רומא 2016/17 :: מקום שני עוד פעם

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Roma, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הרעיון שלך כפוף לתאוריה שיש 4-5 בעלים פוטנציאלים שהיו רוכשים קבוצות בסריה א' וקונות שחקנים כמו בליגה הסינית. המציאות היא שאנשים שמעוניינים לרכוש מועדון כדורגל רוצים להעתיק הצלחה של המועדונים הרווחיים באירופה (כולל יובה) ולא את זו של קראינוטי.

    תראה מי נמצא בקשיים מול אופ"א: הטורקים שקפצו מעל ההכנסות של המועדונים שלהם עם המשכורות שהם משלמים ל"שמות" גמורים מהפרמייר ליג. מס' מועדונים מרוסיה שמנוהלים על ידי אגו רגעי והרבה מאוד הלבנת הון ושחיתויות. רומא שנדפקה משחיתות בעיריה הקודמת שגרמה לדחיית האיצטדיון והספונסרים הנלווים ב3-4 שנים, ובעקבות כך נאלצת למכור שחקן או 2 כדי לאזן את הספרים. אינטר שלא עשתה שום השקעה משמעותית במטרה "להתייצב" כלכלית ועדיין הציגה הפסדים איומים. הFFP לא הפריע לאינטר או רומא לתת פייט ליובה בשום צורה. הן פשוט לא עבדו נכון, או בנו על תסריט שלא התרחש.

    לאציו הייתה רחוקה שעות מפשיטת רגל רשמית (בגלל שלמועדון לא היו חיים משל עצמו). זו עובדה שאתה מוזמן לבדוק. האם הייתה חוזרת? כן. יש הרבה קהל והכנסה מצויינת מזכויות שידור. ומה אכפת לאוהד אינטר מישראל שמועדון של מיליוני אוהדים אחרים יזרק לליגה הרביעית עם עתיד לא ידוע (גם אם הגיוני שמתישהו יתייצב, או שלא). המעבר ללוטיטו הוא קריסה נוספת בפני עצמה מאחר ומדובר בבעלים חסר שאיפות. הFFP לא חל עליו בשום צורה כי המטרה הראשית שלו היא לשמור על balance חיובי. הוא עומד בחוקים בצורה אוטומטית. אם מישהו יקנה את לאציו, הוא ידע שיקח לו הרבה שנים להיצמד ליובנטוס כפי שליובנטוס לקח זמן לעקוף את אינטר (יובה של העשור הקודם) שדווקא תחת חוקי FFP, עם ניהול מחושב ולא בזבזני של מארוטה, הצליחה לבנות קבוצה שאין לה כרגע תחרות.

    יובה לא הייתה מכניסה פחות או יותר ללא החוקים, ורומא לא הייתה מגדילה את ההכנסות שלה בקצב גבוה יותר, כי מראש, המטרה של פאלוטה הייתה לבנות פלטפורמה רווחית בדומה למועדונים הגדולים באירופה במקביל להצלחה מקצועית, בהבנה ושקיפות שיקח זמן רב להשיג אותה, בדיוק כמו לאניילי.

    יש בעיה ספציפית באיטליה שדורשת טיפול. לבטל חוקים מענף אחר לחלוטין החלים על כל המועדונים באירופה לא יפטור אותה. רומא התגברה על המחסום שלה בסופו של דבר. ליובה לא היה מחסום כזה, אבל התוצאה די זהה.

    קשה להתחרות עם היסטוריה. זה אתגר שאוהדים של קבוצות (שהן לא המיינסטרים הכי בנאלי שיש) לוקחים על עצמם באהבה גדולה. גם אינטר גדולה על רומא בעשרות history coins ועדיין החלום הבלתי ניתן להשגה של האחת (מקום 3) הוא כישלון קשה מאוד של השניה. תנסה לחשוב למה. רמז - לא FFP.
     
  2. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    2,344
    מין:
    זכר
    ה-FFP מבטיח שלאציו אף פעם לא תהיה חזקה כמו יובנטוס (אפילו אם יגיע קראנוטי נוסף) מכיוון שלאציו אין יכולת להביא הכנסות כמו של יובנטוס. יש לה מיליוני אוהדים פחות (רק באיטליה!), היא לעולם לא תקבל זכויות שידור כמו יובנטוס, וכעת לא תוכל גם להגיע באופן קבוע לליגת האלופות ולהשיג הכנסות גבוהות מכיוון שאסור לה להשקיע. לוטיטו הוא דבר רע מאד ללאציו (אך כמובן שעדיף על מישהו כמו פרציוזי, אני לא אומר שלא, פשוט כמות האוהדים והשאיפות היא אחרת). הוא ישמור אותם בבינוניות עד שיבוא מישהו אחר שירצה אותם והמקסימום שהוא יכולים לחלום עליו זה קופה איטליה.

    אכפת לי מכל קבוצה שקורסת ובפרט מקבוצה גדולה כמו לאציו שיש לה אליפויות בעת המודרנית. עם זאת, אני מבכה על כך שללאציו לעולם לא יהיה סיכוי לסקודטו תחת חוקי ה-FFP, כי גם אם יבוא מישהו שאפתן יותר מלוטיטו הוא לא יוכל להשקיע.

    פאלוטה איננו העניין פה. העניין פה הוא זה שגם באופן תאורטי אם שייח סעודי היה קונה את רומא אסור היה לו להשקיע ולפיכך רומא לא תוכל להתחרות ביובנטוס.


    אני מסכים איתך לגמרי שיובנטוס לא זוכה בהכל בגלל ה-FFP, ושהניהול הגרוע של אינטר ומילאן הוא הגורם לשליטתה של יובנטוס. אבל ה-FFP משמר את העובדה שיובנטוס הכי עשירה - הוא גורם לכך שלא תוכל לייצר הכנסות נוספות מתחרויות כדורגל, כי אתה תמיד תהיה חלש מהעשיר ממך.
     
  3. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הFFP מבטיח מצב שקיים גם ככה ללא הFFP - שלקבוצה עם נחיתות היסטורית יהיה קשה להפוך את הגלגל ללא קיצורי דרך לא טבעיים עם זיקה מפוקפקת לתחרותיות בספורט. ה"אף פעם" לא נכון. הכל תלוי ביכולת הניהולית של הבעלים "לקפוץ כיתה", גם אם בצורה הדרגתית. רומא שמגדילה את עצמה (ואת הfan base שלה (@אלעד :sm_XXsmoker:)) בכל שנה היא הדוגמא לכך. היא עקפה את אינטר שגדולה ממנה גם בהיסטוריה הישנה וגם במודרנית, גם בהכנסות וגם באוהדים ברשת. עקפה את מילאן בהכנסות. את פאקינ מילאן. עד כמה יובה שונה מהן? יש משהו שעוצר את רומא להמשיך בשלה ולהיכנס בעוד מס' שנים לטופ 10 באירופה? אם לא היה את הFFP, אולי זה היה קורה שנה או שתיים מוקדם יותר. זה כל הסיפור.

    אגב, למה קבוצה עם 2 אליפויות ומיקום היסטורי ממוצע באמצע הטבלה צריכה להפוך למעצמה בן לילה בגלל סיני כזה או אחר? ולמה דווקא לאציו? למה לא סיינה או קרוטונה? הFFP מקשה על תסריט דמיוני שבחור אחד, נקרא לו ג'ק מא, שמוערך ב26ב' יורו, יקנה את לצ'ה, ויוריד 800מ' יורו על כל הכישרונות של מונאקו + כל הכישרונות של רומא + כל מי שהצטיין בליגה לאחרונה. יש לזה ערך שווה לעשרות שנים של עבודה של יובה והמילאנזיות?

    היא תוכל להתמודד בעתיד עם פאלוטה. לא יודע אם הייתה מתמודדת מהר יותר עם סינים חסרי מושג. סביר להניח שכן, אך טובת הכדורגל (האיטלקי ובכלל) נמצאת בדרך הראשונה. אני לגמרי בעד. הרי לא בחרתי קבוצה בגלל הצלחות, ואף אחד לא הבטיח הצלחה מיידית ברכישה של רומא.

    תבין -> יובה נבנתה חכם, בהדרגה ועם "בריאות" פיננסית, בעבודה של שנים. היום היא בשיא המחזורי שלה. אין לה תחרות כי היריבות התחילו את הפרוייקטים שלהם הרבה יותר מאוחר (או לא התחילו אותם בכלל). שום דבר, ובטח שלא FFP מפריע להן לעשות דרך דומה, עד שלבסוף, עם עבודה נכונה, הן יהפכו ליובה בעצמן. אתה רוצה shortcut בסגנון סיטי באיטליה? סורי, לא יקרה. הFFP מבטיח שמי שרוצה להיות יובה. צריך לעבור את הדרך שלה. לחלק מהקבוצות היא תהיה קשה יותר בגלל נחיתות היסטורית. לי זה נראה לגמרי טבעי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/4/17
    Dayatso ו-תומר1989 אוהבים את זה.
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    קובי, אתה אחלה ברנש.

    אבל אם נינג׳ה עוזב אז גם אני!

    נ.ב - יופי של דיון.
     
    Dayatso אוהב/ת את זה.
  5. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    רגולציה אמריקאית אין ברומא ולא תהיה ברומא. אצטדיון חדש לרומא לא נראה בזמן הקרוב אני מניח. אם הייתה רגולציה אמריקאית ברומא...לא רוצה לחשוב על זה.

    אגב גם ליובנטוס היה "מכשול". אני לא זוכר כמה העיתונות בטורינו עסקה בעניין אבל יובנטוס רכשה את הקרקע של הדלה-אלפי ל99 שנים מעירית טורינו ביוני 2002. את האצטדיון התחילו לבנות רק אחרי שדלה-אלפי נהרס סופית וחנכו את החדש בקיץ 2011.
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    ששש אל תגלה. מה שקרה באמת זה שדל פיירו (AKA הקוסם) הצביע על השטח והאיצטדיון קפץ מהאדמה. לא היה צריך אפילו דחפורים.

    https://i.giphy.com/l0HlzlzH2tRGGUslq.Xxx
     
    Dayatso אוהב/ת את זה.
  7. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    2,344
    מין:
    זכר
    אני מתכוון ברגולציה אמריקאית למה שעושים בספורט האמריקאי, לא לערימות של מסמכים שצריכים לעבור דרך עשרות סוכנויות ממשלתיות שונות.

    @zitto strunz
    במצב האוטופי שאתה מתאר, שרומא/לאציו/פיורנטינה יכולות תוך עשר שנים להגיע להכנסות גבוהות שתאפשר להן להתחרות ביובנטוס הוא בעיני לא מציאותי.

    אבל בוא נלך רגע לשיחה אחרת - האם לדעתך חלוקת זכויות השידור באיטליה צריכה להיות שיוויונית יותר? האם לדעתך קרוטונה צריכה לקבל אחוז גבוה יותר מההכנסות ממה שהיא מקבלת היום? אם לדעתך יש סיכוי שקבוצה כמו בולוניה למשל (עיר יחסית גדולה, היסטוריה, קהל תומך) יכולה אי פעם להתחרות ביובנטוס, בעיני חלוקת זכויות השידור צריכה להיות הרבה יותר שיוויונית.
     
  8. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    רומא עם איצטדיון משלה והשתתפות קבועה בצ'מפיונס ליג אמורה להתקרב מאוד להכנסות של יובה. יותר מדי פרשנים מדברים על זה, ברומא עצמה מדברים על זה וגם בחישוב עצמי זה הגיוני למדי. אם נחזור לנקודה שלי - אם רומא יכולה, תאורתית, אין מה שימנע זאת גם מלאציו (בוודאי שלא FFP).

