ענייני דיומא: דירוג מאמני פרמייר ליג

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏25/9/21.

  1. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא יודע למה אבל כבר הרבה שנים שרובצת בי תיאוריה שאם מייקל אואן לא היה עוזב את ליברפול בקיץ 2004(מהלך אומלל שכשלעצמו), ליברפול תחת בניטז הייתה יכולה לזכות באליפות בעונת 2006(כי ב-2005 באמת ששום קבוצה לא יכלה על צ'לסי של מוריניו)ובכלל אולי הקריירה של אואן הייתה מתפתחת אחרת מאיך שהתפתחה והפציעות שגמרו עליו לאחר האפיזודה בריאל היו מתרחשות בשלב יותר מתקדם בקריירה שלו, אבל כאמור הכל בגדר תיאוריה.

    בניטז למי ששכח לקח בשלוש עונות שתי אליפויות עם ולנסיה בליגה הספרדית שמאז ומתמיד נשלטה ע''י שתי קבוצות, מישהו שלא קרה 31 שנים לפני אותן אליפויות ולא קרה מאז עונת 2004 ועד היום(וספק אם אי פעם יקרה שוב). אז נכון שבולנסיה היה לו לא מעט מזל בשתי האליפויות הללו שהושגו הרבה בזכות התנהלויות כושלות של בארסה וריאל בעונות ההן אבל בשורה התחתונה הוא היה היחיד שהצליח ללכד קבוצה אפורה יחסית שלא היו בה כוכבים נוצצים של ממש ולהצעיד אותה להישגים שלא הצליחו להביא קודמיו בתפקיד ולא הביאו גם אלה שבאו אחריו. בליברפול בכל הקשור לפרמיירליג לבניטז פשוט לא היה מזל(כמו המזל שהיו לו בספרד) והוא לא הצליח לבנות שם קבוצה שידעה לשמור על יציבות לאורך זמן כדי להיות אלופה. ההפסד של ליברפול ליונייטד באנפילד באמצע עונת 2008(שער של טבס)סימל לדעתי יותר מכל את הבעיה המנטלית הקשה שליברפול סבלה ממנה באותן שנים של עידן רפא בניטז.
     
  2. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,988
    לייקים שהתקבלו:
    6,329
    אז אם אואן היה משחק אצל בניטז הפציעות שלו היו נדחות? זה נכנס לאותו ספר תיאוריות של אם ברוסטר לא היה נפצע הוא היה חלוץ אגדי מהאקדמיה?
    בניטז מאמן משעמם, בינוני.
    בולנסיה הייתה לו אחלה קבוצה עם אינסוף כשרונות גדולים. זו ממש לא הייתה ליגה של שתי קבוצות באותה תקופה. ברצלונה הייתה קבוצה בינונית עם הרבה ברזילאים עצלנים ומרדנים באותה תקופה.
    לה קורוניה הייתה הקונטנדרית מולך ביחד עם ריאל מדריד לפרקים.

    בסופו של דבר מה שאמרו פה על בניטז נכון. מאמן שמאמין בבנייה רוחבית לסגל, לדעתי ממש לא מיקסם את היכולת של הכוכבים שלו כי הסגנון שלו כואב לעיניים והוא לא פסיכולוג מספיק טוב שזה דבר שהיה חשוב מאוד כדי להוציא את האקסטרות כבר בתקופה ההיא.
    קיבל לא מעט כסף לידיים וקנה גם הרבה יצורים יקרים.
    מהתקופה מולנסיה הוא בעיקר נשען על האגדות מהתקופה ההיא וזה בעצם מסכם את הקריירה שלו. אנחנו 20 שנה אחרי.
     
  3. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אז אולי התיאוריה על מייקל אואן היא מופרכת במקצת, אבל בעונת 2009 למשל(העונה היחידה בה בניטז הריח באנגליה אליפות) פרנדדו טורס נעדר מיותר מדי משחקים עקב פציעה ובכל זאת הוא כבש 14 שערים והיה מצוי בכושר שיא. יכול מאוד להיות שעם טורס זה היה נגמר אחרת כי הכדורגל שהציגה ליברפול באותה עונה בהחלט היה נאה לעין ואפילו היה מרשים יותר מזה של האלופה בסיום אותה עונה, אבל כאמור גם בעונה הזו לא היה לבניטז את המזל שאף פעם לא היה לו בשש עונותיו באנפילד.
     
