31' בעליון, 30' בתחתון: הטוענות לכתר במשחקי חוץ

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏1/5/21.

  1. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,611
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    יחזקאל חייב לשחק באגף, הוא לא חלוץ מרכזי, מקס חלוץ שני.
     
    yakov_y ו-rivaldo אוהבים את זה.
  2. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,766
    לייקים שהתקבלו:
    2,486
    מין:
    זכר
    יחזקאל היה בינוני כשהוא שיחק באגף. הוא לא צריך להיות רחוק מהשער. הדריבל שלו אוברייטד ורוב התכונות הטובות שלו מתרכזות בשמירה על הכדור ותנועות לעומק. למה להרחיק אותו מהשער.
     
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    לא חושב שמדובר באותו מקרה.
    יחזקאל הוא לא השחקן שנכשל במכבי תל אביב. הוא כניראה גם לא יהיה השחקן שחשבו שיצא ממנו בגילאים צעירים יותר, אבל היום הוא מרגיש בשל יותר, גם אם עדין יש לו ליקויים בהבנת המשחק.
     
  4. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    אני חושב ומשוכנע שאם יחזקאל ישחק בכנף כמו שעשה הרבה באשדוד נרוויח ממנו הרבה יותר עם הפיזייות והמהירות שלו שם .
     
  5. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    באשדוד הוא כמעט ולא שיחק באגף, אולי רק מאילוצים. שיחק חלוץ קבוע.
    הוא נותן בדיוק את מה שידענו שייתן, הוא לא עילוי אבל שחקן כדורגל טוב (וביחס להתקפה שלנו הוא כמה רמות מעל), מהיר מאוד שעושה עבודת לחץ מדהימה בתור שחקן התקפה, לא יכול לספור את כמות הפעמים שהרוויח כדורים ליד ה16 של היריב בלי שעשינו איתם כלום ואפילו עשה לנו דבר דומה באשדוד שנגמר בגול. הסיומת שלו בבאר שבע עד עכשיו טעונת שיפור אבל הוא שחקן טוב וגם אם לכאורה נשדרג את הסגל בשנה הבאה יש לו מקום.
    אתמול היה לא טוב, קורה. הוא עדיין פה רק כמה חודשים וכבר נתן יותר משחקים טובים משחקנים שנמצאים כאן כמה עונות.
    גם במקרה הזה אני מאשים את רוני לוי שבמקום להוציא אותו בדקה 70 אחרי משחק חלש ולהמשיך לחפש את שער הניצחון בדקות מצוינות שלנו הוא חיכה לסוף כדי להכניס את אגודלו למראית עין. עם מאמן שמגיב מהר יותר למתרחש אני בטוח שהיינו מנצחים.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כל כך מעט משחקים ניצחתם השנה אז אני סקפטי אם זה היה אחרת אם רוני לוי היה מבצע חילוף עשר דקות קודם לכן. לגבי שגיב, אני חושב שיש לו אחלה דריבל והוא יעשה צרות לכל שחקן הגנה בארץ, הבעיה שהוא עובר אחד, מדלג מעל שחקן נוסף ומחפש לעבור גם את הבא בתור. תיזכרו בשער הניצחון של אשדוד נגד מכבי חיפה כשהוא שיגע את פלאניץ'. קבלת ההחלטות שלו השתפרה משמעותית באשדוד. אני לא חושב שחלוץ זו העמדה הטבעית שלו, הוא לא שפיץ. הוא מסוגל לעשות הרבה מאוד דברים בהתקפה. סקרן לראות אם טרנר יהיה ב-50% מוד מאמש וישרוק וידרבן וידחוף גם ב-1:1 נגד מכבי פתח תקווה בעונה הבאה בדקה 75 לצורך העניין אבל כן היה כיף לשמוע ולראות אתמול מגרש שקם לתחייה.

