צמצום פערים או סתם שטויות?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Dennis Bergkamp, ‏9/10/04.

  1. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    אחרי היורו שבו זכתה יוון הזערורית והצ'מפיונז שבו זכתה פורטו, כל מני אנשים טוענים שזהו - הגיע התור של הקבוצות הקטנות, כבר לא נראה רק את המועדונים הראשיים ברבע גמר הצ'מפיונז וכו'.

    מצד שני, יוון ופורטו שיחקו בשיטה שנועדה אך ורק להשיג ניצחון, המועדונים הגדולים של אירופה התחזקו מאד בקיץ (יובנטוס, ארסנל, בארסה, ריאל, אינטר, צ'לסי) ויכול להיות שזה היה מקרה, שעכשיו כשמוריניו לא בפורטו ויוון חוזרת למימדיה הטבעיים זה לא יקרה בזמן הקרוב?

    מה דעתך?

    נ.ב מצטער על הניסוח הרשלני של השאלה.
     
  2. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש להפריד בין היורו והמונדיאל לבין ליגת האלופות של שנה שעברה.
    ביורו והמונדיאל, הקבוצות הקטנות התעלו מעל עצמן אך בעיקר נעזרו ביכולת שפל של הנבחרות הגדולות.
    בליגת האלופות, לעומת זאת, הקבוצות הקטנות ניצחו את הקבוצות הגדולות ביכולת הרגילה שלהם (לא יכולת שיא, אבל גם לא יכולת שפל, פורטו את יונייטד, צ'לסי את ארסנל, דפו את מילאן, מונאקו את ריאל ואת צ'לסי וכו'), שם באמת היה משהו לא מוסבר, זו הייתה שנה קסומה מבחינת הסינדרלות, מי האמין למשל שדפו תחזור מה 4-1? מי האמין שמונאקו תחזור מה 4-2 מול ריאל? שם ראינו את הצד היפה של הכדורגל (חוץ מפורטו, שלדעתי שיחקה אנטי כדורגל), ניצחון ההקרבה והמלחמה על השמות הגדולים.
    אבל לדעתי הקבוצות הגדולות הפיקו לקחים ומנסים שזה לא יקרה שוב, אם זו ריאל, שבינתיים לא ממש יוצא לה, אם זו יובה שבונה את עצמה מחדש, אם זו מילאן שקנתה את סתאם ואת קרספו, ואם זו יונייטד שעשתה רכש מסיבי, בדמותו של רוני בעיקר, כמו כן הקבוצות המפתיעות של שנה שעברה עצמן נחלשו יחסית, ולכן קשה לי לראות דבר כזה קורה שוב.
    מה שכן, רבים מאוד הסיכויים שתהיה סינדרלה אחת ברבע הגמר לפחות, זה היה עם פנאתנייקוס מול ברצלונה לפני כמה שנים, עם גלטאסריי, לברקוזן וכו', שנה שעברה פשוט זה נפל הכל ביחד כאשר היו 4 סינדרלות ברבע הגמר.

    יש עוד שאלה מעניינת בנושא הזה, והיא, האם המצב של שנה שעברה אכן רצוי (בוא נעזוב שניה את הניצחון של יוון ופורטו אלא בכלל על זה שברבע הגמר אין לנו אף קבוצה גדולה שאפשר להזדהות איתה ורק סינדרלות).

    מקווה שעניתי לך.
     
  3. יוגב אסולין Guest

    אני יוסיף על זה.. במידה והמגמה הזאת תימשך.. וגם השנה תפתיחע איזה קבוצה קטנה? איך היית מציע לקבוצות הגדולות להערך להמשך. האם להמשיך להשקיע או להוריד מחירים ולהביא שחקנים שיודעים בעיקר להילחם?
     
  4. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תרתי משמע, מאסיבי מאוד הרכש שלהם http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx

    לגבי מה שהזכרת, למרות שלכאורה ההצלחה של הקטנות יצרה דבר חיובי אצל הגדולות בדמות ההתחזקות שהזכרת, אני דווקא חושש שבפעם הבאה שריאל תצא למונקו או מנצ'סטר יונייטד לפורטו, במקום לשחק את המשחק ההתקפי הרגיל (ריאל הגיעה להמון הזדמנויות במונקו בהפסד 3-1) היא דווקא תבוא לסגור את המשחק כדי לעלות שלב ואז נראה פחות כדורגל ויותר משחק מסוגר מצד הקבוצות הגדולות. מה דעתך?
     
  5. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יוגב, חוץ מריאל, רוב הקבוצות השקיעו ברכש שכן נלחם, לא סתם בכוכבים נוצצים, לכן לדעתי השאלה שלך היא לא ממש רלוונטית. ואם הקבוצות הגדולות שוב יכשלו יצטרכו לשנות משהו בגישה שלהם למשחק, לא בסגל השחקנים כי הוא גם ככה עדיף על פני זה של הקבוצות הקטנות.

    גל, קודם כל, לא זכורים לי יותר מדי מצבים של ריאל ב 3-1 מול מונאקו, במחצית הראשונה היה מצב וחצי שבו ראול כבש ובמחצית השניה ריאל אומנם לחצה, אבל בערך כמו שהיא לחצה מול דפו לפני שבוע, ללא כל תוכלת.

    דבר שני אני בספק אם הקבוצות הגדולות יסתגרו, יהיו יותר זהירות בהגנה, כן, אבל לא יסתגרו, כי בעצם קבוצה כמו ריאל, יונייטד או ארסנל, כל המחץ שלה הוא בהתקפה ואני לא רואה אף מאמן שפוי שמוותר על היתרון הגדול ביותר שלו.
     
  6. -94- Member

    הצטרף ב:
    ‏30/5/03
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי דעתי צריך להסתכל על זה מבחינה אחרת. כן יש צימצום פערים איפה רואים אותו? לפי דעתי דווקא ב2-2 של ליכנשטיין נגד פורטוגל ב2-0 של איי פירו ובתוצאות כאלה. קבוצות היום הבינו שעם הם רוצים להוציא נקודות או לפחות להקשות נורא על היריב הם לא צריכות להיות עשירותולא מוכשרות מדיי פשוט לדעת לידבק לכל השחקנים כל כדור להרחיק עם קצת מלחמה. אפשר להוציא תוצאה טובה. פעם היינו רואים משחקים בהפרשים כוחות כאלה נגמרים בתוצאות אסטרונומיות היום אין את זה כמעט. קבוצה שאתה מזלזל בה תחתטיף לך קבוצה חלשה תעשה לך חיים קשים מאוד. יש טקטיקה חדשה לכדורגל הסגור היום טקטיקה הרבה יותר קשה. ולכן יש צימצום פערים.