אלופות: וזה שוב רובן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Franco, ‏21/4/10.

  1. piston Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/08
    הודעות:
    1,965
    לייקים שהתקבלו:
    3
    אותה ווסטהם נאבקה באירופה לפני מספר עונות, וכמוה בעונה טובה יכולה כל קבוצה כמעט להגיע למפעל אירופי, וכולן מודעות לכך.

    היי, בשנה הבאה יש סיכוי שקבוצה מהליגה השנייה תשחק באירופה ותרוויח מההצלחה של חברותיה לליגה שייצגו אותה בכבוד (יש ניקוד התחלתי מינימאלי שמגיע ביחס מסויים לניקוד המדינה הכללי).
    אז אולי אתה תופתע, אבל הצלחה אירופית של נציגה משרתת את כל הליגה, חד משמעית.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/4/10
  2. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הן מודעות לכך ולא מזיז להם בשיט. הקבוצות באנגליה דואגות לעצמן וכבר התלוננו רבות על הזזות משחקים שקצת נתנו יותר התחשבות במועדונים הגדולים. כל קבצה חושבת על כאן ועכשיו! יש להם מלחמות השרדות של מיליוני פאונדים והם רוצים לדאוג באופן מיידי ועכשווי רק לתחת שלהם. תפסיק לספר לי סיפורים על נציגות, כי אם כך אתה חושב, אתה לא מכיר בשיט את הלך העניינים בליגות ומסתכל על הכל הרחק מלמעלה (כמו הקבוצות הגדולו בעצם). למשקפת שלך יש עיינית מאוד צרה שלא מחוברת למציאות.
     
  3. piston Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/08
    הודעות:
    1,965
    לייקים שהתקבלו:
    3
    דני, קודם כל תרגע, להתלהמות הזאת אין מקום כאן.

    העובדה שקבוצה מנסה ללחוץ על ההתאחדות בכדי לשרת את האינטרס הצר שלה, ואני מדבר כרגע דווקא על הקבוצה הקטנה, שמבקשת לפגוכ בשאר הליגה (ע"י פגיעה בנציגה האירופית, ובכך בדירוג האירופי של המדינה), לא אומרת שצריך לקבל את הבקשה שלה, במיוחד לאור העובדה שאותה קבוצה ביקשה שידחו לה משחקים כשהתמודדה באירופה.

    אז מי כאן הצבועים בדיוק ?

    ההסתכלות היחידה שצריכה להיות רלוונטית היא התמונה הגדולה, ובתמונה הגדולה צריך למען כולם להתחשב בנציגות האירופאיות.

    מה בדיוק הוגן בלקיים את המשחק במועד הראשוני ?

    שהנציגה האירופית תשחק בהרכב חסר שללא ייצג את היכולת שלה, ובעצם יגרום לחוסר שיוויוניות בליגה, מאחר ומול קבוצת מרכז/תחתית אחרת שחקה בהרכב מלא וניצחה בקלות ? איפה ההוגנות פה ?

    לכל קבוצה יש אינטרסים משלה, אבל האינטרס הכללי הוא החשוב ביותר.

    כמו בכל ספורט, לכל שחקן יש אינטרסים משלו (לכבוש, לבשל, להיות הטוב ביותר על המגרש וכו'), וזה כולל שחקני ספסל שרומים לשחק למרות ששחקני ההרכב טובים מהם, אבל האינטרס של הקבוצה (לנצח) הוא אמור להיות מעל אינטרסים אישיים, וכשזה לא כך, הקבוצה מפסידה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/4/10
  4. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה מפריח אגדה שנראת קוסמת למי שמתסכל על הכל מרחוק ("אינטרס כללי", לא קיים הדבר). בשטח שום דבר הוא לא כך, נאדה.

    אין לי מה להוסיף, זה הזוי לחלוטין, די.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/4/10
  5. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדרך לא ארוכה כי ליון לא הצליחו כמעט לחבר התקפה אחת. זה היה נוקאוט גם אם הדבר לא בא לידי ביטוי בכיבוש שערים. ממה שראיתי, זה המשחק הכי טוב של באיירן העונה.
     
  6. piston Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/08
    הודעות:
    1,965
    לייקים שהתקבלו:
    3
    להגיד שאין אינטרס כללי זה הזוי.

    העובדות מדברות בעד עצמן.
    ישנו נתון באופ"א ובפיפ"א של ניקוד של המדינוטת. ניקוד זה נובע מהשגי הנבחרת, ומהשגי הקבוצות באירופה בחמשת השנים האחרונות (בכללן). ניקוד זה קובע משפיע ישירות על כמות הנציגות באירופה, ועל ההגרלות שאותן קבוצות יקבלו.
    נכון, השגי הקבוצה האישיים גם הם משפיעים, אך גם ההישגים הכללים נמצאים בתמונה.

    אם זה לא אינטרס כללי, אז מה זה בכלל אינטרס כללי בעולם ?

    אני אתן דוגמה בכדי להבהיר.

    יש התקפה של הפועל תל אביב בכדורגל. שכטר שמנסה לזכות במלכות השערים מגיע למצב של 70% גול מול שוער, אך יכול למסור לורמוט שמגיע מהצד השני מסירה שב 90% תעבור, ותיצור מצב של 100% גול.
    האינטרס האישי שלו (מלכות שערים), אומר תבעט, אך האינטרס הכללי אומר תמסור (90% לגול). העובדה ש 90& מהשחקנים היו בועטים במצב הזה, לא משנה את העובדה שזה לא הדבר הנכון לעשות.

    הצלחה של הנציגות באירופה תשרת כל קבוצה שתגיע לשם (וגם את הנבחרת) בחמשת השנים הבאות, ואתה לא יכול לדעת מי תגיע לשם (ראה ערך פורטסמות'). העובדה שקבוצות דואגות לאינטרס האישי שלהן, לא אומרת שההתאחדות, שתפקידה לדאוג לאינטרס הכללי, צריכה לעשות כבקשתן.
     
  7. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    piston,
    העלת כאן סיבה מעניינת. כל הסיבה שזה נוגע לדירוג האירופאי וכו', אני אישית לא חשבתי על כך. אבל אם אתה חושב שזאת הסיבה שבזכותה כביכול דחו את המשחק אתה טועה, ליון עשו זאת אך ורק מפאת כוחם כקבוצת צמרת בליגה הצרפתית ומפאת כוחם מן הסתם בתוך ההתאחדות.
    אני בספק שאם גרנובל יירצו לדחות משחק מול ליון בגלל שיש פסטיבל גבינות ויין באותו יום (סיבה לגטימית לא?) הם יצליחו לדחות. בגלל שהכוח שלהם בהתאחדות הוא מינורי עד אפסי, אין מה לעשות, הקבוצות הגדולות והעשירות הן בעלות ההשפעה.
    ושלא יהיה ספק אין לי שום טענות כלפי ההתאחדות הצרפתית.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא בקיא בכדורגל הצרפתי על כל ההיסטוריה שלו אבל למיטב ידיעתי ליון לא נחשבת באופן מסורתי למועדון גדול וככזה שיש לו השפעה גדולה בתוך ההתאחדות. יכול להיות שרצף ההצלחות של המועדון, הקטן יחסית, הזה בעשור האחרון העלה את כוחו, אבל אני משער שגם המסורת משחקת תפקיד, בטח שענף שמרני ככדורגל.

    אני גם לא רואה בכך אי ספורטיביות ולא בהכרח מאותה הסיבה שפז ציין (טובת הכלל), פשוט מכיוון שלדעתי כל התאחדות רשאית לסדר את לוח המשחקים שלה איך שבא לה, כמו גם לשנות אותו כל עוד זה במסגרת החוקה שלה.

    אבל אם נלך על אי הספורטיביות, אז אתה (דני) לא חושב שזה יהיה אי ספורטיבי כלפי ליון שנאבקת על האליפות בארצה לשחק בעומס רב מזה של יריבותיה לצמרת כרגע?

    גם באופ"א קבעו לוח משחקים מראש ושינו אותו אח"כ מסיבות שונות (שתי קבוצות היו צריכות לארח בליסבון באותו יום) מה שיצר מצב שהרטה ברלין הגיע למשחק חוץ ללא מנוחה כלל ממשחק הליגה - האם על מקרה כזה אי אפשר להגיד שאופ"א לא ספורטיבית כי היא שינתה את הלוח ופגעה בקבוצה אחת? או שאולי ההתאחדות הגרמנית לא הוגנת שלא הקדימה את משחקה של הרטה ובכך פגעה בה?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/4/10
  9. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    כצפוי, רובן הגדול ממשיך את הריצה של באיירן שמשיגה ניצחון נוסף עד לדעתי הזכייה על חשבון מוריניו. למרות שאתמול היא יכלה לכבוש יותר, בחוץ היא ממילא תכבוש די בוודאות כך שמבחינתה זו תוצאה טובה.
     
