אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    בוודאי. רק כמובן שלפני שמפנים אליי את השאלות שאני שאלתי, רצוי ואף נהוג להשיב עליהן.
     
  2. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    פעם אמיר ע אמר שאדם שאי אפשר להאמין למילה שיוצאת לו מהפה לא יכול להיות ראש ממשלה
    זוכר אמיר
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,188
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם הייתה אפשרות להמר נגד כל מה שהשרלטן הזה אמר לאורך התקופה, יכלתי להיות אדם עשיר מאוד היום.
     
  5. Sweetness Justin Fields

    הצטרף ב:
    ‏3/7/12
    הודעות:
    1,323
    לייקים שהתקבלו:
    431
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,542
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    אז למה הוא לא קורא לבדואים תתי אדם? הם לא אזרחי המדינה?
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,619
    לייקים שהתקבלו:
    9,785
    ברגע שיפסיקו להשתמש בבנט זה יחזור להיות נכון גם לגביו. אל תשכח שבעיניהם הוא איש משיחי ומסוכן ואיילת שקד פאשיסטית, כרגע רק הפוזיציה משכיחה זאת אבל זה זמני.
     
    Maccabi Diamond ו-Roma אוהבים את זה.
  8. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,470
    לייקים שהתקבלו:
    559
    חד משמעית חשוב שכולם יתחסנו. אבל גם כשזה לא המצב בפועל אפשר להסתדר. רוב הלא מחוסנים היום אינם בקבוצת סיכון וגם אם יחלו הסיכוי שלהם להתאשפז עדיין קטן (ואני בכלל בעד להוציא אשפוז בשל קורונה מסל הבריאות הרגיל למי שלא התחסן נגד הנגיף. אסור להטיל עליהם הגבלות תנועה אבל אין שום סיבה לתמרץ כלכלית התנהגות כזו).

    אפשר למנוע מאנשים מבוגרים להידבק אם הם ישמרו על עצמם ויבואו פחות במגע עם הסביבה. שיזמינו קניות ופארם אונליין / בעזרת הילדים, יפגשו עם אנשים בחוץ ולא במקומות סגורים וימנעו מהתקהלויות. זה סוג של הגבלות "וולנטריות" על אנשים בטווחי גיל מאוד מסוימים וממש לא הגבלות רחובת על כל האוכלוסייה, אז אי אפשר לקרוא לזה סגר דה-פקטו. אין מה להשוות בין בני 60+ ומדוכאי חיסון שבוחרים לשמור על עצמם ולהימנע מכמה בילויים למצב שבו כל המשק סגור ואף אחד לא יכול לעשות כלום.
     
  9. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    הייתי בטוח שזה פוסט של wako.
     
    Nigel de Jong אוהב/ת את זה.
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,408
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    'להגיע לחיסון עדר פעמיים' זו סתירה פנימית. קודם כל אין מספיק מנות חיסון כדי לאפשר לכל אחד את כל מנות החיסון הדרושות בכל נקודת זמן כדי להגיע לחסינות עדר. דבר שני זה לא חיסון שיעיל ב100% כמו חיסונים אחרים (נגד טטנוס וחצבת למשל).

    התועלת היחידה של חיסון כזה היא הגנה זמנית לאלה שהוירוס מסוכן עבורם. להם עדיף לקחת חיסון כל שלושה חודשים מאשר להיחשף לנגיף כשהם לא מוגנים או להיות סגורים בבית למשך שארית חייהם.

    אם ניקח עכשיו מקרי קצה של בני 30 שמתו מהנגיף או כאלה שחוסנו פעמיים ואושפזו בבית חולים ונשתמש בהם כאמצעי הפחדה כאילו אף בן 30 לא מת מעולם מאף וירוס אחר אז בפירוש לא נצא מזה.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  11. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,470
    לייקים שהתקבלו:
    559
    @VAR
    לא מסכים איתך. המצב של הקורונה די דומה לזה של שפעת - וירוס נשימתי שעובר מוטציות כל כמה חודשים ומצריך עדכון של החיסון בהתאם. יש ערך בכך שכמה שיותר אנשים יתחסנו, גם כדי להוריד את המספרים המוחלטים של החולים (2 חולים קשים מתוך 1000 אלה אותן פרופורציות כמו 2,000 חולים קשה מתוך מיליון, אבל מערכת הבריאות לא יודעת להסתדר עם מספרים מוחלטים כאלה), וכי גם ל״חולים הקלים״ הוירוס הזה מאוד לא נעים ומשבית אותך לכמה ימים לפחות.

    ההבדלים היחידים בין שפעת לקורונה הוא שעם הקורונה אנחנו עדיין ״בפיגור״ סביב חיזוי מוטציות. עניין של זמן עד שנדע למדל מוטציות של קורונה במעבדה בדיוק סטטיסטי כמו של שפעת, ואז גם החיסונים שייצאו לשוק בכל תקופת זמן יהיו יותר מתאימים למוטציות עדכניות. ובנוסף, הקורונה יותר מידבקת, כך שהמחיר שאנחנו משלמים על הפער גבוה יותר מבחינת מספר נדבקים (ולצערנו גם מתים).
     
  12. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,863
    לייקים שהתקבלו:
    1,166
    מין:
    זכר
    זה חדש, להתעלם מהתשובה ולומר שלא השיבו לך.
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה מדרון חלקלק שאסור ללכת בו. היום זה קורונה מחר משהו אחר, כל ישראלי צריך להיות זכאי לטיפול רפואי מציל חיים בלי שום הבדלים ביניהם.

    זה לא באמת אפשרי. יש טיפולים רפואיים, אנשי מקצוע שמגיעים אליהם וגם אנשים שצריכים להתפרנס, פלוס זה שאנשים עדיין פוגשים את המשפחות שלהם, ונכון שזו אחריותם, אבל אין נכונות כרגע בציבור להמנע מזה. יש עוד קבוצות סיכון מלבד מבוגרים, אז אתה גוזר עליהם עכשיו סגר לכמה זמן?

    זאת המשמעות של חיסון עדר - המחלה לא יכולה להתפשט כי אין אנשים שיכולים להדבק בה, וישראל הייתה שם פעמיים. ההתפרצויות לא הגיעו מתוך ה"עדר" שלנו אלא מ"עדר" אחר. גם היום אם תהיה התפרצות חצבת/אבעבועות שחורות רצינית בעולם, למרות שהמחלות האלו כמעט נכחדו, אז אנשים יידבקו במספרים לא נמוכים.
    אף חיסון לא יעיל ב-100%, החיסון נגד חצבת יעיל ב-93-97%, דומה לחיסון של פייזר. לאחוז המחוסנים באוכלוסיה יש השפעה לא פחות גדולה מאשר ליעילות החיסון על התפשטות המגיפה. העולם המערבי טעה כשחשב שהוא יכול לפתור את הבעיה בכל מדינה בנפרד, כשבפועל הדבר היחיד שיכול להבטיח שנצא מזה זה שהמחלה תמוגר בעיקר בעולם השלישי.

    זה שגוי לחלוטין. החיסון מונע תחלואה קשה עבור אנשים שהנגיף לכאורה לא מסוכן עבורם. בלי החיסון היינו עכשיו במצב קשה בהרבה ומחלקות הקורונה היו מתפוצצות מחולים, צעירים, כפי שכבר קרה בגל הקודם למרות החיסון. זה קצת קשה עבור החברה האינדיבידואליסטית המודרנית לתפוס. אבל כשאתה מתחסן אתה מגן על אנשים אחרים ולא רק על עצמך, לכן, היעילות כלפיך היא לא הדבר היחיד שרלוונטי. אם החיסון היה מסוכן, ניחא, אבל הוא לא מסוכן. אין עדות לתופעות לוואי חמורות, מצד שני, הוא הציל בישראל לבד כנראה כמה אלפי חיי אדם באופן ישיר, וגם כמה בעקיפין דרך זה שאפשר לממשלה להמנע מלקחת צעדים שיפגעו בחירויות האזרחים.

    מתו מספיק אנשים צעירים כדי שזה לא יהיה סתם עניין פעוט. יש עלייה בתמותה על גבי כל הגילאים במדינות שבהן היו התפרצויות קורונה רציניות.
     
  14. איזה_עפולאי Member

    הצטרף ב:
    ‏16/11/20
    הודעות:
    374
    לייקים שהתקבלו:
    77
    מין:
    זכר
    עד כמה שאני יודע מתחת לגיל 60 נפטרו משהו כמו 300 איש בשנה (בשנתיים האחרונות). לפי המחקר האיטלקי (שנעשה בגל הראשון והכי קטלני) רק 0.8% מהמתים היו ללא מחלות רקע (ואנחנו מדברים על מחלות קשות סטייל סרטן וכו). מפה להגיע לפאשיזם רפואי זה מטופש ומוחק את כל ההישגים של ה-70 שנה האחרונות.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    "המחקר האיטלקי"
    איפה היית בחודשיים האחרונים אגב?