רבע הגמר: ברזיל הביתה, פאראגוואי בפנדלים!

הנושא בפורום 'קופה אמריקה 2011' פורסם ע"י Franco, ‏17/7/11.

  1. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    קשה לי להאמין שמאנו לא יאמן את ברזיל במונדיאל.. צריך לקרות משהו באמת יוצא דופן כדי שזה יקרה.. אני לא יודע אם הוא צריך להמשיך, אבל אני לא רואה מצב שהוא לא ממשיך.. אם היה מקום או אפשרות בה מאנו יאבד את התפקיד שלו זה היה הקופה הנוכחי.. אבל היכולת הטובה במשחק עם פארגוואי שבכל זאת 9 מתוך 10 פעמים ברזיל הייתה יוצאת בו מנצחת הצילה אותו.

    סה"כ כישלון היסטורי לברזיל. ניצחון אחד מתוך 4 משחקים זה לא משהו שחשבו וציפו לו.. אני אישית לא חשבתי שברזיל תלך על הסוף או אפילו תגיע לגמר בטורניר הנוכחי - אבל זה שהיא אפילו לא עשתה את המינימום המצופה איכזב גם אותי.

    סה"כ עוד פעם צריך לזכור שזו נבחרת במסתמכת על שחקנים מאוד צעירים וירוקים, שבטווח הרחוק ההימור והדרך הזו יכולה וצריכה להשתלם - אבל בטווח הקצר יהיה חבלי לידה.. אבל בכל מקרה אפילו עם הגיל הצעיר והכל - השיטה והאירגון או חוסר האירגון של מאנו היה ברור לכל אחד שהסתכל על הנבחרת.. שום תיאום לא בהגנה ולא בהתקפה, שום משחק מאורגן.. במשחק מול ארה"ב למשל היו כ"כ הרבה שילובים, משולשים, תנועה מסודרת בלי כדור בחלק ההתקפי והכל רק במשחק הבכורה.. מאז אותו משחק הכל רק הלך והתדרדר.

    גאנסו שאמור להיות הפליימיקר וזה שעליו בונים וסומכים לייצר מצבים היה מבודד במערך ושיטת המשחק שלא נתנה לו לבנות את המשחק כמו שצריך וזו לדעתי הייתה הבעיה הכי גדולה מלבד חוסר קור הרוח ליד השער.. מה גם שהוא ממש התקשה לבדו ושחקן כמו הרנאנס לידו שיוכל להשען עליו קצת(הוא רק חזר מסדרת פציעות ודיי בבירור לי היה בכושר גם ככה) או אפילו במקומו בתפקיד שהוא משחק בו מצויין בלאציו יכל להיות פיתרון.. הבעיה היא שאפילו לא הייתה אופציה כזו כשגם קאקא וגם הרננס לא בסגל.
    בשבילי לא יכול להיות מצב שהפליימיקר של הקבוצה שלך צריך להתחנן כדי לקבל כדור, ושהמגנים\קשרים אחוריים יתעלמו ממנו וידחפו את הכדור לאגפים ויתנו לו לעמוד בחוסר מעש במגרש ולא ינסו בכל הכוח למצוא אותו. זה מראה שהמאמן לא ממש יודע מה הוא רוצה מהקבוצה שלו ולא יודע להסתגל לחומר השחקנים שעל המגרש.

    פחות או יותר אותה הנבחרת תהיה באולימפידה שנה הבאה, אחרי עוד שנה של ניסיון ובמיוחד אחרי הכישלון הנוכחי שחישל ולימד אותם הרבה ושם נוכל להסתכל יותר טוב על הנבחרת של מאנו ולראות האם השיטה שלו מצליחה וחודרת אל השחקנים לקראת המונדיאל.. בנתיים נראה שהשיטה היא לא ממש שיטה למען האמת אלא יותר בלאגן מרוכז.

    בשבילי אגב, וציינתי את זה בעבר - העובדה שניימאר למשל לוקח כדורים נייחים מראה לי שלמאנו אין שום סמכות אמיתית בחדר ההלבשה, והוא פועל יותר מפחד ו\או רצון לעשות את "מה שרוצים" מאשר "מה שצריך".. אומנם זה משהו שולי וקטן אבל לדעתי מאוד משמעותי ומגלה.

    כל התירוצים האלה רק מביכים ומצחיקים, צריך ללמוד לשתוק ולקבל הפסד כמו גבר. כל הכבוד לפראגוואי על העלייה, למרות שלעומת אורוגוואי במשחק הקודם שאפשר להגיד שניצחה דרך ההגנה(שגם בכל מסגרת גיל תראו אותה נבחרת אורוגוואי, איזה כיף לראות שההגנה מקבלת הכרה ומוערכת http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/cool.Xxx ) ברזיל הפסידה בצורה נאיבית את המשחק יותר משפארגוואי ניצחה אותו בהגנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/11