סנדרלנד פוטבול קלאב - סיכום עונת 2002-2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Julian Joachim, ‏18/5/03.

  1. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סנדרלנד, המועדון ה"חינני" מצפון אנגליה, שעמד במוקד הקונצנזוס האנגלי לגבי מהות הכדורגל ואיך הוא לא צריך להיראות (רק אוהדי לידס לא הסכימו עם הקביעה הזו), ירד ליגה. השאלה העיקרית במקרה של סנדרלנד היא לא איך המועדון הזה יתאושש, אלא האם הצ'יירמנים של שאר הקבוצות יפיקו את הלקחים ממקרה סנדרלנד ויישמרו שלא יחזור בעתיד. אך בזאת נדון בהמשך, כרגע נדבר על סנדרלנד.

    מועדון, עם אוהדים מסורים, וגם די רבים, מצליח להתרסק אחרי עונה מוצלחת לשתי עונות נוראיות, לעבר סוף שהיה יותר צפוי מהסיום של כניסה של אינזאי או ואן-ניסטלרוי לרחבה. יש יותר מדי סיבות להדרדרות, ויותר מדי לקחים להפיק. החל מההתנהלות של ההנהלה בעניין המאמן (שלושה מאמנים בעונה זו הבשורה הכי רעה לאוהד ולשחקן כדורגל). לכל מאמן צריך להתרגל מחדש, לשטיקים שלו, לשיטות שלו, להתייחסות שלו לכל מיני מצבים נתונים, למחנות שהוא יוצר לעתים בקבוצה. כל מאמן זה עולם ומלואו וכל מאמן מסוגל לשנות קבוצה מן הקצה אל הקצה, ולא תמיד באופן החיובי והמיוחל כל כך. עוד לקח שניתן וראוי להפיק הוא חומר השחקנים אותם אתה מביא, ולנסות להעריך את היכולת שלהם להסתגל לא רק לעיר, לסגנון החיים, לשחקנים ולאוהדים, אלא בעיקר למאמן ולצוות האימון. להעריך את היכולת הזו, וכך להחליט את מי להביא. והכי חשוב, ל-ה-ב-י-א שחקנים. הסיבה שפיטר ריד הצליח עם סנדרלנד כל כך לפני שנתיים והעונה נכשל כל כך, הייתה בעיקר, שקבוצות אחרות התקדמו, האווירה במועדון השתנתה, ובניגוד למה שצריך היה להיעשות, השחקן היחיד שהובא היה בסגנון של השחקן המשמעותי היחידי שלה (מדובר כמובן בטורה אנדרה פלו וקווין פיליפס). אכזבה עמוקה מההתנהלות של סנדרלנד, ובינינו, עוד יותר מהאוהדים שלה שלא עשו כלום כשהתקרבו לתחתית. אולי הם חושבים שהדיוויז'ן 1 הוא מקומה הטבעי של הקבוצה האפורה מצפון אנגליה. ואתם יודעים מה? אם הם חושבים ככה, וההנהלה חושבת ככה, והכי חשוב - השחקנים חושבים ככה, אין מה לומר - סנדרלנד יורדת ליגה בצדק, ואם לא ישתנה משהו משמעותי בגישה שלה ושל כל מי שסובב את המועדון, המצב יישאר בעינו. וזה התסריט האופטימי.

    מאמן/ים: קשה להחוות דעה על שני המחליפים של ריד. בקשר לריד, אין הרבה מה לומר. אם מאמן רואה שהמצב מדרדר, ושהוא מהווה חלק גדול מהבעיה, הוא צריך לתפוס את עצמו בידיים ולהתפטר. אבל הוא לא עשה זאת, ועל כך מגיע לו כל חוסר הכבוד שבעולם. שני המחליפים שלו כבר לא אשמים במצב, אך יכלו לעשות יותר, במיוחד ווילקינסון שפתח את התקופה שלו בסנדרלנד לא רע. אפשר, כמו שאמרתי, להאשים את ההנהלה, שהביאה מאמנים לא מתאימים, לא נתנה לקנות שחקנים ובעצם חרצה את הדין של הקבוצה. אך כל זאת לא נוטל את האשמה מריד חסר האחריות.

    אם יש צורך להצביע על חוליה חזקה במיוחד, מגיע קצת כבוד לתומאס סורנסון שנתן מעצמו די הרבה בעונת פציעה, ולא נטש את הספינה הטובעת. חוץ ממנו קשה למצוא שחקנים שנתנו מעצמם, או עזרו לקבוצה... פרוקטור הוא נקודת אור בקבוצה חשוכת מרפא, יהיה מעניין לראות איפה הוא ימשיך בעונה הבאה. עוד שחקן שיכול לעזור לקבוצה מאוד אם היא תחליט לנסות לחזור לליגה הבכירה הוא סטפן רייט, מגנה לשעבר של ליברפול שככיב בנבחרת אנגליה הצעירה וצפו לו עתיד מזהיר. עונה כמו האחרונה פגמה מאוד בהתקדמות שלו, אך אולי עונה קלילה בליגת המשנה (אופטימי, הא?) תחזיר אותו למסלול.


