כדורסל - הישראליות באירופה 2022/23

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י כינוי, ‏3/7/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    רציתי להגיד את זה נגד מכבי ת״א אבל אמרתי ניתן צ׳אנס, איזה מאמן הזייה, למה 2 זרים לא משחקים בחצי השני כמעט ? למה עמית גרשון מוביל כדור בזמן שאדמס על המגרש ואובסואן על הספסל ?
    אין שום דבר בחלק ההתקפי, הכל יכולת אישית, בעניין השלשות לא הייתי דואג.

    ירושלים הייתה מביאה זרים באיזור ה-400 אלף דולר, היום רק 200 אלף דולר אבל לא הייתי דואג לגבי הזרים, 5 זרים נראים טוב לדעתי.
    קבוצה שזורקת 6/32 מהשלוש היא בעיקר מטומטמת, לפני יום רע, חוסר שליטה של מאמן.
    הבעיה היא הישראלים עלובים והסגל לא מאוזן, כנראה גם המאמן בעיה, הזרים זה רק משחק חד פעמי.

    אדמס שחקן ברמה גבוהה, חסר לו הגיוון ולעלות מסה, קטן מידי ותמיד בוחר את האופצייה מצד ימין, יגיע השלב שיילמדו אותו והוא צריך להיות שחקן רב גוני.
    מדובר ברכז שמוביל כדור מעולה תחת לחץ, טכניקה טובה, שחקן אחד על אחד טוב, אתלט, מהיר, קולע טוב.
    2/25 לירושלים מהשלוש בלי אדמס, הזייה, 1/18 ל-3 שחקנים שונים, למה לזרוק ?!
    חסר רכז, למה להביא את וורקמן הנגר ואת שגיב דוד שלא שחקן טוב אפילו ללאומית.

    מכבי ת״א והפועל ירושלים בסגל הנוכחי לא תצליח לא משנה מי יאמן והמאמנים שם בעיה רצינית כנראה, מוקדם לקבוע אבל עושה רושם.

    מנרסה קבוצה ספרדתית חלשה, עוד בנגיעה הראשונה התאהבתי ברכז שלהם (185 ס״מ עלאק, עם עקבים הוא לא), תומאסון שם וזהו, קבוצה אירופאית עם נגרים מבחוץ ובעיקר בצבע.

    לא מבין איך הגעת למסקנה שיאניס לא מעורב בבניית הסגל שלא כולל שחקני הגנה, אומנם זה מתאים לצוות המקצועי של מכבי ת״א מ-2015 עד 2018 כמו שאנחנו זוכרים אבל אני די בטוח שכל שחקן זה יאניס הסכים להביא.
     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @Roma
    שמע, כשרואים את התקציבים של צמרת היורוליג אני חושב שגם הכסף של מכבי נגמר אחרת היו אולי מחתימים פעם רכז רציני שיכול להוביל את הקבוצה. נורא נחמד ללכת על זיו וקינן אוואנס אבל אלה לכל הדיעות לא שחקנים שיכולים להוביל קבוצה באירופה. לדעתי גם לא כריס ג'ונס אבל את זה נדע רק בחודשים הקרובים.

    כרגע נראה שהסגל של מכבי מספיק טוב בשביל לקחת דאבל בארץ, אבל אתה כבר מכיר אותי. אני מעדיף הצלחה בזירה האירופאית על פני הליגה המקומית. בטח כשהתחרות לא גדולה. ירושלים נראית עכשיו פחות מאיימת ואתה כבר הסברת למה. לא יודע, אולי זאת שנת התאקלמות בשביל שחקנים כמו יפתח זיו ורומן סורקין כדי שבשנים הבאות גם יתחילו לתרום ביורוליג.

    כרגע נראה שרק חולון ואילת איכשהו מראות משהו באירופה. נראה מחר מה יהיה, אבל אם יאניס מבסוט מהחצי השני במילאנו אז אני מאוכזב. המארחת גמרה את הסיפור כבר בחצי וברור לי שהם הורידו את הרגל מהגז. מחר נראה בצרפת האם מכבי באמת יכולה להציג משהו שנראה כמו משחק כדורסל ...

    @yakov_y
    לדעתי במכבי החליטו לקחת סיכון עם הרכזים וכרגע זה נראה כאסון. אם זה וויציץ', יאניס או מישהו אחר. נחמד שהתחזקנו בשני ישראלים כמו זיו וסורקין, אבל הצמד רק יעזור לנו בארץ. זאת היתה בחירה טקטית לצרף ישראלים עם פוטנציאל ולהזניח שוב את עמדת הרכז. בחלומות הכי טובים מכבי תצליח לזכות בכרטיס לשלב הנוקאאוט, אבל כרגע נראה שאנחנו עומדים לשחזר את העונה האחרונה. זה דבר שלחלוטין לא מקובל עליי ואם זה יקרה מישהו יצטרך לשלם על זה. בנוסף לזה אני מאד לא מקווה ששוב נפלנו בפח עם זרים שעל הנייר אמורים להיות טובים, אבל בפועל לא תורמים דבר. נאנלי ודרק וויליאמס מזכירים ביכולת הנוכחית יותר את ווימס וגאודלוק מאשר שחקני חיזוק אמיתיים. זו גם בעיה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/10/21
    Roma אוהב/ת את זה.
  3. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    אדמס שחקן מוכשר ויש לו עתיד מזהיר, רכז הוא לא כי אין לו ראיית משחק. סקורר בחסד.

    יאניס אולי מאשר את הרכש אבל בוודאות הוא לא קובע הרבה, מאמן כזה בהחלט היה מסכים לוותר על סקוטי ווילבקין ולפזר את הכסף בצורה אחרת. בדיוק כמו איטודיס עם מייק ג'יימס שלמרות כל המספרים המטורפים ראו שזה לא עובד. סקוטי זה פשוט שחקן שקיים במכבי ואי אפשר לגעת בו כרגע וכנראה שבצדק אבל הבעיה שלא בונים סביבו נכון.
    מהכירות שלי עם התקופה של יאניס בפריאוס הוא בונה סגלים שונים לגמרי ופחות אוהב את ההירו בול של שסקוטי מחייב אותו לשחק בגלל שאין רכז.

    כריס ג'ונס לא פספוס של מכבי כי הוא לא רכז ויותר קלעי, הוא לא מי שהיה פותר את הבעיה. מצד שני שחקן כמו הארטל\ווקאפ היו מושלמים לצידו של סקוטי.

    de Middenweg

    התירוץ של הכסף לא תקף למכבי, מכבי בונה גרוע כבר תקופה ארוכה. אני לא מצפה שיבנו סגל נוצץ כמו פנרבחצ'ה, צסק"א או ריאל מדריד אבל יש קבוצות בתקציבים של מכבי שבנו קבוצות מעולות.

    יפתח זיו לא רכז, הוא לא יהיה הפתרון של מכבי בשום צורה. יכול להיות משמעותי בליגה ותו לא.

    אם יבינו שסקוטי ווילביקין הוא SG הכל יהיה טוב. במכבי עדיין לא הבינו שהוא יכול לרוץ בין חסימות בצורה עילאית אבל ראיית משחק היא לא התכונה החזקה שלו.
     
  4. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    ניצחון 93-85 בצרפת. סוף סוף קיבלנו משחק אמיתי. לא אהבתי את הדקות האחרונות בגלל ריבוי הזריקות מבחוץ (זה של נאנלי כן נכנס, סקוטי סתם התעקש), אבל בסוף ניצחנו אחרי תצוגה נורמלית.

    כמה דברים מאד הפתיעו:
    1) הישראלים פשוט נשכחו ע"י יאניס.
    2) איש המשחק היה נאנלי. ברוך הבא.
    3) קינן אוונס השכיח למעשה את כריס סמית'...
    4) מתיאס לסור הוכיח שהוא יכול להשאר במכבי כל העונה.
    5) לנצח ללא השלשות של סקוטי...

    התחלנו את העונה. עכשיו לתת לישראלים את רב הדקות בליגה ואחר כך לחזור לזירה האירופאית עם יותר ביטחון עצמי. הניצחון היה מאד חשוב, ועשינו את זה גם בצורה טובה. לא גנבנו שום דבר בצרפת.
     
    הרצליה עד המוות אוהב/ת את זה.
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    לא ממש מפתיע. יפתח זיו עוד לפני שהגיע ידענו שהוא לא קשור לרמה של היורוליג. גם בלייזר והשחקן אימון השני נמצאים שם אך ורק בזכות התעודה הכחולה.

    לגבי שאר הסעיפים שרשמת מסכים. נקווה שתהיה לזה המשכיות. אם מכבי רוצה לרוץ ביורוליג היא חייבת קליעה מרחוק. אי אפשר שהכל יקום ויפול על הידית הלא יציבה של וילבקין.
     
