דיון הליגות הנמוכות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/10/14.

  1. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,391
    לייקים שהתקבלו:
    620

    אתה מגיע ביום שישי לרמלה או שתסתפק בשידור הישיר בטלוויזיה? יהיה משחק אש
     
  2. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    מה אש מה אש תגיד לי איפה אתה חי. הקבוצה גמורה לגמרי. יש 2-3 שחקני רכש ועל השאר כישלונות ממחלקת הנוער הנוראית שלנו. אין פה תחרות ומכבי הרצליה כמו כל שנה לא תגיע לכלום. הקבוצה הזו מתה לגמרי בחסות היו"ר שהצליח לקחת קבוצה סבירה בליגת העל הישר לליגה ב' (ותודה לקורונה שהקפיאה אז את היורדות).

    קבוצה מתה. האוהדים (ה20 הקבועים שנשארו בינהים עמית שלנו שאתה מתכתב איתו) כבר הפסיקו להגיע. אפילו הפייסבוק של קבוצת האוהדים חדל מלפעול.

    Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
     
  3. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,303
    תשמע, ההחתמה של מתן כהן מכסייפה ושל בכר שעושה קאמבק מרגש למגרשים אחרי שנה ללא פעילות (שחקן בן 25 שכמות המשחקים שלו בקריירה לא רחוקה מכמות המשחקים שלי בקריירה) כמעט שיכנעה אותי אבל החלטתי להתאפק עוד קצת.
    אני סומך על טלקר, הקדנציה הרביעית תמיד מסתיימת בצורה מושלמת, פרטים אצל פרדי.

    יהיה משחק אש? נשרפנו מזמן, אין את מה להדליק יותר.
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    קטע, אוהדי מכבי הרצליה שביקרו את אוהדי קטמון שנאבקו בבעלים מהסוג של שיימן עד שהחזירו לעצם את הקבוצה מאותם בעלים, מתלוננים על מר גורלם בזמן שהם לא נקפו אצבע כדי לגרש את אותו שיימן.
    אבל הכי חשוב שמכבי הרצליה "שלהם", כל כך שלהם שהיציעים ריקים, קבוצת הפייסבוק חדלה מלפעול, והקבוצה לא מעניינת אפילו את האוהדים השרופים, בזמן שאוהדי הפועל קטמון עם קבוצה "לא שלהם" (לטענת אוהדי הרצליה), יארחו בשבת דרבי בליגת העל עם אלפי אוהדים ביציע כשאולי אחרי הדרבי ירושלים תצבע באדום לראשונה מזה עשרות שנים.
     
  5. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,303
    נכון, מאוד דומה...
    בפעם המיליון, הם לא החזירו לעצמם שום קבוצה, הם נטשו את הקבוצה שלהם, פתחו קבוצה אחרת לחלוטין וחגגו גולים נגד הקבוצה שהיום הם טוענים שהיא הקבוצה "שלהם".

    כתבתי כבר מספיק פעמים, במידה והייתה קמה קבוצת אוהדים חדשה למכבי הרצליה בליגה ג' (במידה וזה היה ריאלי) לא הייתי לוקח שום חלק ב"פרוייקט המרגש הזה".
    אוהדי הפועל קטמון יארחו את הדרבי עם קבוצה שלהם לחלוטין, אף אחד לא טען שלא, היא פשוט לא הפועל ירושלים.

    על מר גורלי אני בוכה בערך משנת 2000 עם הבלחות קצרות ונעימות פה ושם, לא התחלתי להתלונן על מצב הקבוצה בספטמבר 2021.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    הבנתי. אז האוהדים שקמו ועשו פעולה, והקדישו דם, יזע, כסף ודמעות, ובסוף ניצחו את הבעלים השכונתי במשחק שלו ו"קנו" ממנו את הזכויות הרשמיות לקבוצה שמבחינת מהות תמיד הייתה שלהם, הם אלה שנטשו את הקבוצה. לעומת זאת אתה שהפסקת להגיע למשחקים והשארת את הקבוצה לבעלים השכונתי, אתה לא נטשת כי להגדרה נטישה יש מושג אחד בלבד, ולא נניח מגוון רחב של מושגים שאחת מהם אגב היא לאפשר לאותו בעלים שכונתי לעשות בקבוצה כרצונו.

