מחזור 16 בליגת העל: עוד משחק ענק בסאגה: קאמבק מדהים ו 2-3 למכבי חיפה על מכבי ת"א.

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏31/12/21.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ליגת העל – מחזור 16

    https://www.israelhayom.co.il/wp-content/uploads/2021/09/18/LEN1008-3-600x400.Xxx


    השבוע האחרון היה 'עוד יום בהיסטוריה ' של ליגת העל. משחק הכיסאות על הקווים נמשך וניר קלינגר שפוטר לפני דקה וחצי מהפועל תל אביב - מחליף את גיא לוזון שנאלץ לעזוב, ומשחק הבכורה שלו יהיה נגד האדומים בבלומפילד; הפועל ירושלים שיתפה שישה זרים בדרבי נגד בית"ר ירושלים ועל כן ספגה הפסד טכני מוצדק ומי זוכר בכלל שהמשחק הסתיים ב-1:1; מכבי חיפה והפועל באר שבע בודדות למעלה - כל אחת בדרכה: מכבי חיפה עם כדורגל מחשמל והקבוצה של רוני לוי - עם מצבים נייחים. וכמובן עוד שבוע עם שיפוט שלא מניח את הדעת. ואנחנו ממשיכים בכל הכוח למחזור ה-16, מתקרבים כבר לחצי העונה כולל הפלייאוף, ובינתיים חיים עם הקורונה בשלום למעט חזרת המסיכות ליציע. כל קבוצה רוצה לפתוח את 2022 ברגל ימין - שנה חדשה - תקוות חדשות. אז מה יש לפנינו? כמובן חלוקה על פני שלושה משחקים, מתחילים מוקדם מאוד בבלומפילד בשבת, קרב על טהרת הצפון וגם משחק עונה אמיתי ביום שני - האם מכבי חיפה מסוגלת לשבור כבר את הנאחס שלה נגד מכבי תל אביב? כנראה שזה הדבר היחיד שחסר לה. עוד נציין שאוטוטו נפתח גם חלון ההעברות בינואר - הפלסטר האהוב על כל קבוצות ליגת העל ונשאלת השאלה איזה ליגיונר יחזור.

    הפועל חולמת על ניצחון שלישי רצוף מה שלא קרה לה העונה (ואם אפשר גם להעפיל למקום השלישי), ועל פניו משחק בית נגד המקום האחרון (פ"ת עם נקודה מ-24 האחרונות) זה נוח - אך לא כשהיריבה מקווה לאפקט המאמן החדש, כאשר מה שעשתה ההנהלה האדומה לא מוסיף כבוד. בסיבוב הקודם האדומים פתחו עם 6 מ-6 ואז סיימו רק ב-1:1 במושבה נגד הלוזונים. עוד קבוצה שרוצה מומנטום היא הפועל חיפה שחזרה לנצח, ואולי אלון תורג'מן ישוב. אחרי הרגע המרגש עם שער הניצחון הדרמטי של חנן ממן - אלישע לוי רוצה עוד נקודות, הפעם יותר מוקדם - במשחק חוץ קשה נגד ק"ש שנעצרה. משחק על טהרת המקום האחרון שיוליך לפלייאוף העליון? ואיך תתאושש הפועל ירושלים מהפארסה בדרבי? גם היא חייבת נקודות, מה-זה חייבת, ומולה הפועל חדרה שהקשתה על הפועל ב"ש אך למען האמת לפתיחת העונה הטובה שלה אין ממש זכר.

    מי שנושמת לרווחה, קצת, מעבר לעשן והסיגריות של יוסי מזרחי - זו בית"ר ירושלים (מקום 11) שיודעת שהפעם מול מכבי נתניה בחוץ יהיה יותר קשה. הקבוצה של בני לם זקוקה אף היא ליציבות והשיגה ניצחון די מקרי בשבוע שעבר. עברנו ליום ראשון - קרב תחתית קשה בין מ.ס אשדוד של רן בן שמעון ששוב דועכת, לבין הפועל נוף הגליל שמסובכת כהוגן מתחת לקו האדום. בראשון סביר שנראה סכנין אחרת מזו ששימשה כשטיח לחיפה והובסה 6:0, היא תצא לטוטו טרנר נגד ב"ש המוליכה הבלתי מנוצחת שתרצה להמשיך את רצף הניצחונות ולהלחיץ את הירוקים של בכר. סכנין בעונה טובה במקום החמישי, סחטה תיקו בסיבוב הקודם ולא הפסידה לב"ש כבר חמישה משחקי ליגה.