    * נקודת השיא בעונה הייתה הניצחון על ליברפול, אבל מצד שני, כל עוד הוייה שם זו לא ממש בעיה.
    * נקודת השפל בעונה, הייתה הפרישה של ניאל קווין, שהיווה דוגמא לצעירים, בכל הקשור להשקעה, התמדה והערכה לקבוצה (הימצאותו בסגל המקצועי מראה על כך).

    זוהי העונה של סנדרלנד, או שמא זו העונה הבאה שלה?

    **נכתב בשיתוף עם דאייר, ולמרות טמטומו הבלתי פוסק של בנצור**
     
  2. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אין מה לעשות, יש גבול לכמה קבוצה יכולה לשחק בונקר ולהישאר בליגה. אם בעונות הקודמות ראינו את קווין פילפס משאיר את החתולים בליגה פעם אחר פעם ע"י עונות מעולות שלו וכמות שערים שלפעמים התקרבה ל50% מכלל השערים שהבקיעה הקבוצה, העונה פיליפס דעך, הוא לא היה חד והוא בעיקר היה פצוע. הפעם ניאל קווין לא היה באזור כדי לעזור וטורה אנרה פלו בכלל היה בדיחה עצובה משהו...

    סורנסן יהיה סחורה מאוד מבוקשת בקיץ. מנצ'סטר, ארסנל ושתי האימפריות הסקוטיות כבר הביעו התעניינות.
    עוד שחקן שצריך לשים אליו לב הוא חוליו ארקה, קשר שמאלי שיכול לשחק גם בתור מגן. הוא ארגנטינאי בן 22 ואחד הכישרונות הבודדים בקבוצה.

    לגבי העתיד, מיק מקארת'י יצטרך להוכיח את עצמו. לא נראה שההנהלה תיתן לו יותר מדי משאבים ולכן הוא יצטרך לגבש לעצמו סגל מהשאריות שיוותרו אחרי שכל השחקנים ששווים פרמיירליג יברחו מאצטדיון האור. מקארת'י יצטרך דבר ראשון להחזיר את החתולים השחורים למקורות ויהיה חייב להשיב את רוח הלחימה שאבדה בדרך למטה.
    לדעתי סנדרלנד תחזור בעונה הבאה לליגה הבחירה, לא לפני שתתמודד במשחקי הפלייאוף של דיוויז'יון 1.
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי גם לקראת הסוף סנדרלנד סתם קנתה את טורה אנדרה פלו ועוד שחקן שאני לא זוכר [נראה לי מישהו מאיפסוויץ] וסתם ביזבזה עליהם כסף במקום השנה לקנות שחקנים שיתיאמו יותר..אז היא עשתה את זה בלחץ..

    בעונה הבאה יורגן מאצו השוער המחליף של סנדרלנד יעוזב כנראה לצלסי.
    גווין מקן יעוזב ללידס או מידלסברו
    וקווין פיליפס לפורטסמות או טוטנאהם..
    אם זה יקרה וגם סורנסן יעזוב..יהיה קשה לסנדרלנד למצוא מחליפים ברמה של השחקנים האלה..
     
  4. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    פלו וסטיוארט חתמו בסוף אוגוסט אצל החתולים השחורים. והם הובאו במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה ולא על מנת לבנות סגל לשנים הבאות בדיוויז'יון 1.

    העזיבה של מקו לא אמורה להשפיע על הקבוצה כי הוא לא היה שם פקטור אף פעם, סתם שוער מחליף. גם העזיבה של סורסן למרות יכולתו הגבוהה לא אמורה לפגוע בצורה רצינית - הקבוצה החתימה כבר במהלך העונה הנוכחית את מארט פום שגם הודיע כבר שהוא יורד עם הקבוצה לליגת המשנה. העזיבה של פיליפס היא בעייתית. בשנים האחרונות הקבוצה הייתה תלויה בו באופן אבסולוטי ונטישה של החלוץ האנגלי יכולה לדרדר את הקבוצה עוד יותר למטה, מצד שני, תלות בשחקן (אפילו בשחקן מעולה) פוגעת בסוף בקבוצה, אולי אם פיליפס יעזוב הקבוצה תתחזק במובן המנטלי.
     
  5. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ובעזרת נילי, שהצליחה להיות יותר דיקטטורית מדאייר וניצן :wink:
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סך הכל יש לסנדרלנד שחקנים טובים שיכולים להעלות אותה ליגה..אבל סנדרלנד תצטרך לשמור אותם..