רומא 2021/22 :: מוריניו חוזר לאיטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏22/8/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,324
    לייקים שהתקבלו:
    5,816
    אין לי בעיה עם ההערכה שמוריניו בחר במשהו שלא עשה בעבר (למרות שטוטנהאם קרובה יותר לרומא מאשר לכל קבוצה אחרת שאימן מאז פורטו), למרות שאני לא יודע כמה היא מבוססת. להערכתי זה יותר מטעמי השם הכי גדול שמוצא בו עניין ופחות מטעמי המצאת עצמו מחדש בגיל 58, אבל גם זו הערכה בלבד, כמובן.

    בעיניי המינוי הזה רע לא *רק* כי מוריניו של העשור האחרון הוא איש מקצוע די מחורבן - כשהגרף תלול מאוד ופונה מטה - מבחינות מקצועית (כדורגל רע, רכש רע, תוצאות רעות) ופרסונלית (אדמה חרוכה) אלא כי גם במידה וברומא חיפשו את מה שנדמה לך, וגם במידה ומוריניו החליט ליישר קו עם הנדרש, וגם במידה והסכים להתמסר לטיפול נפשי ולנסות להתחבר לגאון שהיה שם לפני 15 שנה: הוא אף פעם לא ידע לעשות את מה שלדעתך המועדון דורש ממנו. לאורך כל הפרק המוצלח בקריירה שלו הוא לקח סגלים 'מוכנים' או קרוב לכך (כשאת העבודה השלים תוך שפיכת סכומי כסף אדירים וגיוס שחקני טופ, לא תמי ולא ויניה ולא אלדור), הכניס את המועדון למצור טקטי ונפשי וביצע שינוי אדיר מהיום הראשון ועד לעונה השניה או השלישית, אז נשרף הפתיל לחלוטין. לא היה יותר instant מזה. צעירים, מציאות בשוק, קידום שחקנים ובניית סגל, סבלנות - שומו שמיים, אין דבר רחוק ממנו יותר מסבלנות - לא, לא מוריניו שאנחנו מכירים בשני העשורים האחרונים. מה אמור לגרום לנו - לי, לך, להנהלת רומא - לחשוב שהנמר מסכים להפוך חברבורותיו ושבכלל יש לו את החברבורות המתאימות להצלחה ברומא?
     
    EO11 ו-EsheD אוהבים את זה.
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    זה לא נדמה לי. זה מה שהמועדון הציג דרך הבעלים, הDS ומוריניו עצמו. הטיעון ש"הוא לא עשה את זה בעבר" ברור. זו אחת הסיבות שהמינוי שלו היה כל כך מפתיע.

    את התשובה לשאלה -"האם הוא מסכים" לעבוד עם חומר מסוג\גיל\סטטוס\ניסיון אחר כבר קיבלנו.
    את תשובה לשאלה - "האם יש לו את זה" נקבל לכל המוקדם לקראת סוף העונה.
     
  3. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    קלאפיורי הובטח לקליארי. טורינו ביקשה את מומו פארס. ג'נואה לא הייתה מוכנה לשחרר אותו ללא מחליף. מה עשה מינו ראיולה? עצר את המעבר של קלאפיורי לקאליירי, שלח אותו לג'נואה ושיחרר את פארס לטורינו.

    זה מעצבן לא רק בגלל שהשמן הזה מנהל את הכדורגל, אלא גם בגלל שלקאלפיורי תהיה עכשיו תחרות עם קמביאסו -> הרבה פחות דקות.

    **
    ריינולדס (השאלה יבשה) לאנדרלכט.
    ויאר (השאלה יבשה) לחטאפה.
    מיוראל חוזר לריאל מדריד ומשם לחטאפה.
    אוליביירה יגיע בבוקר לרומא. השאלה (1מ') + אופציה (13-15מ').
     
  4. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,853
    לייקים שהתקבלו:
    2,349
    מין:
    זכר
    הצעצוע הכי משמעותי שהסינים קנו היה ג׳וזפה מארוטה. רומא יכלה לקנות אותו באותה מידה. הוא הגיע כשאנחנו היינו בכאוס עם ספאלטי שנמצא בשלבי אבל על אחיו שגסס, איקארדי שהחליט לשרוף את המועדון וקבוצה שאילולא הצלה מהקו של ד׳אמברוזיו הייתה הולכת לליגה האירופאית.

    ואז איקארדי נמכר ב-40 מיליון, על הסכום הזה הוספנו עוד 35 (בתשלומים) על לוקאקו והגיע גם קונטה. השאר כמובן היסטוריה.

