עיתוני הספורט של הארץ

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י rainman, ‏19/8/05.

  1. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה הדיון על עיתוני הארץ...מי יותר טוב[כמובן רק בספורט] מי אמין מי צודק יותר ולמי יש סקופים יותר טובים...

    בכל מקרה הנה כתבה שקראתי בוואלה על ידיעות:

    "בניון מול ידיעות: הסיפור המלא

    מה היו המניעים הגלויים והנסתרים להתקפה של "ידיעות ספורט" על יוסי בניון ואברהם גרנט?
    http://wmh.walla.co.il/archive/147737-4.Xxx

    לאף אחד בסביבתו של יוסי בניון לא היה מושג כיצד הולך להיראות העמוד הפותח של מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" ביום שני השבוע. גם סוכנו של השחקן, רונן קצב, לא קיבל רמזים בערב לפני לגבי מה שמתכננים לו החברים מרחוב מוזס. כשפתח את העיתון בבוקר יום שני, תקף גם אותו כאב ראש בגלל ההתקפה חסרת התקדים כנגד בניון. רק 24 שעות קודם לכן, בבוקר יום ראשון, לאחר המשחק המצוין שלו מול בלקבורן, הרים בניון טלפון לקצב ואמר לו כי "הוא אינו מסוגל לקום מרוב כאבי ראש בעקבות החבטה החזקה שספג בראשו משחקן בלקבורן". בניון ציין בשיחה עם סוכנו גם את המתיחה הקלה ברגל, שהקשתה עליו.

    באותו יום לא התאמן בניון עם ווסטאהם ונבדק אצל רופא הקבוצה. זה איבחן אצלו זעזוע מוח קל ומתיחה. כל העובדות הללו לא הפריעו ל"ידיעות אחרונות" לפרסם תמונה ענקית של בניון וגרנט צוחקים, שלוותה בכותרת ענק: "עושים צחוק מהנבחרת" ובטור מערכת נוקב, שנכתב תחת הכותרת: "המתיחה הגדולה". במאמר ביקרה מערכת "ידיעות ספורט" את בניון ב"ניסיונות השתמטות" מהמשחק והאשימה אותו בזלזול בהכנה האחרונה לפני המפגש הגורלי מול שווייץ בספטמבר הקרוב.
    בעמודים 2-3 של אותו מוסף פורסמו טורים ארסיים במיוחד של אריה מליניאק ושלמה שרף, שביקרו אף הם את החלטת בניון. "נראה אותו מתקשר לצביקה שרף", כתב מליניאק. "מצטער יוסי", הוסיף שרף, "אבל בעניין הזה 'חוצפה' אינה מוגזמת כלל ועיקר".
    מה בדיוק הוביל את "ידיעות" לקמפיין הזה נגד בניון וגרנט? עוד באותו הבוקר התראיין קצב לדוד רוזנטל באתר "וואלה! ספורט" והעלה סברה ראשונה לעניין. "יכול להיות שזה בגלל שהם לא דיווחו ראשונים על הידיעה שיוסי חתם בווסטהאם", אמר. על השאלה מדוע הפסיק בניון לכתוב טורים אישיים לעיתון ענה סוכנו כי "זה לא התאים לו יותר".

    אבל ההתחממות בגיזרה בין בניון ל"ידיעות" לא התרחשה רק בגלל שהשחקן הפסיק לכתוב את הטור האישי. גורמים המקורבים לשחקן העריכו ש"קצר ביחסים, שהיו מעולים עד כה, הוא סיפור החתימה בווסטאהם, שגרם מבוכה רבה ב'ידיעות', שכן רק 48 שעות קודם לחתימתו בפטישים פירסם 'ידיעות אחרונות' ידיעה שקובעת שהשחקן יחתום בוודאות בבולטון".

    לאחר החתימה בווסטאהם ספג "ידיעות ספורט" הפסד נוסף - העיתון שלח צלם שיביא תמונה ראשונה של בניון במדים החדשים, אך השחקן לא הסכים לצאת החוצה ולהצטלם בעבור שום כלי תקשורת מלבד האתר הרשמי של ווסטהאם. "מעריב ספורט" הצליח לשים את ידו על התמונה, דרך קצין העיתונות של ווסטהאם, וכך התבטל עוד יתרון שהיה אמור להיות ל"ידיעות ספורט" בסיקור החתימה של הכוכב בפרמייר ליג.

    אבל לא רק בניון נפגע בהתקפה של "ידיעות ספורט". גם המאמן הלאומי, אברהם גרנט, חטף חצי ביקורת מהפובליציסטים של העיתון של המדינה. גרנט אמנם נמצא בקשרים מצוינים עם גידי ליפקין, המסקר את הנבחרת עבור "ידיעות", אבל הכאסח שלו עם שלמה שרף מוכר לכולם. בנוסף, בשבועיים האחרונים נרשמו לא מעט סיפורים שיצאו מהנבחרת והופיעו רק ב"מעריב", ובמקביל התפרסמו ב"ידיעות" כמה סיפורים שהתבררו בסופו של דבר כלא נכונים. זה התחיל בדיווח של "ידיעות ספורט" על כך ש"סופית: בניון יגיע לאוקראינה", שהתבדה, נמשך בציטוטים בלעדיים של גרנט ב"ספורט מעריב", שהביעו חשש מ"הימצאותן של נערות ליווי במלון שבו שהתה הנבחרת", והסתיים בציטוטים של עבאס סואן בנוגע למחבל היהודי נתן עדן זדה ("טוב מאוד בשביל המדינה וגם בשביל זדה שהוא מת
    לאחר הניצחון מול אוקראינה הגיע זמנו של בניון, שנכון ליום שלישי עדיין לא החל להתאמן בווסטהאם, להשיב למבקריו. תחילה הציע השחקן ל"ספורט מעריב" ראיון בלעדי, "כדי להעניש את 'ידיעות'", לדברי אנשים ב"מעריב". אבל אחרי שב"מעריב" החליטו לוותר, הלך בניון ל"חדשות הספורט" ותקף את המבקרים. "אני לא חייב התנצלות לאף אחד", אמר, "חבל שיש אנשים רעים שקשה להם לפרגן". השחקן הפגוע הוסיף ש"משמיצים אותי בשטויות. כל כך מפריע לי שאני צריך להצדיק את עצמי. חבל".

    בנוגע לטור האישי של אריה מליניאק אמר בניון: "לפני חודש וחצי אמר מליניאק שאם אציע עצמי בחינם, אף קבוצה באירופה לא תיקח אותי. והנה, רואים שיש לפחות קבוצה אחת שלקחה אותי, וזה באחת יותר מהקבוצות שהיו לוקחות אותו". בתגובה לדברים הקשים שכתב שלמה שרף נגדו ונגד גרנט אמר בניון: "אני מכבד את שלמה, אבל מתפלא עליו. מהיום שאברם חתם בנבחרת, הוא רק מנסה להשמיץ אותו ולא לפרגן".

    גם ב"מעריב" החליטו בסופו של דבר להתייחס לעניין, ובטורים של אביעד פוהרילס ורון עמיקם גיחכו על ההתקפה המופרזת של "ידיעות". "אין מה לעשות", סיכם את העניין גורם בכיר ב"מעריב", "זו כנראה היתה הדרך שלהם להתמודד עם ההפסדים שלהם במישור של הסקופים מכיוון הנבחרת בזמן האחרון".

    יהיה מעניין לראות כיצד יתפתח סיפור הכאסח בין בניון ל"ידיעות ספורט". בסביבתו של השחקן עדיין לא נרגעו מהמתקפה, "המתוכננת מראש", לדבריהם. "עכשיו נראה מה הם יעשו כשהם יצטרכו את יוסי בעוד כמה ימים", אמר מקורב לשחקן, "הם עשו מעשה שלא ייעשה ולא באשמתו, כי הוא לא עמד לצד אף עיתון".

    הטיעון של שלמה שרף על כך שאסור היה לבניון להחמיץ את הטורניר באוקראינה נראה קצת תמוה לאור ההברזות של חיים רביבו ואייל ברקוביץ' ממשחקי ידידות בעת שהיה מאמן הנבחרת. "אף פעם לא היה מצב כזה בתקופתי", התכחש הפה הלאומי, "התייחסתי לנושא בצורה עניינית. לא היתה לי כוונה להיכנס לא בבניון ולא בגרנט. כל מי שמנסה לחמם את המצב לא יצליח, כי לא זו היתה כוונתי, אז מי שלא רוצה לקבל את זה שלא יקבל. לכן אני לא מעוניין להגיב יותר לכל שטות".

