שי הולצמן - 100 שערים!!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏14/2/03.

  1. יוגב אסולין Guest

    קצת לפני המחזור החדש שמתחיל.. הייתי רוצה להקדיש דיון שלם לשחקן שאני חושב שהוא ראוי לזה.. והשבוע הוא חגג 100 שערי ליגה.

    אז כן זהו שי הולצמן, חלוץ אשדוד בימים האלה. שחקן עם הרבה פונטציאל ובין החלוצים היותר טובים שהיו לנו בארץ. במשך כל השנים גם שהיה ניראה שאין חלוצים טובים בארץ תמיד איכשהו מישהו היה מזכיר את הולצמן. הבעיה של הולצמן לפי דעתי בקריירה היתה שהוא לא מצא בית חם וקבוע. אבל זה לא מנע ממנו להצליח בקריירה ישראלית מעולה וגם לכבוש 100 שערי ליגה ולהיות ממקום במקום ה32 בכל הזמנים וה8 מבין הפעילים.

    תחילת הקריירה של שי הולצמן היתה במכבי נתניה בגיל 16.5 בגיל 17 הוא שיחק ב5 מסגרות במקביל ואומן ע"י 7 מאמנים. סוכנו של הולצמן הוא למעשה מאמנו אלישע לוי מזה 8 שנים הם הכירו בחולון.

    בקריירה של שי הולצמן אפשר למצוא את התחנות הבאות. תחילת קריירה במכבי נתניה שמה התחיל לפרוח משמה עבר למכבי חיפה של אלון חזן, וקנדאורוב (שנמצאים יחד איתו כרגע באשדוד) איתה זכה באליפות הראשונה שלו. משמה עבר לצפירירים חולון איתה ירד לליגה השניה אבל לא שיחק בליגה השניה אלא עבר לתחנה מספר 3... שהיא הפועל ב"ש ואיתה זכה בגביע המדינה לאחר מכן ניסה את מזלו בראן הצרפתית ואחרי חצי שנה התקפל וחזר ארצה למדים הצהובים שחורים של בית"ר ירושלים וזכה באליפות השניה בקריירה שלו וגם השניה של בית"ר ברציפות. לאחר מכן עזב הולצמן לאוסטריה ושיחק באוסטריה וינה אחרי שראה שגם זה לא רעיון טוב חזר שוב לארץ למכבי נתניה המשיך להפועל חיפה בעונה שבא השתתפה באירופה לאחר מכן למכבי פ"ת של אלי אוחנה, אוחנה לא רצה שהולצמן ימשיך אצלו אז הוא עבר לראשון לציון ולפני 3 שבועות חתם בתחנה האחרונה שלו אשדוד.. (תחנה אחרונה לבנתיים אני מאמין).

    הולצמן גם שיחק 4 משחקים במדי הנבחרת וניראה שעכשיו הוא מקבל הזדמנות חדשה אצל גרנט להוכיח את עצמו וינסה לקחת אותה בשתי ידיים. הולצמן לא שחקן צעיר אבל בהחלט יש לו עוד עתיד והרבה תחנות בדרך..
     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמנם זה לא קשור לנושא, אבל שמתם לב לכך שיש כמה חלוצים (מזרחי, שטרית, הולצמן, רפואה, בסיס אני מניח שיש עוד כמה) שלא מסוגלים להחזיק במועדון יותר מעונה-שתיים?

    ממה זה נובע לדעתכם?
     
  3. יוגב אסולין Guest

    זה לא קשור לדיון כ"כ אבל זה נובע כתוצאה מכך שהם חלוצים די טובים שיכולים להתאים לרמות הדי גבוהות שלה ליגה. אבל בקבוצות הגדולות של הליגה רוצים זרים. ואז הם לא מוציאים לעצמם בית קבוע ומתחילים לנדוד כל שנה במקום אחר.

    מלבד זאת חלוץ זה תפקיד מאוד בעייתי. לחלוץ יכולה להיות עונה לא טובה בגלל הקישור ולא בגללו אבל בגלל שממנו מצפים תאחלס לכבוש והוא לאע ושה אתז ה הוא יוצא אשם ואז הקבוצה רוצה לרענן את העמדה הזאת על חשבונו..

    בדרך כלל חלוצים זה לא דבר קבוע.. אלא עם הם נולדו במועדון והמשיכו לגדול שמה במשך השנים.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם נתעלם מהמקרה היוצא דופן של ויירי, אז אין חלוצים רבים בכדורגל האירופי שעוברים כל שנה מועדון (טוב, גם אורטגה)...

    אני לא חושב שחלוץ זה תפקיד בעייתי. אני חושב שלחלוצים הישראלים (ברובם, חוץ מאלה שנשארים במועדון הבית לתמיד והם מעטים) יש בעייה מנטלית. לא יודע להסביר מה בדיוק, אבל זה ההסבר היחידי שלי לעניין.
     
  5. שגיא Guest

    חלוץ מוכיח את עצמו במקום מסויים, לפחות פה בישראל, ואחרי שמטביע את חותמו, הוא עוזב למקום אחר, אתגר חדש....

    מזרחי למשל, בשיא הקריירה, במכבי חיפה, התפתה לעבור למועדון תחתית בליגה השניה בצרפת (למרות שעכשיו הם בצמרת הליגה הראשונה), שם כבש חמש שערים וחזר לארץ...
    אם לא היה עוזב אולי כבר היום מכנס היה רואה את הגב שלו...

