פאק דה יאק!!!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י KirkH, ‏11/2/03.

  1. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    טוב, אומנם לפני שבועיים בערך כמה אנשים כאן הרימו גבות על כך שבכלל אנשים בארץ טורחים לעקוב באופן צמוד אחרי זרים שיוצאים מהביצה המקומית ועוברים לליגות קצת יותר טובות - אבל הפעם הבחור הרוויח את זה ביושר ובלי שום קשר להיותו שחקן עבר בליגה הישראלית...

    אחד האנשים הכי עצובים היום באי הבריטי הוא בלי ספק ג'ון גרגורי. כרגע דרבי שאותה הוא מנהל ממוקמת רק במקום ה-11 בליגת המשנה, ומילא זה שהיא מדשדשת, המסכן ראה בשבת את הקבוצה סופגת שישייה. ואם לא די בכך שהיא ספגה כל כך הרבה, אז את מירב הנזק חולל שחקן אחד, שכבש פעמיים ובישל עוד שלוש פעמים לחברים - אבל הדבר שהכי כואב לגרגורי הוא שהשחקן הזה בכלל היה אמור לקרוע רשתות במדי הראמס שלו.

    טוב, אז למי שלא שמע ולמי שקצת מעופף, אותו שחקן הוא לא אחר מאשר איגביני יעקובו. הניגרי שיחק עד עתה בשלושה משחקים (בשניים האחרונים הוא גם פתח בהרכב). עד כה הוא כבש שלושה שערים ובישל ארבעה נוספים. רוב עיתוני אנגליה בחרו בו לשחקן המחזור ואפילו הדביקו לו כינוי חדש "יאק".
    למרות שהרבה קבוצות גדולות ישלחו עכשיו את הסקאוטרים שלהם למשחקים של הפומפיס' ככל הנראה שגם בעונה הבאה ישחק יעקובו אצל רדנאפ, עיסקת ההשאלה של הניגרי מחיפה אמורה להפוך לרכשיה לצמיתות אם אכן תעפיל הקבוצה לפרמייר ליג.

    השאלה הגדולה כרגע היא האם יוכל איגביני להצליח אפיה שכל כך הרבה שחקנים (חלקם גדולים) נפלו לפניו. בשנים האחרונות צצו כמה חלוצים שנתנו עונות אדירות בליגת המשנה מה שהביא אותם בסופו של דבר לפרמייר ליג (אם זה יחד עם הקבוצה שלהם או ע"י מכירה). לצד הצלחות כמו קלינטון מוריסון ומייקל ריקטס ישנה גם רשימה מאוד ארוכה של כישלונות - כגון: דארן האקרבי, סטרן ג'ון ואפילו רובי קיין בתקופת קובנטרי.
    כמובן שכמו בכל מקום, גם בתחום הזה צריך המון מזל, אך נראה שמעבר לכך ישנו גם עניין של סגנון משחק ותכונות שמסייעות לשחקנים להצליח בפרמייר ליג. לדעתי ליעקובו יש בדיוק את התכונות הללו. המעלה הכי גדולה שלו היא הכוח הפיזי והעוצמה שלו, בניגוד לחלק גדול מחלוצי הפרמייר ליג השבריריים יעקובו משלב לצד מהירות וטכניקה סבירה גם חוסן גופני שלא רואים כל יום.
    בקיצור, מה דעתכם, למרות שזה מוקדם ולמרות שהוא עוד צריך להוכיח כמה דברים (למשל מנטליות) האם יעקובו יוכל להצליח בעתיד בקבוצת פרמייר ליג?
     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מודה ומתוודה שאני הייתי בין מרימי הגבות כשהניגרי עבר לפומפי'ס.

    קצת הרגיז אותי שדיברו עליו, ואני מניח שזה נבע בעיקרו מכך שפשוט לא האמנתי שהוא יכול להוות פקטור ולהיות חלוץ ברמה גם בליגה שהיא לא ליגת העלק שלנו. כנראה שטעיתי. לפחות בינתיים יעקובו עושה רושם מצויין. עזבו את השערים והבישולים, הוא עושה הכל על המגרש. מתחיל התקפות, מסיים אותן, יורד להגנה (מזמן לא ראיתי אותו עושה את זה) וכמו כל זר שרוצה להוכיח את עצמו על ההתחלה, הוא גם מלא מוטיבציה, עוד מעלה.

