היום ה- 19: פורטוגל תהיה בגמר אחרי שניצחה את הולנד

הנושא בפורום 'פורום יורו 2004' פורסם ע"י Alvaro Recoba, ‏29/6/04.

  1. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הסתכלו רגע על הניק שלי. פיגו הגדול מכולם. ענק, פשוט ענק.

    פורטוגל בגמר בזכות. היא לא נבחרת בינונית ואם אתם לא מבחינים בכך, צר לי עבורכם. כל משחק אני נהנה יותר.

    ידעתי והאמנתי. מתחילת הטורניר.

    איפה בני? איפה סקוטיש גאנר? תגידו מילה רעה עכשיו, תגידו.

    (תגובה רצינית אתן מאוחר יותר).
     
  2. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פורטוגל יכולה הייתה לנצח 1-4, 1-5. בעיטה אחת לקורה של פיגו ושתי החמצות מצמררות של פאולטה. בראשונה הוא כנראה לא הגיע טוב אל הכדור ולכן החמיץ, ובשניה הוא היה חסר ביטחון ובעט היישר אל גופו של ואן דר סאר, כשכל השער פנוי. אני מכיר את המשחק שלו. זה לא שהוא לא טוב, הוא פשוט חסר ביטחון. רואים את זה עליו. הוא לא מחמיצן כרוני, הוא מחצי מצב יכול לעשות שער. בליגה הצרפתית הוא לא הפסיק לכבוש ובנבחרת, כשכולם שיחקו רע, הוא היחיד שבלט לטובה. כנראה המשחק הראשון הוציא לו את הביטחון והוא מרגיש שיש עליו יותר מדי אחריות. סקולארי חייב למצוא לזה פיתרון עד הגמר, כי כשפאולטה במיטבו, הוא הרבה יותר טוב מנונו גומז.

    פורטוגל שיחקה אתמול, במחצית הראשונה לפחות, מושלם. התקפות מהירות, לחיצת היריב בחצי שלו, שמירה נכון, התבססות על כדורי עומק ולא רוחב, בעיטות רבות אל השער ותנועה רבה. הכל, היא פשוט עשתה הכל, ונכון. במחצית השנייה היא קצת הרפתה ונלחצה אל שערה. סקולארי עשה טעות כשהכניס את פטיט במקום רונאלדו האנרגטי. בכך הוא פשוט הזמין לחץ של הולנד והשיוויון לא היה רחוק (אם כי גם ה-1-3). אבל מה זה משנה, העיקר הגמר.

    ובאשר לפיגו, מבחינתי הוא איש המשחק. לא רק בגלל היכולת, גם בגלל הרצון (מה שקפטן צריך בכמויות). היה חד והשתעשע (או התעלל) במגנים ההולנדים בלי הפסקה. אולי פעם או פעמיים הם חטפו לו, לא יותר.

    נ.ב - אני חושב שמגיע צל"ש לפורטוגזים על משחק הגון. בזמן שהולנד תקפה הם אמנם הרחיקו כדורים, אך לא ביזבזו זמן ועשו הצגות. ריקארדו לא עשה הצגה. הוא פשוט נפל לא טוב, וזה כואב.
     
  3. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוד ואן ניסטלרוי הודה שהגיע לפורטוגל לנצח אבל התלונן(ובצדק)על השופט אתמול שבכל מאבק 50%-50%

    על כדור נשריקה עבירה לרעת ההולנדים,לצערי זה גם תקף לגבי המשחק אנגליה-פורטוגל בו שפט השופט השוויצרי העיוור(ואני לא מדבר על הגול הפסול כי היתה עבירה על השוער)
    אני לא יודע עם זה בגלל הביתיות(למרות שזו סברה הגיונית)אבל בשני המשחקים האחרונים של פורטוגל השיפוט היה חד צדדי לטובתם וקשה מאוד לשחק נגד פורטוגלים מגובים ע"י שופט בעיקר כשהם "צוללים"יותר מכל נבחרת אחרת(אפילו יותר מהספרדים והאיטלקים)לצערי ראינו את זה גם מצד שחקני פורוטו העונה ובכלל מצד שחקנים פורטוגלים(פיגו,רונאלדו-למרות שבחצי העונה האחרונה הפייר פליי האנגלי גרם גם לו להשתנות ולא לעשות הצגות)
    אפשר מדי פעם לנסות ולגנוב עבירה(גם ואן ניסטלרוי ובעצם כל שחקן עושה זאת)אבל אצל הפורטוגלים זה הפך לאומנות(הצגות,ביזבוזי זמן,צלילות כתוצאה מהרוח הנושבת ועוד)וחבל!
     
