הליגות הנמוכות 2020-21 ::

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י RubberSoul, ‏5/9/20.

  1. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    הגיע הזמן אחרי הרבה מאוד זמן שיהיה הכבוד לאחת הליגות המשניות הצמודות, הפתוחות והחזקות ביותר באירופה, שאולי לא מוכרת זכויות יוצרים במיליארדים, אבל מייצרת כמויות אדירות של שחקנים.

    בעונה שעברה, הואסקה, קאדיס ואלצ'ה חזרו לליגה הראשונה, ירדו לליגה השנייה לגאנס, מיורקה ואספניול. לגאנס נכנסת לעונה הזאת עם פלוס 40 מיליון אירו ממכירותיהם של אנסירי לסביליה וברייתוויט לברצלונה, מה שבעצם זירז את הירידה לסגונדה. אספניול, שהיא בעצמה קבוצה עשירה, תכניס עוד יותר כסף ממכירות שחקניה.

    אפשר להוסיף את ראיו וייקאנו שבשנה האחרונה התחזקה כלכלית ומקצועית ופספסה את הפלייאוף במחזורים האחרונים. אבל עם כל הכבוד, הקבוצה הפייבוריטית באמת לעלות ליגה היא זו שפישלה בעונה שעברה, אלמריה. שנה אחרי שאיש עסקים סעודי מטורלל קנה אותה, הביא שחקנים, החליף מאמנים, שבר את שיא הרכישה לקבוצה בליגה השנייה והשבוע שבר גם את שיא המכירה הגבוהה ביותר - דרווין נונייס נמכר ב-25 מיליון אירו לבנפיקה. החלוץ שהפורטוגלים חיפשו.

    גם סראגוסה וג'ירונה ירצו להתאושש מטראומת הפלייאוף, ואליהן יצטרפו קבוצות עם שאיפות כמו טנריפה, אוביידו, ספורטינג חיחון, מועדונים שחושבים קודם כל על הישרדות מקצועית וכלכלית בליגה, כמו מלאגה ואלבסטה.

    רשימת היורדות לליגה השלישית מעוררת נוסטלגיה: דפורטיבו לה קורוניה, נומאנסיה, אקסטרמדורה וראסינג סנטאנדר. אותן יחליפו קבוצות עם שמות מוכרים לא פחות: לוגרונייס (בגלגול אחר מהקבוצה ששיחקה בליגה הבכירה בשנות ה-90), קרטחנה, קסטיון (30 שנה לא היתה בליגה הבכירה, חזרה אחרי 10 שנים שברובם היתה בליגה הרביעית) וסבאדל (יש לה אוהד ישראלי, קבוצה קטלונית שגם היא 3 עשורים ואף יותר לא היתה בליגה הראשונה).

    בנושא הזה יהיו עדכונים גם מהליגה השלישית, הרלוונטיים בעיקר לאוהדי ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד ולחובבי נוסטלגיה. בתגובה הבאה אני אביא את הפירוט המלא, אבל בקצרה: הליגה השלישית, שעד העונה האחרונה היתה 80 קבוצות, תהפוך לבת 40 קבוצות מהעונה הבאה ויותר מקצוענית. הכל בזכות הקורונה.
     
  2. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
  3. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    הליגה השנייה בספרד חוזרת חזקה מתמיד. זה הגיע למצב שמועדונים כמו אלמריה, ראיו, לגאנס ואספניול מנצחים קבוצות ליגה ראשונה במאבק על שחקנים, הפערים הכלכליים לא קיימים בין שתי הליגות.

    ועדיין, יש מועדוני דרג ב' כמו ג׳ירונה, סראגוסה, טנריפה וקסטיון שבנו סגל איכותי לא פחות במטרה להשתחל לשישייה הראשונה ואולי גם לעלות ישירות לליגה הבכירה. למה זה קורה? פשוט מאוד, שחקנים נמכרים ביותר כסף, לא רק מהיורדות מהליגה הבכירה. אפילו ג׳ירונה לא ברמה הכלכלית של הגוש הבכיר.

    אבל בספרד, כידוע, מגיעים להישגים בלי קשר לכמה כסף יש לך אלא מה אתה עושה איתו. בגלל זה חשוב שתכירו ותספרו גם את ליגת המשנה הספרדית, שהיא אולי הליגה המשנית הטובה ביותר ביחס לכסף שיש בה. ליגה שוויונית שבה דפורטיבו לה קורוניה יורדת לליגה השלישית, אבל אלצ׳ה עולה לליגה הראשונה.

    הערב מתחיל המחזור הראשון, עם העולה החדשה, קסטיון (בבעלותו של שחקן לידס, פבלו הרננדס) שתתארח אצל פונפרדינה. המשחקים בין סבאדל לאלמריה וסראגוסה נגד ג'ירונה נדחו בעקבות הקיום המאוחר של פלייאוף העלייה (שהסתיים רק ב-23.8).

    שבת:
    17:00 :: פונפרדינה - קסטיון
    19:15 :: ספורטינג חיחון - לוגרונייס
    19:15 - לגאנס - לאס פאלמס
    22:00 - אספניול - אלבסטה

    ראשון:
    13:00 - אוביידו - קרטחנה
    17:00 - מיורקה - ראיו וייקאנו
    19:15 - פואנלבראדה - לוגו
    19:15 - מירנדס - אלקורקון
    22:00 - טנריפה - מלאגה