    האם רומא לא יכלה ללכת על קונטה במקום על מוריניו? סביר שלא, כי קונטה לא היה מגיע. אבל האם ג׳יימס פאלוטה ניסה להביא את מארוטה? האם הפרדיקינים היו מנסים? התכשיט האמיתי הוא מארוטה. אוזיליו עשה עבודה לא רעה לאורך השנים, כמו שרואים בסגל הנוכחי, אבל מארוטה הוא זה שהטה את המחט. בלעדיו קונטה לא מגיע.

    בוא רגע נסתכל על הסגל של אינטר.
    הנדאנוביץ׳, דה פריי, שקריניאר, דרמיאן, פרישיץ׳, ברוזוביץ׳, לאוטרו, דז׳קו, הקאן, גליארדיני, סאנצ׳ז - כל אלה הגיעו אלינו בסכומים שרומא לחלוטין יכולה לעמוד בהם והוציאה גם יותר מהם.

    בארלה (50 מיליון), באסטוני (31 מיליון), לוקאקו (40 של איקארדי + 35 בתשלומים) זה משהו שרומא כנראה לא תעשה, חאקימי (40 מיליון) אלו השחקנים היקרים באמת.

    כמה כריסטאנטה עלה? קומבולה?

    אתה רוצה להגיד שאם מארוטה היה מגיע אליכם הייתם מוציאים הרבה פחות? בעונה השניה של קונטה הרכש היחיד שהגיע היה וידאל (אחרי חאקימי שהוחתם עוד במרץ).

    אז אם פיקרנו את הצעצועים שהסינים קנו, נגלה שזה לא הרבה הרבה יותר ממה שפאלוטה עשה, ובאמת היו הצלחות (ללא תארים) תחת האמריקאים, ע״ע ה-87 נקודות של ספאלטי.

    נגענו בזה כרגע.

    אבדוק את זה. יש את John Solano שהוא ענייני, ויש עוד כמה, אבל כנראה שהפיד שלי יותר מדי מעורבב עם ישראל.

    אז מינו אותו כדי למכור מנויים? בסדר גמור. האם תמלאו את האולימפיקו אם חלילה תגיעו שוב לקונפרנס ליג?

    1. נכון מאד, כוח המשיכה חשוב.
    2. נחיה ונראה. אולי גם הוא יצליח להתמודד יותר טוב עם הרדיו הרומאי מאשר ספאלטי, גרסיה ואחרים. אבל הניסיון מלמד שכנראה הוא יילך למסיבת עיתונאים ויתלונן שאנשים הולכים לטאצה ד׳אורו, שותים אספרסו ושומעים כמה מוריניו גרוע ברדיו.
     
  5. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,622
    לייקים שהתקבלו:
    2,366
    מין:
    זכר
    אני לגמרי מבין את מה שקובי אומר,ואת הראציונאל שהוא מנסה להסביר.
    אבל אם נשים את כל הפילוספיות/כוונות תחילה בצד,מאמן נמדד במבחן התוצאה,ומהכרות שלי עם מוריניו,הוא לא בדיוק הטיפוס שיודע לטפס ממקום נמוך,אצלו זה ההפך,הוא מוריד יותר נמוך (אין מה להכנס לסיבות,דיברתם עליהן מספיק),אין מה לצפות לישפור,אלא אם כן ינואר יהיה גדוש בחיזוקים למספר עמדות קריטיות,מה שכנראה לא יקרה.
    אני חשב שמצד שני זאת לא בושה להודות בטעות,ויפה שעה אחת קודם,לחתוך ולהתקדם.
    אני מאוד סקפטי שנראה משהו חיובי ממנו (ואין קשר לתוצאות האחרונות,אמרתי את זה עוד במינוי),אני כן מסכים עם קובי בנושא של מאמן צעיר בפורופיל נמוך יותר,אבל מצד שני יותר רעב וחדשני.
    מוריניו מאמן שחי על העבר,שנכשל כבר עשור שלם. את זה אי אפשר לשנות.
     
  6. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    903
    לייקים שהתקבלו:
    272
    מין:
    זכר
    בהחלט כיף לקרוא את הפוסטים הרהוטים של קובי אף על פי ש99% מהם נוגדים את דעת אוהדי הסריה בפורום וגם לרוב את דעת אוהדי רומא בפורום.
    קובי מעולם לא מעביר ביקורת על רומא , פאלוטה היה נשיא מוצלח עד יומו האחרון ברומא מבחינתו(אף על פי שכשל בכל הצהרותיו ביום שהתמנה לנשיא רומא).
    אני מבטיח לכם , גם אם מוריניו יסיים במקום ה12 העונה , הוא יגיד ברהיטות שהמבחן הוא רק בשנה השנייה וזה לא משנה מה קורה השנה(למרות שטביעת אצבע של מאמן צריכה כבר להגיע אחרי חצי עונה וברומא הכל מקרי בלי דרך בלי שיטה).
    ואז ימצא גם הסבר לכשלון השנה השנייה , אבל בשביל זה נצטרך לחכות עוד שנה.


