יורו 2020, הגמר הגדול: איטליה - אנגליה

הנושא בפורום 'פורום יורו 2020' פורסם ע"י Sarek, ‏11/7/21.

  1. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,975
    לייקים שהתקבלו:
    6,327
    עוד לא ירד ההאנגובר שלך??
    בחצי עונה לפני(כלומר מהעונה לפני) ועד למשחק מול איינדהובן(אגב, אם שכחת היה לנו גם מוקדמות שלב הבתים באלופות באותה עונה ועוד חמישה משחקי ליגה באוגוסט-ספטמבר, הוא היה השחקן בכושר הכי טוב בקבוצה שלך.
    אין פה בכלל על מה להתווכח.
    התחיל את העונה הראשונה שלו בצורה לא טובה, בהמשך נראה מצוין. מוריניו המחבל לקח שחקן שהיה צריך להיות באנקר בהרכב שלו והפך אותו לשחקן מילואים שמתאמן בצד וכל זה בלי להביא מחליף ראוי לאירוע(למשל, לא הפריע למוריניו להביא שני בלמים יקרים וגרועים כשחשב שהבלמים שלו לא מספיק טובים).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/21
  2. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,975
    לייקים שהתקבלו:
    6,327
    כן יש מצב, ב2016 בערך, הפעם האחרונה שהוא כנראה תפס 2-3 משחקים רצופים שלו.

    כל דבר סטרלינג. גם כשמדברים על סאנצ'ו.
    יש עוד לבלים בעולם הזה מלהיות אמבמפה? נניח אם אתה קצת פחות מוכשר מאמבפה(וגם יותר צעיר) אתה עדיין יכול להצדיק את הסכומים ששילמו עליך ולהיות כוכב בליגה האנגלית?

    דה בריינה למשל פחות מוכשר ממסי כ10, יש פה מישהו שלא לוקח את דה בריינה לקבוצה שלו?
     
  3. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    מסי בן 34. , דה בריינה 30. אין אדם שפוי שיעדיף את דה בריינה על מסי של גיל 30. כמו שאין אדם שפוי שיעדיף את ס'אנצו. על פני אמבפה. יכול להצליח באנגליה, שיהיה לו בהצלחה, אבל איפה אמבפה ואיפה הוא מבחינת כישרון.
     
  4. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,975
    לייקים שהתקבלו:
    6,327
    לא הבנתי.
    מסי טוב יותר מדה בריינה כ10, גם היום.
    עדיין לא היית לוקח את דה בריינה לקבוצה שלך? על אותו משקל הדיון הקודם שלך.
    מה זה הזלזול הזה בסאנצ'ו ואם יצליח באנגליה? זה לא נספר? איפה הוא איפה אמבפה? הצרפתי במקום רע מאוד לקריירה שלו.
    תקוע, מסביר מאוד למה על אף הכשרון האינסופי גם תוך כדי העונה יש לו תנודות רבות ביכולת. סאנצ'ו לפחות חיפש אתגר גדול יותר.
     
  5. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,403
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    אתגר או התאבדות? יש שחקן מוכשר/מוכח שהגיע ליונייטד בעשור האחרון בשביל האתגר ולא קבר לעצמו את הקריירה?

    מקווה בשביל סאנצו, וגם בשביל יונייטד שדברים ישתנו שם.

    סאנצו מוכשר, להגיד שהוא הכלאה של מסי ואגוארו זה הזיה שאפילו חיליק לא יכול לעזור לחלץ אתכם הביתה ממנה.

    אמבפה הוא הכשרון הגדול ביותר בדור הנוכחי. זה לא אומר שהוא יעשה קריירה כמו של רונאלדו/מסי או אפילו לא כמו של זלאטן/סוארז או אגוארו. אבל לגמד את הכשרון וההשגים שלו רק בגלל שהוא עבר לפריז ? אתם מאמינים לעצמכם? אני תופס את הראש שאנחנו בכלל מנהלים את הדיון הזה באמת..
     