    נסיים עם המשחק המרכזי, מהובדדים שבאמת מטריף את כל האוהדים בליגה. "בלי קשר למיקום של הקבוצות". ובצהוב לא אוהבים את המשפט הזה. מכבי בכל מקרה רק במקום השלישי, בפער עצום מהפסגה, חייבת ניצחון שאולי יביא לשביב של תקווה. במחזור האחרון הראה המאמן החדש כי הוא לא חושש לספסל שחקני מפתח ועלה בהרכב די מבלבל ב-1:2 על מכבי פ"ת. עבור חיפה, שטובה יותר כמובן לאין שיעור ודורסת כל מה שזז (39 שערי ליגה!), יש את עומר אצילי הלוהט ובעצם כולם נהדרים. הבעיה? המחסום הפסיכולוגי. כפי שהיה גם בסיבוב הראשון בו ניצחו הצהובים 1:2. האם חיפה תעשה במכנסיים גם בסמי עופר או שתנצח לראשונה מאז 2016/17? איך מודי אומר - תבלו.

    לאן המחזור:

    יום שבת:
    הפועל תל אביב – מכבי פתח תקווה (15:00, אצטדיון בלומפילד);
    הפועל קריית שמונה – הפועל חיפה (17:30, אצטדיון ק"ש);
    הפועל ירושלים – הפועל חדרה (18:00, אצטדיון טדי);
    מכבי נתניה – בית"ר ירושלים (19:50, אצטדיון נתניה);

    יום ראשון:
    מ.ס אשדוד – הפועל נוף הגליל (19:00, אצטדיון הי"א\בלומפילד);
    הפועל באר שבע – בני סכנין (20:15, אצטדיון טוטו טרנר);

    יום שני:
    המשחק המרכזי:
    מכבי חיפה – מכבי תל אביב (20:30, אצטדיון סמי עופר);
     
    שי ו-Clock End Stand אוהבים את זה.
  2. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    משחק סופר חשוב עבורנו, תופסים את ירושלים בתקופה יחסית טובה ואחרי הפארסה בדרבי הם יגיעו באטרף.

    מצדנו זו עונה מספקת בקצב צבירת הנקודות אבל עונה די מחורבנת מבחינת החיסורים, אני לא חושב שהיה לנו מחזור אחד עם הרכב מלא. בשבת זה יהיה הדבר הכי קרוב לזה שראינו העונה, להוציא אוסמן המצויין (שהייתי קונס אותו בארבע משכורות אם זה היה חוקי על מה שעשה נגד באר שבע) כולם זמינים. סוף סוף 4-3-3 כפייבוריטים, עם גוסטבו, פדידה, גוזלן ומקסים בהרכב.

    אוסמן אמון העונה על כל משחק המעבר שלנו, מה שגלזר פירלו חושב שהוא יכול לעשות ועושה רע עם כדורים אלכסוניים על 40 מטר שתמיד הולכים ליריב או לחוץ, מה שאברמוב לא עושה אף פעם או מאבד את הכדור עד שהוא חושב לעשות את זה. בכלל באמצע להוציא אוסמן הפתעת העונה שלי זה זלקה. בכל השלוש שנים האחרונות כאן ביקרתי אותו שעם כל עניין הזהות למועדון, העובדה שגדל ליד מגרש הפועל והוא באמת סמל, הוא שיחק כמו שחקן של ליגה א שלא קשור לרמה. העונה הוא מצויין, אגרסיבי, עם הכושר הגופני הטוב בקבוצה (תודה לצהל?), עובד קשה, עובד נכון, לא יומרני.

    בקיצור בחיסורו של אוסמן הבעיה היא שמקסים יהיה זה שיצטרך לקשר בין ההגנה להתקפה ומדובר בשחקן סופר כשרוני אבל עצלן, שאוהב לעמוד 40 מטר מהשער של היריב ולקוות שלא ילחצו אותו. או שיקבל הוראה מקורצקי לרדת יותר נמוך סטייל שלומי אזולאי ולנהל את המשחק, או שימצא איזה פיתרון מהספסל דוגמת אספה שהוא 50 50 זריז וטכני שלא מקבל דקות משום מה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    אנחנו כבר שנים מדברים על זה שצריך עומק בקישור. בסוף החבר'ה של בכר הצליחו לגרום לזה שיהיו לנו 3 קשרי אמצע פצועים ושמלבד שני אלה שפותחים אין לנו אף קשר אחורי אחד על הספסל. תודה דרור שמשון ואורי הראל. תודה ברק בכר.

    אפשר להמשיך לכתוב מקצועית אבל האמת? זה חסר טעם. לא זוכר מתי במפגשים האחרונים השחקנים שלנו לא עשו במכנסיים. וזה לא משנה גם אם מכבי עלתה עם 7 פצועים ושחקני נוער בקישור.
    נשאר רק לקוות שסוף סוף הם יעלו כמו גברים ושלא ירעדו להם הרגליים.
     
    de Middenweg ו-oranfu אוהבים את זה.
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    באלוף האלופים שיחקו את הכדורגל שלהם וניצחו. כך צריך גם ביום שני.
    לגבי נושא הפיזיולוגיה, זו חובבנות שמשבת הרבה דברים העונה. שוב על זה גם הייתי נפרד מבכר. מועדון צריך לקבוע סטנדרטים עבודה גבוהים וליצור מערכת טובה ולא להתחנן בפני מאמנים. זה לא רציני העבודה שנעשית בתחום הזה. השיקולים פה לא מקצועיים אלא חבריים. די ברור שהחבר'ה האלה לא עומדים בסטנדרט המצוין שקובע בכר בדרישות שלו במגרש.
    בעונה הבאה הלו"ז יהיה גרוע יותר לכל קבוצה שתרצה לשחק בבתים באירופה, תחילה לו"ז צפוף ביותר כי שלבי בתים אמורים להסתיים בתחילת נובמבר. אחרי המונדיאל הקבוצה תצטרך לחזור לכושר משחק מהר מאוד.
    זו פצצה מתקתקת.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מכבי חיפה כבר חזרה מפיגור הזוי של 2:0 בפלייאוף - המשחק האחרון ביניהן בליגה אשתקד, ולא הייתה רחוקה גם מלעשות 2:3 והיה ריח של מהפך ענק באוויר, כבר חשבתי שזה מאחוריה ואז היה חצי גמר הגביע שלדעתי היה משחק מביש לכל דבר. הייתי מעביר ביקורת על כל הפסד אבל בטח כשמכבי עם הרכב חסר מאוד בלי שחקני מפתח בגלל הבלאגן שהיה בארץ אז (ללא הזרים) וחיפה הייתה חלשה. ברור שכשמכבי חיפה סופגת היא נלחצת ואחד המפתחות זה בלי טעויות בהגנה. הגולים מההפסד במשחק האחרון היו מגוחכים מאוד. כשג'וש כהן הודף לשערו הוא את הכדור החופשי ההוא או כשייני עושה סחרחורת לרוב שחקני ההגנה. לא חושב שנטע לביא צריך לשחק גם אם הוא כשיר, הוא יותר מדי זמן בחוץ. מכבי חיפה שרדה איכשהו את כל התלאות שעברו עליה במרכז השדה וגילתה על הדרך את ג'אבר.
    אני אגב תמיד הרגשתי שהפועל כושלת ועושה במכנסיים נגד מכבי חיפה. לא ניצחנו אותם בדאבל ב-1999/00, רק פעם אחת במשחק חסר חשיבות בין 2000/01 ל-2002/03 וכן הלאה..
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קצת נראה לי מצחיק לכתוב "מצפה מהפועל לנצח" כי אנחנו לא ב-2010 אבל בגדול - אין תירוצים. בצד אחד קבוצה עם חצי סגל אבל מצד שני המקום האחרון בליגה, מומנטום שלילי וגם יש גבול לאפקט המאמן החדש. יש לנו מספיק כלים כדי להשיג 0:1 מזיע גם אם נראה שאפילו אושר דוידה לא ישחק. אחד החלוצים - שלומי אזולאי נניח או יואב תומר - צריך לתת ערך מוסף, ואולי גול בנגיחה. לא שיחקנו מספיק על הגבהות השנה בדקות מסוימות. אין אופציות בקישור חוץ מעידן ורד, הייתי מזיז את שי אליאס קדימה יותר. אם הפועל תכתיב את הקצב מההתחלה ותייצר מצבים ובכל זאת זה יהיה מאותם הימים שהספסל הקצר מכריע ולא מגיע השער אלא 0:0 מתסכל - אני אגיד ניחא, אבל חשוב שנשחק טוב. ניצחון ייתן לנו מומנטום נפלא וגם את המקום השלישי.
     
  7. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,149
    לייקים שהתקבלו:
    6,186
    עוואד לא נספר במכבי פתח תקווה?
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    גול נהדר של דוידה, אין ספק שהצהוב יתאים לו בול
     
  9. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,469
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    מתי אושר דוידה רב עם הנהלת הפועל, מיובש על הספסל ועוזב בחינם? חתיכת שחקן.
     
    Civil אוהב/ת את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לצד אחת מהבעיטות של עומר אצילי לחיבורים - יש לכם את אחד משערי העונה עד עכשיו, שער ענק של אושר דוידה (השישי שלו העונה), שער שלא מבייש את גילי ורמוט בשיאו (לא רצה להגיד גול דומה לבניון או אוחנה כי זה מוגזם), והילד המוכשר הזה קצת פיקשש בפתיחת המחצית השנייה ממצבים הרבה יותר טובים.
    במחצית הראשונה הגענו ממש בקלות סמוך לרחבה אבל ההגבהות היו קטסטרופה גם מימין וגם משמאל, ליידנר כמובן מהיר וחזר וזה חיזוק אבל הוא קצת חלוד. במחצית השנייה זה קצת יותר טוב בעיקר בזכות עידן ורד.

    אגב, רפואה עם סגל חסר ומעלה את רז טוויזר שנדמה לי לא ראינו אותו העונה עד עכשיו. הוא גם נתן לילד מהנוער הזדמנות לשחק כשקלינגר שחשבתי שיוציא תיקו בגלל הקארמה - היה מתחכם עם הופמייסטר הדי נגרי כקשר שלישי לדוגמא.

    עריכה: מובן שעשינו את הטעות הרגילה בהגנה נגד קבוצה שנראית כמו ליגה לאומית קלאסית, חצי הרכב לפחות. היינו חייבים לדחוף קדימה וזה מרגש לנצח בדקה ה-90, כבר עשינו את זה השנה נגד בית"ר ירושלים. זה ניצחון שלישי ברציפות, זה מומנטום, רפואה לא היה שמח ככה מיום היוולדו (ואולי השער הזה יחזיר את יואב תומר לעניינים, הוא כבר סיבוב שלם לא פוגע). היינו צריכים לנצח עם מה שיש ובלי תירוצים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/1/22
  11. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    אשכרה האדיוט הזה מעלה את אברמוב שוב בהרכב.
     
  12. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,258
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    לבקוביץ', כמו מול ב"ש, מקבל גול שאסור לו לקבל.

    יש פה כמה שחקנים על הדשא (לא מעט) שזה שהם מתפרנסים מכדורגל, אפילו אם שכר מינימום, זה מדהים.

    מזעזע לא מתחיל להיות קרוב לתאר את הרמה.
     
  13. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,593
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    שימשיכו לספר כמה לבקוביץ' זה סופרמן עם כפפות, שוער ישראלי ממוצע.
     
    Roma ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  14. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    אין מה לספר. הייתה לו עונה מדהימה אשתקד, יש לו עונה מחורבנת השנה.

    כל המצבים של הפועל ירושלים מהאגף של מרקוב האנטי, אברמוב, גלזר ופדידה לא עושים כלום חוץ מלאבד את הכדור. שתי הקבוצות הכי חלשות בליגה.

    ההייפ סביב שחקנים של הפועל ירושלים מביך, הזימון של גוני נאור היה המביך ביותר בעשור האחרון, הדיווחים של דינמו קייב ועוד 10 קבוצות מאירופה שרוצות את אחמד סלמן בכלל הזויים.

    עמית מור לא הייתי נותן לו לעלות מהספסל בליגה א׳, לא יאמן שזה החילוף הקבוע שלנו. מ5 דקות וחצי שראיתי מאספה ופרדה הוא לא מגיע להם לקרסוליים.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    גם סיסה אוברייטד