  4. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,988
    לייקים שהתקבלו:
    6,329
    הוא התמודד מול המנג׳ר הגדול בהיסטוריה ב2009 כשלאותו מנגר היה את רוני, רונאלדו וטבס בהתקפה ואתה מדבר איתי על חוסר מזל בפציעות של טורס?

    אולי אם היצור הזה לא היה מביא את רובי קין, דוד אנגוג ואלברט ריירה הוא היה יכול פחות להסתמך על הgod mode של טורס.
     
  5. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    על אנגוג וריירה אני לא יודע יותר מדי, אבל רובי קין(חלוץ מחונן בטוטנהאם) על פניו נחשב לרכישה לגיטימית ומבטיחה מאוד. זה שהעסק שם התפקשש וליברפול התגלתה כגדולה עליו בכמה מידות זה כבר עניין אחר....
     
  6. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,988
    לייקים שהתקבלו:
    6,329
    רובי קין זה רכש בלי טיפת יצרתיות.
    חלוץ חביב בסגנון שהיה עושה חיל בכדורגל של שנות ה90.
    אף קבוצה גדולה אחרת לא פזלה לכיוון שלו כי היה ברור שהאפסייד שלו להראות טוב בקבוצה גדולה ולעשות קפיצת מדרגה-לא קיים.
    המחיר שלו היה מגוחך.

    אלברט ריירה זה בדיוק מה שקורה כשאתה קונה זול ומשכנע את עצמך ששיפרת את העומק.
    עוד שחקן בלי טיפת מחשבה ויצירתיות.
     
  7. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    ולסיכומו של עניין וכמו שככבר תבתי בעבר הנהלות ליברפול של השנים 2015-1991 לא הצטיינה בבחירת מאמנים והתוצאות היו בהתאם, מנצ'סטר יונייטד הנוכחית הולכת ונהיית אחות תאומה שלה.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    זו לא בושה להגיד כאן בפורום האנגלי את המונח 'התחת של פרגי'. זו הייתה קבוצה אדירה שבאליפות השלישית לא כבשה מספיק שערים. מצד אחד ליברפול הצליחה לנצח את יונייטד בביתה ללא טורס ומצד שני היא סיימה בשלוש תוצאות תיקו בשישה מחזורים בהם נעדר לקראת סיום הסיבוב הראשון והליגה ברחה לה. יונייטד הייתה יכולה ליפול ברכש וזה בסדר - היא תביא עוד אחד, אצל ליברפול המצב היה קצת שונה אבל כן הרכישה של רובי קין הייתה שגויה מאוד. ריירה התאים לימים בהם רצית שגם קשר הכנף ירוץ כמו מטורף ויעשה הגנה ולא כדי לפרוץ מערך של קבוצה שבעצמה מחנה אוטובוס באנפילד.

    אואן בריאל מדריד היה סופר-סאב, אחר כך החזיק עונה אחת בניוקאסל בערך ואני זוכר את כל סיפורי הזוועה על הנהנתנות שלו. המטוסים הפרטיים, זריקת הזין וכן הלאה ובעיקר הפציעות וחוסר הרצינות. חבל
     
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,561
    לייקים שהתקבלו:
    18,459
    עצם זה שבניטז נאלץ להביא שחקנים כמו ריירה ואנגוג רק מראה איזה כלים הוא קיבל מהבעלים של המועדון.
    בטח אלה השחקנים שהוא חלם להביא למועדון...

    שוב, אני לא חסיד שלו, אבל הבעלים של המועדון אז ממש ניסו לחרב את העסק.
     
  10. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    דיוויד מויס הצליח יפה בווסטהאם בשנה וחצי האחרונות וגם פתיחת העונה הנוכחית שלו איתם נראית עד כה לא רעה בכלל. ייתכן ואלמלא אותה תקופה אומללה במנצ'סטר יונייטד ייתכן והקריירה שלו לא הייתה צונחת כפי שצנחה? והאם השנה וחצי האחרונות מהוות עבורו התאוששות רשמית מאותן שנים עגומות שעבר(מאז יונייטד ועד ווסטהאם בקדנציה הנוכחית) ומוכיחות שעדיין לא נס ליחו בכל הקשור לאימון של קבוצות שהן לא יותר מסבירות?
     
  11. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,561
    לייקים שהתקבלו:
    18,459
    לא היתה צונחת אולי, אבל גם ככה ווסטהאם זה הפיסגה מבחינתו.

    הרי הוא לא שווה מועדונים גדולים יותר.
     