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    אמנם הכותרת היא "וזה שוב רובן" אבל בהילוך החוזר רואים בבירור שהכדור פוגע בראש של מולר ומטעה את לוריס, אני הייתי נותן למולר את השער שלא שונה מדחיקה לאחר כדור רוחב, מפתיע שאופ"א הדקדקנים נתנו לרובן את השער.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/165805.Xxx

    ארבעה משחקים בשלבי הנוק-אווט וארבעה שערים. ועוד לפחות עשר מסירות גדולות לגול, אבל כל פעם שחקן אחר בבאיירן מנע מרובן לזכות בטייטל של מבשל בנוסף לגולים הנפלאים שלו. פשוט מדהים ההולנדי הזה שמציג את הכדורגל הטוב בקריירה שלו. רובן תמיד היה מוכשר, אבל השנה הוא הפך להיות קילר אמיתי - מספיקה לו פעם אחת להשתחרר לבעיטה והכדור ננעץ ברשת. וכמובן שהעונה הוא גם משחק יותר למזלם של חובבי הכדורגל, כי אי-אפשר להיות אדישים לכישרון שלו. אני רואה את הטירוף של רובן אחרי הגולים ואת אוהדי באיירן שואגים 'רובן!!!' ושנייה אחר-כך אני נזכר בפרצופים המיואשים של קאקא מול שחקני ליון וזה פשוט תסכול עצום. התגובה של רובן לחילוף הייתה מוגזמת ו-ואן-חאל העמיד אותו במקום כמו שצריך.

    אני חייב להגיד שמולר הזה מתגלה כמחמיצן לא קטן. זו לא פעם ראשונה שהוא מתבלבל ליד השער. העונה הוא אולי התגלית של באיירן, אבל בזמן האחרון הוא פחות טוב, לפחות במשחקי הצ'מפיונס(בליגה הגרמנית אני צופה אבל בעיקר עוקב אחרי הביצועים של רובן - אני פחות רואה משחקים מלאים כדי לשפוט את מולר באופן אובייקטיבי).

    באיירן תגיע לגומלין בשבוע הבא עם תוצאה לא רעה, אבל ברור שליון תיראה אחרת בגומלין. דלגאדו אתמול עשה בעיקר הגנה והוא לא הצליח להראות את הכישרון שלו. אני חושב שגובו היה צריך להיכנס בשורות ליון קודם לכן.
     
  12. piston Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/08
    הודעות:
    1,965
    לייקים שהתקבלו:
    3
    יכולות להיות מיליון סיבות, כולל בת מצווה לבת של השוער המחליף, אך כל אלה לא רלוונטיות לכדורגל עליו אנטונה ההתאחדות לכדורגל של אותה מדינה (במקרה שלנו צרפת).

    גם פורטסמות' במידה ותשחק בעונה הבאה, תוכל לבקש ותענה לדחיית משחקים של הליגה השנייה, בכדי להקל על העומס האירופי, במידה ותצליח להגיע לשלבים של עומס במפעל (דוגמת שלב הבתים).

    אני חושב שאת האצבע המאשימה אפשר להפנות או לאיירן מינכן, במידה ולא ביקשו דחייה, או להתאחדות הגרמנית במידה ולא נענתה לבקשה כזו שהוגשה.

    זה תקף אגב גם לעולם האקדמאי. במכללות והאוניברסטאות הגדולות בעולם, היכן שאמורים להיות האנשים החכמים בעולם, כאשר סטודנט מבריק מצליח תוך כדי הלימודים לפרסם מאמר בעולם האקדמאי, וצריך לצאת לכנס בחו"ל בכדי לדון במאמר בכנס בין לאומי (זה קורה יותר ממה שאתם חושבים), במידה ויש לו בחינות בזמן זה, הוא מקבל ללא שאלה מועד מיוחד לבחינות הללו.
    זה נובע מהאינטרס של המכללה/אוניברסיטה שתלמידיה יצליחו בעולם, וכך יביאו שם טוב לאותו מוסד, וגם הצלחה כלכלית ויוקרתית.
     
  13. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי מה אתה קובע שיש על ליון יותר עומס מברצלונה, אינטר או באיירן שגם נאבקות בשלוש חזיתות ומשחקות כבר כמה חודשים כמעט קבוע 2 משחקים בשבוע?
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא הבנת אותי, אני אבהיר - האם זה יהיה ספורטיבי שליון תאבק על האליפות בצרפת בזמן שיש לה עומס רב יותר מיריבותיה למאבק האליפות בצרפת (מונפלייה, מארסיי וכו'...) ?

    לי אין בעייה עם זה, אבל לפי ההגיון שאתה הצגת זה לא הוגן\ספורטיבי שלקבוצה אחת יש יותר עומס מאחרת, לכן אפשר להגיד שזה ספורטיבי מצד ההתאחדות המקומית להקל על הקבוצות להן יש עומס במטרה ליצור ספורטיביות במאבק על התואר המקומי... אני לא מאמין בזה אבל זה נגזר מטענתך.

    מה גם שלא התייחסת למקרה הרטה ברלין והאם שם זה היה ספורטיבי שאופ"א הזיזה את המועד מצד אחד וההתאחדות הגרמנית לא הזיזה מצד שני.
     
  15. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי כל עוד מדובר בפעולת ריקושט בסיסית ולא איזושהי תנועה מכוונת זה שער של הבועט. כמו שאם זה היה ראש של שחקן של ליון זה לא היה גול עצמי...