    Nigel de Jong ו-Roma אוהבים את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    סאנצ'ו לא דומה למסי בשום צורה חוץ מזה שהוא שחקן משמעותי בגיל צעיר. אם כבר סאנצ'ו אולי מזכיר את לואיס פיגו של פעם, קשר כנף שיכול לרוץ את כל האגף למד ותמיד יותר מהיר וערמומי מהמגן שמולו. בכל מקרה לא הייתי מזלזל במה שעשה בבונדסליגה הרי לא כל אחד עושה את זה, גם בחממה נוחה כמו בורוסיה דורטמונד (ומצד שני בחלק מהזמן ראיתי כבר קבוצות מאומנות יותר ממנה, לא כולל באיירן כמובן).
    לא חושב שזה רלוונטי שבשנים האחרונות מנצ'סטר יונייטד הייתה מעין בית קברות. כעת יש מאמן נוח יותר וסחבק, יש את ברונו, יש עוד שחקנים בחלק הקדמי, זה לא הפקק שהיה בעבר. מעבר לכך, איזה אופציות היו לו למעט להישאר עוד עונה בדורטמונד שם מיצה את עצמו? ריאל מדריד לא שמה יורו וחולמת רק על אמבפה, למנצ'סטר סיטי הוא לא היה חוזר, אם היה חותם בצ'לסי הייתה אומר שזו בחירה נכונה יותר? צריך תמיד לבדוק את האופציות. גם פריז סן ז'רמן לדוגמא לא התעניינה בו לדעתי.

    אמבפה עשה בשכל כשעבר לפ.ס.ז' מצד אחד ומצד שני היה די ברור שהוא לא יוכל להגיד 'סאלאמת' אחרי שנתיים-שלוש שזה פרק הזמן שהיה מתאים. מעבר ישיר לריאל ב-2017 אולי היה מוקדם מדי. אני בכל מקרה חושב שהצרפתים היו שמים ברקס גם אם ריאל הייתה מגישה הצעה טובה (לא כעת, אלא לפני שנתיים-שלוש).
     
  7. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,559
    לייקים שהתקבלו:
    18,456
    השוויתי מבחינת ההכרה ביכולת, לא מבחינת היכולת עצמה.

    אני מוכן להמר שעוד שנה ידברו על גריליש אחרת לחלוטין אחרי שיככב בסיטי (אם אכן יעבור בסוף).



    לגבי סטרלינג - הוא ממש לא ראש באדמה.
    בלי לבדוק אני מעריך שהוא אחד הקשרים ההתקפיים שמאבדים הכי מעט כדורים באנגליה.
    כשהוא משחק בנבחרת והכל תקוע ושחקן צריך לייצר יש מאין - הוא מנסה דריבל על מלא שחקנים כי זה מה יש.
    הוא שחקן חכם מאוד ותמיד היה כזה.
    פשוט יש לו ליקוי רציני ביכולת הבעיטה (לא בעיטה מרחוק אלא בכלל הקטע הזה של לבעוט בכדור).
    אי אפשר לחשוד בי שאני מחבב אותו, אבל הוא שחקן מצוין. ברצלונה וריאל היו מתות שיהיה להן אותו.
     
  8. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    ה-bias של אנשים לגבי ליגות מצחיק אותי כאילו באנגליה, ספרד או איטליה משחקים אך ורק מפלצות - וכל שבוע זו מלחמת עולם - וכל מי שלא שם משחק ברמה של הליגה הישראלית; שחקן ההתקפה הטוב בעולם בשנתיים האחרונות משחק כל הקריירה שלו בגרמניה (איזה אפס, קריירה לא רלבנטית); שני שחקני ההתקפה הדומיננטים בעונה האחרונה בליגת האלופות מגיעים מגרמניה וצרפת; שחקן העונה באנגליה - בעונה הראשונה שלו - הגיע מפורטוגל; הקשרים הטובים באנגליה הגיעו מפורטוגל, גרמניה וצרפת. אחד מהם לא הצליח באיטליה. אחד אחר לא הצליח בקדנציה הראשונה באנגליה. אחד נוסף היה אלמוני לחלוטין בצרפת (דיון של נרקומנים). הסריה א' כיכבה ביורו, ויחד עם זאת אחד החלוצים הבכירים שם בשנים האחרונות ששיחק בחוד של אלופת אירופה הסריח כמו עוד סרט מעפן של DC (דיון של נרקומנים); בלמים צעירים וזקנים השתלבו היטב בפרמיירליג למרות מהירות X100 ביחס לכל שאר אירופה (דיון של נרקומנים); רגע, אבל בעצם קשר מאלופת אירופה הגיע ולא הרשים באנגליה אז איזו ליגה מצחיקה זו גרמניה (דיון של נרקומנים); חלוצים זקנים על תקן מתים מצרפת וארה"ב השתלבו היטב למרות בלמי העל באנגליה ואיטליה (דיון של נרקומנים); אשפה אוברייטד מאנגליה שחקן העונה באיטליה (דיון של נרקומנים); חכמולוגים שמצטיינים בליגות פח אשפה כמו הולנד, בלגיה, אוסטריה וסקוטלנד משתלבים היטב באנגליה, גרמניה, איטליה וספרד כאילו זה לא קורה בכל עונה (דיון של נרקומנים); אבל בעצם יש גם כאלה שממש לא, פחחח איזה ליגות מביכות (דיון של נרקומנים).


    **

    אני לא מבין איך אנשים שצופים במשך שנים בכדורגל מצליחים לצייר לעצמם תמונה בכזו צורה פשטנית בלי להתייחס בכלל לאיכויות של השחקן עצמו, לקבוצה ולסיטואציה שהוא נמצא בה, ולעובדה שגם אפשר לקבל לעיתים קרובות אינדיקציה נוספת במפעלים אירופים בהן קבוצות מליגות שונות נפגשות; לאף אחד בכלל לא אכפת ממה שקורה במגרש ולמה קרה מה שקרה. אנשים מציירים לעצמם נרטיב ודובקים בו לא משנה מה. אני אוהב ליגה X אז היא בטוח הכי טובה בעולם. אני שונא שחקן Y אז הוא בנזונה אפס לא משנה מה. וכמובן שיש את הקיצון השני עם הצורך האובססיבי להמליך מלכים חדשים (מבאפה) ולרצוח אותם כאשר נמאס להם (מבאפה). ג'ורג' מרטין אפילו לא עשה זאת בקצב כזה אגרסיבי במשחקי הכס.

    **

    אני לא הייתי פאנבוי של מבאפה גם בימים הכי טובים שלו (כבר רשמתי כאן בשנים קודמות שאני לא חושב שהוא קרוב בכלל לרמה הטכנית שהנרי ורונאלדו פנומנו הציגו), אבל צריך להיות בטריפ מאוד רע כדי לחשוב שהוא שחקן שלא יפגיז בכל ליגה שישחק בה. היה לו טורניר נבחרות מחורבן, בסדר. כך גם לכל הנבחרת הזחוחה שלו. מאז הפריצה המטאורית לא התקדם מבחינה מקצועית יותר מדי ולא הפך לזכר אלפא כמו שרבים מצפים ממנו להיות. יש סימני שאלה עד כמה גדול הוא יכול להיות. סבבה. אבל קצת פרופורציות, אנחנו מדברים כאן על אלוף עולם בן 22 שסיים עכשיו עונה עם 42 שערים ו-11 בישולים, שרק לפני כמה חודשים דפק במשחק נוקאאוט שלושער בקאמפ נואו כאילו מדובר במשחק גארבג' טיים בשכונה בין ילדים. וזה לא שמדובר ב-one season wonder. זו כבר עונה חמישית שלו כמגה כוכב. יש שחקנים נפלאים שלא השיגו גם חצי ממה שהשיג בשלב הזה של הקריירה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/21
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אמבפה מזכיר את רונאלדו-פנומנו רק במהירות ובצעד הראשון שלו, כמובן שלא מדדים להם ק"מ. הוא גם עושה את תרגיל הפדלאדה יפה מאוד אבל פרט לכך אין דימיון. מה שכן, רונאלדו, ואני מעריץ שלו - עם קריירת מועדונים די מפוספסת. הפציעות, אוי הפציעות. יש לו אליפות אחת בקריירה, בגיל 27, בעונת הבכורה בריאל מדריד ובליגת האלופות אף אחד שהוא לא אוהד שרוף לא זוכר ממנו כלום חוץ מהשלושער נגד מנצ'סטר יונייטד. לגבי הקבוצה בלבד, אמבפה, בלי כדורגל מעולם אחר ומלא בדימיון - ישיג יותר, אני מניח. לא חותר לכיוון של שבע\שמונה אליפויות בצרפת מעבר להיסטוריה עם מונאקו, אלא במועדון פאר.
    בחזרה לצרפתי, לדעתי הצמד נגד אלופת אירופה הגאה באיירן מינכן במשחק 'חוץ' מרשים אפילו יותר ממה שעשה נגד ברצלונה בתקופה שהייתה מפורקת והגנה עם קו הגנה גבוה.