  12. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,988
    לייקים שהתקבלו:
    6,329
    יונייטד לא כבשה הרבה אבל זו הייתה אחת מעונות ההגנה הטובות שלנו.
    היה שם את הרצף מהמשחק מול סטוק בנובמבר ועד למשחק מול בלקבורן בסוף פברואר שלא ספגנו שער בליגה.
    נצחנו משחקים על אוטומט(אגב, את הרצף הזה עשינו בחלק מהזמן כשריו פצוע, אברה פצוע*), זו הייתה קבוצה מדהימה עם עומק ונסיון אינסופי.
    תחשוב ליברפול מעלה את ריירה באגף, אנחנו מעלים את טבז מהספסל כשיש את רוני, רונאלדו , בראבטוב בהרכב.

    יונייטד נפלה ברכישות בתקופה ההיא ואל תשכחו שבאיזור 2005-7 הגלייזרים סגרו לפרגוסון את השיבר ממש איפה שהיה חייב לחזק את הקבוצה.
    ליברפול הוציאה לא פחות בתקופה ההיא עם בניטז על המון שחקני סגל זבל'ה.

    ווסטהאם זה כנראה הפסגה שמוייס יכול להגיע אליה אבל בנו לו שם אחלה קבוצה(כמובן הוא שותף בבנייה הזאת).
    הוא הוכיח שהוא מסוגל להתמודד גם עם פציעות. הרי אנטוניו היה פצוע הרבה זמן בעונה שעברה ועדיין זו הייתה קבוצה שניצחה משחקים ופלירטטה עם הטופ 4 עד הסוף.
    גם השילוב המהיר מאוד של לינגארד שם לא מובן מאליו, שחרר אותו טוב על המגרש.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא מערער לרגע על כך שמדובר בקבוצה מפלצתית ומהחזקות שידעה הפרמיירליג. ולכן אי אפשר לבוא בטענות לבניטס או להמעיט בערך התקופה שלו. הרי ב-2006/07 צ'לסי שסומנה כמפלצת וקיבצה אליה גם את שבצ'נקו ובאלאק - גם נכשלה נגד יונייטד. ליברפול ספגה שלושה שערים בלבד יותר מיונייטד. והיא כבשה תשעה ממנה, זה מרשים על אחת כמה וכמה בזמן שהיו לליברפול שני שחקני התקפה ברמה עולמית וליונייטד יותר. אי אפשר לקרוא לליברפול כדור שינה בזמן שהיא כובשת יותר, ולא בגול-שניים, ומתגברת על פציעות של טורס. והיא גם ידעה לנצח במשחקים הישירים: דאבל על יונייטד כולל 1:4 בחוץ וגם שני ניצחונות על צ'לסי שקיבלה חיים חדשים עם הידינק. שואל אותך - עם מאמן אחר במקום בניטס (נניח אחד שהיה מבזבז 50 מיליון במצטבר טוב יותר ולא בוחר ברובי קין או ריירה) - ליברפול הייתה מגיעה רחוק יותר? זוכה באליפות?
     
  14. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,988
    לייקים שהתקבלו:
    6,329
    לשאלתך- כן, בלי ספק.
    ליברפול הפסידה את האליפות בגלל המאמן שלה.
    עם מאמן בקליבר אחר? גם היו רכישות אחרות, גם היה ניהול סגל טוב יותר, גם ניהול חדר הלבשה טוב יותר ובאופן כללי יותר השגיות.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    באותם הימים ז'וזה מוריניו היה מועמד לגיטימי לתואר המאמן הטוב ביותר בעולם, גם הוא נכשל נגד יונייטד של 2006/07 ופתח את העונה לאחר מכן בצורה מחורבנת, לכן אני חולק עלייך. גם ארסן ונגר שאז עדיין לא היה דינוזאור וניסה להתמודד עם עזיבת הכוכב התורן בכל שנה. אליפות לא הייתה רלוונטית בפרק הזמן הזה, הפערים בסגל היו גדולים מאוד כשרפא בניטס הגיע. אולי ב-2007/08 היה לליברפול הרכב חזק באמת. מעבר לכך, אולי שחקנים שבאו בסכומים קצת יותר גדולים לא הצליחו, אבל לצרף את ארבלואה בגרושים מדפורטיבו לה קורוניה זו הברקה. גם דירק קאוט לא עלה הרבה כסף והיה מהמאפיינים של הקבוצה. מבחינתך הוא נכשל בליברפול (בניטס)?