  6. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    פנר׳ מפרקת 80-41 את קאזאן, 41 נק׳ במשחק שלם !!!

    בנוגע לקבוצה הישראלית שלנו ביורוליג, 9 נק׳ לזוסמן ו-6 לבלאט.

    מכבי ת״א,
    משחק כדורסל מהנה מול יריבה מהחלשות בליגה, הגנה שוב לא הייתה.
    0 חסימות למכבי ת״א, אחת הקבוצות הכי גרועות אם לא הגרועה במפעל.
    לא ברור לי למה יפתח זיו נכנס ל-6 שניות, לא ברור לי למעט לסור הנהדר משחק כל כך מעט ו-וויליאמס משחק המון כמעט בכל משחק, ממש ראש בקיר, כנ״ל קלויארו.
    אוונס, נאנלי וריינולדס לא מפתיעים אותי, חושב שהם יכולים להוביל התקפית את מכבי ת״א, הגנתית זה סיפור אחר.
    קמרון טיילור חייבים להכניס אותו לקצב, חייב לזרוק יותר, בסגל שלא כולל הרבה שחקני הגנה טובים הוא נכס רציני כי שמעתי שמדובר בשחקן טוב ועושה גם רושם כזה מהמעט ששיחק.
    לא מחזיק מבלייזר וסורקין יותר מידי, הם לא שוברי שיווין אפילו בליגת העל אבל הם שחקנים עם סייז, גיוון ויכולות הגנתיות סבירות בקבוצה שאין בה שחקני הגנה ובגלל זה צריך אותם, כנ״ל יפתח זיו.

    8 שחקנים שיחקו היום, אני חושב שלאורך זמן חייב להגדיל את הרוטצייה ל-10 שחקנים ויש את זה בסגל, להכניס את זיו, בלייזר וסורקין לרוטצייה ולמחוק את קלויארו, הסיבה: הגנה וכמובן חלוקת דקות במפעל עמוס שיש בו 2 משחקים בשבוע.

    2-2, ההפסד לכוכב הורס את הכל אבל זה לא המאזן אלא היכולת מה-4 משחקים, רואים את הבעיות בסגל.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    גם קלויארו עושה הגנה
     
  8. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @yakov_y
    סוף סוף ראיתי טיפה כדורסל ואתה לא מוכן להסתכל לכוס המלאה. אתה ברצינות חושב שהיום לא היתה שום התקדמות? בשלושת המשחקים הראשונים לא ראיתי לא התקפה ולא הגנה. אז אני יודע שיש לך משהו עם הגנה, אבל מכבי הראתה היום בהתקפה שיפור רציני. ווילרבאן ניצחה לפני יומיים באותו המגרש את אלופת אירופה ואתה מזלזל בצרפתים כאילו הם חובבנים. אני לא חושב שווילרבאן קבוצה שמועמדת לשמינייה הראשונה, אבל היא עוד תנצח משחקים במגרשה.

    הרוטציה אולי קצרה מדי, אבל היום ראיתי לפחות משהו מקינן אוואנס. נאנלי סוף סוף הופיע והצליח להשכיח את העובדה שווילבקין היה 0-8 לשלוש. הישראלים לא שיחקו היום והופה פתאום ראינו קצת כדורסל. אולי זיו, בלייזר, סורקין וג'ונדי הבינו שהם צריכים לעשות כמה צעדים קדימה. בלעדם הקבוצה כן קלעה 93 נק' בחוץ...

    לא צריך לצאת בריקודים, אבל אחר שלוש משחקים מאד חלשים היום ראיתי משהו שמתקרב לכדורסל.
     
  9. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,612
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    לא יודע מה ראיתם, משחק סוליסטי לחלוטין, לפעמים זה מספיק. אין שום השפעה של מאמן, שחקנים עושים שכונה מטורפת.
    לא שמעו שם על הנעת כדור? על חדירה והוצאה? הראש בקיר של רוב הסגל, בסוף יתפוצץ לכולם בפרצוף.
     
  10. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    לעבור מהפרשן הכי גרוע ששמעתי, שלקח את כל המשחקים הגדולים, גור שלף לפרשן הכי טוב שהיה בספורט הישראלי זה שידרוג מטורף.

    עלי מוחמד פרש מכדורסל בגיל 38,
    הוציא 200 אחוז מהקריירה.

    אתה צודק בחלק מדברייך,
    קודם כל היה משחק כדורסל טוב לשני הצדדים, כמובן שאין השפעה של המאמן והייתה לא שכונה אלא יותר יכולת אישית, לא היה שום תיכנון במשחק של מכבי ת״א וזה הזכיר לי את המשחק של הפועל י-ם, ראש בקיר לא כי נאנלי לדוגמא הציג יכולת אישית ברמה גבוהה.

    יתפוצץ בפנים כן, בטח בצד ההגנתי אבל גם בצד ההתקפי.

    @de Middenweg
    עפר שלח אמר אתמול על שחקן יורוליג מסויים שזה שיש לו אס׳ בסטט׳ יותר מהשנה הקודמת לא אומרת שהוא רואה את המשחק טוב, זה אומר שיש יותר פוזשנים במשחק ההתקפה של הקבוצה.
    כנ״ל מכבי ת״א,
    קבוצת התקפה טובה (!) שניצלה את הפוטנציאל שלה אתמול למרות המאמן ולא בגלל המאמן, ליריבה החלשה (והפצועה... 2.5 גבוהים שלהם היו בחוץ) היה קשר ליכולת הזאת.
    כמו שזיו אמר, אין השפעה של מאמן וזה יתפוצץ בסוף.

    בנוגע להגנה, אולי אני מדבר שטויות ואולי מגזים, בוא נשווה את מכבי ת״א אשתקד מהצד ההגנתי וקבוצה הנוכחית ותגיד לי אם אני מגזים.
    אני לא מדבר בכלל על הקבוצה המפלצתית של לפני שנתיים, בעמדה 3 יש לך את זוסמן, 4 את אייסי שהוא אחד הטובים באירופה ו-5 את טאריק בלאק, איזה הבדלים מטורפים.

    אני ממש אבל ממש לא מחבב את זיו ודיבר׳, בלייזר וסורקין אהובים עליי אבל אני מודע ליכולת שלהם וכולם כאן חשובים, זיו שחקן הגנה טוב בניגוד לאוונס וסקוטי, דיבר׳/בלייזר/סורקין שחקני הגנה סבירים, בטח סורקין שיכול להפתח למפלצת הגנתית.

    למה יאניס לדוגמא מתעקש על שמירה אישית ? זה נורמלי שריינולדס, לסור, סורקין שומרים במהלך משחק על גארדים צמוד ומקבלים בראש ?
    למה יאניס לדוגמא מתעקש על חילופים בהגנה ? אין אפילו ניסיון של לוותר על הניסיון או לעבור מתחת/מעל השחקן ואז גבוהים שומרים על גארדים.
     
  11. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    שיחקנו טוב והניצחון מגיע למכבי. חשוב מאוד ששחקני הרכש יכנסו לעניינים. הרכז של הקבוצה ומי שאמור להוריד את המעמסה מסקוטי זה קינן אוונס. מתאים או לא, זה מי שהביאו ואיתו צריך ללכת. היה בהחלט סולידי. הוא לא צריך סתם להיות במגרש הוא צריך את הכדור אצלו ולקבל החלטות.

    נאנלי שחקן מצויין והיה לי ברור שהחלודה מתישהו תוסר. וויליאמס עדיין לא מצא את עצמו.

    היורוליג עוד ארוך ומכבי בין כה וכה לא קשורה לטופ 6, אבל יחסית לפתיחה הגרועה והחלודה הנוראית שיש לשחקנים עם אפס הכנה המצב לא כזה גרוע. לא מדהים, לא נורא.

    לאסור באמת שיחוק.

    Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  12. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    אם אין את נס ציונה אז יהיו ביורופקאפ רק בושות אה

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
  14. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    מכבי מנצחת 77-73, אבל לפעמים כדורסל יכול להיות משחק מאד משונה. כשמובילים ברבע האחרון בעשרים נקודות לא מצפים שהיריבה תחזור ככה למשחק. ברגע שהיוונים "ויתרו" על המשחק כל זריקה שלהם נכנסה ומכבי איבדה את הראש.

    בסך הכל ניצחון עם דברים חיוביים, אבל השליליים גם נראו בבירור.
     
  15. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    אפשר כבר לפטר את המאמן הליצן הזה?

    בנט ומייקר לא משולבים בכלל, אז למה הביאו אותם?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.