    ניר חפץ סירב להגיב לנאמר בכתבה. אריה מליניאק הגיב ב"יציע העיתונות" בערוץ הספורט, וטען כי אין לו דבר אישי נגד בניון, מעבר לעובדה שאי הגעתו למחנה האימונים לא תקינה"



    לא לשכוח שגם במקרה של שייע היו טענות מצד משפחת פיינגנבוים על זה שידיעות מפרסמים דברים
    בכוונה לפגוע בהם....מה אתם אומרים על זה?




     
  2. Rafael Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/05
    הודעות:
    218
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עיתונאות הספורט בארץ היא שכונה אחת גדולה. לכל שחקן מאמן ועסקן יש את ה"תומכים" וה"אויבים", והכתבות יפורסמו בהתאם. יש עיתונאים שמחפשים למכור סיפורים רק דרך פרובוקציות, ויש עיתונאים שמפליגים בשבחם של אנשים מסויימים בשביל טובות כאלו ואחרות.
    אף עיתון אינו אמין, ולכל עיתון יש את האינטרסים שלו.

    בקשר לידיעות ספורט - עצם העובדה שאדם כמו שלמה שרף מקבל שם טור קבוע כבר מעידה על אופיו ורמתו של המדור.
     
  3. Claudio Lopez Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/04
    הודעות:
    191
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ידיעות פשוט מכוערים...יעני באופי שלהם הם מכוערים משו פחד..
    למה קשה להבין שהחקן פעם ראשונה בחיין משחק באנגליה 90 דקות כולו מת כאבי ראש ומתיחות , והוא לא מגיע יומיים אחרי זה למשחק נבחרת כי הוא לא כשיר , אז למה ישר לפרש את זה כאילו הוא לא רוצה לבוא איזה מעפנים במקום לכתוב איחולי החלמה לקשר וברכות הם רושמים שהוא חרטטן ולא רוצה לבוא לעזרת הנברחת..יודעים מה ? העיתונות בארץ היא אחת המגעילות שיש , תמיד יעשו הכל כדי לחמם ולהתסיס
     
  4. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם כל מה שאמרתם, עיתונות מכוערת, משמיצה, צבועה ועוד הרבה שמות תואר בסיגנון...
    הם יחפשו כל הזדמנות לסכסך ואם אין אז ימציאו אותה.

    דוגמאות מהתקופה האחרונה ששהגעילו אותי היו כמובן הסיפור עם בניון, הבנאדם פעם ראשונה משחק 90 דקות בליגה האנגלית בקצב מטורף אחרי פגרה ארוכה והוא עוד לא בכושר מלא והנתונים של 2 בישולים והרבה גליצ'ים מראים שהוא נתן מעצמו 150% במשחק הזה אז אחרי כל זה לצפות ממנו לבוא לטורניר ידידות ולסכן אותו עוד יותר?! אם הוא היה בא היו יוצאים לו 4 משחקים בשבוע!! 2 עם ווסטהאם ו2 עם הנבחרת.
    ואחרי כל זה בלי בושה הם באים ומשמיצים אותו. לא פלא שהוא דיבר ברעיון בחדשות הספורט בכל רועד וכועס. ממש החזיק את עצמו.
    והיום אותה עיתונות מודה בזה שהוא פצוע ובספק למשחק מחר מול ניוקאסל. גועל נפש.
    הדוגמא השניה היא אחרי המשחק של מכבי מול בני יהודה.
    הם רק חיכו לרגע הזה שנפסיד איזה משחק מסריח בגביע השוקו כדי לכתוב עגלקטיקוס. כל כך עלוב.

    מעריב לפחות יותר טובים בקטע הזה
     
  5. אביב 350 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/8/05
    הודעות:
    69
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ילד תעשה כבוד בבקשה! לא הספקת לגדל חצ'קונים כמו ששלמה שרף גידל שחקנים והקנה להם יסודות חינוך ספוטיביים, רוצה דוגמאות בבקשה.. כבר בסוף שנות השבעים תחילת השמונים בהפועל כ'ס גידל שלמה את יצחק שום,נח איינשטיין,ישראל פוגל,גדעון סיימון ורבים וטובים תוך כדי הזכיה הגביע הראשון של העיר .בבני יהודה כמובן שהביא תואר ראשון גם גביע תוך גילוי שחקנים אורי לוזון,רמי לוי ,ושיפור היכולת הפיזיולוגית של אהוד בן טובים וכל השכונה ,למותר לציין היכן היתה אז אם בכלל?וזה המשיך בשנות התשעים עת לקח את קבוצת הנדנדה מכבי חיפה(ללא יענקל'ה)והביא אותה למה שהיא היום. תוך גילוי כוכבים וכמובן הישגים אזכיר כמה שמות ממה שזכור לי כרגע עטר,ברקוביץ,ארמלי,סלקטר(שללא שלמה היה שוטר כבר אז)ממן,אבורקרט,משה איינזנברג מפרחי הנבחרת האולימפית , שבה גילה וטיפח בין היתר את רפיכהן(השוער.והחלוץ)ואלון חרזי איציק זוהר ועוד ,ומשום כך ולא רק ראוי לטור בעיתון ידיעות. ולך צא ולמד קצת על ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי כדי שלא תבזבז לי את צהרי שישי בתגובות היסטוריות ובעיקר מיותרות!.........?




    גילוי נאות-הכותב מכיר אישית את שלמה שרף,אשתו לאה ובנו אבי
     
  6. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שיש לי לומר הוא שאין עתונאות ספורט בישראל, מה שיש לנו זה שורה של כתבי חצר מלחכי פינכה שמאדירים את אלה שמביאים להם סקופים ומנמיכים את אלה שלא..
    הספור של ידיעות אחרונות וגרנט הוא קלאסי לעניין, לפני שנה בערך כשגרנט היה בתוניסיה באליפות אפריקה או משהו כזה וידיעות קיבלו את הסקור הבלעדי הם היו התומכים הגדולים ביותר של אברם ואילו היום לאחר שהוא לא "מספק את הסחורה" מבחינתם הוא כבר נחשב לפרסונה נון גרטה..
    עתונאים עלובי נפש שמחפשים רק את הצהוב, הזול, הלכלוך וכך נראית עתונאות הספורט בישראל..
     
  7. Rafael Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/05
    הודעות:
    218
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר ראשון, אתה אל תקרא לי ילד, אתה לא יודע מי אני ומה הספקתי או לא הספקתי לעשות בזמן שמר שרף ביצע את כל הנ"ל.
    דבר שני, מעולם לא פקפקתי (כאן, בכל אופן) ביכולותיו של שלמה הידוע לטוב בגידול וטיפוח שחקנים. אך ורק הבעתי את דעתי כי לשלמה יש פה מכאן ועד להודעה חדשה, שפולט בעיקר שטויות. הכתבה האחרונה בנושא יוסי, לדוגמא, היתה גיבוב שטויות מדובלל שאין בו שמץ מן העיתונאות ההוגנת והישרה. לשלמה שרף אין מקום בעיתונאות הכתובה, אם כי אני חייב לציין שלצפות בבחור בטלויזיה זה עסק משעשע למדי, אם כי מאוס לעתים.

    ברכות לשלמה שרף על אליפויותיו, גביעיו והשיגיו הרבים והכבירים בכדורגל הישראלי, וברכות לו על תרומתו הגדולה, אך זה לא נותן לו לגיטימציה לכתוב כל שטות אווילית שעולה בראשו
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/8/05
  8. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נגיד את זה ככה, שרף שיש לו מניות רבות בכדורגל הישראלי פשוט איבד את שפיותו בשנים האחרונות{למתבונן מהצד..}..הוא הפך להיות קטנוני, שקרן{נתפס בשקרים כמה פעמים} ומריר כאשר הוא מוציא את הכעסים שלו על כל מי שאי פעם ניסה לערער על מעמדו, עצוב לי {בתור אוהד מכבי חיפה שהוא הפך אותה לאימפריה} לראות אותו כך בעלבונו ואני מקווה שעצם העיסוק שלו בטוברוק יחזירו אותו לתלם מכיוון שכבר רואים ניצנים באופק שהוא חוזר לשפיותו..
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי מישהו צריך לעשות משהו נגד ידיעות,לא יכול להיות שעיתון כזה גדול יילך ויפרסם סתם דברים נגד כל בנאדם שהעיתון נמצא בסיכסוך איתו[בניון פיינגנבוים]
     
  10. Claudio Lopez Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/04
    הודעות:
    191
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מכיר את שלמה שרף אישית , הוא חבר של אבא שלי כבר יותר מ-9 שנים ואנחנו מתארחים בביתו והוא בביתנו בשני האחרונות באופן קבוע ובתקופתו שהוא אימן נתן לי כרטיסים לקפריסין , בוסניה ואוסטריה..שלמה הוא בנאדם זהב ואחד האנשים המצחיקים שיש.
    אנחנו [משפחתי] יושבים אצלו יום אחד עושים על האש ומישו בשם יוסף התקשר אליו [איזה עיתונאי]
    ששלמה עוד אימן את הנבחרת , בקיצור שלמה עושה לו : " אתה שלמה ממרבד הקסמים? אני רוצה לקנות שטיח פרסי.." בקיצור העיתונאי הזה לא העיז לנתק לו כי זה בכל זאת מאמן נבחרת והוא ספג את כל הירידות של ששלמה שזה היה אחד הרגעים היותר מצחיקים.
    בקיצור אני מבין כל ילד שחושב שיכול לדבר אליו ככה הוא מאמן גדול היה ויהיה..איש יקר ומצחיק ובעל חוש הומור מפה ועד הודעה חדשה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/8/05
  11. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אותי מעצבן אריה מליניאק, שפתאום התחיל להבין בכדורגל. חצי מכל הטורים שלו פשוט חצאי אמיתות ושטויות,הו כמה שטויות.
    לבנאדם אין מושג וחצי בכדורגל. כש"ידיעות" החליטו להכנס בבניון, כבר ידעתי מה הוא יכתוב בטור שלו, פשוט דוחה. חבל שבניון החליט להכנס לכל הרפש הזה ולהגיב, זו הייתה עוד הנחתה למליניאק.

    בכלל, רוב פרשני הספורט בארץ הם בדיחה במקרה הטוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/8/05
  12. Rafael Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/05
    הודעות:
    218
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא חושב שבניון טעהבתגובה.

    אם אני לא טועה, מליניאק התקפל וברח עם הזנב בין הרגליים. אתם מוזמנים לתקן אותי, שכן אני לא בדיוק מקוראי ידיעות המושבים.
     
  13. BrN Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    145
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שציינו כאן כבר, כל עיתונאות הספורט בארץ היא לא אובייקטיבית ושמה לעג למושג הזה.
    גם מעריב הם לא תמיד שה תמים, אני עדיין לא שוכח איך לפני מספר שנים הם פירסמו תמונה של ילד פלסטינאי לובש חולצה של מכבי ת"א ורשמו מתחת "במדי האויב".
    בושה לכדורגל הישראלי ולעיתונאות שהם נותנים במה לליצנים כאלה שיכתבו את הדעות שלהם בעיתונים.
     
  14. barakrom Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין אדם אובייקטיבי, גם לא עיתונאי, לכולם דיעות ומחשבות משלהם על כל דבר, וזה מלווה אותם בכתיבה
     
  15. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    מסכים עם ברק,
    אבל דבר אחד מקומם אותי עדיין גם כשהוא נרגע, כתב מעריב יונתן הללי!
    יש לו דיווחים סטייל עליזה מארץ הפלאות, דברים שלא היו ולא נבראו( אני מתייחס בעיקר לעבר בו שהיתי בארץ ועקבתי מקרוב אחריי שידורי הספורט של רדיו חיפה עם גדי נס שבחר תמיד להעלות את הכתב "הדגול" הללי!, תקופה מקוללת- כנראה היה לי משעמם...)
    אני לא בא בטענות ליכולת העיתונאית שלו, אלא לעובדה שהוא ניצל(ואולי עוד מנצל) את מעמדו כעיתונאי בכיר בשביל למכור ללקוחותיו התמימים בולשיט קלאסה א' .

    ואולי זה גם מסמל את הרמה של עיתונאי הספורט בארץ, שהכניסו ביטוי חדש למילון: "ברווז עיתונאי" .
    מספיק להיזכר בקיץ האחרון בוואן עם הליצנות של דני לוי שמשום מה זכתה לצומי מכובד, או לאתר מעריב לפיו חצי ליגה עוברת למכבי חיפה!

    ממזמן למדתי שעיתונאות הארץ נמצאת בעיצומו של מעין ריאלטי שואו, כל אחד רוצה להביא את הסאגה של הקיץ, או "פרסום ראשון" או "ידיעה בלעדית"
    הריאלטי שואו הזה מביא לקרב חסר פשרות, דבר זה מוביל אין ספור פעמים ל"ברווז עיתונאי" .

    ממזמן כבר אין עיתונאות מכובדת בארץ. וחבל!!!