סיפורי קסם מהיציע - הדיון חוזר לחיים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י AFC, ‏19/4/03.

  1. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    *אני מבקש מהמנהלים להפוך דיון זה לדביק.
    *החוקים הם כמו בדיון הקודם. כאן כל אחד יוכל לספר על חוויותיו במשחקי הכדורגל שהיה בהם, ולקבל תגובות עליהן.

    ובכן, אני אתחיל עם המשחק של היום, כשמכבי חיפה הגיעה לקופסא :

    הדבר הראשון שראיתי, בעודי יושב ביציע ומנופף משועמם בבלון הצהוב, הוא השינוי המדהים באווירה באצטדיון "הקופסא" מאז הפעם האחרונה שביקרתי שם (לפני כמה חודשים). קודם כל אפשר היה להתמוגג מהמראה הרומנטי של השחקנים המתחממים על משטח הדשא המשופר לאור שקיעת השמש. את שאר הסיבות אומר מיד.

    הקהל של מכבי נתניה ידוע כקהל אופרה. אין מה לעשות, השחקנים מתלוננים על הקהל, שידוע בעיקר בקריאות "לובה לובה" חלושות לאחר עוד החמצה של הבחור (שעליו ארחיב בהמשך), הוא הסיבה היחידה שגורמת לי לשבת עם אוהדי הקבוצות היריבות. אבל הפעם הקהל של נתניה בא מוכן, יציע 1 היה נחוש להראות שהוא התבגר וכעת הוא קהל מודרני. מאות בלונים הסתובבו ביציע, וחתיכות נייר ארוזות בשקית נזרקו לכל רחבי הקהל, שהסתער עליהם כאילו היה מדובר באוצרו הפרטי של ניצן ליבנה. כשהשחקנים עלו למגרש, פתאום היציע היה אדום מאבוקות, אי אפשר היה לראות דבר מרוב ניירות והשירה היתה עוצמתית ביותר.

    מנגד, הקהל החיפאי לא ממש מילה את היציע, אבל הדבר הגדול שיזכר מההופעה של אוהדי חיפה הוא רימון העשן המדהים שלהם. רימון עשן שכיסה את כל המגרש, גרם לדודו אוואט לנוס משערו (מחזה מאד משעשע) וכמובן לשירה רצופה בעונג "חיפה עולה באש".

    התהליך האבולוציוני של הקהל של נתניה לא היה הדבר היחיד שאפיין את התהליך שהופך את מכבי נתניה לקבוצת צמרת, שבעוד כמה שנים תתמודד על אליפות, אם תשאיר את גילי לנדאו מאמן. ברגע הראשון שהמשחק נפתח, שחקני נתניה שלטו לחלוטין במגרש, ע"י מלחמה עיקשת ושליטה מוחלטת בכל מה שהיה קשור בכדורי גובה. החולצות הלבנות של נתניה (שאגב, אף אחד לא הבין מדוע היא לובשת אותן כל הזמן) שיוו לה את המראה של ריאל מדריד, והיא באמת, לרגעים מסויימים, הזכירה את החבורה של דה-בוסקה. הזכירה כמובן, עד שהכדור הגיע לרביד גזל, שנוא נפשם של הקהל הנתנייתי : "יא זבל, הוא הורס לנו את הקבוצה!" היו קריאות שבהחלט סיכמו את העניין. הקשר הצעיר פשוט לא יודע מתי לשחרר כדור, ואיך לעשות זאת. הוא נראה לא שייך, אף אחד לא ידע מה הוא עושה כאן. גם ישראל זביטי, כישלון מהדהד של העונה הזאת, בלט לאור עליבותו.

    אבל אם מסתכלים על הצד הטוב של נתניה במשחק, ללא ספק אפשר לשבח את לנדאו על משחק ההגנה המדהים של המארחים. נתניה הדפה ללא קושי את איומיה של התקפת חיפה. שחקני נתניה אפילו ריחמו על יניב קטן, שהתעקש להימצא בנבדל, וניסו לעזור לו בכך שיוציאו אותו מהנבדל. ישמאל אדו היה מצוין, כרגיל, אבל ההחמצה שלו באחד על אחד מול אוואט... למרות שנתן לעצמו מקדמה גדולה מדי, החמצה נוראית.

