מחזור 26 בליגת העל: מי תהיה בפלייאוף? הפועל נגד נתניה, חדרה - מכבי. מכבי חיפה בטדי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏11/3/22.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    בכדורגל יש הרבה ניסוי וטעיה. בני לם הגיע לקבוצה עם המון בעיות שלא הוא בנה בלי אנרגיה, עם הגנה גרועה שלא מסוגלת לתת גול(מועמדת ודאית לירידה!)- מגיע לו שאפו ענק על איך שהקבוצה נראית היום- מבחינת סגל, מבחינת עומק, מבחינת אנרגיה ולהוציא דקות של שוק(גן היום היו כאלה אחרי הגול הראשון של הפועל והיו כאלה אחרי השיוויון של מכבי פ״ת והיו כאלה נגד מכבי ת״א) גם מבחינת הכדורגל.
    זה פלא אמיתי.
    במקום להסיר את הכובע זה מרגיש כאילו אתה מאשים אותו שבאשמתו אנחנו לא רצים לאליפות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    netaneg2 אוהב/ת את זה.
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כל קבוצה שתנסה לתקוף נגד מכבי נתניה, תגלה שזה לא קשה במיוחד. מפליא שקבוצות לא מנסות את זה יותר.
    היום מכבי נתניה שיחקה בלי הבלם הטוב ביותר שלה (ובפער שחקן ההגנה הטוב ביותר שלה) והפועל ת"א קיבלה הזדמנות להביך אותה ואפשר להגיד שהיא נוצלה.

    בני לם עם ניהול משחק טוב מאוד. יובל אשכנזי מראש לא פתח בהרכב ואת בוריס אינו הוא הוציא במחצית, מה שאפשר למכבי נתניה להישאר במשחק, גם כשזה היה נראה שכבר אין משחק. החלטות שכאלה, שנובעות כתוצאה מהיכולת לזהות מי בכושר ויכול לעזור לקבוצה, הן מה שבסוף יכריעו איזו מורשת ישאיר אחריו בני לם המאמן.

    לא כל קבוצה יכולה לחזור מ-0:2 ובפיגור שחקן. שמח שמכבי נתניה הזו מסוגלת. לא קבוצה מדהימה, אבל קבוצה שיש לה משהו שיש למעט מאוד קבוצות בישראל - רעיון בהתקפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/22
  3. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    אתה שוב בוחר לתקוף אותי ולכתוב דברים שלא אמרתי.
    שים לב לתגובות שהגבתי להם, רק ציינתי עובדות (!) ולא אמרתי את דעתי.
    אם אמרתי משהו לא נכון אתה מוזמן לתקן אותי, במקום זה אתה בוחר לעקוץ ולהגיד שאני דורש אליפות.

    את דעתי על המערך ושיר צדק אמרתי עוד ב-2021 וזה שמור כאן בדיונים.
    בכלל שיר צדק זה אוברטייד כי גם החצי עונה טובה שלו איתנו הוא נתן בזכות שחקנים ששיחקו לידו כמו: עמוס, אלמוג כהן ויובל שדה שהיו בתקופה טובה.
     
  4. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    אין אצלי גרם אחד של שמחה על זה שאנחנו בפלייאוף העליון. עצוב אבל ככה אני מרגיש.
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    שוב, זה מרגיש כאילו מבחינתך המערך הוא חזות הכל. רביעיה מאחור הכל נפלא, שלושה בלמים נוראי.
    אגב, בני כל הזמן החליף מערכים גם תוך כדי משחקים. כשהקבוצה היתה במשבר והיתה מרחק הפסד בנוף הגליל מסכנת ירידה ממשית- שום דבר לא הלך ויאמר לזכות בני שהוא ניסה כמעט הכל. לפעמים זה אפילו הרגיש לי שאיבדנו את הדרך מרוב שהוא ניסה דברים.

    בקיצור, בוא נעשה את זה פרקטי-
    כמה נקודות לדעתך הפסדנו כי שיחקנו במערך שלושה בלמים?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הפועל תל אביב לא יכולה לשחק באירופה וזה מגיע לנו למען האמת, וזו האירוניה. כי ראינו עד כמה הקונפרנס ליג מפעל ברמה לא גבוהה, אם אתה 'גונב' את הכרטיס לשלב הבתים היה אפשר לעשות הכנסה יפה ולמחוק כביכול חלק לא מבוטל לדעתי מהחובות לאופ"א. או אפילו יותר אירוני עבור הניסנובים שהיו יכולים לפנטז על קופה שמנה, בטח כשהקהל רעב לאיזה משהו שדומה לאירופה כי זה לא קרה לנו על אמת מאז 2013.
    אני חושב שכולנו נמצאים בגישה שלך @חייל שוקולד, אני בעצמי כתבתי בפוסט של המועדון אתמול בפייסבוק - "אני אוהב אתכם אבל מגיע לנו הרבה יותר, לקהל הזה, ואגב - אני יכול לשחק בלם ומגן ימני אם צריך כי - שחררתם כל כך הרבה שחקנים. אז אני מוכן". יהיו לנו עוד שתי הזדמנויות לנסות לנצח דרבי וזה הדבר החיובי היחיד, יש קהל גדול של הפועל והוא שבוי ושבע ממלחמות.
    @Telkiyski, להודות בטעות זו מעלה גדולה - ראיתי את תקציר המשחק שוב ואני מודה שהיה לי משמש עם המצבים של הפועל, כלומר חלק לא מבוטל הגיע בפרק זמן די קצר, אבל עוד לפני שנתניה היו בעשרה שחקנים וכן זה משמעותי. מה שכן, מעבר לכך שיש לנו בור בקישור כשאין גרזן כמו אייזן - אתה חושב שהקבוצה משחקת טוב? שהיא לא מסוגלת לעשות קצת יוצר? אנחנו עם 4 נק' מתוך 30 נגד השישייה הראשונה.
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    קבוצות לא מנסות את זה יותר כי הן מפחדות. אתה לוחץ מאוד גבוה- לא פעם ראיתי ב 10 שחקנים את גאבר לוחץ את המגן שמאלי של הפועל שמעיף כדור למעלה שלרוב קארצב, גאמדלמן ושלמה\שדה ראשונים אליו.
    מנגד יש לך היום שחקנים באגפים שמהווים איום ממשי(טאוומסי, גויאגון, ברקוביץ) וחלוץ שהוא לא להיט אבל לא מפסיק להתרוצץ וללחוץ את הבלמים.
    רוב הקבוצות משחקות זהיר כי זה מרגיש התאבדות להשאיר את טוואמסי\גויאגון מול שחקן אחד ולפעמים אפילו שניים.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    אגב, היה מאוד קל לראות שהפועל סימנה את גויאגון מהרגע הראשון ולא הפסיקו לכסח אותו- וכשיש שופט סמרטוט שנותן לזה יד- אז זה גם היה מאוד קל להוציא אותו מהמשחק. מקרה קלאסי של שופט בחסות קובי רפואה שעוד יחשוב שהוא גאון.
    זה שבן ביטון סיים מחצית בלי צהוב ורז שלמה עם שניים דורש ועדת חקירה.
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  9. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    אם אני אענה רק על התקופה הרעה ייחשבו שאני אנטי בני לם, אנצל את ההזדמנות ואסכם בקצרה את העונה ל-3 חלקים.

    תקופת אטפלד,
    נכון שהייתי מת שיעוף, נכון ש-4 מחזורים זה לא מדד לשפוט אחרי שלא נכשל אשתקד, נכון שהרעיונות שלו שיגעו אותי אבל לא היה לו סיכוי לצערי, לא יודע מה קרה בינו לבין הקהל אבל לא היה לו סיכוי להצליח עם הקהל.