    אבל, אני עדיין מטיל ספק בסיכוייו להיות חלוץ פריימר ליג לגיטימי.
    הוא מהיר, אבל חלוצים מהירים יש בלי סוף, וגם כאלה עם חוסן גופני, יש ויש. אם הוא ישפר את השליטה שלו בכדור מעט, וילמד להסתדר עם הגנות הליגה המשנה למשך זמן (תזכרו שזהן יכולות ללמוד את השטיקים שלו מהר מאוד), אז אולי יש לו סיכוי להיות משהו בליגה האנגלית. מה בדיוק? לא יודע, ומוקדם להתנבא.

    לגבי החלוצים שציינת... אני מאמין שדווקא להאקרבי יש מה למכור. אם הוא רק יזכה לדקות, הוא בהחלט יכול לתרום לא פחות מאנלקה, פאולר או גואטר.

    ושים לב למשהו מעניין. גם קין, גם האקרבי וגם (במידה מסויימת) קרייג בלאמי (אני חושב שהוא היה שם), נכשלו בקובנטרי. זה ממש לא מפתיע. קבוצה שמאז שאני זוכר אותה, לא עבר בה יותר מקשר אחד סביר בו זמנית, וכשכבר היה, הוא לא ממש הביא את עצמו לידי ביטוי (חאדג'י). אז זו לא מקריות, החלוצים האלה לא ממש מיצו את עצמם בקובנטרי בעיקר בגלל ההגנות.

    בלאמי משחק מצויין בניוקאסל, קין שיחק בלידס ועכשיו אצל התרנגולים טוב מאוד, והאקרבי אני מאמין כמו שאמרתי כבר, יכול להביא את עצמו לידי ביטוי אם רק יקבל את הבמה הראוייה.
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני דווקא חושב ואתם יכולים להגיד לי שאני משוגע ש"יאק" הולך להיות אחד החלוצים הבולטים ב...עולם.

    יש לו הכל. מהירות, חוזק, שליטה בכדור, כושר גופני נדיר והרבה הרבה שמחת משחק, הוא לא מפסיק לחייך.

    יש לו את כל הנתונים להגיע ולשחק ברמות הגבוהות ביותר, אולי אני מגזים אבל אני מאמין בשחקן הזה.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לירן זה קצת מרחיק לכת, לא?

    יש לו אמנם נתונים מרשימים מאוד... אבל לך תדע איך הוא יסתדר עם ההגנות בליגה העליונה, ובכלל ברמות טיפה יותר גבוהות.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    זה מרחיק לכת, אבל אני לא אמרתי שכבר בשנה הבאה הוא יהיה מספר אחד באנגליה.
    זה יקח מספר שנים הוא בסך הכל בן... 19 לא? עוד כמה שנים לדעתי הוא יהיה בין הטובים בעולם.
     
  6. שגיא Guest

    עוד בזמן שהיה בארץ דובר על "השחקן הטוב ביותר ששיחק כאן"
    עוד בזמן שהיה בארץ דובר לע היכולות שלו, על הכשרון ועל הפוטנציאל להגיע לרמות הגבוהות באמת.
    דובר ודובר, בעיקר בזמן ליגת האלופות.
    אחרי השיא הזה חלה ירידה עצומה ביכולתו, בתרומתו, במאמציו, והיה נראה שעוד כשרון יירד לתמיון...
    דובר גם שיעקובו סירב להצעות מאיינדהובן ולברקוזן (אני לא ממש בטוח עד כמה זה נכון) על מנת לשחק באנגליה, פורטסמות' היא הקבוצה אליה הגיע יעקובו, ובכל הזדמנות הוא דואג להזכיר שהחלום שלו זה לשחק באנגליה, בפרמייר ליג.