    למרות שאני מסוגל להמשיך לתת מחמאות לשחקני נתניה, ולא אעשה זאת, עדיין מגיע לשחקן אחד את מלוא המחמאות והקרדיט שניתן לתת. מישהו זוכר את רוסלאן לוברסקי? הסוס האוקראיני שהיתה לו את המהירות אבל לא את הסיומת? זה שלא ירד להגנה? תשכחו ממנו. לובה חזר, ובגדול. הוא נלחם, השקיע, מסר, תיקל - הקרבה שכזאת פשוט הדהימה את שחקני חיפה. כבונוס, הוא גם כבש שער גאוני. לוברסקי קיבל כדור פשוט כל כך, לבד מול אוואט. לוברסקי הישן בדרך כלל שולח את הכדור לרשת החיצונית או מגלגל בעדינות לידיו של אוואט, אבל ביום כזה הוא לא הרשה זאת לעצמו. הוא בקלילות עבר את השוער האומלל, בעט את הכדור בפשטות מעל רגלו המושטת של אג'יופור, וגמר את המשחק.

    מהצד של חיפה.. מלוא העליבות. וואליד באדיר פשוט שחקן מגעיל מכל הבחינות. הוא בועט לפשקו באשכים, ומבין שהוא עלול לקבל אדום, אז מה הוא עושה? מה שבאדיר יודע לעשות. כמו מול אולימפיאקוס, נופל וזועק שפשקו הרשע פגע לו ברגל. בושה.

    גם עידן טל ואליניב ברדה כיסחו ללא הפסקה, עם גיבוי מוחלט של דני קורן. אבל מלבד כל הגועל נפש הזה.. חיפה לא עשתה כלום. הצעיר התמהוני של חיפה שנכנס (אין לי מושג מה שמו) לא תרם שום כלום. בנאדו ואג'יופור (שהיה צריך להיות מורחק לפני הדקה ה-20, אבל כמובן שדני קורן לא יתן לשחקן של מכבי חיפה כרטיס אדום) כרגיל שיחקו בצורה שמבזה כל מועדון כדורגל. כל חוליית הקישור וההתקפה של חיפה לא היתה קיימת והחילופים התמוהים של שום (רפי כהן וערן לוי, בלי כל הכבוד, לא יביאו שום ישועה) לא ממש עזרו.

    לקול קריאות אוהדי נתניה "אין אליפות" ו-"לא רוצים את ר"ג", נתניה ניצחה את המשחק עם הקרבה ומלחמה שלא נראו על מגרשי הכדורגל בארץ המון זמן, עם שוער מחליף ששיחק מצוין מלבד טעות אחת, ולחיפה היה רק מצב רציני אחד - זה של רוסו. רוסו בעט את הכדור, סלומון לא קפץ משום מה, והכדור נחת בתוך השער!! לא!! בתוך הקורה!! החמצה ענקית, שמראה כמה המשחק הזה גדול. דודו אוואט היה יכול לקבל גול מחצי מגרש, כמו שעשה לו עטר לפני 3 שנים, אבל זה הכל. נתניה היתה הרבה יותר טובה, שיחקה כמו קבוצת צמרת אמיתית, עם המון הקרבה, וחיפה שיחקה גרוע.

    וכל זה בזכות גילי לנדאו. הבחור השנון והמקסים הוא איש שיודע מה הוא עושה, והוא מצליח לזכות במקום כבוד בהיסטוריה של מכבי נתניה. בעתיד הוא יחזיר את נתניה לימיה הגדולים, בזה אני בטוח.

    *מצטער אם הסיפור לא היה מנוסח היטב או משהו, אבל אני מת מעייפות.
    *כמובן שכולם מוזמנים לכתוב על חוויות שלהם. תהנו.
     
