פיטורים בתקשורת בעקבות דעות

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏26/6/11.

  1. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    אבל את הדעות האלה הם לא הפיצו במסגרת העיתון. אלון עוזיאל היה בכלל עיתונאי(פרילאנסר) תרבות בוואלה. מה הקשר בין זה למה שקרה בהלוויה?

    ושכולם יפסיקו להתמם. כולם הכירו את הדעות של מנחם בן על ההומואים הרבה הרבה שנים. הוא גם לא התבייש לפרסם את זה במעריב, את הסלידה שלו מהומואים.
     
  2. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    יש חופש ביטוי ויש חופש ביטוי.
    אי אפשר להגיד מה שרוצים, ואח"כ להגיד 'הלו, חופש ביטוי...', במיוחד כשמדובר באנשי תקשורת - דווקא בגללש הם אנשי תקשורת, הם צריכים לשים את הדיעות הקיצוניות שלהם בצד, גם אם זה מחוץ למסגרת העבודה שלהם.
     
  3. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    מה הקשר? הדעות שלהם מחוץ לעבודה זה לא עילה לפיטורים. כמו שלא יפטרו אותך מהעבודה כי אתה השמעת דעות כאלו מחוץ לעבודה, או שעשית משהו שטותי כמו לרקוד בלווייה. אבל אתם יודעים מה? הכי קל לפטר עיתונאי שהוא פרילאנסר, בלי זכויות סוציאליות ובלי יחסי מעסיק מועסק. זה הכי קל לעשות.
     
  4. Yotam Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    1,371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדיעות הקיצוניות נותנות חשיפה מרובה יותר, אני נגד פיטורין אבל כמה אפשר למשוך את הדעה שלך. אנשים נפגעים מהדעות האלה, בדרך כלל זה מגיע לכותבים שיפטרו אותם.
     
  5. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    אתה איש תקושרת,עיתונאי. כל דבר שאתה עושה או אומר בעל משקל הרבה יותר גבוה מסתם אחד שעובד [סתם דוג' כן..] כטכנאי מחשבים ברחוב. זה ההבדל.
     
  6. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    מנחם בן הוא לא שמאי רכב, לא רואה חשבון ולא נגר. הבנאדם מתפרנס מהבעת דעותיו, ולפי מיטב ידיעתי כך גם הברנש השני (שלמען האמת אינני מכיר), כך שלומר שפיטוריהם בגלל שהביעו את דעתוהם זה פגיעה בחופש העיסוק או חופש הביטוי זה טיעון ציני לחלוטין.
    אף חברה לייעוץ השקעות לא תעסיק אדם שהפסיד את כל הונו בהימורים, אף חברת עו"ד לא תשוש להעסיק אדם שמתנהלת נגדו תביעה משפטית גדולה, אף מועצה דתית לא תעסיק רב שמבלה במועדון הדאנג'ן בשישי בערב.
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    411
    פיטורים מוצדקים בהחלט, לעורכי עיתונים יש זכות מלאה להעיף עיתונאים שמביישים את המקום שבו הם עובדים. אין כאן עניין של חופש הביטוי, אם לדוגמא אחד מהם היה נכנס לכלא אז היתה כאן בעיה, אבל למה שמעסיק יחזיק במישהו שפוגע לו בעסק?

    ובלי קשר בנימה אישית שניהם הראו כמה שהם אפסים.
     
  8. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    יש סיבה שהכתב הזה בואללה קיים מסיבה בהלוויה? אני מנסה לחשוב מה כבר סמי עופר עשה לו...
     
  9. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הוא פירט את הסיבות בצינור לילה פעם אחת, אני לא כל כך זוכר אותם, אבל בקיצור זה לא קרה בפוקס או משהו כזה, הוא תיכנן את זה ועשה הכל בכוונה, הוא אמר שהוא לא אוהב אנשים כמו סמי עופר מסיבות כאלה ואחרות ולכן עשה את מה שעשה.
     
  10. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    זה לכאן ולכאן. זה די בעייתי. מצד אחד אנחנו חיים בדמוקרטיה ולכל אחד יש את הזכות להגיד את מה שהוא רוצה אבל מצד שני יש אנשים הזויים שאומרים מה שהם רוצים ואז זה פוגע בחברה וחייבים לעשות עם זה משהו. זה נורא מנוגד ולכן זה בעייתי.

    אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה אבל יש לי אחלה של דוגמא. אפשר ללכת רחוק יותר ולהגיד שאסור לאחמד טיבי להיות בכל דבר הקשור לממשלה בגלל שהוא יצא לא פעם בקריאות נגד העם היהודי ויותר נכון נגד האנשים במדינה שבה הוא חי ונגד הכנסת בה הוא כיהן. מצד אחד אין בן אדם שקיבל את ההתבטאויות הללו וגם אף אחד לא יכול להישאר אדיש לאמירות הללו וכל אחד היה נותן מכות רצח לטיבי אם היה רואה אותו אבל מצד שני אי אפשר לפטר או לאסור אותו כי יש את חופש הביטוי. אנחנו חיים תחת דמוקרטיה ולא דיקטטורה כך שלכל אחד יש את הזכות להתבטא, אם זה בתקשורת, כנסת או בכל תחום אחר.

    אני אישית בעד פיטורים מהסוג הזה, יש אנשים שהדעות שלהן קיצוניות מדי, שייספרו אותם לחברים שלהם ולא לכך החברה הישראלית, אבל מבחינה מוסרית זה לא במקום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/11
  11. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    זה שאחמד טיבי בממשלה ואומר מה שהוא אומר ונשאר שם, לא אומר שזה לגיטימי.
    ככה זה כשיש לך מדינה ששמה לעצמה מקלות בגלגלים בכל רגע אפשרי נתון.
     
  12. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    גם קשת פיטרו את מנחם בן.

    קשה לי לומר שאני משתגע על הדבר הזה. מדובר כאן בשני מקרי קיצון ללא ספק של אנשים חולי רוח, אבל התקשורת והתרבות צריכה גם את הקיצוניות הזאת. בשנים האחרונות אנשים לא יכולים להביע דעות קיצוניות לשום מקום, לא לימין (אריאל זילבר, מגדולי המוזיקאים שלנו שהוחרם), לא לשמאל (יורם ארבל), לא בעד הדת, לא נגד הדת, מבלי שיווצר נגדם עליהום תקשורתי שמסתיים פעמים רבות בחרם או בפיטורים. זה מביא לכך שהדמויות המרכזיות בתרבות כיום הם אנשים חסרי טעם וריח, שאף אחד לא יודע מה הם חושבים ומה הם מייצגים, שההצהרה הכי פרועה שתשמע מהם זה שאלוהים גדול והלוואי שגלעד שליט יחזור.

    וטיבי לא בממשלה, הוא באופוזיציה, והוא מייצג ציבור נרחב של אזרחי המדינה שבחרו בו בצורה דמוקרטית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/11
  13. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    אתה טוען שאחמד טיבי קרא להשמיד את העם היהודי? תביא הוכחות. אחרת מה שאתה עושה זו הסתה חמורה.

    אין בעייה עם דעות קיצוניות כל עוד הן לא מסיתות. "לגרש את כל הערבים", "לא לתת עבודה לגויים", "את כל היהודים לים", "*שם כלשהו של שר/ראש ממשלה* רוצח" - אלו דוגמאות לאמרות הסתה. מעבר לזה, ביקורת על המדינה ועל הממשלה היא יותר מלגיטימית. היא נשמת אפה של הדמוקרטיה.

    מה שכן, לפעמים גם הממשלה מסיתה, כמו במקרה עכשיו עם המשט. לא מעניין אותי אם זה נסיונות הפחדה, או נסיונות לגייס את הציבור, או אנעארף, אין הצדקה להסתה כזאת. מדובר בפעילי שלום, שצה"ל כבר הודיע שאין ביניהם אנשים שקשורים לארגון טרור. פתאום שר החוץ והצבא טוענים שהם רוצים לרצוח חיילים. כמו עם הפלשתינים והעובדים הזרים, גם פה ישראל עושה, כיאה למדינה יהודית אמיתית, דה המוניזציה לכל מי שלא מסכים איתה.
     
  14. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    קריאות בסגנון. לא ציטטתי ועכשיו תיקנתי את עצמי כי לא הייתי בטוח שאלו הדברים במדויק שיצאו מפיו אבל גם אם לא אז הוא יצא לא פעם נגד העם במדינת ישראל.

    Gianluigi Buffon - אין לו תומך בזה אבל ככה זה, אין מה לעשות שאתה חי בדמוקרטיה. על פי החוק, אסור למנוע ממנו להגיד את הדברים האלה ואסור למנוע ממנו להשתתף בבחירות.
     
  15. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אפשר למנוע מאנשים להשתתף בבחירות, זה קרה עם כהנא בימין ועם "הרשימה המתקדמת לשלום" בשמאל, אבל באמת צריך להיות מדובר בקיצונים מסוכנים במיוחד כדי שזה יקרה וטיבי לא כזה.