    סאנצ'ו יכול לא להצליח באנגליה, דברים כאלה כבר קרו, אבל מי שבז לו משום שהוא שיחק 'רק' בבונדסליגה הוא טועה ומטעה. ואני לא חושב שכל ילד בגילו מציג מספרים כאלה. והוא אשכרה כולה בן 21, אנשים שוכחים את זה. הוא כל כך מהיר שהוא יעשה חיים קשים גם לשחקנים הקשוחים באנגליה. לא בדיוק אותה השוואה אבל הרבה תהו לגבי היכולת של דויד סילבה 'הצנום' להשתלב בפיזיות באנגליה והוא סיפק את התשובה שבוע אחר שבוע. גם אגוארו אגב, שהעלה מסת שריר ולא היה אותו הילד של אתלטיקו. שחקנים טובים יודעים להתאקלם למצב. הנקודה שלך על עניין הליגות נכונה, אנשים מפריזים בחשיבות שהם מייחסים לזה. אם כל מנהל מקצועי או בוס במועדון היה חושב ככה אז באנגליה היו רוכשים שחקנים רק מאנגליה וכן הלאה ותמיד הכתובת של יונייטד הייתה לסטר, טוטנהאם (אם אפשר לחלץ שחקנים משם) ואת השוק בצרפת וגרמניה היו פוסלים מראש. ואן ניסטלרוי הגיע לאנגליה מהליגה ההולנדית הקלילה.
     
  10. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,975
    לייקים שהתקבלו:
    6,327
    ברונו, שואו, קבאני, פרד, מגווייר, ואן ביסאקה וגם איזה אחד דה חאה.

    יש גם את המיתוס שאם נכשלת ביונייטד הלכה הקריירה.
    אני זוכר אותי מנהל את הדיון המגוכח הזה עם אלכס בשלושה מקרים בולטים (די מאריה, דפאי ולוקאקו).
    אל תשאל איך הלכה להם הקריירה אחרי מנצ׳סטר יונייטד.

    אני עדיין מחכה ששחקן הקטרגל דפאיי יגיע לליגת על או בחזרה להולנד כמו שאלכס חשב שיקרה(נראה לי שבדיוק הקריירה שלו התרוממה בקיץ, לא?).

    גם פלקאו הצליח לתת עוד עונה גדולה אחרינו(שם הופתעתי).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/21
  11. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    העונה בעיקר צפיתי בנבחרת איטליה, במילאן ועוד כמה משחקים ספורים של האיטלקיות במפעלים האירופאים. בכל זאת, תקל עלינו את העבודה, אם הבנתי נכון אתה מדבר על:
    1. לבנדובסקי שהגיע מפולין לדורטמונד והפך לאחד החלוצים הכי טובים.
    2. ארלינג הולאן, שהגיע לדורטמונד מזלצבורג ולפני זה שיחק בנורבגיה.
    3. קיליאן אמבפה.
    4. שחקן העונה באנגליה? רובן דיאש?
    5. ברונו פרננדש? היה לא רע באודינזה ממה שאני זוכר.
    6. דה ברוינה שהיה זמן קצר בצ'לסי.
    7. הבחור האלמוני הוא נ'גולו קאנטה?
    8. החלוץ שהסריח הוא צ'ירוצו אימובילה המגושם.
    פה התחלתי לאבד אותך...אשפה אוברייטד? לוקאקו?
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    אולי. כרגע הוא ראש לשועלים ועוד לא הוכיח את עצמו בקבוצה גדולה יותר מאסטון וילה. ככה שטבעי שאנשים לא יכירו אותו.
     