    בכל אופן, לנושא הדיון, שי הוצלמן.
    חלוץ עם המון פוטנציאל, שלדעתי אפילו לא מימש את כולו.
    הפריצה הייתה במכבי חיפה, הקבוצה הגדולה של 9394, היה אז שחקן צעיר, שהיה בעצם מחליף קבוע, בקושי קיבל הזדמנויות בהרכב, אבל למרות זאת שנכנס רק מהספסל, הוא תרם המון שערים יחסית למחליף, היה מן "אס"...
    מכאן, אחרי שבעצם הגיע לשיא כלשהו די מהר, חלה ירידה, ברמה ובקבוצות בהן שיחק, תמיד די התבלט בקבוצות בהן שיחק מהסיבה הפשוטה שאלו היו קבוצות די קטנות...
    ובקשר לנבחרת, בזמנו, לפני כמה שנים, לישראל היו חלוצים, שהיו פשוט יותר טובים משי הולצמן, מזרחי למשל...רונן חרזי...אלי אוחנה בשלהי הקריירה......היו חלוצים שהיו טובים יותר...
    למרות זאת, שי הולצן שמר על איזשהו קו קבוע של יכולת...ועכשיו, כאשר אין פשוט חלוצים ישראלים, הוא מקבל את הזימון...לא חושב שזה בגלל עליה ביכולת שלו, אלא ירידה או העלמות בעצם של חלוצים טבעיים ישראלים.....
     
  6. יוגב אסולין Guest

    לפי דעתי חלווץ זה כן תפקיד בעייתי בעיקר בקבוצות בארץ שלנו שלאוהדים אין סבלנות לחכות ואם משהו לא הולך ישר לוחצים ורוצים ליראות שינוים ותוצאות.

    אני חושב שהבעיה של חלוץ זה כמו שאמרתי שהוא לא תלוי רק בעצמו אלא גם בחוליית הקישור צריך שיהיה בינהם תיאום.. ויותר קל להחליף חלוץ מאשר את כל חוליית הקישור.. חוץ מיזה ברגע שקבוצה לא כובשת מאשימים את החלוץ אין מה לעשות. ולכן ניראה שהוא פחות טוב ונדרשיםהרבה חילופים בעמדה.

    קליברט:
    לא מסכים איתך.. הוא שיחק בבית"ר עונה אחרי שהיא לקחה אליפות זה לא ממש היתה בית"ר קטנה הוא שיחק בהפועל ב"ש שהיא לקחה את הגביע והיתה בצמרת זאת גם לא היתה קבוהצ קטנה. בנתניה הוא שיחק בעונה שהיא עלתה ליגה ואז היא סיימה מקום 8 והיתה קבוצה די טובה והוא בלט בגלל שהוא היה טוב ולא בגלל שמי שמסביבו היה חלש.

    בקשר לזה שהוא היום בנבחרת.. נכון אין עלייה משמעותית בתפוקה שלו. אבל אני לא חושב שהוא זומן בגלל שאין חלוצים גם היום יש לך את אברג'יל וקובי רפואה ומזרחי ועוד כמה וכמה שחקנים שהיה אפשר לזמן. לפי דעתי הוא יקבל את הזימון שלו בגלל שגרנט חשב שהוא ראוי לקח לאור היכולת שלו ולא בגלל המצב.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    להקדיש לנבלה הזה דיון?
    הוא מעולם לא היה חלוץ בולט,הוא סתם חלוץ,הוא מגיע לקבוצה מקבל את כל הכדורים,מגיע להמון מצבים ומכל 20-25 מצבים נותן גול.
    הוא כפוי טבה וחושב עצמו יותר מדי.
    אנחנו הבאנו אותו מקבוצה מהליגה השנייה,נתנו לו את הבימה.
    לקחנו גביע,בנינו סגל חדש וביקשו ממנו לעזוב,מה הולצמן עשה התחיל ללכלך על הקבוצה,השחקנים,והאוהדים.
    הוא התחיל לומר הרבה דברים שמקומם אינם כאן והם גובלים בגזענות,אבל בשבילי הדבר שהכי הכעיס אותי שהוא אמר:
    "התושבים בבאר שבע שונים,במובן השלילי של המילה".
    מאז הוא נכנס לרשימה המיוחדת של השחקנים שלא נסלח ולא נשכח להם לעולם כמו:
    דודו חפר,כפיר אדרי,ויוסי בניון.
    כל מפגש מולנו בשנים האחרונות הוא קיבל קללות וימשיך לקבל.
    זה שחקן מגעיל שלא יודע להעריך כלום,זה למה הוא עובר מקבוצה לקבוצה,כי הוא חושב את עצמו יותר מדי.
     
  8. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התפתח פה דיון מעניין,בכלליות אני חושב שהוא חלוץ טוב,שבאמת הכישרון שלא לא מומש,והוא גם לא כל כך מבוגר(28),אבל קשה להסביר את הנדידה שלו בכל מיני קבוצות.
     
  9. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש חלוץ אירופאי עם מנטליות ישראלית (אנלקה), אבל לדעתי זה די צירוף מקרים, אין כל כך הרבה חלוצים ישראלים ויצא במקרה שאף אחד הוא לא סמל או משהו שנשאר באותו מועדון הרבה זמן.

    למרות זאת חלוצים באמת נקלעים הרבה פעמים לתקופות לא טובות או סתם לא פורות ובארץ לבעלים אין סבלנות, אפילו אם אואן היה משחק עכשיו בקבוצה בארץ הוא היה מועף בגלל הכושר.
     
  10. david Member

    הצטרף ב:
    ‏15/2/03
    הודעות:
    13
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה פתחתם על האידיוט הזה דיון הוא לא שווה את זה בכלל סתם חלוץ זבל שיחק בראשל"צ שנתיים מה עשה ? כלום היה בהתקפה קיבל כדורים איבד אותם...
     
  11. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון שזה לא נחשב הרבה אבל הוא היה מלך שערים עונה קודמת ובמחסור שיש לנו בארץ הוא אחד הבולטים