  2. זהובניק Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/02
    הודעות:
    399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחלה סיכום וידוקה.
    ולעניננו,כמובן הלכתי היום למשחקה הביתי של קבוצתי בני יהודה שאירחה את הפועל פ"ת..
    המשחק היה משעמם להחריד כנראה בגלל שהקבוצה חסרה 3 שחקני מפתח חשובים(אנדונוב,ישי וששון)בעוד ניר סביליה ולירון וילנק מתיבשים על הספסל.
    הפועל בקושי הגיעו להזדמניות ואילו בני יהודה החמיצו ללא הפסקה.
    לאסי בלדוט הייתה הזדמנות גדולה לעלות את הקבוצה ל1-0 כאשר הכדור היה מוקפץ והשער חשוף,אף אחד לא הפריע לבלדוט שבעט את הכדור סמוך על הקורה...
    היחידים שעשו את העובדה על הצד הטוב ביותר היו סאלח חסארמה וירון אביחיל,הצמד הזה נטרל כמעט כל התקפה של פ"ת ומרכז השדה היה כמעט בשליטתנו.
    היחיד שהיה חלש כרגיל היה פישונט שגם לו הייתה הזמדנות להבקיע שהיה מול השוער ובעט חלש מידי...
    היו 2 מקרים מצחיקים במהלך המשחק.
    המקרה הראשון הוא שחזי שירזי הועף על ידי שחקן פתח תקוואי על הגדר,אז אוהד אחד צועק לו"חזי תבקיע כבר שמתי עליך בווינר"אז חזי משיב לו:"גם אני". http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx
    והמקרה השני הוא ששחקן פתח תקוואי בעט את הכדור בטיל מחוץ למגרש,כידוע לרובכם סמוך לאיצטדיון ישנם בתים.קיצר הכדור בא בטיל לאחד ממרפסות הבתים ופשוט ריסק להם את כל התריסים וכולם מתחילים לצחוק,חח זה היה חזק :wink:
     
  3. ירוק בלב Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/03
    הודעות:
    299
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במשחק בנתניה,
    מכרו לאוהדי חיפה כרטיס 80 שקל למבוגר,
    ולא מכרו כרטיסים לחייל/ילד.
    מה שאומר, שחייל או ילד צריכים לשלם גם הם 80 שקל.
     
  4. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,618
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    פעם ראשונה שאת נתקלת בזה...

    כשהייתי במחזור הראשון של העונה בראשון לציון 5 כרטיסי נוער נמכרו ומאז הם נגמרו וכל שאר אוהדי ב"ש היו צריכים לקנות כרטיס מבוגר 75 שקל...

    בבלומפילד,לפני חודש וחצי בליגה מול הפועל,"לפתע" כרטיסי הנוער נמכרו ונאלצנו לקנות בוגר ב70 שקלים..

    זה לא חדש הדבר הזה,זה דבר מסריח שמוריד את החשק ללכת למשחקי חוץ,כל שבועיים אתה תוציא 100 שקל תחשבו את זה בלפחות 16-17 משחקי חוץ זה המון כסף...
     
  5. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזו תמימות, ירוקה...

    בראשל"צ, כשבית"ר הגיעה למשחק, גבו 95 ש"ח לכרטיס מבוגר. מובן שכרטיסי הנוער היו 65 ש"ח (סכום שגדול יותר מכרטיס בוגר בטדי).

    בנתניה, עיצה לך ולכולם, אם אתם לא קונים כרטיסים במכירה מוקדמת, אין לכם שום סיבה להתלונן שאין כרטיסי נוער. יש לי מנוי נוער, והכסף שחסכתי הוא עצום - כל משחק צריך לשלם על כרטיס בוגר, וגם זה במקרה הטוב - כמה פעמים הייתי צריך לשמוע את הקופאית אומרת בפנים חמוצות "אין יותר כרטיסים"... ואז הייתי צריך לקנות את אותם כרטיסים במחיר מפלצתי מאותם החלאות שגזלו אותם ללא רחמים או השגחה מצד המשטרה, הספסרים כמובן. יש מאות ספסרים בנתניה, זה העסק הכי משתלם בעיר, תאמין לי.

    זהובניק, סיכום מצוין, אבל הפואנטה בדיון הזה היא לא לסכם את המשחק או לתת תקציר, אלא לנתח אותו ולכתוב על נקודת מבטך על המשחק.

    אני מאמין שאחרי המשחק של הפועל בב"ש ליהי, משה ואולי לירן וחביב יכתבו את סיפוריהם גם כן.

    ובקשה מהמנהלים - הפכו דיון זה לדביק בבקשה.
     
  6. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדיון הזה לא יהפוך לדביק

    יש לך שתי אפשרויות-
    1. או לקדם אותו ולכתוב בו כל הזמן וכך הוא יישאר למעלה
    2. או שיהיה לינק לדיון שלך בחוקה של הפורום

    תבחר ותודיע לנו
     
  7. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב, לא ברור לי מדוע שלא תהפכו אותו לדביק, אבל אני בוחר בוילון מספר 2.
     
  8. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש יותר מדי דיונים דביקים, לכן הדיון הזה לא יהפוך גם הוא לדביק.

