אליפות העולם לנערים: שוויץ אלופת העולם!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י צהוב שחור בנשמה!!!!, ‏23/10/09.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    נגמר 1-0 לארגנטינה, את המחצית הראשונה סיכמתי כבר בכללי ועל המחצית השנייה החל מהדקה ה-60 בערך אין יותר מדי מה להגיד. לא צריך לשחק בתנאים האלו, הגשם היה חזק מאוד והקשה על המשחק אבל זה עוד בסדר, אחרי הדקה ה-60 פחות או יותר המגרש נהפך לעיסה בוצתית שפשוט לא ניתן לשחק עלייה.

    ארגנטינה מגיעה כאנדרדוג לבית הזה וזו התחלה טובה לפני המבחנים הגדולים בהמשך.
     
  2. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    לאמלה כבר לא כזה נמוך(1.83 ס"מ) ככה שהטיעון הזה כבר לא בא לטובתו, עוד בעיה שיש לו זה העובדה שיש בריבר המון שחקנים מוכשרים, ותיקים וצעירים בעמדה שלו ככה שזה דיי מקשה על הפריצה שלו לעומת ויז'אלבה שיש לו את פאביאני וריוס...
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אמרתי שאני לא בטוח לגבי עניין הפיזיות, מה גם שלא דיברתי על גובה אלא על כח, ובכל מקרה אני לא בטוח בזה.

    לויז'אלבה יש גם הרבה שחקנים לפניו חוץ מהשניים הנ"ל, פשוט הם לא ניצלו את ההזדמנויות ושהוא קיבל את ההזדמנות הוא לקח אותה. לאמלה יהיה חייב להיות חד שהוא יקבל את שלו, אבל מנסיוני רוב "ילדי הפלא" שקב' גדולות רודפות אחריהם בגיל 12 לא יוצאים שחקנים גדולים, אולי חלק קטן מהם.
     
  4. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן, מהסיבה הפשוטה שהארגנטינאים משאירים אותם אצלהם בגלל הקנאה, או סתם בגלל להגיד למועדונים הגדולים "לא תקבלו אותו כי ככה אנחנו רוצים" ואז איפשהו הם נעלמים שם, בין כל המלחמות כוח והפיזיות. אם אתה שואל אותי-מסי לעולם לא היה מצליח בארגנטינה, גם אם הוא היה מקבל את הטיפולים שלו. הוא פשוט לא משלכם, הוא לא משחק בסגנון משחק, הוא לא רגיל לפיזיות, לא רגיל למלחמות, לא רגיל ללכלוך שורון ומסצ'רנו נשמו מגיל 12. הוא רגיל לדשא סינטטי וכפפות משי, לסגנון משחק מסוים שרק בזכותו הוא הצליח להגיע. סגנון משחק נקי כזה. חבל שאריק למאלה לא עבר לברסה כשיכל בגיל 12 כמו מסי, כי לדעתי היום הוא כבר היה במעמד של תיאגו אלקטנרה, גיא אסולין ומונייסה. ילדים בני 16-17 שכבר עכשיו מדברים על להצמיד אליהם את איניסטה (לאלקנטרה) את פויול (למונייסה) ואת מסי (לגיא) שילמדו מהם איך לשחק כדורגל ואיך להנהיג את הקבוצה בעתיד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/10/09
  5. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    רוב הסיכויים שאתה צודק אליאס והוא לא יהיה כזה שוס כמו שהיה בגיל 12, השנה וחצי הקרובות יהיו די קריטיות בשבילו.

    מי שהרשים אותי בארגנטינה היו גונזלס-פירז הבלם, הרבה חילוצי כדור טובים שלו ומשחק עם הרבה ביטחון, רק שימשיך ככה בטורניר ואולי יקבל הזדמנות כבר בקלאוסורה הקרובה או האפרטורה הזאת כי הבלמים של ריבר מאוד "משובחים". עוד שחקן שאהבתי זה אראוחו שנראה לא רע.

    מי שהיה לא משהו זה אספינדולה הקפטן, הוא הפסיד בהרבה מאבקים באוויר ונראה לא ממש מדויק, גם העובדה שהוא נמוך ומשחק כבלם לא תורמת.
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא בהכרח, יש המון דוגמאות של שחקנים שבאירופה הביאו בגילאים צעירים מתוך מחשבה שהם כוכבים גדולים, וכמו שציינת המעברים קרו רק אחרי מלחמות בין המועדנים, אך היום הם משחקים בליגה השנייה באיטליה או ספרד וחלקם אפילו חזרו לאלמוניות בארגנטינה.

