ענייני דיומא: תותחים במקום גרביים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏25/12/12.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הקרדיט לרעיון לדיון ולסקר מגיע הפעם ל-alexshw.

    הדיון הפעם הוא אקטואלי ונוסטלגי כאחד. בימים אלה מציינים עשר שנים להנהגת שיטת חלון ההעברות. למי שלא זוכר, עד סוף עונת 2001/2002 ניתן היה לבצע העברות לאורך כמעט כל העונה, עד סוף מרץ. בקיץ 2002 הונהג השינוי-ניתן לבצע העברות במהלך הפגרה ביולי-אוגוסט, ובאמצע העונה בינואר בלבד. המטרה-מצד אחד לרכז את ההעברות, לא לגרום לכך שלאורך העונה כולה יש שינויים ומעברים, ומצד שני לתת למי שצריך לבצע תיקונים במהלך העונה הזדמנות הוגנת.

    אז השאלה הפעם היא כפולה-גם שאלת הסקר, מהי העברת ינואר המוצלחת ביותר בכל הזמנים, אבל גם שאלה לגבי חשיבותה של השיטה-האם היא נכונה, או שצריך לתת לקבוצות לבצע העברות בכל זמן בו הן חפצות, וכל עוד זה מוסכם על כל הצדדים אין מניעה מכך?
     
  2. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,287
    לייקים שהתקבלו:
    16,149
    לא רואה ממש את הטעם לסקר, כל השמות בוודאי עומדים בצל של סוארז ו-וידיץ' שני שחקנים וורלד קלאס. ברגע ששחקן הוא כל כך טוב זה כבר לא ממש משנה כמה הוא עלה, הוא הופך לנכס.

    רעיון חלון ההעברות הוא מצויין ומונע חרושת של שמועות שנמשכת במשך כל העונה כולל העברות במרץ מקבוצות שסיימו את העונה ושולחות שחקנים לקבוצות שעדיין מתחרות על משהו.
    זה הפך להיות משהו שהוא בלתי נפרד מהכדורגל.
     
  3. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    אלכס, בטוח שהמחיר של רייס נכון? זכרתי שארשבין היה שיא העברות בארסנל עם 15 מ' פאונד, לא נראה לי שרייס עלה כ"כ הרבה, אולי חצי מהמחיר.

    באמת כשמסתכלים על הרשימה מוצאים שחקני פרמייר-ליג טובים מאוד אבל מבחינת תארים והשפעה על הקבוצה אני חושב שוידיץ' נמצא מעל כולם. סוארז שחקן מדהים ואולי לטופ 5 אפשר להוסיף את מסצ'ארנו, אגר, אדבאיור ואברה אבל לכולם יש מעט מאוד קבלות ביחס לוידיץ' ולהשפעה שלו.

    קשה לדמיין עולם בלי חלון העברות. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  4. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,287
    לייקים שהתקבלו:
    16,149
    המחיר של רייס היה גבוה מאוד אבל למיטב ידעתי מרביתו מעולם לא שולם ע"י ארסנל כי היה תלוי הופעות וכיבושים.
    אגר, אחרי טורס ואלונסו, הרכישה הכי טובה של בניטז אצלנו. איזה מציאה...בלם שכבר בעונה המלאה ה-1 שלו בגיל 21 היה מרכיב מרכזי בריצה שלנו לגמר ליגת האלופות 07, נראה כאילו הוא משחק כבר שנים בתפקיד הזה וגם כבש את השער המכריע נגד צ'לסי באנפילד, שער בלתי נשכח מבחינת חשיבות. לולא רגישות יתר לפציעות, הוא היום שווה יותר מפי 4 מהמחיר שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/12
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    ש לקחת מספר גורמים כשבוחרים, גם תרומה מקצועית, השפעה על קבוצה, יציבות ולא רק מחיר.

    בכל אופן אני בוחר בוידיץ'. פרט לכך אני תומך במתכונת הנוכחית של חלון העברות מוגבל.
    ככה קבוצות עשירות לא יכולות להעביר אליהם שחקנים מתי שמתחשק להם. לפחות תורם טיפה לתחרותיות בעולם של חוק בוסמן.

    המחירים נלקחו מאתר טרנספרמרקט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/12
  6. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,287
    לייקים שהתקבלו:
    16,149
    יש לקחת מספר גורמים...נראה מי ייקח את הגורמים ויבחר בהעברה שהיא לא של וידיץ' או סוארז.
     
  7. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    אני דווקא חושב (למרות וידיץ') שזאת שעתן של הקבוצות הבינוניות. הקבוצות החזקות שמובילות את הליגות מעדיפות לא לקחת יותר מדי סיכונים באמצע העונה (מטבע הדברים הם נמצאות במקום שהן רוצות פחות או יותר). ככה יצא ששחקן כמו סוארז, כשבסיטואציה שנוצרה (היה ברור שעוזב את אייאקס) קיבל רק הצעה אחת מקבוצה בסדר הגודל הזה ואף קבוצה באמת "מהבכירות" לא הציעה, למרות שכבר הוא היה אחרי עונה של 34 שערים ומונדיאל מעולה. אותו דבר (רק בקטן יותר) עם בה מפרייבורג. אם היה ממשיך ונותן עוד כמה גולים ומסיים עונה עם 15-16 גולים בבונסליגה התג מחיר בקיץ היה קופץ וגם "אריות" יותר גדולות היו נכנסות. אני לא זוכר (שוב, למעט וידיץ', וגם לו לקח קצת זמן..) קבוצה בסדר גודל של מקום 1-2 בליגה קונה בחורף שם בסכום מפוצץ.

    *אני יוציא מהמשוואה את קבוצות האינסטנס של סיטי, פ.ס.ז' וכו' שקונות הכל ומתי שהן רוצות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/12
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    וידיץ? ואברה, מאז המעבר הם הרכיבו את חוליית ההגנה המפורסמת של יונייטד עד ימים אלו (להוציא פציעות). הברקה יוצאת דופן מצד יונייטד ופרגוסון בינואר, וכנראה הרכישות האובות ביותר שנעשו בליגה מבחינת השפעה ארוכת טווח.
     
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    הסיבה שזו שעתן של הקבוצות הבינוניות היא גם שקבוצות פשוט לא רוצות לשחרר שחקנים מובילים באמצע העונה ולכן אין המון פעילות במועדונים הגדולים.

    בכל מקרה, חלונות ההעברה הם דברים נכונים וטובים. אמנם ספקולציות יש תמיד, אבל מנג'ר צריך לדעת שמה הוא עובד אתו החל מסוף אוגוסט יהיה אתו לפחות כמה חודשים וכנ"ל החל מסוף ינואר. אני לא יודע כמה זה תורם לקבוצות הגדולות, אלה שיותר סביר שיקנו שחקן במהלך העונה אלמלא החלון, אבל זה בוודאי טוב לקבוצות הקטנות יותר שבמצב אחר היו עלולות לאבד שחקנים. בספטמבר, באוקטובר, בנובמבר, במארס...
     
  10. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני דווקא מקבל את הרושם שאחד המאפיינים היחודיים לליגה האנגלית זו החשיבות שמייחסים לחלון ההעברות של ינואר, באופן כללי ובטח בהשוואה לליגות אחרות.
    מי שקורא את האתרים האנגליים יכול לקבל את הרושם שכל הקטע של "עונת הכדורגל" זה בסך הכל תקופת מעבר שבין חלונות ההעברה. העיסוק שלהם בזה הוא פשוט אובססיבי וביחס לחלון של ינואר, מתחיל בתחילת ספטמבר.

    אם נהיה הגונים, ההשוואה לליגות אחרות ככלל, היא קצת דמגוגית כי ברור שלרוחב יש באנגליה יותר כסף ולכן קבוצות יכולות להרשות לעצמן להוציא יותר. אבל גם שאתה מסתכל רק על קבוצות עשירות מאד בליגות אחרות (ברצלונה, ריאל, באיירן) אתה לא רואה שמישהו שם מתייחס בכזו רצינות לחלון ההעברות הזה.

    אני לא קראתי עד היום ספקולציה אחת על שחקן שאמור להגיע לריאל בינואר, למרות העונה הרעה שלהם. ברצלונה בעונה שעברה לא הביאה אף שחקן בינואר, למרות הפציעה של וויה והפיגור בליגה. עכשיו, זה לא שלא יכולים להביא שחקן במידת הצורך, אבל לא קיימת הנחת בסיס שאמורים לעשות את זה.