    הוילון אותו בחרת ייפתח מחר
     
  9. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא,הדיון לא דביק. 8)
    למרות שאני חייבת להודות וידוקה ריגשת אותי עם הסיפור, מנופף בבלונך הצהוב בלאגן...כמעט בכיתי.
     
  10. united Member

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    147
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מבין שאנשים פה לא הולכים למשחקים ובגלל זה הם כל כך מתלהבים מזה שהם הולכים למשחק בעונה וכותבים עליו 50 שורות
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    טוב חביבי אתה פה כנראה זה שהולך פעם בחודש למשחק אם אתה כל שנייה מדגיש לנו כמה הולך למשחקים. אז הבנו....
     
  12. united Member

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    147
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיון של הסוג אוהד פשוט כתבתי איזה סוג אני
    כאן כתבתי כי נראה לי מוזר שכותבים כל כך הרבה על משחק מסכן כזה ועוד אחרי שהפסדנו :cry:
    ותאמין לי שהיה משחק מסכן כי הייתי וגם איך הוא מתלהב מהפירוטכניקה זה היה די מסכן האמת כולה היה לנתניה אבוקה אחת ולנו היה 2 רימוני עשן נדמה לי (קשה לראות שאתה בתוך העשון) ואבוקה במחצית השניה במשחק הקודם בין 2 בקבוצות בקופסה היה פירוטכניקה הרבה יותר יפה!
    אבל בקשר לניירות הוא צודק שתי הקבוצות עשו מופע קונפטי די יפה
     
  13. united Member

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    147
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיון של הסוג אוהד פשוט כתבתי איזה סוג אני
    כאן כתבתי כי נראה לי מוזר שכותבים כל כך הרבה על משחק מסכן כזה ועוד אחרי שהפסדנו :cry:
    ותאמין לי שהיה משחק מסכן כי הייתי וגם איך הוא מתלהב מהפירוטכניקה זה היה די מסכן האמת כולה היה לנתניה אבוקה אחת ולנו היה 2 רימוני עשן נדמה לי (קשה לראות שאתה בתוך העשון) ואבוקה במחצית השניה במשחק הקודם בין 2 בקבוצות בקופסה היה פירוטכניקה הרבה יותר יפה!
    אבל בקשר לניירות הוא צודק שתי הקבוצות עשו מופע קונפטי די יפה
     
  14. אל''ה Member

    הצטרף ב:
    ‏6/5/03
    הודעות:
    33
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המשחק האחרון שהייתי בו היה מול מכבי הרצליה, בקריית אליעזר.
    1000 אוהדים הגיעו למשחק. מהם כמאה יושבים בשער חמש. זה השער שלנו, בלי קשר למצב של הקבוצה אנחנו מעודדים, בלי קשר אנחנו מנסים לעשות תצוגות עידוד.
    שעה וחצי לפני המשחק אני באצטדיון, תולים את כל השלטים, מחלקים קונפטי לכל מי שאפשר, ומחלקים דגלים בינוניים לאוהדים. הדגלנים הגדולים בתחתית היציע.
    המשחק מתחיל ואנחנו רואים רק קונפטי ודגלים (וגם גליל נייר אחד).
    כל היציעים שותקים. ביאוס של עונה מבאסת, אבל אנחנו שרים שני שירים חדשים שהומצאו מספר ימים לפני המשחק.
    גול מהיר ולא מפתיע של הרצליה מגיע במהרה אבל אנחנו כבר רגילים. שיר חדש המספר על כמה אנחנו חולים על הפועל כובש את היציע ואנחנו שרים אותו כמעט עשר דקות, הגול משתיק כמה מאיתנו אבל האחרים מעודדים להמשיך.
    אנחנו זוכים בבעיטת פנדל שמוחמץ ועידוד בלתי פוסק למחמיץ (טל חן) נשמע מהיציע.
    גול שני של הרצליה די מוריד אותנו. אבל ממשיכים לעודד- זו דרכנו.

    במחצית אנו סופגים גידופים מאוהדים שמאמינים שאם נחבור ביחד ונקלל את הפועל נצליח לגרום לשינוי (רעיון די משונה).

    אנו יוצאים בצוותים להתרים ביציעים השונים. ביציע שלנו גייסנו כחמש מאות שקל, היציעים האחרים (שתכולתם גדולה כפי חמש משלנו) נותנים עוד חמש מאות, ואנחנו מוכנים כספית למשחק בטדי. מבטיחים הצגת עידוד גם שם.
    אה, שמנו גם גול מצמק.

    אין תנאים לאהבה!