    לגבי מכבי תל אביב - מביכה, פאתטית, גם קראתי את "טור של אוהד צהוב" בערוץ הספורט, אפילו הם לא באמת מאמינים שהם הכי טובים העונה. סייג לחוכמה - שתיקה. על טל בן חיים אני אפילו לא רוצה לדבר.
     
  7. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,252
    לייקים שהתקבלו:
    18,270
    קטע איך השופט אפילו לא ציין בדו"ח שלו שהיו מכות בירידה לחדר הלבשה.
    לא שווה התייחסות של השופט?

    השופט לא מתייחס, התקשורת מתעלמת, אין רעש ולא יהיו שום עונשים.
    אחר כך יספרו לי שבית הדין בכיס של שחר ושהתקשורת בכלל אדומה.

    אי אפשר היה לקבל הוכחה טובה יותר מהיחס שהפוך ב-180 מעלות שאירועי הדרבי החיפאי קיבלו מהשופטים, תקשורת ובית הדין לעומת מה שקרה אתמול.









    טוב נו, זה בטח כי לא רצו לפגוע בב"ש...
     
    Sturridge ו-alexshw אוהבים את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מרגיש הרבה פעמים שאתה קודם כל קובע מה האג'נדה שלך, ואז מחפש בכוח את הסיבות להצדיק אותה ואסביר.
    נעזוב רגע בצד את ההרכב הראשון, שם לדעתי ברור שלמכבי יש יתרון בהגנה ובקישור המרכזי כשלחיפה יתרון בקישור ההתקפי, בכנפיים ובחוד. מבחינת סגל, אצלכם הסגל הרבה יותר עמוק ואיכותי. וכל הקטע בסגל עמוק, הוא בדיוק כדי להתמודד עם הרחקות, פציעות וכיוצא בזה. אצל חיפה נניח מול מכבי פ"ת כשהיו פציעות והרחקות היא נאלצה להעלות מהספסל שחקני נוער (ולא מתכוון רק לגיל, אלא לעובדה שהם שיחקו לפני ואחרי המשחק עם קבוצת הנוער) מה שאצלכם לא קרה.

    וכאן צריך לדבר על המאמן שלכם, שמצד אחד שחק את דור פרץ שהוא שחקן העונה שלכם (אפילו כשהוא סוחב תקופה 4 כרטיסים צהובים, לא הבנתי למה נגד קריית שמונה בחוץ נניח הוא לא קיבל מנוחה), ומצד שני העלים את דן ביטון, שיש לו את החסרונות שלו, אבל בדומה לסגנון של עומר אצילי, הוא שחקן של מספרים גם כשהוא פחות טוב (כשעוד ספרתם אותו הוא בישל יותר מכל שאר השחקנים בליגה).

    צריך גם לשאול לגבי המאמן שלכם, שהביא אותכם להצלחה בגלל שהביא סדר, ארגון וגם פשטות לקבוצה שלפני זה הייתה הרבה פעמים לא מסודרת ולא מאורגנת, איפה הוא במשחקים האחרונים כשנדרש ממנו להיות יצרתי, כשנדרש ממנו לשנות, לגוון, לצאת קצת מהחשיבה שאולי הביאה לכם קצב צבירת נקודות מצוין אבל במחזורים האחרונים היא כבר לא עובדת. כי כדורגל הוא דינמי ומשתנה, ובשלב מסוים קבוצות לומדות אותך, בשלב מסוים ההזדמנות הזאת בסוף המשחק שהרבה פעמים כיפרה על משחק לא טוב של מכבי לא תכנס, איפה אותו מאמן שיעשה שינוי, שיראה משהו אחר מלבד מה שהיה עד עכשיו, בטח כשכבר כמה משחקים זה לא עובד.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בדקתי לגבי דן ביטון, בתחילת השנה דווקא כשהקבוצה קרטעה הוא היה טוב ולקח פיקוד אבל דעך ממש. במחזר ה-20 הוא בישל פעמיים ב-1:3 על הפועל חדרה ועד לסיום הליגה הסדירה זכה לקרדיט לא רע - 90 דקות נגד כפ"ס, 62 דקות נגד אשדוד, 21 דקות נגד בית"ר, 63 נגד הפועל ק"ש ו-45 דקות בדרבי. בפלייאוף היו לו רק 34 דקות. אני חושב שהוא לא נלחם מספיק ובמכבי העדיפו לשדרג את משחק האגפים. כנראה שבלי גלזר וגולסה ואן לוון חשב שזה סיכון לשחק איתו כקשר מרכזי שלישי לצורך העניין. התחושה שלי היא שהוא מחפש רק את המסירה המתוחכמת ומאוד משתהה מול השער. המחיר שלו מעל מיליון יורו ובמכבי לא ישלמו את זה ואולי מעדיפים לשחק עם מה שיש.