    יעקובו לא זרק את עצמו ישר למים העמוקים והתחיל בקטן, כמובן עם שיקול מצויין, הקבוצה הנוכחית בליגה הראשונה, אבל הסיכויים שהיא לא תעלה נמוכים מאוד.
    בכך יעקובו הבטיח לעצמו תקופת הסתגלות של חצי שנה ברמה לא הכי גבוה, ומצד שני הבטיח לעצמו כמעט בוודאות מקום בפרמייר ליג בשנה הבאה, כי קבוצתו תעלה.
    רק שלושה משחקים עברו וכבר מדברים על קבוצות פרמייר ליג אחרות שמעוניינות בניגרי הצעיר.

    עתיד מזהיר צופים לו, ואני רק יכול לחזק את דבריהם.
    השחקן הזה, בכושר, גדול בכמה מידות על הליגה שלנו, הכח שלו, העוצמה שלו, הבעיטה, החכמה, זה סגנון אירופאי לכל דבר, ובהתחשב בעובדה שהוא רק בן 20 ועוד יכול ללמוד וילמד הרבה, וכמובן ישתפר, רק תורמת לעובדה שהוא ישחק ברמות הגבוהות ביותר, ואולי אפילו בהצטיינות, מי יודע...

    יעקובו הוכיח את עצמו במהירות, משחק אחד של הסתגלות מהספסל הספיק לו כדי להבין מה הולך שם.
    כבר במשחק השני הוא כבש, ובמשחק האחרון הצטיין בצורה מדהימה!
    המעבר עשה לו משהו, משהו טוב, בחודש האחרון בחיפה הראש שלו כבר היה באנגליה, זו הסיבה שלא ראינו את היכולות האמיתיות שלו...
    אך ברגע שהגיע לאנגליה, הוא ידע לעשות את הסוויץ' הזה בראש של "אני באנגליה, פה אני צריך להוכיח את עצמי", הוא בא עם הרבה מאוד מוטיבציה, ושמשלבים את זה עם כשרון גדול, מקבלים תוצאות, בדרך כלל טובות, כך קרה במקרה יעקובו.
    העתיד עוד לפניו, ושנה הבאה הוא ישחק בליגה הבכירה באנגליה, וזה יכול להיות בכל קבוצה.
    תהליך ההתקדמות שלו מצויין, ועם ימשיך בקו הזה, וידע לנצל את היתרונות שלו, ולתקן את החסרונות, הוא יכול להיות - ואני לא מגזים - שחקן ברמה עולמית גבוהה מאוד.

    ותזכרו להגיד תודה לפיני זהבי... :wink:
     
  7. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ליעקובו יש טכניקה טובה, אבל לא מדהימה.
    ראינו אותו הרבה פעמים מאבד כדורים לשחקנים בינוניים בליגת העל שלנו. לפעמים הוא פשוט לא יודע למסור (יכול להיות שזה השתנה. מס' הבישולים שלו גבוה מאוד), וראינו את זה במשחקים רבים.
    למרות זאת, הוא יכול להיות חלוץ משמעותי שישפיע רבות על הפריימר ליג, ואולי גם על אירופה. אל תשכחו שבגיל שלו אואן כבר סומן כאחד השחקנים הטובים בעולם, ושחקן שצעיר ממנו ב4 שנים זומן לנבחרת אנגליה (ווין רוני).
     
  8. שגיא Guest

    כבר אמרתי את זה בהודעה הקודמת שלי, עופר, אבל הנה שוב...

    נכון שראינו אותו ביכולת חלשה בליגה שלנו, זה נבע אולי בעצם מהחשיבה הרבה על המעבר הצפוי, וכנראה הוא כבר הרגיש שפה הוא מיצה את עצמו, והוא צדק, הוא הוכיח שהוא גדול על הכדורגל הישראלי.

    הוא גם הבין את המשמעות של המעבר לאנגליה, צריך לשחק יותר חזק, יותר לשקיע, לשחרר את הכדור.
    הוא הפנים ואת זה הוא עשה במשחקים בקבוצתו החדשה, שמעתו על מספר הבישולים שלו גם, דבר שלא היה לו כאן במספר רב ממש...

    בזמן הזה שנותר עד לסיום העונה צריך לבוא השיפור העיקרי ביכולתו, לתקן את הליקויים ולחדד את היתרונות, וכך הוא יהיה מוכן לפרמייר ליג, שם מקומו.
     