    אגב קובי , מאז הסגלים הנוצצים מוריניו אימן עוד קבוצה בשם טוטנאהם , שם הבעלים גם לא משחרר כסף מי יודע מה ואין ציפיות להצלחה מיידית , אבל זה לא עבד.
    באופן כללי אין קשר בין סכסוך של מאמן ושחקנים , לציפיות של הנהלה ממאמן.
    יש נטיה לחפש עומק במקומות בלי עומק , ולנתח סיטואציות שלא דורשות ניתוח(ואז להגיד על אחרים שהם טוקבקיסטים או כל שטות אחרת).
    אם בכל שנה בינואר יורד גשם , אין צורך לנתח למה ירד גשם בינואר גם השנה.

    ואם נדבר קצת על המרקאטו , למה לחכות עם המחליף של דיאוורה לקיץ כשאין לנו אף שחקן אחר בעמדה הזו , ולהביא מחליף לויאר כשיש המון שחקנים על העמדה שלו ומוריניו מעולם לא התלונן על מחסור בעמדה הזו?
    בלמים מעניינים יש בשוק , בוטמן הוא אחד מהם, אם אתה מתכוון להגיד שהוא כבר מחוזר ע"י אריות אירופה אז מסתבר שכבר כל פלוץ מחוזר על ידיהן כולל קאמרה שלא ידעתי מי זה עד שקושר אלינו , זו המציאות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/1/22
    EsheD אוהב/ת את זה.
  7. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    לגבי בוטמן ספציפית הסיכוי של רומא להביא אותו קלוש מאוד, בטח בינואר.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  8. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,325
    לייקים שהתקבלו:
    2,054
    מין:
    זכר
    DeRossi16 צודק מאה אחוז לגבי הרף של קיץ שלם + חצי עונה ראשונה.
    זה לא מספיק זמן למוצר מוגמר. אבל זה כן מספיק זמן כדי לראות ניצן. התחלה של משהו.
    אף אחד לא מבקש בינואר מוצר מוגמר.

    אבל כן היה מצופה ממנו להראות התחלה של משהו.

    וזו הבעיה. אני אישית לא מזהה ברומא אפילו לא התחלה של שדרוג או התפתתחות כל שהיא. -בוודאי לא במישור המנטלי או המשחק ההגנתי (שאלו סימני ההיכר וטביעות האצבע המובהקות של הפורטוגלי. או לפחות המצופות ממנו).

    אני כן מזהה לצערי המשך ישיר של השנים האחרונות.
     
    DeRossi16 ו-EsheD אוהבים את זה.
  9. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    מארוטה מנכ"ל פנטסטי. ברור לי שאם היה לנו איש כזה בדרג הגבוה ביותר (ארגון\פיננסים) מעבר הבעלים היה מתבצע בצורה הרבה יותר חלקה. אין ספק בכלל.

    נקודתית רומא יכולה לעמוד בכל אחת מההעברות האלה. בטוטאל מדובר בהשקעה הרבה יותר גדולה שבסוף עידן פאלוטה\תחילת עידן פרידקין אי אפשר היה לחלום אפילו על רבע מזה. היום, או יותר נכון בקיץ הקרוב, אפשר להתחיל לחשוב בכיוון הזה.

    בערך 25מ' כריסטאנטה, בערך 15מ' קומבולה. אבל סכומי העברות מרכיבים בערך שליש מהתמונה הכוללת. שניהם מרוויחים 1.8מ' יורו בעונה. חאקימי אחד הרוויח 5מ'. וידאל אחד מרוויח 6.5מ'. סאנצ'ז אחד מרוויח 5מ', פריסיץ' אחד מרוויח 5מ' וכו'. אנשים עדיין לא מבינים ממה מורכבת עלות הסגל. הזכרת למשל את אברהם (40מ!!! אהה!! 40!!!). הבחור עולה לרומא (משכורת + מס + צ'לסי) 10מ' יורו בשנה. אותה רומא הצליחה להוריד בקיץ האחרון קרוב ל60מ' יורו מהוצאות השכר שלה (ז'סוס, פרס, פאסטורה וכו'). לשם פרופורציה, תדמיין שהם מכרו 6 תמי אברהמס בזמן שאתה נתפסת על 1.