    תקופת בני לם הרעה,
    קודם כל חוסר מחשבה וקיבעון על ה-3 בלמים.
    בדיוק כמו רוני לוי, לא שפטתי את לם על תוצאות כי שם היה סביר, סבלתי והסיבוב הראשון עם לם (11-12 משחקים ראשונים) היו בלתי נסבלים.
    אני שונא את המערך, אנטי לגביו אבל יותר אנטי לגבי קיבעון, הכדורגל היה רע, ההפסדים תיסכלו מאוד, הקיבעון עם שיר צדק לדוגמא, יובל שדה כקשר אחורי, גאבר כבלם, זלאטן כבאנקר במקום לתת צאנס לאחרים, החילופים הרעים, חוסר הצאנס ליניב מזרחי והאמת גם לא אהבתי את השחצנות בראיונות.
    נזכרתי שנרדמתי באחד המשחקים העונה ל-20 דקות, אמיתי.

    מאז... למעשה מהמשחק בסכנין זאת תקופה מטורפת.
    המשחק מול סכנין היה נהדר למרות 1-0 קטן, עשית 5/9 מול 3 הראשונות למרות שהגיע לך 9/9, יש היררכיה ברורה.
    הכי חשוב... מעבר לכדורגל מהנה, מרגיש לי שהקבוצה עם ביטחון מטורף, לא משנה מה הקבוצה לא תפסיד.
    רחוקים 2 משחקים מהשוואת שיא מועדון ללא הפסד.
    הרכש נראה טוב כרגע.
    עוד מילה טובה, בפלייאוף הקודם עם סלובו ושי רעדתי מפחד ודי צדקתי בתחושות, כאן אין פחד, מקום רביעי נראה קרוב מאי פעם ואנחנו פייבורטים ברורים.
    בנוסף, יש בסיס טוב וצעיר לעונה הבאה.

    הייתי מסכם את תקופת לם כציון 3 על החלק הראשון וציון 9 על החלק השני.
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  10. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    זה הסיפור של העונה מבחינתה של מכבי נתניה - המעבר משלושה בלמים לשני בלמים. מאז הקבוצה לא רק שלא מפסידה, היא גם נראית טוב. לפני כן היא נראתה כמו מועמדת לירידה.

    כמו שבעונת 2010/11 סיפור העונה של מכבי נתניה היה לפני ואחרי סרגיי טרטיאק,
    כמו שבעונת 2018/19 סיפור העונה של מכבי נתניה היה לפני ואחרי משחק שמינית גמר גביע המדינה,
    כך בעונת 2021/22 הסיפור המרכזי של העונה הוא המעבר משלושה בלמים לשני בלמים. ככה אני אזכור את הסיפור, ככה ביום מן הימים אני אספר את הסיפור.