    בגדול כן, אבל, הסכום הכולל שנכנס לסריה א' הוא מאוד נמוך ביחס לפרמייר ליג. כדי להגדיל אותו צריך לשווק טוב יותר את הליגה. איך? בעזרת הצלחה של האיטלקיות באירופה. אם הקבוצות המשתתפות (מקומות 1-7) יקבלו פחות בגלל חלוקה הוגנת יותר בין כל ה20, הסיכוי שיצליחו יקטן וכך גם הסיכוי להרוויח חוזה טוב יותר בעתיד.
    בקיצור, קודם צריך לדאוג להביא את הכסף (לתעדף את הטופ 7), ורק לאחר מכן איך לחלק אותו בצורה הוגנת יותר.
     
    Dayatso אוהב/ת את זה.
  9. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    2,344
    מין:
    זכר
    אני חושב שהפוטנציאל של לאציו כמועדון הוא קטן יותר משל רומא (@קווווווון כתב על כך לא מזמן), אבל בגדול אתה צודק (בהודעתך האחרונה! :) )
     
  10. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני לא אומר שהצלחה באירופה לא תעזור לשיווק של הסריה א׳, אבל מספיק להסתכל על הפרמיירליג כדי להבין שזה משהו דיי שולי יחסית.

    אולי זו השפה שלא נותנת לי להכיר דברים כמו באנגליה, אבל כל המסביב נראה דיי עלוב בכדורגל האיטלקי, ולטעמי זו אחת הסיבות שהרבה אנשים - גם אינטיליגנטים ביניהם - לא מסוגלים להתקרב למוצר הזה. אני יכול להעיד על עצמי שאין סיכוי שהייתי מתקרב לקאלצ׳ו ללא הפורום האיטלקי כאן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/4/17
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  11. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    2,344
    מין:
    זכר
    הקאלצ'ו מצטלם מזעזע. אני רואה מגרש אקראי באנגליה ומגרש אקראי באיטליה - אין מה להשוות בכלל.

    המגרש בורונה - הבנטגודי למשל זו פשוט זוועת עולם לצילום. אני לא יודע מה יכול לגרום לאדם ניטרלי לצפות במשחק באיצטדיון כזה. כנ"ל המגרש באמפולי. ויש עוד. הסן ניקולה של בארי. האיצטדיון של בולוניה. האיצטדיון של אטאלנטה. נוראי.
     
  12. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏22/4/17
    Bianconeri אוהב/ת את זה.
  13. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    שיווק זה גם בכל מיני דברים נוספים, הנוכחות ברשתות החברתיות של הליגה היא בגדר כמעט פח אשפה (גם לקבוצות עצמן ברובן יש רק דף פייסבוק איטלקי, ואם יש באנגלית אז יש כאלה שהוא כמעט לא מתוחזק)

    לליגה גם אין עמוד בשפה האנגלית, יש משהו באיטלקית וזה לא מי יודע מה. בקיצור יש הרבה מה לעשות, על השפה אפשר להתגבר ובתכלס, זו השפה היפה בעולם. אין אחד שיכול לעמוד בפניה.

    סתם לצורך העניין, האפליקציה של מילאן נוראית, היא לא עודכנה מאז תחילת הקדנציה של מיכה.
     
    Dayatso, SerieA, Don Joan Roman ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  14. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    2,344
    מין:
    זכר
    בסוף זה גם עניין של תחרות בליגה.

    לא זו בלבד שהיא מצטלמת גרוע, אין בה תחרות כבר המון זמן, בזמן שבאנגליה לכאורה יש שש קבוצות שיכולות לזכות בתואר.

    כשהליגה הייתה בשיאה היא הייתה פופולרית. כשיהיה מאבק מרובע על האליפות יצפו בה הרבה אנשים.

    אני חושב גם שהסינים, יובנטוס, פאלוטה וADL ימצאו לעניין הזה פתרון לאט לאט.
     
  15. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,403
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    הרפרנס שלך כואב ומדהים באותה מידה, שחוץ מקבוצה וחצי כלום לא השתנה, הכל נשאר במקום, הסיבות שאני ,יואב ויותם מנינו שם עדיין רלוונטיות,אירופה הלכה קדימה ואיטליה פשוט לא.
    עצוב.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.