    יש אחד מספרד שהסיפור שלו זכה להרבה כותרות, בוקה נלחמה עליו אל מול מועדון ספרדי לא גדול ובסוף הילד עזב, היום הוא כבר בליגה השנייה או השלישית בספרד, אני כבר חוזר עם השם. חוץ ממנו היה עוד כמה כאלו, בעיקר באיטליה אבל גם בספרד.

    דווקא פרוטי שגדל בליגה השנייה של ארגנטינה עשה השתלבות טובה יחסית בקב' צמרת ספרדית.

    מה גם שמדובר כמובן באינטרס של הקבוצה ולא בקנאה, הכל סביב הכסף מן הסתם
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏25/10/09
  7. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    מה קנאה? ריבר רוצים לשמור אותו אצלהם בגלל שהוא יכול להיות שחקן טוב בהמשך, אסור להם? הם צריכים לסתום ת'פה ולתת לבארסה לקחת להם שחקן כישרוני מהנוער?
    חוץ מזה שאני לא כל כך מסכים איתך כי לריבר יש מחלקת נוער טובה מאוד שגידלה כבר הרבה שחקנים טובים.

    נ.ב
    סליחה אם זה נשמע קצת לוחמני מה שאני אומר אבל אני לא חושב שקבוצה קטנה יותר צריכה לוותר על שחקן נוער שלה בשביל שיגדל בקבוצה אחרת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/10/09
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    איפה אמרתי שכן? להפך, התכוונתי שהאינטרס של הקבוצה זה לשמור על השחקן, ציינתי את הסיבה הכלכלית כעיקרית ושכחתי להזכיר מקצועית, אבל לא טענתי שצריך לוותר.
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ירדן כמה דוג' למה שאמרתי:

    פרנאנדו פורסטיארי - עבר לאיטליה כילד אחרי מאבק משפטי וכיום שהוא כבר בן 20 כמעט אין לו הרבה מה להציג בקריירה שלו, כרגע משחק במאלאגה.
    לוקאס טרקאריצ'י - עבר לספרד בתור ילד "ולמד שם לשחק כדורגל", סבייה השאילה אותו לארגנטינה העונה, שם לבינתיים הוא לא מוכיח את עצמו באחת הקבוצות שהכי קל לצעירים מוכשרים לבוא לידי ביטוי.
    בריאן סארמיאנטו - אחרי מלחמה מול קבוצתו הארגנטינאית ראסינג סאנטאנדרד החתימה את הילד בן ה-17 שמאז מככב אמנם, אבל בסגונדה הספרדית.
    חרמן פאצ'קו - הכישרון מאתלטיקו מדריד "למד כדורגל" בספרד והיום הוא בליגה השנייה.
    אוסקר טרחו - אמנם עבר אחרי שהתאמן כבר בפרימרה של בוקה, אבל סיפור דומה, מאיורקה ובוקה מתלכלכות והשחקן בינתיים ירד לסגונדה הספרדית.

    מנגד פרוטי שגדל בליגה השנייה בארגנטינה נראה בדרך הנכונה, כמו גם שחקנים אחרים שגדלו בארגנטינה (כולל כאלו מהליגות הנמוכות). אלו רק חלק קטן מהדוגמאות, פשוט הבאתי כאלו שקשורות לכדורגל הספרדי אחריו אתה עוקב.

    יכול להיות שיש אמת בטענה שלך, כמו גם דוגמאות שמוכיחות אותה, אבל יש הרבה מאוד דוגמאות שסותרות אותה.

     
  10. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    לא נראה לי שאמרתי שאתה חושב שריבר צריכה לוותר... ההודעה שלי כוונה ל-xavi6(ירדן?) שממה שהשתמע מההודעה שלו זה שהוא חושב שריבר הייתה צריכה לוותר ולהכנע, דבר שאני אישית לא חושב שהיא הייתה צריכה לוותר ולשמור על השחקנים המוכשרים שלה.

    Xavi6 התכוונת בזה שאמרת שמסי לא היה גודל להיות שחקן טוב בארגנטינה בגלל המערכת הארגנטינאית או בגלל שמסי לא מתאים לגדול במערכת כזאת?
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    5 דק' לסיום גרמניה וניגריה נמצאות בתיקו 3, ראיתי את מרבית המחצית הראשונה וחלקים קצרים מהשנייה ואני חייב להגיד ששתי הנבחרות נראות רמה מעל ארגנטינה (והרבה מעל הונדוראס). אמנם קשה לשפוט את ארגנטינה אחרי משחק מול יריבה כזו בתנאים כאלו, אבל יש לי הרגשה שהם לא ימשיכו הלאה...

