ליברפול 21/22 - The Last Dance?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Scouser Tommy, ‏18/8/21.

  1. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    חד משמעית לא מסכים בהשוואה בין הצדדים. מבחינת טקטית אנחנו החלטנו לעשות overload התקפי בצד ימין כל העונה, מה שאומר שהקשר הימני עולה המון למעלה, מה שאומר פחות עזרה. בנוסף, טיאגו לא רץ יותר מהנדו אבל הוא ביי פאר יותר חכם ממנו בסגירות, והעזרה שהוא נותן לאנדי > העזרה שהנדו נותן לטרנט. למעלה מכך מאנה > סלאח בכל מה שקשור לעזרה הגנתית.

    אז אני כן יותר עם אורן פה, טרנט יותר מופקר מאי פעם העונה. יחד עם זאת, כמו שהיה אפשר לראות באופן ברור היום, הכל זה ריכוז אצל טרנט. מחצית ראשונה הוא לא היה קיים בכלל הגנתית (בתכלס, גם התקפית למעט הנגיעה לג'וטה), מחצית שנייה פתאום השתפר מאוד, הכניס תאקלים, היה אגרסיבי.
     
    owen11111 ו-oranfu אוהבים את זה.
  2. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,255
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    יש גם את העניין הפעוט שבצד של רוברטסון יש את ואן-דייק...
     
  3. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    היום ספציפית (ולמען האמת, עוד כמה פעמים במהלך העונה) ואן דייק היה החלש מבין 2 הבלמים. הוא תקע את אנדי עם כדורים רעים, הרחיק לשחקני סיטי, ובאופן כללי היה נראה שייקי ברמות.
     
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,255
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    אני לא ממש מסכים, אבל גם אם הוא פחות טוב - קבוצות יעדיפו לתקוף מהצד של מאטיפ ולא מהצד של ואן-דייק.
    הרבה פעמים המיקום של ואן-דייק מונע התקפות עוד לפני שהן בכלל מתחילות.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  5. Esomech Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    1,553
    לייקים שהתקבלו:
    1,251
    מין:
    זכר
    אפשר לדבר הרבה על היכולת הרעה שלנו היום למעט ה20 דקות של המחצית השנייה, אפשר לדבר על השינויים במשחק שלנו שהפכו אותנו מלהיות האנטיתזה לכדורגל של פפ בסיטי לקבוצה שהחולשות שלה מתגלות נגד הכדורגל של פפ בסיטי.
    אבל אם יש שחקנים שהיו חסרים לי במיוחד על הדשא והיו תמיד דומיננטיים נגד סיטי
    1. בובי
    2. ווינאלדום

    היכולת של שניהם להחזיק כדור במרכז מגרש ולהשתחרר מלחץ הייתה תמיד מאוד חשובה מול סיטי.
    במיוחד שג׳וטה לא יכול להחזיק בכדור בכלל (או למסור מדוייק) ובקישור טיאגו שהוא בוס לגמרי בקישור שלא תבינו אותי לא נכון, פשוט פוזשנים שלו עם הכדור קצרים משמעותית.

    (לא שאני בא לבקר אותם, הם שחקנים שונים לגמריי. רק בא להדגיש את האלמנטים שנאבדו במשחק שלנו. טוב אולי זה קצת ביקורת על גוטה)

    ולמעט קייטה אין לנו שחקן קישור שבאמת יכול להחזיק בכדור כמו שצריך ויסלחו לי אליוט וג׳ונס, שהראשון כנראה לא חזר לקצב והשני לוקה בחסר בקבלת ההחלטות שלו. וגם עם קייטה אתה אף פעם לא יודע מה תקבל.

    מקווה מאוד שיגיע קשר בקיץ שיודע להחזיק ולהוביל כדור, החתיכה החסרה הפאזל (״אה-לה ואן דייק״) בקבוצה הבאה שלנו.