    נ.ב
    אני מאלה שהקימו בזמנו את הפועל באר שבע בכדורסל כקבוצת אוהדים. נכון, זה היה בגלל שדרור סויסה פירק רשמית את הקבוצה והיא הייתה אמורה להפסיק להתקיים רשמית ואנחנו פשוט קיבלנו את השם וההיסטוריה בלי מאבק בליגה הכי תחתונה בכדורסל (ליגה ב').
    ועדין, כשאתה חלק מפרויקט כזה אתה מבין שהקהילה היא המועדון והקבוצה ולא בעל ההון.
     
    רון עמיקם אוהב/ת את זה.
  7. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,303
    אני לא נטשתי שום דבר, אני מאחל לכל קבוצה אוהד כמוני שממשיך ללוות את הקבוצה שלו לכל חור בארץ יותר מ-25 שנה, בכל ליגה ובכל מזג אוויר, עונה שלמה לא הגעתי למגרשים כי לא הייתה כניסת קהל למגרשים, לא כי נטשתי את הקבוצה.
    חייב לומר שזה בהחלט עזר להתנתק קצת ולהיכנס יותר לפרופורציות בניגוד לימים בהם הייתי מתכנן נסיעות לחו"ל על פי תאריך המשחק נגד אחי נצרת בעילוט או הבריחה מהעבודה בשעה 14:00 כדי להספיק להגיע לאצטדיון גרין עד השעה 18:00.

    מעולם, מעולם, מעולם לא באתי בטענות לאנשים שהפסיקו להגיע למגרשי הכדורגל בטענה שהקבוצה לא מרגשת, לא מעניינת, לא שואפת ומזלזלת בהם, אפילו הצדקתי וקינאתי בהם על היכולת ועל כך יעיד @הרצליה עד המוות
    אבא שלי, שבאשמתו הישירה לקחתי על עצמי את ה"תענוג" הזה, עשה את זה כבר בשנת 2003 כי הוא ראה שחקנים מוכרים אותו מול העיניים במשחק שניצחון בו שווה עלייה לליגת העל, אני יותר חלש, נשארתי.

    הויכוח הוא על הגדרת המילה נטישה? אז אפשר לתרגם את זה אחרת.
    אני לא אבין לעולם אנשים שיום אחד הם אוהדים קבוצה X ולמחרת הם אוהדים קבוצה Y, מזדהים כאוהדי קבוצה X וחוגגים גולים של קבוצה Y על קבוצה X.
    מקצועית? על הדרך שעשו מליגת ג' לליגת העל? מפרגן בהחלט.

    אתה הקמת הפועל באר שבע בכדורסל כשלא הייתה לך קבוצה אחרת, לכן עם כל הכבוד לפעם השמונים שאתה מזכיר את זה, זה פשוט לא אותו מקרה.
    הקהילה היא המועדון? מה עם אוהדי הפועל ירושלים המקורית בין השנים 2007-2019, מי הקהילה שלהם?
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    יפה שנשארת עם מכבי הרצליה כל השנים, לא חושב שזה נותן לך זכות להגיד על אוהדים שהקבוצה היא שלהם ופשוט חיפשו דרך לקחת חזרה את המועדון רשמית אליהם שהם נטשו את המועדון.

    אם הפועל באר שבע כדורסל הייתה עוברת להתאמן במועצה אזורית בני שמעון ומשנה את השם להפועל באר שבע בני שמעון ומשחקת בירוק כדי לקבל את התמיכה של המועצה ומפעל נטפים (הצעה שהייתה על השולחן בזמנו לסויסה לפני שהוא פשוט פירק את המועדון) האם היא עדין הייתה הפועל באר שבע כדורסל כי בעל הבית החליט ככה והקבוצה הרשמית נרשמה ככה באיגוד הכדורסל? או שאולי הפועל באר שבע בכדורסל האמיתית הייתה בקבוצת האוהדים שהוקמה?
     
  9. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,300
    לייקים שהתקבלו:
    1,573
    מין:
    זכר
    אני חושב שאין פה צודק או לא, זה אפילו לא ויכוח אלא דיון עם 2 דעות שונות.
    השאלה הכי קשה שיש לי לכל אוהדי קטמון זה למה הם סירבו לאיחוד עם הפועל ירושלים שזה היה על השולחן עוד לפני הפירוק, ולמה רק אחרי
    שהפועל ירושלים התפרקה, הקטמונים החליטו שעכשיו זה הזמן.
    קבוצה אי אפשר להחליף, לא משנה כמה רע וכמה חרא, ואוהדי קטמון החליפו (גם אם הרצון הכללי הוא להפוך ביום מן הימים לקבוצה אחת), מצד שני כאשר רואים את הקבוצה מתרסקת מיום ליום חייבים לפעול. היחידים שיכולים להכריע את הדיון הזה (אם בכלל) הם אוהדי הפועל ירושלים "המקורית" בשאלה של כמה אחוזים מתוכם רואים בקבוצה "החדשה" כקבוצה שלהם או איזושהי מוטציה שלקחה להם את הצבע והסמל.
    בטוח שגם בתוכם יש המון דעות לכאן או לכאן. אבל בעייני מספיק ש-15 אחוז לא חזרו לקבוצה זה אומר משהו רע מאוד על הקבוצה, אם כולם או כמעט כולם חזרו לאיחוד הזה בלב שלם (גם אם לא במיליון אחוז) אז המהלך הזה ראוי.

    אוהדי מכבי הרצליה (אלה שנשארו) ראויים לכל הערכה שיש, לראות קבוצה שבתהליך התדרדרות מתמשך מקבוצה שהייתה בליגת העל (לפני לא כל כך המון זמן) ועשתה בה ניצחונות גדולים (עם שחקנים שלפחות חלקם, היום בגלל הרמה הכל נמוכה היו שווים הרכב בכל קבוצות הליגה כולל האלופה והסגנית). הקבוצה ירדה ללאומית ובמקום מאבקי עלייה עם השנים זה הפך לקבוצת מרכז טבלה בלאומית ומשם קבוצת תחתית בסכנת ירידה עד שזה קרה והנה ליגה א'.
    האופציה למחאה שלהם היא בסבירות מאוד נמוכה- כמות קהל מאוד קטנה = חוסר בכוח. תוסיפו לזה ראש עיר חזק מאוד (שכנראה יבחר שוב) שהבטיח הבטחות שהלכו לפח והוא ביחד עם העיריה שלו חלק גדול מההתרסקות הזו, תוסיפו לזה את הבעלים השני הכי ותיק בישראל (חוץ מיעקב שחר) שיש לו לא מעט כוח בלשון המעטה- זה חומה לא פשוטה ואין למכבי הרצליה את לה-פמיליה.
    ואם שהייתי בבית הספר לפני 10 שנים היו בשכבה שלמה בעיר אולי 3 אוהדי מכבי הרצליה, ובשנים קודמות עוד יותר לא היו המון אבל גם הרבה יותר מ-3, היום אם יש אחד זה יהיה מפתיע מאוד.
     
  10. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,303
    אני לא קובע כלום, מי אני בכלל? יש עובדות.
    חיפשו דרך להחזיר אליהם את המועדון? אחלה, שיחזירו, את זה עשו אוהדי הפועל פתח תקווה.
    אוהדי הפועל קטמון לא החזירו כלום, הם פתחו קבוצה חדשה ואחרי 15 שנה החליפו לה את השם.

    עוד הפעם הסיפורים האלה על השם, המגרש והצבע? זה לא מה שקרה במקרה של הפועל ירושלים, השם נשאר, הסמל נשאר, האצטדיון נשאר, הצבע נשאר, אז כן, היא הפועל ירושלים. אתה נותן דוגמה שאין לה שום קשר למציאות.
    אם הייתי מקים קבוצה שמשחקת בבאר שבע, לובשת אדום, קוראת לעצמה הפועל "אדומים לעד" באר שבע, ומביא איתי 5000 איש שבעבר הרחוק היו אוהדי הפועל באר שבע, מי אני? מה אני? אני הפועל באר שבע האמיתית?
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  11. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    אם קושמרו וצביקה הדר הצטרפו לפרויקט אז כן
     
    Nigel de Jong ו-הרצליה אוהבים את זה.
  12. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,303
    את צביקה אף פעם לא אהבתי, שישאר במקורית.
     
    G.B7 אוהב/ת את זה.
  13. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,391
    לייקים שהתקבלו:
    620
    קבוצה שייכת לקהילה, לא לבעליה.
    ברגע שהקהילה הקימה קבוצה בשם הפועל קטמון, המותג היה על זמן שאול, בטח בניהול שהיה בו.
    היום זו הפועל ירושלים, כי הקהילה החזירה לעצמה את המותג.
    ולא משנה כמה דרך הם עברו ואיך הם עברו. להם לא היה את השם 12 שנה, לנו (אוהדי יפו) לא היה מועדון 8 שנים. היה איזה פיקציה בשם א.ס רמת אליהו, אבל הקהילה לא הצטרפה אליו, ולכן גם אם הסמל של מכבי יפו ( לא חוקי) על החזה, זו לא היתה בשבילנו מכבי יפו.
    משקמנו, והחזרנו אחרי 10 שנים נוספות גם את הסמל, השלמנו תהליך, אבל מרגע שקמנו אנחנו מכבי יפו. קביליו היה רק בשביל הרישום ועל הדרך הנצחנו שחקן שמאוד אהבנו.
    הפועל קטמון היא הפועל ירושלים, והיא היתה הפועל ירושלים גם כשמקביל היתה הפועל ירושלים.
    הקבוצה שייכת לקהילה, לא לבעלים הרשומים. במקרה של קטמון, הבעלים הרשומים הם הקהילה.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  14. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    לא הבנתי למה אוהדי הברנז׳ה, מסרבי האיחוד ושאר המאגניבים שלא דרכו בטדי מעולם הם הקהילה ולא אלה שפשוט נשארו.
    הפועל רובי זאת הפועל חיפה האמיתית?
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  15. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    לא הבנתי למה החלטת שהאוהדים של הפועל ירושלים החדשה מעולם לא דרכו בטדי ושהם לא אוהדים אמיתיים. המעט "אוהדי בראנז'ה" שידוע לי עליהם כנראה היו הולכים למשחקים גם לפני 25 שנה, אלא אם כן הם ממש שקרנים(יהונתן כהן, גיא לרר). גם המעט אוהדים שנתקלתי בהם באופן אישי.

    גם כשהפועל אוסישקין הוקמה הייתה כמות קטנה של אוהדים שנשארו עם הקבוצה המקורית.
    שורה תחתונה היום יש להפועל ירושלים קבוצה בליגת העל עם הנהלה בריאה, כוח לאוהדים, מחלקת נוער טובה. באופן אישי לא מבין מה יש לאוהד הפועל ירושלים להתבאס על זה, הם במצב יותר טוב ממה שהיו בו מי יודע כמה שנים. האופי של הקהל השתנה? אני גם לא יודע להעיד אם זה נכון, וזה גם תהליך טבעי שיכל לקרות גם בלי כל מה שעבר על קבוצה.