כבר לא רק בירה: הקורונה משגעת את הכדורגל העולמי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏12/3/20.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    * הדיבורים על לחזור לשחק אפילו במאי באיטליה ובספרד נראים לי מאוד-מאוד-מאוד אופטימיים. אני מדבר אפילו בלי לקחת בחשבון שהשחקנים צריכים להגביר אימונים איכשהו עם כל הכבוד לציוד הביתי. ובהמשך לזה:
    * עשויה להיות מגמה מאוד משונה של כוכבי על שמגיעים לפיניש של העונה בכושר משחק לא משהו ובחלודה גדולה, בלי קשר אליהם כמובן.
    * למען הבטיחות לדעתי צריך להמשיך את ליגת האלופות כסוג של פיינל פור, ובשנה הבאה כשהכדורגל יחזור לקדמותו אנחנו נוכל להעריך מחדש עד כמה הפורמט גאוני עם משחקי גומלין וכמובן שערי חוץ.
    * מרתק אותי כיצד המשבר הזה ישפיע, כוכבים יקצצו בשכר, הבנתי שליון כבר בחל"ת, ומרתק האם תם עידן הכוכבים במאה מיליון יורו או לפחות לקיץ אחד, טוב שהמחירים יירדו קצת והכדורגל יחזור לפרופורציות.
    * שאלה שלא ברור מה יקרה לגביה - השחקנים שמסיימים חוזה בתום העונה, נניח אדינסון קבאני בראש הרשימה, דריס מרטנס ויש עוד כמה שברח לי מהראש מה איתם (זלאטן כמובן).
    * דחיית היורו הייתה מובנת מאליה, יש הרבה כוכבים שיכולים ליהנות מכך, הראשונים שעולים לי לראש הם אדן הזאר והארי קיין, אולי זה לטובה.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    מספיק להתאמן בצורה סדירה שבועיים לפני. חוץ מזה לכולם ניתנו תוכניות אימון אישיות.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חייב לומר שכל פעם שאני רואה פרסומים על "באיטליה מאמינים שיחזרו לשחק במאי" או אפילו על חזרה לאימונים - זה נראה לי די מגוחך כי גם אם קצב המתים קצת בירידה (הלוואי שזה יגמר) - זה לא אפשרי, מעבר לשאלה מוסרית האם הדבר היפה הזה שנקרא כדורגל יהווה את האור בקצה המנהרה או שהזוי לשחק כשאלפים בוכים על יקיריהם. כנ"ל לגבי ספרד כשריאל סוסיאדד רוצה לחזור להתאמן ובמדינה מדברים על המשך הסגר עד מאי וכאלה.

    אני כן קורא כל מיני ראיונות עם חברי כנסת, מנכ"לים ואנשים שונים שקשורים למשרד הבריאות - כולם מישראל כמובן, ואם אני שם בצד את התפשטות המחלה וההידבקות ומדבר נטו על חזרה לשגרה ברמת הספורט:
    שבועיים אימונים זה לא מספיק, זה אמנם לא אחד לאחד כמו להתחיל מאפס כי בחופשה אדן הזאר "מעלה שבעה קילו" ושחקנים לא עושים כמעט כלום וכאן כן יש עבודה ביתית, אבל צריך עוד זמן מה גם שלוח הזמנים צפוף. מה שכן, כל הקבוצות באותה הסירה, הייתי ממליץ על הפסקת משחק אולי פעמיים לשתיים-שלוש דקות ככה אחרי 30 דקות ו-60 דקות, לאפשר חמישה חילופים כמובן לתקופה הזו כפי שאמרו באנגליה. אני חושב שבאירופה מדובר בספורטאי על שרוצים לחזור והמוטיבצייה תעשה דברים טובים.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    באיטליה יש 600 אלף מתים בשנה. אלפים בוכים שם על יקיריהם מדי יום.
    חלאס עם הדמגוגיה.
     
  5. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    אני בקושי מתעדכן בכל מה שקשור לכדורגל בזמן האחרון אז אולי הרעיון כבר עלה לאוויר אבל במידה ולא כבר חשבו על האפשר להאריך את עונת 19/20 עד סוף שנת 2020 ואז את עונת 20/21 להפוך לעונה מקוצרת של חצי עונה או לעונה קלנדרית? נראה לי הפתרון ההוגן ביותר.
    להפסיק ליגות במצב ולקבוע אלופות ע"פ המצב לפני הקורונה זה לא ספורטיבי בעיני כמו גם לבטל עונות שלמות.
     