    אני אישית לא הייתי פוסל מעבר של טרנט לקישור, לא בגלל שהוא ״חור״, אלא בגלל שאני חושב שאינטליגנציית המשחק שלו ויכולת המסירה שלו עלתה שלב והייתי רוצה לראות אותו בעמדת מוצא הרבה יותר קדמית במיוחד שאנחנו משחקים עם שחקן שחי על תנועה כמו גוטה
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    @Esomech, כתבת אחלה פוסט, כמה נקודות שלי:
    - אני מבין מה שאתה אומר על פירמינו אבל לשחק יחד איתו אומר שחקן הרבה-הרבה פחות מהיר וזה לדעתי גם משמעותי. פירמינו נמצא בסוג של שפל מסוים אחרת לא היה ספק מי יפתח בהרכב. ז'וטה כן מספק גולים ותמיד שם, ואני חושב שבדרך כלל הוא גם קצת עוזר יותר לקבוצה.
    - הנדרסון זה לא זה, קרטיס ג'ונס היה יכול 'לפתח ביצים' ולהתקדם אולי, נקרא לזה ככה, דווקא כשזורקים אותו למגרש במשחק כזה גדול. חבל שקלופ קצת מתחשבן לקפטן שלו.
    - מה שאמרת על טרנט, קצת שונה, אבל לדוגמא בפורום של ריאל מדריד - אוהד אחד הציע שמרסלו יהיה הגיבוי של ויניסיוס כשהוא צריך לקבל מנוחה לדוגמא. מרסלו אמנם במצב פיזי לא משהו אבל מגן זו העמדה החופשית בכדורגל וזה גם עוזר לטרנט. לא הייתי רוצה לראות אותו משחק כקשר כמו שפפ עשה עם לאם לדוגמא.

    בחלק מסויים מהעונה ליברפול שיחקה את הכדורגל הכי טוב באנגליה לדעתי ונראתה הקבוצה הכי טובה באירופה, לאחרונה זה לא ככה. לא היה לה ממש משבר, שלושה משחקים בלי ניצחון בדצמבר - נגד יריבות טובות. היא עשתה כמעט הכל נכון העונה ולפעמים זה לא מספיק לאליפות. בצ'מפיונס עדיין קשה להמר נגדה ואולי שם היא תגבור על סיטי.
     
  7. Esomech Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    1,553
    לייקים שהתקבלו:
    1,251
    מין:
    זכר
    שלא תבין אותי לא נכון.
    עם איך שפירמינו נראה. אני לא חושב שהוא צריך להיות באנקר. הוא איבד את המקום שלו בצדק.

    אני בסך הכל רציתי לציין את הבעיה בחיסרון שלו ובשינוי שהקבוצה עברה בסגון המשחק. בשינוי שעדיין לא הסתיים.
    מצד אחד אנחנו הרבה יותר מהירים, הרבה יותר ישירים והרבה יותר אגריסיבים התקפית ושולחים יותר שחקנים קדימה. הרבה פחות סובלנות וצירופים, הרבה יותר מסירות לעומק ותנועה.

    מקבל את כל הדעות נגד המעבר של טרנט לקישור, הרי למה לשנות משהו שעובד מעולה?
    אני פשוט באמת מאמין שהוא יכול לקחת את המשחק שלו שלב אחד קדימה משם.
    ועם כמה שמרסלו זה דוגמה טובה אני חושב שהם שחקנים בסגנון שונה מידי בשביל להשוות בשינויי עמדה פוטנציאליים. במיוחד שהדיבורים על מרסלו זה כי לו ולוינסיוס יש חוזקות חופפות. עם טרנט זה לגמרי להמציא את עצמו מחדש ולקחת את זה שלב אחד קדימה, נכון היו לו הרבה פחות חופש וזמן. אבל מצד שני זה גם נותן לו להיות במקום מסויים הרבה פחות צפוי והרבה יותר מגוון וורסטילי.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  8. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    לדעתי טרנט בקישור הופך מלהיות אחד המגנים הכי טובים בעולם לג׳ורדן וורד פראוס


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Scouser, oranfu, Walkon ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  9. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    מסכים לגמרי על ג׳וטה, ציינתי גם בעצמי לא פעם שיש לי בעיה עם המשחק אול-אראונד שלו. אבל כאמור בהתחשב בכושר הבקעה המטורף שלו אין לי ביקורת על קלופ שפתח איתו. בכלל אני חושב שהיינו חדים בפעולות בשליש האחרון אתמול אגב.

    בקישור בעיניי הבעיה המרכזית היא הדעיכה של הנדו ולא ההיעדרות של וויינאלדום, ואם לא יום באמת נורא של פאביניו (גם כשלא היה תחת לחץ איבד כדורים וסגירות רעות הגנתית) + ההגנה בעיקר במחצית הראשונה - המשחק הזה היה יותר בשליטה שלנו.

    בהתחשב בירידה של אליוט מלהיות השם הראשון בהרכב בתחילת העונה לשחקן שלא רואה סגל ברגעים המכריעים, אין ספק בכלל שאנחנו חייבים עוד קשר מרכזי דינמי שיודע לשחק על שטח קטן בקיץ.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,255
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    אני לא חושב שהחיסרון של "פירמינו" היה הבעיה העיקרית אתמול.
    אנחנו לא יכולים לבוא למגרש שלהם ולהחזיק הרבה בכדור ופירמינו לא היה משנה את זה. אבל למה אנחנו צריכים להחזיק הרבה בכדור?
    ההגנה שלהם פגיעה, משחק ישיר מאוד של החלק הקדמי שלנו היתה הדרך הכי טובה לדעתי.
    כמובן שפירמינו עצמו הוא כבר לא פירמינו :-(

    מסכים עם טומי שהבעיה העיקרית היא בקישור.
    לווינאלדום אני לא מתגעגע ולא אתגעגע בחיים.
    הבעיה עם הקישור היתה בשני מובנים לטעמי:
    1 - לא מספיק נוחים עם הכדור תחת לחץ. טיאגו כמובן נוח מאוד עם הכדור ברגל ואין לו שום בעיה לקבל כדור תחת לחץ.
    פאביניו - הוא יכול לשחק בסדר גמור תחת לחץ, אבל היכולת שלו נפגעת כשיש עליו לחץ מאסיבי והוא חייב אופציות מסירה יחסית נוחות (עזבו אתמול שהוא היה קטסטרופה, אני מדבר באופן כללי).
    הנדרסון - לא יכול לשחק תחת לחץ, בכלל, נקודה. הוא נלחץ בטירוף עם הכדור ואו שהוא מסבך שחקנים אחרים במסירות גרועות או שפשוט מעיף כדור מה שמזמין עלינו עוד לחץ.
    2 - חוסר היכולת של הקישור הזה להחזיק בכדור תחת לחץ מוביל לבעיה הנוספת והיא מחסור באתלטיות.
    פאביניו - גבוה, פיזי ועם רגליים ארוכות אבל דיי איטי. אם יש תנועה לכיוון השער שלנו דרך מרכז המגרש הוא לא יכול לרדוף אחרי שחקנים. הכח שלו הוא כשהוא קורא מראש את המהלכים ומתמקם בהתאם, אבל זה מצריך גם את שאר הקישור להיות מתואם איתו כי אם נוצרים יותר מדי "חורים" בכיסוי של הקישור הוא לא יכול לסגור את כולם. היה אפשר לראות אתמול בגול הראשון שלהם איך הנדרסון פשוט לא נמצא בעמדה של קשר מרכז\ימין ודה בריינה הולך לשם מה שאילץ את פאביניו לרוץ לשם ולרדוף אחרי דה-בריינה. אם פאביניו צריך לרוץ לאנשהו זאת בעיה, כי זה אומר שמישהו נתפס לא במקום ופשוט אין לו את המהירות בשביל לעשות את זה.
    טיאגו - קטן פיזית ונלחם (בניגוד לתדמית שלו אולי כשחקן טכני) אבל גם לו אין את המהירות לסגור שטחים גדולים מדי. גם הוא מבוסס בעיקר על קריאת המשחק שלו בלמנוע מצבים מסוכנים ופחות היכולת לעצור שחקן שכבר רץ עם הכדור.
    הנדרסון - יותר מהיר מהאחרים אבל כבר לא ממש מהיר. הפציעות פגעו מאוד ביכולת הפיזית שלו (גם מניח שיש ירידה טבעית עם הגיל). בניגוד לשניים האחרים, אין לו טיפת אינטליגנצית משחק בגוף אז הוא תלוי לחלוטין ביכולת הפיזית שלו לרדוף אחרי שחקנים.

    עם הבעיות האלה אפשר להתמודד מול רוב הקבוצות כנראה, אבל קבוצות חכמות עם תנועה לעומק ממרכז הקישור, במיוחד של קבוצות מאוד טכניות\מהירות מייצרת לנו בעיה גדולה.
    ראינו את זה נגד צ'לסי, ראינו את זה נגד ברייטון וראינו את זה נגד סיטי.

    מה אפשר לעשות?
    יש כמה אופציות לדעתי:
    1 - ג'ונס במקום הנדרסון. ג'ונס לא מאוד מהיר, אבל יש לו מהירות טובה. אני לא חושב שזה יפתור לנו את הבעיה בלי הכדור, אבל בוודאות מוחלטת זה יעזור לנו להחזיק יותר בכדור תחת לחץ. קשה מאוד להוציא מג'ונס את הכדור כשהוא רוצה פשוט להחזיק אותו והוא מזכיר את ווינאלדום בהיבט הזה.
    2 - אוקס במקום הנדרסון. אוקס הרבה יותר מהיר מכל שאר הקשרים שלנו, הוא גם יכול להוסיף מימד מסוים של איום על השער. לא יודע עם הכדור, אבל בלי הכדור הוא לפחות יכול להוסיף לנו מהירות (כמה יש לו הבנה טקטית איך לשחק את התפקיד הזה אני לא יודע).
    3 - אליוט במקום הנדרסון. ראינו בתחילת העונה שזה כנראה מה שקלופ רוצה, אבל הפציעה הרסה את התוכניות. בלי הכדור לא יעזור לנו, אני גם לא יודע כמה אליוט יכול להחזיק בכדור תחת לחץ, אבל חכמת המשחק שלו עשויה להיות יעילה כי בנגיעות הקטנות שלו הוא מייצר שטף משחק שהאחרים פשוט לא מייצרים.
    4 - קייטה במקום הנדרסון. אתלטיות זה לא יוסיף, אבל קייטה יכול לקבל כדור תחת לחץ והוא גם יכול לתת מסירות עומק לשחקני החלק הקדמי מה שיעזור לנו התקפית.
    5 - כל אחד מהשחקנים שהזכרתי במקום פאביניו ושהנדרסון ישחק את האחורי. יוסיף לנו אולי טיפה מהירות בעמדת הקשר האחורי כי הנדרסון יותר מהיר מפאביניו. לטעמי מדובר באופציה הכי פחות טובה כי הנדרסון לא חכם מספיק ועדיין תישאר לנו בעיה של שחקן באזור הזה שלא מסוגל לשחק תחת לחץ.

    אני חושב שרובנו מבינים שהנדרסון הוא החוליה הכי חלשה בהרכב שעלה אתמול ולכן הפיתרון צריך להיות על חשבונו.
    גם מי שיגיד שהגנתית הוא עושה עבודה שאחרים לא - מוזמן לחפש גם סטטיסטיקות. גם הסטטיסטיקות מראות שהוא פחות טוב הגנתית מטיאגו, קייטה וג'ונס. הוא נכנס לפחות מאבקים, הוא מנצח פחות תיקולים, הוא חוטף פחות כדורים.
    לדעתי הוא גם מייצר לנו חורים בהגנה כי הוא רץ ללחץ בצורה שלא מתואמת עם שאר הקבוצה והעונה הוא בכלל תופס מיקומים הזויים (אסייג ואומר שאולי זאת בקשה של קלופ כי זה הזוי אם הוא ממשיך לעשות את זה בניגוד לדעתו של קלופ).
    הוא משחק כמעט לחלוטין כמו שחקן התקפה העונה ואני לא רואה שקשרים אחרים שלנו שמשחקים בעמדה הזאת משחקים כמוהו.
    אם זאת הנחייה של קלופ אני לא מבין אותה (וגם לא מבין למה קשרים אחרים שלנו לא משחקים ככה אם זה המצב) ואם זה בניגוד לדעתו אז אני לא מבין איך הוא נותן להנדרסון להמשיך לעשות את זה.
    אני אישית הייתי הולך עם ג'ונס, במיוחד במשחק שאני יודע שאני אספוג לחץ כבד, כי הוא מסוגל לספוג את הלחץ הזה.