    אם בני לם יביא תארים למכבי נתניה, אז ברור שבראייה היסטורית ההגעה שלו למכבי נתניה תהיה סיפור גדול יותר מהמעבר שהקבוצה עשתה משלושה בלמים לשני בלמים. זה לא משנה בשום דבר את העובדה שאם מתמקדים בעונת 2021/22, ה"לפני" וה"אחרי" בסיפור מתייחס למערך, לא לעצם הגעתו של בני לם.
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    איבדתי אותך בייחוס לבני לם קבעון.
    הבן אדם ניסה כל דבר אפשרי. איך אפשר לייחס לו קבעון? הוא אפילו הגזים... כפי שאתה בעצמך בלי לשים לב נתת את הדוגמה הכי טובה- לשחק עם גאבר בלם ימני ושי קונסטנטין מגן. אתה רואה את זה קבעון על שיטה- אני רואה את זה כניסיונות בלתי פוסקים לנסות דברים. ושוב, בני לם לכל אורך הדרך שינה שיטות. הורסטיליות של גאנדלמן איפשרה לו את זה כמו שהורסטיליות של הובאן איפשרה את זה לבכר בב"ש.
    הבן אדם אובר השתולל בניסיונות וזה כבר הגיע לגבול הדק בין יצירתיות להזיות.
    אבל בזכות הניסיונות הבלתי פוסקים הגיעה ההבנה למה הכי חסר לקבוצה וחיזוק בינגו בינואר(כולם רק צעקו "חסר בלם חסר בלם" אבל מי שקצת מבין עניין ראה שהקבוצה הזו נוראית התקפית וההבאה של אשכנזי וטוואמסי היתה קריטית לא פחות מהבאת בלם) וגם שאיכשהו באופן פרדוקסלי וקצת הזוי בעיני חזרנו לשיטה שכל כך התבקש לשנות לאחר התקופה של אטפלד - 4:3:3- אבל כשב 4:3:3 הזה יש את גלאבוב, וקארצב כעמוד שדרה, ובאגפים יש את פארפה(נדמה לי שכתבת שהוא הרבה יותר טוב באמצע מאשר באגף ואני נוטה להסכים איתך למרות שלאחרונה כל הפעולות הטובות שלו מגיעות מהאגף- מכבי ת"א, הפועל ירושלים, ק"ש ודווקא באמצע הוא נכנס להמון פלונטרים) וטאוומסי ולא דומביה ואבו אלשיך או זלאטאנוביץ לכל מיני ניסיונות של אטפלד לאנוס שחקנים לתוך השיטה שלו ומה שהחברה האלה עשו סביבם לאברהם, ושלמה, וגאבר ואפילו לאיגור- הוביל לזה שה 4:3:3 של היום לא דומה בכלום למה שהיה אצל אטפלד. פשוט 2 קבוצות שונות למרות שדני עמוס, גאנדלמן, גאבר, שאחוביץ, אברהם, אינו, זלאטנוביץ ולפעמים גם פארפה- היו גם שם וגם שם.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    - אבירם, כשאתה מנתח את מכבי נתניה אתה שוכח קודם כל מי היה מגיע אם לא בני לם, את הכיסאות המוזיקלים של הכדורגל הישראלי. לא היית רוצה לקבל איזה שרון מימר על הקווים לצורך העניין, גם לא את חיים סילבס, וגם קובי רפואה אינו קונצנזוס. אני לא באמת זוכר את כל שיטות המשחק של אטוולד אבל חלק מהעניין הוא גמישות. תחתיו מכבי נתניה הייתה קבוצה מתה. לם הוא מעבר למוטיבטור ושחקן עבר גדול, אבל כמה סיפורים יפים יש בליגה הזו כמו נתניה ולם? הוא באמת החזיר את הקהל.

    - מכבי תל אביב בחורף הביאה בלם שעדיין לא ממש התחבר, נקרא לזה ככה, וההגנה שלה עדיין מזייפת. והיא גם הביאה חלוץ, מה שלא היה כל כך צפוי, בטח כשאף אחד לא עזב. כמובן שזה קל לזרוק שני מיליון יורו על חלוץ, קבוצות אחרות היו מתות לעשות את זה, אבל הוא אכן הביא לה את הבוסט הנדרש ושינה את העונה שלה, כנ"ל הרעיון לשחקן עם שני חלוצי '9'. אתמול פריצה נתן גול של חלוץ ענק. אמנם הבלם שהוא עבר היה קצת מסורבל, אבל הוא ברח לו הצידה ואז מזווית לא הכי נוחה - בעט לרחוק, מעט חלוצים מבקיעים גולים כאלה בליגה.
     
  13. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    ברדה נגד ברדה היום. ניקיטה כשיר לפתוח?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/22
  14. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    לא ראיתי את הצהוב הראשון של רז שלמה, אבל אם אני מכבי נתניה, אני לא עובר על הצהוב השני בשקט. הוא דחף את השחקן מטר מהשופט ואחרי שהשופט אמר לו להירגע הוא עוד הוסיף עוד מכה. מי אתה בכלל שתשאיר את הקבוצה שלך בעשרה שחקנים דקה 30 על דבר כל כך טיפשי? מרתיח אותי שחקנים שבגלל האגו מפקירים את הקבוצה שלהם, בטח שחקנים צעירים שאחרי שנכשלו בקרירה מקבלים הזדמנות לשקם את הקרירה ומתנהגים כאילו הם איזה שחקן מוכח עם אגו.
     
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    מעניין למה זה לא מרתיח אותך כשמדובר בשחקנים מהקבוצה שאתה אוהד
    לא רק שזה לא מרתיח אותך, אתה גם מגן עליהם בחירוף נפש