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    היה רעיון לא לקצר בשנתיים הבאות כך שב-2022 הליגות יסתיימו סמוך לפתיחת המונדיאל.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הייתי אומר בליגת העל לשחק 26 משחקים למשל ולא פלייאוף, אבל מה תעשה בליגה הספרדית, רק 19 מחזורים? ואם בהגרלת המשחקים למשל כמו הפעם, בסיבוב הזה שמשחקים בו ריאל יוצאת גם לקאמפ נואו, גם למאסטייה וגם למטרופוליטאנו? זה גם נשמע לי לא הוגן. לא שיש לי פיתרון מי יודע מה. אבל מה שיותר מדאיג אותי, ולא רציתי להמשיך לקרוא - יש איזה מדען מאוניברסיטה באיטליה שטוען שייצטרכו לשחק ללא קהל במשך 18 חודשים. לא רק עד שיהיה חיסון לווירוס (מאמין שזה פרויקט עולמי) אלא עד שיהיה אפשר לחסן את כל המדינה באשר היא. רק ביומיים האחרונים אני מעכל שגמרנו עם קהל לטווח הקרוב ואני אתפלא אם נחזור לפני 2021. כמובן שלראות עכשיו משחק של ריאל מדריד בליגת האלופות נגד סיטי גם לעיני מגרש ריק זה ריגוש, ואני אעריך כל פס גרוע של ויניסיוס או טעות של ראמוס פי אלף עכשיו, אבל...זה עצוב.....

    מה שכן חייב לקרות זה לו"ז מהיר במתכונת כריסמס באנגליה. השחקנים גם בטירוף לשחק, כולם באותה הסירה. למאמנים תהיה אחריות. מסי לא ישחק 90 דקות וגם לא רונאלדו. עוד חילוף באמצע, עוד הפסקה של חמש דקות נניח בדקה 30, יותר אימוני שחרור, לא יודע.
     
  8. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אמרתי את זה תמיד: עדיף להשלים עונה שכבר התחילה מאשר להציל עונה שטרם התחילה. שיחשבו מה עושים עם העונות העתידיות, את העונה הנוכחית כבר החליטו לסיים בכל מחיר. גם אם זה אומר עונות קלנדריות וחלון העברות אקסטרה.
     
    c_web אוהב/ת את זה.
  9. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    https://scontent.fsdv2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/93403503_10157311043846593_3301603061935374336_n.Xxx?_nc_cat=104&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=y_WnblFHQNkAX8MyA6P&_nc_ht=scontent.fsdv2-1.fna&oh=0d4443eb4f82fcaa07f8195f6ee355ff&oe=5EBE8442&dl=1

    נתקלתי בזה במקרה, מסתבר שהולך להיות מחר פסטיבל של הופעות אינטרנטיות ללא קהל עם כל האמנים האלה. משהו בסדר גודל אמריקאי עם הרבה כוכבים רציניים.
    הלוואי שאנשי הכדורגל ייקחו דוגמה מהאירוע הזה. חזרה למגרשים יכולה להיות בדיוק התשובה למצב הנוראי שאנחנו נמצאים בו שאנשים תקועים בבית ולא יודעים מה לעשות עם עצמם או מתי זה יגמר. איפשהו בדרך קצת נשכח שכדורגל בבסיסו זה ספורט וספורט בבסיסו זה בידור. דווקא עכשיו, לדחוף למצוא פתרון איך לחזור ולסיים את הליגות ולשדר לטלוויזיות בכל העולם. כדורגל בלי קהל זה עצוב, אני מבין את זה מעולה בתור אוהד של מועדון ש30 שנה מחכה להוציא מיליונים של אוהדים לרחובות ולחגוג איתם אליפות, אבל מעבר לזה שתינתן אופציה לסיים באופן ספורטיבי את העונה, זה יחזיר גם קצת עניין ליום של אוכלוסייה של מאות מיליונים של אנשים שסגורים בבתים.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הבעיה עם להחזיר את הכדורגל זה לא לשחק בלי קהל, זה הבריאות של השחקנים. בסוף מדובר באנשים שצריכים להיות מאוד קרובים אחד לשני, לנשום אחד את השני, לדבר אחד עם השני. קשה מאוד להבטיח את הבריאות שלהם במצב הזה.
     
    DRORIKO ו-Clichy אוהבים את זה.
  11. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    אם מוכנים להתאמץ אז יש פתרונות- לבודד את השחקנים והצוותים בבתי מלון שגם ככה לא מאוישים, להשקיע ולרכוש בדיקות.
    בסופו של דבר זה לא מסובך להגיע למצב שבתאריך נתון במקום נתון נפגשות שתי קבוצות שכל השחקנים והצוות שלהם בריאים+ צוות שופטים שהוא בריא.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    דבר ראשון אם מחליטים להחזיר אימונים אז זה חייב להיות עכשיו. פגרה של חודש וקצת זה משהו שאפשר להתמודד איתו, פגרה של חודשיים-שלוש זה כבר סיפור אחר. במקרה הטוב נראה שחקנים מתהלכים על המגרש, במקרה הפחות טוב שחקנים יורדים על אלונקות כמו בשדה קרב. בכל מקרה כדורגל זה לא יהיה. אחרי שפתרנו את זה(כביכול) הגענו לבעיה המרכזית. נניח והחזרת את הכדורגל, מה אתה עושה עם שחקנים שיש להם קורונה, ויהיו לא מעט כאלה. עכשיו ברור ששחקנים כאלה לא יוכלו לשחק או להתאמן אבל אז אתה יוצר חוסר הוגנות. תארו לכם למשל שיובה ולאציו יחזרו למאבק על האליפות. ליובה יעמוד הרכב מלא עם כל האסים אבל לאציו תשחק בלי אימובילה ואלברטו הקריטים(מאחל להם רק בריאות כמובן) תסכימו איתו שזה לא יהיה מאבק הוגן. מה יקרה אם קבוצה אחת שמתמודדת על הירידה תבוא עם הרכב מלא אבל היריבה שלה בתחתית תבוא בלי השוער שהוא חצי קבוצה ועוד במקומו תעלה עם שוער משני ברמה ליגה א'? זה גם לא הוגן.
     
  13. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    מהרגע שהחלטת להחזיר את הליגות, תן שבועיים לשחקנים להיכנס לבידוד ולעבוד על כושר עצמאית. מהרגע שנפגשים- עוד שבוע של הכנות קבוצתיות ולהתחיל לשחק.
    אם וידאת שכל מי שמגיע ביום הראשון לא חולה, אין סיבה שהוירוס יתפשט אצלך בחדר ההלבשה. כשהשחקנים במסגרת הקבוצתית כלומר מתאמנים/אוכלים/ישנים די קל לפקח עליהם.
    כן תצטרך להיות פה הרבה אחריות אישית של שחקנים בנוגע למה הם והמשפחות שלהם עושים בזמן הפנוי כדי לא להסתכן בהדבקה. מורכב אבל לא בלתי אפשרי.
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    מבחינתי יש 2 אפשרויות.
    אופציה א' זה מה שאיקר קסיאס הציע - לחפוף את העונה לשנה הקלנדרית. במקום שעונה תתחיל ב1.7 היא תתחיל ב1.1. גמר האלופות בסוף נובמבר/תחילת דצמבר. זה יאפשר לחדש את העונה מאותה הנקודה.

    אופציה ב' היא להחליט עכשיו שחוזרים בעוד שנה באותה הנקודה שבה העונה הפסיקה, ואז ממשיכים כרגיל.

    בשני המקרים צריך לבטל את כל המשחקים שהתקיימו בלי קהל ולקיים אותם מחדש.

    כל אופציה אחרת לא ספורטיבית.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אבל זה בעייתי. אם לשחקן יש קורונה שבועיים בידוד זה לא מה שיוציא אותו מזה. דיבאלה עד היום תקוע עם הנגיף. ומה קורה אם שחקן מתחיל לגלות תסמינים? הוא יהיה כל כך חולה שהוא לא יוכל אפילו להתאמן בבית. ואפילו אם איכשהוא צלחת את המשוכה הזאת, שבוע של הכנות קבוצתיות זה רחוק מלהספיק, לפחות אם אתה רוצה לראות כדורגל ברמה גבוהה ולא שחקנים שמסתובבים על המגרש. ועוד לא דיברנו על מה יקרה אם הבדיקות במועדונים יצליחו לפספס חולה קורונה אחד שידביק את כולם. הרי ידוע לנו שהבדיקות הן לא מדוייקות ב-100 אחוז.