    הברז הסיני אכן נסגר באוגוסט (ולמעשה נשאר סגור עד היום) אבל אי אפשר לבודד תקופה כל כך לא מייצגת כאשר הקבוצה כבר נבנתה במשך שנים עם השקעה בקנה מידה שונה לחלוטין מזה רומא. להלל (רק) את מארוטה מפספס את הסיבה העיקרית להצלחה של אינטר. השקעה מאוד גדולה לאורך שנים של הבעלים הסינים. רוצה להשוות את זה לרומא הנוכחית או של העונה שעברה (year 0)? זה מצחיק. חכה לפחות לעונה הבאה.

    זה לא הרבה יותר ממה שפאלוטה עשה בפיק הפרויקט שלו לאחר שנתיים (4-5 חלונות) של בניה ומקומות 5-6 בטבלה. בעיניי נבנתה שם קבוצה אדירה שלא זכתה כי הייתה קבוצה אדירה קצת יותר בטורינו. אני לא מופתע גם שיש דור חדש\צעיר של אוהדים שנתפסו על הקבוצה ההיא ועוקבים אחרי רומא עד היום. אבל, זה גולש מהדיון כי מדובר בפרקי זמן שונים וההשוואה הנכונה היא בין אינטר של סונינג מול רומא בשלבי מכירה+בעלות חדשה. בנתיים זה בכלל "לא כוחות".

    לא. זו רק אינדיקציה להתלהבות שההגעה שלו הביאה לעיר.
     
  10. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,324
    לייקים שהתקבלו:
    5,816
    לפי האתלטיק אברהם מקבל מרומא 7 מ' יורו לעונה, נקי. זה מציב את ההוצאה השנתית של רומא עליו על 15 מ' לפני מיסים. אני לא בקיא בתקנות המס באיטליה, אבל אני מניח שהסכום שהוא עולה לרומא גדול לפחות פי 2 ממה שציינת.
     
  11. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,325
    לייקים שהתקבלו:
    2,054
    מין:
    זכר
    ChelseaPensioner
    באיטליה יש הטבת מס גדולה לזרים.
    לצורך הדוג' אם השכר הנקי שלו הוא 7 (ואני חושב שבתקשורת באיטליה פורסם סכום נמוך מזה), אז השכר ברוטו שלו יהיה קצת יותר מ 9.
     
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    * נקי זה בטוח לא.
    * יש חוק באיטליה שמקצץ בחצי את המס על כל שחקן שמגיע מחוץ לאיטליה (או תושב חוזר), בתנאי שהוא נשאר לעבוד באיטליה למשך שנתיים.

    אברהם:
    3.5מ' שכר + 1.75מ' מס + 5מ' לצ'לסי.
     
  13. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,324
    לייקים שהתקבלו:
    5,816
    כפי שאמרתי, אני לא בקיא. בכל מקרה, ההוצאה השנתית על אברהם - שכר, מיסים, צ'לסי - היא איפשהו בין 15 מ' ל-20, לא 10.

    הדיווח הנמוך ביותר שמצאתי מדבר על 4.5 שיכול לצמוח ל-6 בהינתן כך וכך. נקי.

    למה רק 5 לצ'לסי, כי כך זה נכנס לספרים של 21'? מהותית - 8.
     
  14. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    שוב, ממה שידוע לי השכר שלו הוא בסביבות 3.5מ'. המספרים באתלטיק נראים כמו ניסיון לקחת את אותו הנתון ולהכפיל אותו ב2 (כאילו זה מס, מבלי להתחשב בgrowth degree).

    *אגב, יתכן שחוק המיסוי הוא זה שמונע מצ'לסי לרכוש אותו בחזרה בקיץ הקרוב (יכולים לקרוא לו בחזרה רק אחרי שנתיים).

    כן, טכנית הוא מושאל תמורת 5מ'. השאר (35מ') ישולם ב4 שנים הבאות. מהשנה הבאה המשקל שלו יעלה.
     
  15. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,325
    לייקים שהתקבלו:
    2,054
    מין:
    זכר
    אוליביירה נחת ברומא.

    אגב.
    הרגע קראתי ב siamolaroma.it שבשנת 2018 מונצ'י החמור כבר רצה להביא לרומא את אוליביירה, בחינם (ליתר דיוק השאלה בחינם עם אופציה לרכישה ב 7 מיליון), אבל בסוף באותו קיץ מפואר מונצ'י פנה לכיוונים אחרים... והביא לנו את:
    -אנזונזי
    -פאסטורה
    -צ'וריץ'
    -וכמובן כריסטאנטה הגדול מכולם.

    (רשימה שכוללת את השחקן הכי גרוע שאי פעם ראיתי ברומא. את השחקן הכי נזק כלכלי שראיתי ברומא. ואת השחקן שבאופן אישי הכי שנוא עליי בהיסטוריה של ההיסטוריה של המועדון). כמה הזוי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/1/22
מצב נושא:
הנושא נעול.