    לגבי ואן לוון - היצירתיות היא כמעט אפס. תמיד צריך לשמור על אש קטנה שחקני רוטציה. אני לא חושב שאילון אלמוג שחקן שמשנה משחקים כאלה ועדיין. מכבי הייתה רובוטית וסמכה על האופי שלה ובפלייאוף היא לא הופיעה. היא גם לא שמרה על שער נקי באף משחק. הדבר היחיד שאפשר להגיד כהגנה עליו - לא פשוט בלי יונתן כהן ופשיץ'.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מהצד השני, צריך לזכור באיזה מצב המועדון היה כשהגיע. רחוק מאוד מחיפה ומאבק אליפות, אחרי התיקו באחד המשחקים הראשונים שלו מול בני יהודה הפער היה בכלל גדול, והוא עדין הביא אותם למצב שהם יכולים אולי לזכות בדאבל.
    אני לא יודע אם בינוני זאת המילה הנכונה, בטח בשלב הנוכחי ולאור אחוזי ההצלחה שלו עד הפלייאוף, אבל הוא בהחלט מקובע ושמרני בסגנון הכדורגל שלו ושאלת הגמישות שלו והיכולת לשחק גם כדורגל אחר בהחלט תעמוד למבחן, גם בהמשך העונה וגם בעונה הבאה.

    בכל מקרה, עם הסגל העמוק של מכבי תל אביב, ואם ההגנה שלהם תישאר (בעיקר שני המגינים), הם גם איתו יהיו חזק במירוץ האליפות גם בשנה הבאה.
    השאלה המרכזית היא איזה שחקני התקפה יגיעו למכבי תל אביב בקיץ. כרגע, חוץ מדור פרץ (שאמור לעזוב), יונתן כהן ופשיץ', אין למכבי תל אביב שום שחקן התקפה (בטח כשדן ביטון ואיילון אלמוג שבפוטנציה כן היו יכולים להיות שם כבר לא נספרים תקופה) באמת איכותי.
    אפילו להפועל באר שבע הנוכחית לא הייתי לוקח את בן חיים, שכטר ובלקמן.
    אני גם לא מחזיק מחוזז וגררו יותר מידי, אבל הם דווקא בעונה לא רעה וכן יכולים לתפקד במכבי כשחקנים משלימים (בפועל בגלל החולשה של כל היתר קיבלו לדעתי יותר דקות משאמורים לראות בעונה רגילה), אבל זה די ברור שאף אחד מהם לא באמת מספיק טוב כדי להיות שחקן הרכב קבוע בקבוצה עם השאיפות של מכבי תל אביב.
     
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אני אתחיל מזה שאין לי מושג מה אתה רוצה כי אני לא הזכרתי בכלל את מכבי חיפה והם לא מעניינים אותי לצורך הדיון הזה, אז לא ברור למה אתה עורך השוואה שאני לא כיוונתי אליה בכלל.