    באנגליה, ליברפול מוציאה 15 מיליון פאונד בינואר, סכום שבמידה שהיא הייתה מוציאה בקיץ, יתכן שהיא הייתה נמצאת היום במצב טוב יותר (מה השתנה בארבעה חודשים הללו שפתאום סכום כזה התפנה?). צ'לסי מוציאה 100 מיליון פאונד בקיץ ועדיין מחכה נואשות לחלון בינואר כדי לתקן חורים בסגל. זה מצב פשוט הזוי. והכי הזוי שכאשר פרגוסון מודיע שהוא לא יחזק את הקבוצה בינואר, מתייחסים לזה כסימן חולשה ולא כח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/12
  11. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    מתייחסים לזה כ"סימן חולשה" כי זה די ברור שפרגוסון צריך חיזוק ועוד ישירות להרכב, בניגוד לבאיירן, ריאל וברצלונה שהן קבוצות הרבה יותר שלמות ואיכותיות. "צריך" זה כמובן אם הוא רוצה להתחרות עם הקבוצות שהזכרתי (ועוד כמה) באירופה, ואולי להיות עוד יותר בטוח וחזק בליגה למרות שהסגל הנוכחי שלו בנתיים משיג את התוצאות שם. באותה מידה צ'לסי ואולי גדולות נוספות מחכות לינואר כי יש חורים בסגל, כי יש דברים לשפר. זה לא דבר שקרה לאורך כל השנים בצ'לסי, זה קורה עכשיו כשהקבוצה עוברת שינוי בסגל ודי ברור שהוא לא הושלם (הוא גם לא יושלם בינואר, זה לדעתי יהיה מזעור נזקים בדמות חלוץ נורמלי וזהו פחות או יותר). לגבי ליברפול, היה לה את הכסף גם בקיץ אני מאמין, עד עכשיו לא ברור מה קרה שם בכל עניין המחליף לאנדי קארול, כנראה פשוט התנהלות שגויה. בקיצור זה לא משהו שאפשר לקחת ממנו דוגמא ולהגיד שזה קורה כל הזמן. חוץ מזה זה נכון שבאנגליה קבוצות יותר עשירות ולכן זה ברור שזה הופך לחגיגה יחסית למדינות אחרות.

    אגב, תסתכל למשל על יובנטוס, היא נואשת לחלוץ בינואר, וגם מילאן כנראה תעשה משהו. אם אתה לא הכי טוב (ברסה, באיירן, ריאל שגם אם כרגע לא טובה מחזיקה בסגל שקשה מאוד לשפר) יותר הגיוני שתרצה להשתפר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/12
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    גם ריאל יודעת להביא שחקנים בכירים בינואר - קסאנו, גאגו, מרסלו, הונטלאר, אדבאיור בהשאלה, לאס דיארה..
    הרשימה יותר ארוכה אולי מי זו של יונייטד.

    תלוי בסיטואציה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/12
  13. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    יכול להיות שהם באו כשמות גדולים או עלו הרבה כסף, אבל מהרשימה הזאת רק מרסלו הותיר footprint של ממש בקבוצה.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    גם היגוואין, שנעדר מהרשימה של אלכס אך הצטרף בפגרת החורף האירופאית תמורת סכום לא מבוטל (יחסית). לא יודע אם הוא עונה להגדרה שלכם ל"בכיר", אבל אם גאגו ברשימה גם פיפיטה החלש צריך להיות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/12/12
  15. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כתבתי, שיותר מאשר השאלה אם מביאים בפועל שחקן, זה יותר התרבות שמניחה שאמורים להביא. אולי באמת זה יותר העיתונים מאשר הקבוצות העצמן..

    אני אתן לכם דוגמה עדכנית, חמה מהתנור: פאטו מעונין לעזוב את מילאן. מידי העלו בתקשורת האנגלית ספקולציה שהוא מועמד לארסנל. מאיפה השטות הזאת? הרי פאטו רוצה לחזור הביתה לברזיל, לא לעבור קבוצה מסיבות מקצועיות.

    ההתייחסות לחלון של ינואר כשווה כמעט לחלון בקיץ וההתעסקות האובסיסית בהעברות היא המאפיין היחודי לאנגליה.