  9. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ם הייתה בכלל בחיפה הרגשה של ירידת מתח, שום אמר לפני מנצסטר (הראשון) יש לנטו שני משחקים קשים מול כפר סבא ומנצסטר, אבל ראו אחרי הנצחונות שאף אחד לא מאמין בזה בטח לא יעקובו.
     
  10. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצטער, הייתי חייב לזוז וקראתי ברפרוף את ההודעה שלך...

    עוד משהו שרשמת:
    עם זה אני מאוד מסכים. בליגת האלופות, כשיעקובו ידע שהוא חייב להוכיח את עצמו כדי לעניין קבוצות אירופיות, הוא שיחק מצויין. בליגה, לעומת זאת, הוא די זילזל, איבד כדורים, ניסה לעבור שחקנים עם תרגילים שרונאלדו מתקשה בהם ומסר לשומקום. זאת תכונה מאוד לא רצוייה אצל שחקן שאמור בשנה הבאה להשאיר את פורטסמות' בליגה.
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    לדעתי יש כאן הרבה אימרות מוגזמות.
    יעקובו עד היום לא עשה כמעט כלום שהוא יכול לזכות בתואר "השחקן הטוב ביותר שהיה כאן" או בתואר "פונטציאל לאחד מהשחקנים הטובים בעולם".
    בארץ הוא היה טוב,אבל לא רמה מעל לליגה.
    הוא לא עשה בינתיים שום דבר משמעותי,הליגה השנייה באנגליה היא לא ליגה חזקה,היא חסרת הגנות,ותוסיפו לזה שהוא משחק בקבוצה שלפניו כבר ידעו שהיא תעלה ליגה.
    היום פירסמו שהיוניטד וטונאהם עוקבות אחריו,לדעתי זה טעות כי איגבני לא עשה כלום בינתיים כדי שיקבל כל כך הרבה מחמאות.
    הוא שחקן טוב,ויכול להיות חלוץ לגיטמי בליגה הראשונה באנגליה,לא יותר מזה.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    משה לא סתם מתלהבים מהחלוץ הזה.
    השחקן הוא השחקן הכי מוכשר שהיה בליגה שלנו אי פעם, הוא מתאקלם היטב באנגליה למרות שזה רק הליגה הראשונה. אין לי מה לשכנע אותך כי כל אחד ודעתו הוא, אבל הזמן יעשה את שלו, ונראה מה הוא באמת שווה בפרמייר ליג.

    ואיך זה שעוד לא קיבלנו את תגובתך האובייקטיבית למשחק מחר??
     
  13. בועז Member

    הצטרף ב:
    ‏24/8/02
    הודעות:
    3,196
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדעה שלי לגביו השתנתה השנה במיוחד

    לפני שנתיים חשבתי שהוא עוד שחקן, שנה שעברה עשה רושם
    אומנם שיש לו יכולות אבל עם זאת הוא לא כוכב.
    השנה הוא הוכיח שהוא פשוט משכמו ומעלה.
    ממש כך.
    השחקן הזה התחיל מאפס והיה לו חלום אחד-לשחק בליגה האנגלית הראשונה.
    הדרך שהוא עשה הייתה יפה, בהחלט אם אפשר לומר, כי מחור קטן בניגריה הוא הגיע לליגת האלופות, ובקרוב תראו אותו קורע רשתות גם בליגה האנגלית הבכירה.
     
  14. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ימים יגידו.


    למרות שאני חושב שיש כמה אנשים שעדיין לא הבינו שיעקובו הוא לא הראשון וגם לא יהיה האחרון שקורע רשתות בדיוויז'ן וואן ופשוט לא עושה כלום בפריימר ליג.

    אני לא אומר שזה בטוח מה שיהיה, אבל זה בהחלט לא בלתי סביר בעליל.
     
  15. בועז Member

    הצטרף ב:
    ‏24/8/02
    הודעות:
    3,196
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מאוד מקווה שניוודע בשנה הבאה כשהוא ישחק בפרמייר ליג(ככול הנראה) שטעית.
    כמובן לא בגלל שיש לי משוה נגדך, אלא אני פשוט רוצה לראות שחקן ששיחק בישראל מספר שנים מצליח בגדול בליגה האנגלית הבכירה.....

    תאמינו לי, שאם קאנו משחק בארסנל, גם יעקובו יכול.