תופעת המתחזים בכדורגל הישראלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י John Barnes, ‏14/11/05.

  1. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תופעה זו היא אחת התופעות הנפוצות בעולם הכדורגל, אך כאן בישראל זוהי המנטרה המרכזית של מי שמתמיירים להיות חלוצים\קשרים תוקפים. השיפוט בארץ הינו חלש, ואף אחד לא יטיל ספק בכך. השופטים בארץ (למעט בודדים) מתקשים להבחין בין נפילה אמיתית לבין התחזות, והאמת היא שקשה מאוד לבקר אותם על כך. כדי לפתור בעיה זו השופט הישראלי עושה את הדברים הבאים: שורק לרוב הנפילות (גם אם הוא רואה בבירור שזו התחזות) או שלא שורק בכלל (למרות שרואים בבירור שהייתה עבירה), אך שוב, זו לא אשמתו. ההתחזות בארץ הפכה לאומנות. קשה להאמין, אבל חלוצים רבים בארץ עשו מזה קריירה (ליאור אסולין הוא דוגמא בולטת, אך ישנם עוד רבים). אך החלוצים האלה אינם סופגים עונשים כלל וכלל, והשופטים בארץ נענשים על תופעת הרמאות הזאת. במקום לצאת נגד המתחזים, התקשורת תצא נגד השופט, הרבה יותר נוח, ובלי סיכונים מיותרים. כך התופעה מקבלת לגיטימציה וממשיכה לצבור תאוצה. בעתיד עוד ועוד חלוצים יאמצו את הגישה הזו, ואנו נמשיך להתלונן על המחסור בחלוצים ישראלים ראויים. אין ספק, צריך לעשות סוף לתופעה המכוערת הזו.

    דעתי ברורה בנושא, אני מציע להחמיר את הענישה על ההתחזויות (ברחבה במיוחד). הוצאת כרטיס אדום על התחזות ברחבה תפתור את הבעיה הזו אחת ולתמיד.

    דעתכם?
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בארץ זה לא יותר נפוץ מבספרד נגיד, נראה משחק של ברצלונה ותבין שאנחנו עוד רחוקים.
    אבל לא תמיד ההתחזויות ברור כמו שאתה מציג את זה. אנסומבו נתקע ביד של השוער, נפל וישר קם כדי לרוץ לכדור. ברור שלא היה פאול אבל היה מגע בין אנסומבו לשוער שגרם לנפילה וישר הוא קיבל כרטיס צהוב, בכזה מצב אם אנסומבו היה מקבל אדום, זה היה נראה לך הגיוני?
    למען האמת זה הפנדל הראשון של בית"ר שאני זוכר בשנים האחרונות שקיבלנו אחרי התחזות.
     
  3. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כרטיס אדום זה מוגזם. הקטע הוא ששופטים שנותנים כרטיס צהוב על התחזות לא נותנים את הצהוב השני כשהוא מגיע, או שאם יש לשחקן צהוב הם לא נותנים את השני כשהוא מתחזה.
     
  4. יוגב אסולין Guest

    אני יתחיל דווקא מהסוף, ההצעה שלך של אדום ברחבה זה לא ראלי. כי במיקרים רבים אנחנו חלוקים בדעתנו העם היה הצגה או לא. במיקרה של אדום על הצגה זה יכול להיות קריטי גם לא לתת פנדל גם להעניש בחומרה..

    מה שכן אני מסכים איתך בקשר לעניין של הבכיינות ושל ההצגות פה בכדורגל הישראלי. כל שחקן שנופל המשחק עוצר לדקה-דקה וחצי גם עם לא היה כלום.
    אני חושב שזה אופי של הכדורגל שלנו. משחק עם המון עצירות המון הצגות למרות שיש ירידה בשנים האחרונות, ואני לא רואה את זה משתנה בצורה כלשהי..

    בכל זאת לנסות למצוא פיתרון? אני חושב ששחקן שנופל עם היד על הכדור בכוונה (תשימו לב לזה.. זה קורה תמיד ואפשר ליראות שזה בכוונה) יקבל אזהרה או במיקרה חמור יותר צהוב, פשוט העניין שחקן נופל ומחזיק כדור ביד לפני השריקה מחייב שריקה..
     
  5. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התחזויות יש בכל העולם .
    החוכמה זה לא להגיד שאתה מתחזה.
    אסולין יצא אידיוט שאמר "לא היה לי כוח לרוץ אז נפלתי " עכשיו בפעם הבאה שיהיה עליו פנדל ,לא בטוח שישרקו לו כי יחשבו שהוא מתחזה.
     
  6. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפתרון גם בארץ וגם מחוצה לה הוא פשוט: ענישה רטרו-אקטיבית. ברגע שבו פיפ"א תאשר להרחיק ממשחק שחקנים שהתחזו ברחבה, בקרבתה או במקרים בהם העניש השופט את שחקני היריבה בכרטיס, התופעה תצתמצם בהרבה. זה לא פתרון מוחלט, כי במשחק עדיין ישרקו פנדלים, אבל זה יגרום לכמה וכמה לחשוב פעמיים לפני קמיקאזה בדרך לנקודה הלבנה.
     
  7. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    שאתה בכיין, כמו לא מעט מכביסטים.

     
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זו בעיה אבל בסה"כ אני אישית בשנים האחרונות ראיתי לא מעט אירועים שזה מנתקם בשחקנים, כמו ששגיא כהן אמר על אינזאגי פעם "צריך שיהיה פנדל וחצי עליו כדי ששופט ישרוק" רואים את זה גם אצלינו מדי פעם, ואם משהו יינכר את התופעה זאת, זה יהיה הדבר.
     
  9. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אי אפשר למנוע את התופעה הזאת, כי שחקנים לפעמים רואים שיהיה להם קשה מאד להוציא מזה שער, אז הם רוצים פנדל וזה הגיוני. אבל באמת שאי אפשר להתלונן על זה. יש את התופעה הזו בכל העולם, שאל את דני ופיפו אינזאגי.
     
  10. d3fton3s Member

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    806
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו באמת מה זאת התגובה הלא קשורה הזו? דבר לענין.

    האמת, במקרה הזה אני חושב שלפחות זמנית עד למתן פתרון קבוע ע"י פיפ"א, איגוד השופטים צריך להחזיר את הרשימה השחורה של המתחזים. כן, כולל זנדברג, אסולין, וכל שאר הכוכבים.. זה הורס את ההנאה, וזה לא ספורטיבי.
    מתן אדום נראה לי לא ראלי, כי השופטים יהססו אפילו יותר מפחד שיקטלו בטלויזיה, זאת תופעה מועדת לפורענות במידה רבה, כאשר ה"אומנים" דואגים להסתיר את השחקן שבא עימם במגע במתכוון מעיני השופט כך שהראות שלו לקויה, ולכן השופטים טועים כל כך הרבה. עד ואם שהשימוש בשידור חוזר בטלויזיה בזמן משחק יהיה מן החייב, התופעה תמשך.
    אבל התרגלנו, זה חלק מהמשחק, חלק מסריח, אבל עדיין חלק.
     
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בואו תגידו לי כמה משחקים "ניצחו" השנה השופטים? אפשר לדבר על 2 משחקים, בית"ר נגד אשדוד ויש לכם עוד משהו?
    אני עדיין טוען שלמרות המשחק המגעיל שלה ביום ראשון מכבי חיפה ניצחה בלי עזרת השופט, אולי היה אדום לארביטמן אבל פנדל לא היה.