רומא 2021/22 :: מוריניו חוזר לאיטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏22/8/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    מקום 5-7 זו דריכה במקום , שוב בשביל מה השקיעו כל כך הרבה כסף בחלון העברות ומאמן בשביל משהו שגם הסגל והמאמן של שנה שעברה יכולים להשיג.
    הסיסמא היא דווקא בוא נראה מה יעשה המאמן בשנה השנייה והשלישית , זה אף פעם לא עובד ברומא. כל מאמן שהיה איכשהו טוב ברומא(ספאלטי וגרסיה הם היחידים שאני זוכר בתקופה האחרונה) הצליחו בעונתם הראשונה במועדון. שאר הכשלונות של השנה הראשונה(דיפרא,פונסקה, אנריקה היו כשלונות גם אחר כך). הסגל של מילאן ואטלנטה לא עדיף על שלנו(לאטלנטה יש גם בעיה בספסל) ואם מוריניו לא מצליח להתעלות מעליהם(ועל זה הוא מקבל המון כסף) מבחינתי אפשר להפרד ממנו כבר בקיץ , כמובן שרומא לא עובדים לפי הגחמות שלי ובמקרה שלא יצליח יקוו איכשהו באופן תאורטי שהוא כן יצליח בשנה השנייה והשלישית כאשר רומא עם תקציב פחות לעומת המתחרות שכן מקבלות תקציב מהצמפיונס.
     
  2. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    עמודת התארים של מוריניו זה כמו עמודת התארים של אלגרי או של פרגוסון - לא רלוונטי לקבוצות בהן הם נמצאים כעת. מוריניו יצטרך להוכיח את עצמו, בדיוק כמו אלגרי בעוד פיולי וגאספ הוכיחו ומוכיחים את עצמם בקבוצותיהם הנוכחיות ולכן כרגע אין שום יתרון למוריניו על האחרים, אם כבר להפך מכיוון שהן גאספ והן פיולי כבר כמה שנים בונים את הקבוצה.

    ועם פונסקה ודז'קו אולי הייתם מסיימים מקום 8, אי אפשר לדעת. אלו סיסמאות יפות אך הן לא מתמזגות עם המציאות בה אשתקד רומא סיימה שביעית (בקושי) ולכן קפיצה של 2 מקומות קדימה הם בהחלט לא כישלון לעונתו הראשונה של מוריניו.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  3. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    מעניין למה מוריניו משתכר שונה מפיולי וגספריני אם העבר שלו לא רלוונטי...
    עם פונסקה ודז'קו סיימנו פעמיים בטופ 7 , אין סיבה שדווקא העונה כשהליגה נחלשה וכשרומא "פתחה" את הכיס היינו מסיימים במקום 8.
    אנחנו לא אודינזה ולא פיורנטינה , זה לא משנה לי אם הקבוצה סיימה במקום 5 7 או 12 לצורך העניין , מה שמעניין זה אם אנחנו במקום שמעפיל לאלופות או לא. אני אפילו לא מצליח להכריח את עצמי לראות את רומא בקונפרנס ליג(ולא זכור לי מתי פספסתי משחק של רומא בעשור האחרון).
     
    uri אוהב/ת את זה.
  4. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    השכר שלו גם כן לא רלוונטי מכיוון שהשאלה ומה שמשחק זה העניין המקצועי ולא הכספי. מקצועית רומא שדרגה את הסגל וכביכול השתדרגה ברמת המאמן (ואני אומר כביכול כי חובת ההוכחה עליו) ואולי הליגה נחלשה (ואני לא מסכים עם זה) אבל עדיין רומא סיימה שביעית וקפיצה של 2 מקומות בעונה אחת היא בהחלט לא כישלון.

    "אנחנו לא..." זו אמרה שאין לי שום כוונה להתייחס אליה כי היא לא קשורה לנושא. אתם לא נאבקים על מקום באלופות מול פיורה או אודינזה.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    "מאמן טופ"

    אני מבין שלא עקבת אחרי אף ליגה אחרת בעשור האחרון? אלגרי הוא כיום הרבה יותר "מאמן טופ" מאשר מוריניו.
     
  6. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    לא מבין את התשובות שלך , ברור שחובת ההוכחה עליו אבל איך זה משנה את העובדה שאם תשאל את משפחת פרידקין מדוע הם בחרו במוריניו הם יענו לך כדי להכנס לטופ 4 ולא כדי להתקדם 2 מקומות קדימה בטבלה שבשורה התחתונה זהו הישג לא רלוונטי כי הוא לא קידם את הקבוצה לשום מקום(מקצועית כלכלית חשיפתית) מלבד מיקום חסר משמעות בטבלה.

    אנחנו לא היא אמרה שדווקא כן כדי להתייחס אליה , משום שאתה טוען פה כבר כמה פעמים שמקום חמישי זה התקדמות , ואני טוען שלאף אוהד רומא ולא להנהלה(שזה מה שמשנה בסוף) ההתקדמות הזאת משנה משהו. בקבוצות קטנות יותר אני מניח שכמה מקומות קדימה בטבלה זה דבר שהוא רלוונטי להם , להשתתף בקונפרנס יכול להיות גם רלוונטי , לא לרומא

    תקן אותי אם אני טועה , מאז עזיבת פרגנסון אף מאמן לא הצליח ביונייטד יותר מאשר מוריניו(מקום שני וזכייה בליגה האירופית) , ככה שאני לא מבין למה הוא נחשב לכשלון שם? טוטנאהם זו קבוצה של שני שחקנים פציעים ואני לא רואה שהם מסתדרים יותר טוב בלעדיו.
    אלגרי הוא לגמרי מאמן טופ בעיניי אף על פי שיש כאלה שיגידו שהוא היה מאמן בליגה ללא מתחרות.
     
  7. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    אלגרי הוא קונצנזוס פה אני מניח. אז לצורך הדיון בוא נשתמש באלגרי.

    אם אלגרי היה מאמן של הסגל הנוכחי ברומא - בתקופה הנוכחית, עם היריבות הנוכחיות והקהל הנוכחי ברומא והבעלים הנוכחי ברומא וכן הלאה וכן הלאה:

    -האם הסגל של רומא היה שווה בעיניכם מאבק על הסקודטו? (בהשוואה לסגלים של אלו שכן מתחרות על הסקודטו לדעתכם. לא בהשוואה לאיזה אידאל גלקטיקוס)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/10/21
  8. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    אני לא יודע מה משפחת פרידקין שואלת את עצמה ו/או מה ציפיותיהם ממוריניו. אני מדבר על דעתי ולדעתי, הסגל של רומא עבר שדרוג שקפיצה של 2 מקומות קדימה בהחלט ייחשב כהתקדמות מאשר מקום 7 של עונה שעברה.

    רומא לא מועדון גדול יותר (לפחות כרגע) מאשר לפחות 4 מהקבוצות איתן היא מתמודדת על ליגת האלופות ולכן שאיפותיהן של פיורה ו/או אודינזה זה חד משמעית:

    לא רלוונטי.




    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  9. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    לא.

    לדעתי לאינטר ונאפולי סגל חזק יותר מלרומא כאשר מילאן ואטלאנטה רצות יותר זמן יחד וזה מעניק להן יתרון. יובנטוס היא סימן שאלה גדול כרגע.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
    SaSa ו-VAR אוהבים את זה.
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    מאבק על הסקודטו נשמע לי פנטזיה.
    בעונה שעברה רומא סיימה במקום ה7, מאחורי אינטר, מילאן, אטאלנטה, יובנטוס, נאפולי ולאציו, ובשיוויון נקודות עם ססואולו.

    מילאן התחזקה מעט ואינטר נחלשה מעט, ושתיהן לדעתי עדיפות בבירור על רומא.
    יובנטוס ואטאלאנטה בתהליך של 'סוף דור', או לפחות בסכנה כזו, ולכן שתיהן בהחלט פגיעות.
    נאפולי קצת עדיפה על רומא, לאציו קצת נחותה, פיורנטינה כנראה על תקן ההפתעה.

    בקיצור, מכל זה להשיג את המקום הרביעי נשמע לי כמו הצלחה אפשרית אבל מאוד לא טריויאלית.
    ברמת התקציב רומא בערך במקום ה5 באיטליה, אז אם נסתכל על מאמן כזה שאחראי לתרגם כסף להישגים -
    מוריניו צריך לעקוף את יובנטוס (/מילאן/אינטר/נאפולי) ובמקביל לא לתת לאטאלנטה (/לאציו/פיורנטינה) לעקוף אותו.
    לדעתי זה הרבה יותר תלוי בהם מאשר בו. דעיכה של יובנטוס ואטאלנטה נראית לי מאוד סבירה, והפתעה משמעותית מהויולה או לאציו לא.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  11. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    מעניין.

    אין פה אחד *שאיננו אוהד רומא* וחושב שאם היינו עושים דירוג יבש של הסגלים בלבד:
    -הסגל של רומא השנה (עזבו את הסגל של פונסקה שנה קודמת) התחזק עד כדי כך שהוא נמצא בטופ-4 של הסגלים באיטליה?
     
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    פרשנות תוצאה קלאסית. מקום שני (לא היוו פקטור במאבק על האליפות) וזכייה באירופית זה הישג למועדון ששורף הכי הרבה כסף בעולם יחד עם סיטי וPSG? כשמפרשנים תוצאה ולא את איכות המשחק אז בדיוק קורים מקרים כמו ה"הצלחה" ב2017/18 שמלווה בפתיחת עונה של מרחק 19 נקודות מהמוליכה באמצע דצמבר וחדר הלבשה שרוף לגמרי (אם כי לזכותו ייאמר שזה חדר הלבשה מורעל מטבעו שכל מאמן עם עמוד שדרה היה או מתנגש בו חזיתית או מלכתחילה לא היה נכנס אליו).
    אני חושב שרומא ולאציו נמצאות לפחות רמה אחת מתחת לשאר ה5. אם מכניסים גם את רמת המאמנים ללופ, רומא היא כנראה השביעית בטיבה ולא הייתה מועמדת לסקודטו גם אם ____ (הכנס את השם של המאמן הטוב בעולם לדעתך) היה מאמן אותה (אבל כן הייתה משחקת בימי שלישי/רביעי בעונה הבאה).
     
    Sturridge אוהב/ת את זה.
  13. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    ועדיין לא ענית לי למה הוא נחשב שם לכשלון. אתה אומר בעצמך שחדר ההלבשה שם מורעל מטבעו ושוב למרות התקציבים אף מאמן מאז פרגי לא עשה שם כלום יותר ממנו. בסופו של דבר אם הוא היה לוקח אליפות כל השאר לא היה מעניין אז כמובן שמבחן התוצאה הוא החשוב ביותר.

    אשמח אם תעבור עמדה עמדה ותפרט מדוע אתה חושב שלמילאן ואטלנטה יש סגל יותר טוב משל רומא בעמדות הללו כי אני באמת מתקשה לראות איך רפאל לאאו רביץ וסלמיקרס עדיפים על זאניולו תמי ומיקי , או איך דיאז עדיף על פלגריני שהוא בגדול השחקן הכי טובה בליגה מפתיחת העונה. כנ"ל לגבי ורטו מול קסי(לקחתי את מילאן לדוגמא אבל שואל את אותה שאלה גם על אטלנטה שאפילו במצב גרוע יותר) גם הספסל של רומא עמוק יותר משלהם.
    לדעתי יש להם חיבור קבוצתי טוב משל רומא , אבל הסגל שלהם במקרה הטוב שווה לשל רומא. עם כל הכבוד לזה שדיאז וטונאלי עשו כמה מהלכים יפים העונה...
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    ברגע שאתה מונה שחקני רוטציה במילאן ו"שוכח" את זלאטן וג'ירו זה די מסביר את הפוזיציה. אני אגב גם לא חושב שהסגל של מילאן וואו, אבל קיאר, קסיה, בנאסר, תיאו וזלאטן הם בומבה של שחקנים לסרייה א. לרומא יש את ורטו וזאניולו, תמי סימן שאלה מבחינתי.

    רומא צריכה לשאוף הכי גבוה אבל מעשית מקומות 5-6 זו השאיפה הריאלית. לא כי הסגל כל כך חלש או שמוריניו כל כך חלש, אלא כי השאר פשוט מחוברות יותר ו/או באמת חזקות יותר גם על הנייר.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @DeRossi16
    אני באמת לא מבין איך אתה טוען את זה. כמעט בכל עמדה מילאן עדיפה על רומא. אפשר לטעון שהיא עדיפה בזכות השינוי שפיולי (וזלטאן) עשו לשחקנים האלה והוא לא קיבל אותם מעולים, אבל אם מסתכלים על הסגלים בתחילת העונה - לדעתי כל אחד יטען שמילאן עדיפה משמעותית על רומא.

    במיפוי כללי:
    מאינן הראה עד עכשיו שהוא נהדר ועדיף על פטריסיו: יתרון למילאן.
    קיאר הפך לבלם מצוין, ולצידו טומורי, רומניולי או גאביה כולם אמינים. זה לגמרי לא המצב עם מנציני, איבנז, קומבולה או סמולינג: יתרון למילאן.
    תיאו הוא המגן השמאלי הטוב ביותר בליגה (ולא רק בה), ספינצולה טוב אבל פצוע, אז אין פייט: יתרון מובהק למילאן.
    קלבריה כנראה אנדריטד ולכן אפשר לחשוב שהוא ברמה של קרסדורפ, אבל לדעתי הוא עדיף: יתרון למילאן.
    קסי עם בקאיוקו מול ורטו עם דיאוורה: שיוויון.
    בנאסר עם טונאלי מול כריסטנטה עם ואייר: יתרון מובהק למילאן.
    דיאז מול פלגריני: שיוויון (נניח. אני חושב שדיאז בדרך הבטוחה להיות שחקן של 100מ יורו).
    רביץ+סלמיקרס+לאאו+פלורנצי(+מסיאס+קסטייחו) מול זאניולו+מחיטריאן+אלשרעווי+פרז:שיוויון
    (אלא אם זניולו יחזור לעצמו בלי להפריע לפלגריני, ותוך הנחה שאת רביץ' צריך להשאיל לחוד לפעמים).
    זלטאן, ז'ירו, פלגרי מול אברהם, שומרודוב, מיוראל: תלוי בכשירות של קשישי מילאן, אז נניח שיוויון.

    אם מוציאים למילאן את קיאר, תיאו ובנאסר, ותוך הנחה שזלטאן לא יהיה כשיר עד סוף העונה - אז אולי הסגלים שווים.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.