  4. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק לי ההתבכיינויות של ההולנדים אחרי המשחק נראות מגוחכות? ה"שערים" שפסלו להם היו נבדלים ברורים (והבעיטות לשער נבעטו בכלל אחרי שנשמעה שריקה...), והם בכלל צריכים להגיד תודה שפריסק לא זרק את ואן ניסטלרוי באדום על העבירה המכוונת שלו על ריקארדו.

    בכל מקרה, הקבוצה הטובה יותר ניצחה, ובעיקר בזכות שממשחק למשחק היא הולכת וצוברת מומנטום חיובי. המחצית הראשונה של פורטוגל הייתה אחת מתצוגות הכדורגל הטובות בטורניר. אף מילה רעה על אף שחקן, תצוגה טובה של כולם. הפריצות של פיגו באגף הזכירו את הימים הטובים, מרכז השדה היה בשליטה מוחלטת ובכיף גם המחצית יכלה להסתיים ביתרון כפול ומשולש. פורטוגל פשוט עשו להולנד האומללה בית ספר. הולנד חזרה למשחק בגלל טעות אומללה של אנדרדה וטונות של מזל, אבל משם קשה לומר שלהולנד הייתה איזושהי הזדמנות ממשית. פורטוגל פשוט נתנה משחק הגנה מצוין מא' ועד ת'- שמירה אפקטיבית על החלוצים ההולנדים, לא עזבו לרגע את אריין רובן וכשהוא יצא מהמגרש להולנד נגמרו למעשה האפשרויות לתקוף כמו שצריך.

    דיברו הרבה על אנגליה ביורו בהקשר של תלות בנער בן 18 וחצי העונה לשם ווין רוני, לא פחות אפשר לומר על הולנד שכל משחק ההתקפה שלה מסתכם באריין רובן. סיידורף בטורניר בינוני, ואן דר מיידה ו-ואן דר וארט בטורניר חלש במיוחד (פשוט מדהים מה שקרה ל-VDV, כל הזדמנות שהוא קיבל הוא הרס במו ידיו). הולנד איבדה את הקסם ובעיקר את הסדר הקבוצתי שלה, ולא מעט ב"זכות" דיק אדבוקאט.

    בסך הכל, הצדק נעשה. הולנד לא יכולה להתלונן על לאן שהגיעה, חצי הגמר על הבינוניות שהיא הציגה במהלך כל הטורניר זה אפילו יותר משהגיע לה. לפורטוגל, שגם אם לא הציגה עדיין יכולת של אלופה אמיתית הולכת ומשתפרת ממשחק למשחק, הגמר מגיע הרבה יותר.
     
  5. שגיא Guest

    הולנד הייתה חלשה לא רק במשחק אתמול, אלא לאורך כל הטורניר. גם לפני המשחק ציינתי זאת, ולכן לא נתתי להם סיכוי לעבור את הפורטוגלים. הולנד לא הגיע למעמד של חצי הגמר בזכות. הולנד, בניגוד לשלוש האחרות שהגיעו לחצי הגמר, לא הציגו משחק כדורגל אחד שהיה ראוי לציין אותו ושבגללו הם ראויים להיות בחצי הגמר. הצדק נעשה והולנד הודחה. למזלם זה קרה רק בחצי הגמר. נבחרת פורטוגל היא נבחרת שהשתפרה ממשחק למשחק. גם אתמול, בעיקר במחצית הראשונה ובחלק מהשניה, פורטוגל היו פשוט הרבה יותר טובים מהולנד, שהתקשו מאוד לייצר מצבים, ואפילו השער המצמק שלהם היה שער עצמי שלא היה ניתן לעצירה. בהולנד אין קבוצה, יש אינדבדואל, אינדבודאל טוב אמנם, אבל מסתבר שזה לא מספיק, ושוב, גם החצי גמר זה הרבה מעבר למה שמגיע להולנד. לעומת זאת, בפורטוגל יש קבוצה מצויינת, סקואלרי, אחרי משחק פתיחה חלש, הסיק מסקנות, ותיקן את הטעויות כל פעם מחדש. יצר איזון בנבחרת, תוך כדי שילוב מצויין בין כל השחקנים, מה שיצר נבחרת מצויינת, שמגיעה בזכות לגמר. ולולא ואן דר סאר, הולנד יכלה לספוג מכה יותר קשה עם של שלושה וארבעה שערים. היא יצאה בזול מזה. גם הדקות האחרונות, היו מאוד מפוזרות מבחינתם, והיה ברור שבמשחק מסודר הם לא ישיגו כלום. אפילו כשהשיגו כדור נייח, שתי דקות בתוך תופסת הזמן, הבועט הכי טוב של הולנד, כביכול, ואן הויידנוק, בעט בעיטה של טירון שהלכה לתוך החומה. פורטוגל בגמר, ובצדק.

    ומה נגיד על השער של מנישה? מדהים! מועמד מספר 1 לשער הטורניר.
     
  6. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכי קל להאשים את השופטים, הכי קל, הבעיה שבמקרה הזה אני לא מבין איך אפשר. פריסק שפט טוב מאד. לא הגיע צהוב לרובן? בטח שהגיע. נמאס כבר שכל פעם שהוא מאבד כדור הוא נופל, שני השערים שנפסלו היו חוקיים? אתה כנראה העיוור. ביורוספורט היה פאנל עם קולינה ובוטרגניו ושניהם הסכימו - השיפוט היה מצוין. פריסק שפט טוב ואם הולנד הייתה באמת יותר טובה, היא הייתה מנצחת. הנבחרת הטובה יותר ניצחה, וואן ניסטלרוי לא צריך לחפש תירוצים. מה הוא מתלונן על השופט בכלל? שיגיד תודה שלא קיבל אדום על העבירה המכוונת על ריקארדו. כפוי טובה. אם אתם רוצים דוגמא לשיפוט ביתי - פנו למונדיאל האחרון - זה היה שיפוט ביתי. פה השיפוט הוא אחיד וכדאי שתפסיקו לחפש את הדברים הקטנים. פורטוגל בגמר, ולא בגלל שיפוט. חוץ מזה, אף אחד לא אשם שהולנד לא יודעת לשים גול, במיוחד לא השופט.

    אה, שכחתי משהו - קראבליו סלע!
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,196
    לייקים שהתקבלו:
    405
    שמע, משה, אתה לא יכול להגיד שלטביה היא נבחרת דרג ב' אפילו על סמך זאת שהיא הצליחה "לעשות בעיות" לצ'כיה (מה זה משנה אם היא עשתה בעיות? היא הפסידה בשלומיאליות, לא?) או הוציאה תיקו מגרמניה. גרמניה אומנם לפני שנתיים הגיעה לגמר המונדיאל - אבל כשבאלאק משחק כמו גרוטאה וקאן לא מתעלה על עצמו יוצא שגרמניה יוצאת בלי ניצחון מהטורניר. מוזר שאתה מזכיר הישג של גרמניה לפני שנתיים (שהושג מול האימפריות פאראגוואי, ארה"ב ודרום קוריאה) אבל לא את ההפסד של גרמניה לצ'כיה ב'... הבית של הולנד ממש לא היה הקשה בטורניר. בית ג' היה חזק יותר.

    ואן-דה-ואארט לא הרס לעצמו, הוא פשוט לא מסוגל לשחק בנבחרת של אדבוקט באגף. הוא צריך לשחק מאחורי החלוץ, כפליימייקר, כחלוץ - אבל כשחקן אגף הוא יעלם לגמרי. אגב, ניב, אני מסכים איתך שמתחיל להימאס מרובן הצוללן. לא מבין איך עם כזו יכולת התחזות מרשימה הוא העדיף ללכת לצ'לסקי ולא ליונייטד שם היה יכול לפתח את הכישרון הזה...

    אני מתפלל שצ'כיה תזכה ביורו.
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    בוא נערוך השוואה בין בית ג' לבית של הולנד.
    בשני הבתים היו לנו פינאלסטיות של הטורנירים הקודמים, גרמניה של המונדיאל(הפסידה לברזיל), ואיטליה של היורו(הפסידה לצרפת).
    בשניהם הייתה קבוצה שבאה רק להפריע ליריבות שלה, בבית של הולנד זאת הייתה לטביה, בבית של איטליה זאת הייתה בולגריה.
    בשתי הבתים היו לנו קבוצה מיומנות שרצו לחזור על ההישגים בטורנירים הקודמים, דנמרק על יורו 92, צ'כיה על יורו 96.
    וכמובן, בשתי הבתים היו לנו נבחרות עם קישור והתקפה מעולה, הגנה חלשה, וציפיות להגיע רחוק, ואלה כמובן שבדיה והולנד.
    בוא נראה איזה יכולת הציגה כל נבחרת בטורניר ואיך אותה נבחרת הצליחה בטורניר?

    בולגריה הפסידה את כל משחקיה.
    שבדיה מחצה אותה, דנמרק דילגה מעלה בקלילות, ורק איטליה הייתה צריכה את תוספת הזמן כדי לנצח אותה.
    לטביה לעומת זאת, הצליחה להקשות על צ'כיה כפי שבולגריה הקשו על איטליה, אך גם הצליחה להוציא מגרמניה נקודה.

    איטליה, הפינאלסטית של הטורניר הקודם, רצתה לפצות על המונדיאל.
    היא הציגה יכולת פושרת, סיימה שני משחקים בתיקו, והמשחק היחיד שהיא ניצחה, היה מול הקבוצה החלשה בבית, וגם הוא משער בתוספת הזמן.
    איטליה גם הייתה שותפה ל0-0 מול דנמרק, אחד מהמשחקים היותר חלשים בטורניר.
    גרמניה גם איכזבה ביורו.
    נכון שהיא השיגה נקודה מול הולנד בעזרת היעילות שלה, אבל היא השיגה תיקו עלוב מול לטביה, והפסידה למחליפים של צ'כיה.

    דנמרק, ניצחה רק את לטביה, וזה הספיק לה לעלות.
    גם היא הייתה שותפה למשחק הלא מעניין עם איטליה.
    ברבע הגמר, כמו בשלב לאחר הבתים במונדיאל, היא קיבלה 3-0 בראש(אז אנגליה, בטורניר הנוכחי צ'כיה).
    צ'כיה לעומת זאת, ניצחה את כל משחקיה, הציגה יכולת טובה, הייתה שותפה לאחד מהמשחקים הטובים בטורניר(ה3-2 מול הולנד), מחצה את דנמרק, ורק הבונקר היווני עצר אותה מלהגיע לגמר.

    נשארנו עם שבדיה והולנד.
    שבדיה עלתה בזכות שער בדקה ה90 לשלב הבא.
    הציגה משחק מצוין מול הבולגרים בניצחון 5-0, אבל משחקים בינונים מול איטליה ודנמרק.
    עפה בהפסד להולנד.
    הולנד עלתה לאחר שעשתה שיווין עם גרמניה במשחק בינוני, הביסה את לטביה, והפסידה לצ'כיה באחד מהמשחקים הטובים בטורניר.
    היא ניצחה את שבדיה בפנדלים, ועפה מול המארחת פורטוגל, בעוד משחק שיזכר לטובה בטורניר.

    ההשוואה בין הבתים מראה בבירור שהבית של הולנד, גרמניה, צ'כיה ולטביה היה יותר טוב.
    היה בו גם את גורם ההפתעה(התיקו של לטביה עם גרמניה), גם את המשחק הטוב ביותר בשלב הבתים(ה3-2 של צ'כיה על הולנד), וגם את הנבחרת המושלמת היחידה בשלב הבתים(צ'כיה).
    בנוסף, הקבוצות מהבית הזה היו שותפים להרבה יותר משחקים איכותים מבית ג'.

    חוץ מזה, שני הראשונות מבית זה(הולנד וצ'כיה) הדיחו את שתי הראשונות בבית ג'(דנמרק ושבדיה), וזה אומר לדעתי הכל.