    אלה הפיתרונות שאנחנו יכולים לנסות במסגרת הכלים שיש לנו לדעתי.
    בקיץ אנחנו חייבים ללכת ולהביא קשר רציני ביותר לעמדה הזאת ולהעביר את הנדרסון להיות על תקן "מילנר".


    מילה לגבי טרנט לקישור:
    לא. למה לקחת את הנשק המטורף הזה ולשנות לו עמדה?
    הוא יכול לשחק בקישור, אבל אני לא חושב שהוא יהיה משהו מיוחד שם כמו שהוא מיוחד כמגן (לא יהיה וורד-פראוס, אבל גם לא יהיה דה-בריינה).
    ואם אני מעביר אותו לקישור בשביל לפתור בעיה שם, אני מייצר לי בעיה גדולה יותר בעמדת המגן כי פשוט אין לי מי שישחק שם.
    גם אם מדובר על לעשות רכש, יהיה קל הרבה הרבה יותר להביא קשר איכותי מלהביא מגן שיכול להתקרב למה שטרנט נותן לי בעמדה הזאת.
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  11. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    טרנט חי על שטחים פנויים כדי לחלק את המסירות שלו. בעיניי הדרך היחידה שלו להצליח כקשר היא בתפקיד חופשי בסגנון מה שהיה לדה בריינה אתמול.
    סאות'גייט ניסה אותו פעם אחת באנגליה בקישור כסוג של מס' 8 שנעמד בין הקווים של היריבה ומצטרף לרחבה וזה היה נראה די רע, כצפוי.
    בכל מקרה אין מה לדבר על הרעיון הזה יותר מדי עד שלא יהיה בסגל מגן ימני נוסף ברמה.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  12. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    אני גם לא משוכנע עדיין שהיכולת של טרנט בשטחים צפופים טובה מספיק בשביל לשחק בקישור באנגליה למען האמת. הוא משתפר בזה אבל אני לא בטוח שזה ברמה שזה צריך להיות.

    מדויק לאללה. האמת היא שגם שוק הקשרים נראה מעניין בקיץ הזה: טילמאנס, רנאטו סאנצ׳ס וגראבנברח - כולם מסיימים חוזה בקיץ 2023 ועשויים להיות זמינים במחירים טובים.

    אבל מוקדם מאוד כרגע להסתכל על דברים כאלה בתכלס. הקיץ הזה יכול להיות רכבת הרים משוגעת ויכול להיות הכי משעמם שיש, קשה לצפות מה יגיע כשעדיין כל השלישייה עם חוזה שנגמר בקיץ הבא + קייטה ואוקס גם.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני תוהה אם בשלב הזה מה שז'וטה לא נותן מחוץ לרחבה זה פשוט השחקן או איזה פאק בשיטה.

    ייאמר לזכותו שלמרות מעט הכדורים שהוא מקבל הוא נותן מספרים מעולים בעמדה שזרה שלו.
     
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,255
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    א - משווים אותו, נראה לי, לפירמינו שהיה מעולה בהיבטים האלה.
    ב - לדעתי זה השחקן. האיכויות שלו הן ברחבה, בתנועה ובסיומת מול השער. להחזיק כדור ולתת מסירות איכותיות זה כבר לא ממש המשחק שלו.

    אחת הסיבות שלדעתי אנחנו צריכים עוד שחקן התקפה בקיץ במידה ופירמינו ו\או מאנה יעזבו (שלא לדבר על סלאח).
     
    Scouser Tommy ו-Sturridge אוהבים את זה.
  15. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @k_700,

    יכול לשתף את דעתך על קראבליו שמגיע מפולהאם? מבין שמדובר בעוד יהלום גדול מהצ׳מפיונשיפ.