    והמביא כדורים :aaa8:
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏25/10/09
  12. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי מסי-התכוונתי לשתי הדברים. הוא עדין מידי, הוא לא היה שורד שם. הוא היה צריך לשחק בקבוצות כמו ריאל וברסה שהיו מגדלות אותו עם משי ומסתכלות עליו ב-80 משקפיים. בארגנטינה לדוגמא, בקלאסיקו ריבר בוקה, לא תראה מאמן של בוקה שמכסחים את אחד הכשרונות שלו אומר לשופט "או שתוציא צהובים או שאני יוציא אותו אחוצה. יש לך 5 דקות להתחיל לשלוף צהובים". זה מה שפפ אמר לשופט ששפט במשחק ברסה-ריאל עונה שעברה במשחק הראשון, כאשר שחקני ריאל פשוט הלכו נטו לרגליים של מסי, פפ קם ואמר "יש לך 5 דקות להתחיל לשלוף צהובים, או שאני יוציא אותי או שאתה תשמור על הילד. 5 דקות" וחזר לשבת. אחרי זה הצהובים התחילו להישלף ומסי לא כוסח. בארגנטינה לא רק שהוא היה מכוסח יותר מגיל צעיר, הוא גם לא היה מקבל את ההגנה הזאת, ונהפוכו-היו דורשים ממנו להילחם. אני לא רואה את מסי שורד שם.

    יש המון דוגמאות לשם ולשם, אבל התכוונתי יותר לקבוצות הגדולות. שם הגידול עצמו יותר מתוכנן, יותר קפדני, ומשאירים את השחקן ועוקבים אחריו עד לגילאי בוגרים. סה"כ בקבוצות הקטנות המטרה היא לא שהן ישתלבו בבוגרים, אלא למכור אותם. אתה חושב שפרוטי ישאר בסביליה? אני נותן לו שנתיים שלוש להיות באחת מאריות אירופה.

    אני לא אומר שריבר צריכה לוותר על הכשרונות שלה, אבל כאשר גם השחקן מעוניין בזה-צריכים לדעת לשחרר. אריק למאלה רצה לעזוב, ריבר פשוט נלחמה עליו עם השיניים ואפילו איימה שאם הוא יעבור לברסה, הם יראו בזה כצעד מלוכלך וזה יזיק לקשר בין המועדונים לשנים הבאות. הרי בנינו, אתם בעצמכם אמרתם שיש לכם הרבה כשרונות, זה היה נטו להפגין שרירים ולהראות "אולי לקחתם את מסי מהארץ הזאת, אבל נגמר".

    אגב מה היה עם המביא כדורים?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/10/09
  13. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    לא זכור לי שהוא רצה בעצמו לעבור, אם הוא היה באמת רוצה לעבור הוא היה עובר ולכן לא נראה לי שזה נכון.

    לא מבין מה אתה רוצה מריבר, ריבר רצתה לשמור עליו כי הוא כישרוני והוא שחקן מבטיח, אז בגלל שיש לארגנטינה הרבה כישרונות ריבר צריכה לוותר ולהפסיד ככסף למועדון שיש לו כישרונות מכל חור בעולם?
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ירדן - אני לא חושב שעל מסי היה ריב, הייתה לו סיבה טובה לעזוב ולמיטב ידיעתי ניואלס לא עמדה בדרכו. למרות שההגינות מחייבת להגיד שאני לא עוקב לרוב אחרי מעברים של שחקנים בגיל כזה וגם עם לאמלה לא התעניינתי בזמנו מה הסיפור. ככה או ככה אני חושב שאתה מגזים פה מבחינת הגישה של הקבוצות, אני לא חושב ששום קבוצה תרצה לוותר על שחקנים שלה חינם, וזה המחיר שבאירופה מוכנים ל"שלם" לרוב על שחקנים בגיל הזה .

    המביא כדורים במשחק של ניגריה עשה תרגילים עם הכדור כל המשחק, למרות המשחק המרתק מאוד (ניגריה חזרה מ 3-0) הקהל נתן לו תשומת לב, מחא לו כפיים ונתן לו עידוד, בסוף המשחק הוא שם את הכדור על הצוואר ולבש ג'אקט תוך כדי שהכדור נשאר שם...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏25/10/09
  15. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על אריק למאלה לא יכולנו להציע כי פשוט אסור. יש תקנון שאוסר על מכירת שחקנים בגיל כזה צעיר.

    על מסי לא היה ריב ולא כלום. אף מועדון בארגנטינה לא רצה אותו, אף מועדון לא הסתכל עליו, אף מועדון לא היה מוכן לשלם את הטיפולים שלו. אז אבא שלו קנה שתי כרטיסים לברצלונה, הגיע למבחנים, הצוות המקצועי התיישב בסיום תקופת המבחנים של הילדים והאחראי על הנוער אמר "הילד מסי לא הולך לשום מקום, אני החתמתי אותו אחרי האימון הראשון". הוא חתם על מפית חוזה שהילד שלנו. האבא חתם. עד היום. עד 2014. שלא יעזוב לעולם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx