליצור מצב של שיוויון בלג"א אז שיתן למקום רביעי בגרמניה כרטיס למוקדמות או שמקום רביעי בפרמיירליג, ללה ליגה וסרייה A ילכו לגביע אופ"א. אולי זה מה שיגרום למפעל הזה להיות קצת יותר מעניין.
     
  13. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מישה וצחי,

    אין לי בעיה עם גיוון, יש לי בעיה עם הדרך בה הוא מושג, והסברתי את זה בהודעה הראשונה.
    זה בערך הרעיון של פלאטיני. אני משוכנע שהוא לעולם לא יתקבל כי לקבוצות הגדולות האללו יש מספיק כוח בכדי למנוע את זה, אבל במחשבה שנייה מי יכול לדעת.


    אגב, עניין היורו הוא נגזרת של אותו רעיון - להגדיל את הכוח של ההתאחדויות הקטנות. בליגת האלופות מצב שכזה יבוא על חשבון הכוח של ההתאחדויות הגדולות, ביורו מצב כזה בא על חשבון ההנאה והאטרקטיביות. השורה התחתונה היא שהסוציאליזם הזה יניב רק נזק לכדורגל ואני מקווה שאבי לוזון האירופאי יכשל בכל המאמצים שלו ליישום מדיניות שכזו.


    באשר לגביע אופ"א, אני לא תומך ברעיונות שמנסים "לשפר" אותו, שכן בעיני יכול להיות רק מפעיל אחד שמרכז בתוכו את הקבוצות הטובות ביבשת והמנצחת בו תוכתר כאלופת אירופה. לא יכולות להיות שתי אלופות אירופה, וחייבת להיות הבדלה ברורה בין שני המפעלים. באופן טבעי אחד מהם יהיה פחות איכותי, אבל ככה זה צריך להיות. אי אפשר לרקוד על שתי החתונות.
     
  14. leeds12 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/3/05
    הודעות:
    601
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גביע אופ"א נראה לי עמוס מדי בקבוצות עם הרבה סיבובים. כדי להפחית את הקבוצות אני הייתי מחזיר את הגביע למחזיקות גביע, שנתן ביטוי לליגות קטנות ולקבוצות קטנות. מפעל פשוט ולעניין - קבוצה אחת מכל מדינה, המפסיד יוצא. הגביע הזה נתן הרבה רגעים יפים.
     
  15. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שוב פעם שון, אפשר לקחת את זה יותר רחוק ולהגיד שגם מקום שישי בליגה תחרותית חזק מאלופות ישראל וקפריסין. 4 מכל ליגה זה יותר מדי, אין לי ספק שהסיבה שהמפעל הזה נראה יותר ויותר כמו מזבלה אקראית של דולרים נובעת בדיוק מהעובדה שאופ"א של יוהנסון הייתה זונה אחת גדולה של המדינות הגדולות.