  13. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,479
    לייקים שהתקבלו:
    564
    ברור שאפשר להסיק על רמה של שחקן מכמה משחקים בודדים (אולי לא 5-7 אבל כן 10-15 נניח). קוראים לזה מבחן העין. מי שראה את היכולת של אמבפה לעבור שחקנים בדריבל ומהירות, ראיית המשחק ויכולת המסירה, הבגרות מול השער והסיומת החדה - לא יכול לטעון שמדובר בפיקציה. הוא גם הוכיח את עצמו במספיק סיטואציות מול יריבים איכותיים כדי שיזכה בקרדיט. הבן אדם הוביל את פאקינג מונאקו לאליפות היסטורית ולחצי גמר צ׳מפיונס, השחקן המוביל בפסז׳ שהגיעה בשנתיים האחרונות לחצי גמר וגמר בצ׳מפיונס והוביל את צרפת לזכיה במונדיאל (בוא, כל מי שראה בעין את היכולת של אמבפה וגריזמן במונדיאל יודע מי היה ביי פאר יותר משמעותי ודומיננטי. אם כבר גריזמן במונדיאל היה קצת פיקציה - כבש בעיקר מנייחים ולא תרם הרבה למשחק של הנבחרת).

    בכל מקרה, הנקודה היא ששחקן שבגיל 22 כבר השתלט לגמרי על 10-15 משחקים שלמים מול יריבות ברמה הכי גבוהה שיש הוא כישרון על מוכח. כשסאנצ׳ו יגיע לציוני דרך כאלה, הוא יהיה באותה שורה כמוהו. עד אז הוא טעון הוכחה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/21
    oranfu, Clock End Stand ו-Bianconeri אוהבים את זה.
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    * גריזמן היה מעולה בשני הטורנירים, סגנון המשחק שלו הוא יותר אלגנטי ופחות לקחת סיכונים. לדעתי הטורניר הטוב יותר שלו היה ביורו ואם עפים על המספרים שלו צריך לבדוק כמה מהשערים היו בפנדל. אמבפה היה היהלום שבכתר והמצטיין במונדיאל 2018 לטעמי.
    גם לסנאצ'ו יש משחקים גדולים בקנה בהם אימלל את באיירן מינכן לדוגמא אבל מה לעשות שבהשוואה מול אמבפה הוא נופל בענק. אמבפה יכול לשחק בצד ימין גם וגם כחלוץ, מגוון ממנו ושחקן טוב ממנו. הוא גם יותר 'כוכב ממנו' ולא בגלל כותרות עיתונים או הייפ תקשורתי אלא בהתנהלות וברצון להיות שחקן מוביל ולקחת הכל על עצמו. הדוגמא של סוארס בליגת האלופות היא נכונה בדגש על שערי החוץ. יש שחקנים שלא מביאים ערך מוסף במפעל הזה בדרך כלל, יש כאלה שנעלמים בנבחרת כשהם יוצאים מהסיסטם. אמבפה הצליח בכל מקום, בכל מסגרת, והוא רק ילד.

    * זה קצת דיון אחר אבל השמות שהוזכרו פה לגבי שחקנים שלא קברו לעצמם את הקריירה ביונייטד - קצת לא רציני הייתי אומר. כי הכישלון של די מאריה למשל הרבה יותר גדול מ'הצלחה של קבאני', זה ווליום אחר. קבאני הגיע בגיל 33 וחצי כשהוא מעבר לשיאו, אז מה אם הוא נתן עונה סבבה כסופר-סאב? ואן ביסאקה מגן לא רע שהגיע בגיל 21, מה לו ולטייטל שחקן מוכשר או מוכח. ברונו סבבה.
     
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,559
    לייקים שהתקבלו:
    18,456
    בסדר גמור.

    אבל אם לא מכירים אותו אז אי אפשר להגיד שהוא לא שחקן ברמה גבוהה מאוד. כי הוא כן.
    לא רציני לבטל שחקן שראית משחק 4 פעמים (לא מלאות אפילו) בנבחרת אשפה.



    גם אם אמבפה לא יתפתח להיות רונאלדו, זה לא אומר שהוא לא שחקן על בהתהוות.
    הוא הוכיח את עצמו ברמות הגבוהות ביותר, יש לו נתונים פיזיים אדירים, טכניקה מצוינת, סיומת מול השער והוא גם שחקן חכם.
    אני מאוד מעריך את סאנצ'ו (מאוד) אבל זה לא אותו לבל.