    אבל אני אזרום איתך.
    מכבי חיפה נתנו העונה 142 דקות ליגה שלמות לשני שחקני נוער. אפשר לחשוב שהיו להם ילדים בהרכב.
    למכבי תל אביב אכן יש סגל עמוק, שלא היה מלא ברוב חלקי העונה, עם פציעות של שחקנים בכירים בסגל לאורך זמן. גם למכבי חיפה יש סגל עמוק, בקישור פחות מאשר במכבי תל אביב, בהתקפה יותר מאשר במכבי תל אביב.

    דור פרץ נשחק כי הוא השחקן הכי טוב בליגה, בטח במכבי, מחזיק את הקבוצה ואין לו תחליף. דן ביטון לא יכול אפילו לצחצח לו את הסוליה, מקסימום להגיש למצחצח. לא שווה פלייאוף עליון בכלל ונמחק בצדק גמור כי הוא חתיכת שחקן טיפש, אדיש וחבר אחריות שלא תורם לקבוצה שום דבר ואחראי לכמות לא פרופורציונלית בעליל של סכנות לספיגה וספיגות (על אף שפתח טוב).
    אני מקבל ויש לי בעצמי ביקורת כלפי ואן ליוון, על ניהול הסגל ממש לא. הוא אכן מקובע למדי ויכול לשנות גישה למשחק (למשל, לאור הפריצה של גררו והחזרה של יונתן כהן, שני חלוצים למעשה, אפשר לשנות את תפקוד הווינגרים במערך, כך שיהיו פחות צמודים לקו), אבל בחירת השחקנים שלו טובה בסך הכל, גם אם יש לו לפעמים בחירות תמוהות קצת (כמו השילוב של פיבן לאחרונה).
     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אז לא לתת לדור פרץ לנוח? לשחוק אותו?

    דן ביטון נתן מספרים כשהלכו איתו. חסר אחריות? יכול להיות. אבל בשני המשחקים האחרונים הייתה צריכים שחקן יצרתי. את מי זה מעניין חוסר אחריות כשאתם תקועים בהתקפה? זכור לי קבוצה שהעלתה תשוער שלה דקה 91 כשהיו 5 דקות תוספת וקיבלה על זה שער מהצד השני (לא שאני חושב שהייתה טעות, ועדין לפעמים צריך להקריב כדי לכבוש).

    אני חושב שהמאמן של מכבי הוציא מבחינת תוצאות (לא יכולת) את המקסימום מהסגל לאורך הרבה זמן, אבל שוב זה שייך לעבר, במשחקים האחרונים אני חושב שהוא טעה בניהול הסגל, טעה בניהול הדקות של פרץ (שבקריית שמונה נניח עשה עבירה עם רגל גבוהה שכל שחקן אחר מקבל עליה צהוב ואז היה נעדר ממשחק העונה וזה בלי קשר לעומס שמורגש), ואני חושב שגם אם הייתה ביקורת על דן ביטון, במשחקים האחרונים כן היה נכון להשתמש בו.
     
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    דן ביטון הוא סמל הקבוצה של דוניס - סופגת כמו שהיא כובשת. למרות המספרים הסביבה הוא הפסיד למכבי יותר נקודות משהרוויח עבורה. שחקן שלא מתאים לקבוצה כמו מכבי, לא מסוגל לשחק במרכז, לא מספיק טוב לאגף.
    שחקן שמדרבל עצמו לדעת 40 מטר מהשער (ואף למטה מכך) שוב ושוב בלי ללמוד לא צריך לשחק במכבי תל אביב. סתם שחקן שמיובש בצדק מוחלט.
     
  14. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,766
    לייקים שהתקבלו:
    2,486
    מין:
    זכר
    הנה סטונס (?) עושה עבירה דומה לשל בריירו. עלה לכדור גובה ובטעות פגע בשחקן של PSG. כמובן שאין פנדל.
     
  15. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    צודק, עדיף פיבן, בן חיים ושכטר שיעלו מהספסל. :rolleyes: