אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. Bnei yeuda Member

    הצטרף ב:
    ‏30/10/20
    הודעות:
    135
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    אולי אתה חושב שאיצטדיונים כמו ווסרמיל הקופסא והמכתש הם מכוערים .אני חושב שהם היו פיסת היסטוריה שהיו חייבים שימור.אני יותר אהבתי אותם מהמגרשים החדשים.אני אישית נגד להרוס מבנים היסטוריים.יש כאלה אנשים בארץ שגם אומרים שהכותל המערבי הוא ישן ומכוער וצריך לבנות במקומו מגדל מגורים.כמו שאומרים שהמגרשים הישנים הם מכוערים וצריך להרוס אותם.אני לא אומר שלו צריך לבנות איצטדיונים חדשים.צריך לבנות.אבל אסור להרוס את הישנים.צריך לשמור עלהם.וצריך לשמור על ההיסטוריה.בכל מקרה יש פתגם שאומר.עם שלא יודע לשמר את העבר שלו אין לו גם עתיד.ובמקרה של הכדורגל בארץ יש כאלה שחושבים שאים יהרסו את המגרשים הישנים ויבנו במקומם חדשים זה ישפר את רמת הכדורגל וזה ממש לא נכון.עובדה שהכדורגל בארץ בשנות ה90 היה הרבה יותר טוב ממה שהוא אכשיו.וגם הכדורגלנים פעם היו יותר טובים מאשר הכדורגלנים הישראלים של היום.והיו כאלה חכמולוגים שחשבו שאים יבנו מגרשים חדשים זה ישפר את רמת הכדורגל ואת הרמה של הכדורגלנים.אני אישית יותר אהבתי את הכדורגל הישראלי הישן והטוב של פעם.אים איצטדיונים כמו המכתש הקופסא ווסרמיל.וכל המגרשים הישנים.בקופסא היה אווירה של כדורגל ביציעים היה כיף להיות ביציע. היום אני נכנס לאיצטדיון החדש בנתניה ואני לא מרגיש אווירה של כדורגל
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    אל תערבב בין מבנים. טרנר החדש עולה על וסרמיל הישן והחיסרון העיקרי בו שאינו מכיל אף 20,000 צופים ויותר (בסדר אפשר להתלונן גם על שאינו נגיש היטב תחבורתית, שהגג התפורר, שהיה ליקויים בטיפוח הדשא, שאין בו יציעים פינתיים ועוד). אצטדיון נתניה אולי גדול על הקבוצה העירונית ובטח על אורחת זמנית כמו חדרה, אבל נזכיר שגם המבנה שלו לא הושלם כמתוכנן ולכן האווירה בו עם 2 יציעים לא דומה לאווירה הצפויה בו עם 4 יציעים. המכתש היה בהחלט מגרש זוועה מבחינה צורנית, אבל המחדל הוא שהקבוצה נשלחה לשחק באצטדיון הלאומי בר"ג במקום לאפשר לה להפוך את וסרמיל לביתה, אצטדיון שהיה אף עשוי ללוות אותה גם כבית בליגת העל וכמו בהצעת הקירוי בהרצליה יכל גם הוא להשתדרג בקירוי היציע הראשי ובהרחבת היציע המשני, או לחלופין במעבר לאצטדיון קומפקטי חדש בתחומי ר"ג.

    בשורה התחתונה נתניה, פתח תקווה, חיפה, באר שבע ובמידה מסוימת ירושלים ותל אביב לפחות הכשירו אצטדיונים חדשים/משודרגים לליגת העל בעוד ערים אחרות כמו אשדוד, רמת גן, חדרה ואחרות רק עסוקות בהבטחות ותוכניות עתידיות שלא ברור כמה יש להן כיסוי למימוש בקרוב. אז לכאורה אשדוד מתכוננת כבר לבניית אצטדיון חדש והכינה לו הדמייה מרשימה. אבל האם זה מבטיח הקמה בקרוב?

    בכל אופן מעטות הערים שיש להם אצטדיונים ותיקים שאפשר לשדרג ולהרחיב סטייל אצטדיון הרצליה, הברפלד, וינטר, לוד וכו'. הרוב צריכות לוותר על המתקן הישן ולבנות משהו מאפס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/21
  3. Bnei yeuda Member

    הצטרף ב:
    ‏30/10/20
    הודעות:
    135
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    בכל מקרה באיצטדיונים החדשים אני לא מרגיש אווירה של כדורגל.אין אווירה ביציעים של כדורגל.זה לא מרגיש לי את אותה הרגשה של חווית המשחק שהרגשתי פעם במגרשים הישנים.הכי כיף היה לעשן ביציע לפצח גרעינים לקפוץ על הגדרות להדליק אבוקות.פשוט במגרשים החדשים אין את אותה אווירה כמו שהיה במגרשים הישנים.ואני עדיין יותר כיף לי להגיע למשחק נגיד במגרשים כמו ווינטר ורמת גן מאשר במגרשים החדשים.תעזוב אותך אין אווירה של כדורגל במגרשים החדשים כמו שהיה פעם.וזווית צפייה של המשחק זה לא הכל יש דברים שמעבר לזה.ויש מדינות באירופה שמעדיפות את האיצטדיונים הישנים שלהם למשל כמו יוון ועוד מדינות באירופה.שמעדיפות את האיצטדיונים הישנים על פני חדשים.
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    זה לא קשור לאצטדיונים החדשים שתקנות משרד הבריאות בשנים האחרונות החליטו לאכוף תקנות נגד עישון, או שמנהלת הליגה או אולי הנהלות האצטדיונים החליטו לאכוף תקנון התנהגות ולמנוע פיצוח גרעינים באצטדיונים, או תקנות הבטיחות נגד אבוקות וחזיזים. אתה חושב שכשטוטנהאם או וסטהאם או אתלטיקו מדריד עברו אצטדיונים הם לא נאלצו להתרגל לכללי התנהגות חדשים באצטדיונים החדשים? יש הרבה אוהדים ששמחים שלא מעשנים יותר בפרצוף ולא יורקים עליהם קליפות גרעינים ותקרית כמו השרפה שהיתה בבלומפילד מהאבוקות מראה למה צריך לאכוף תקנונים חדשים.

    ובנוגע לאצטדיונים בחו"ל, גם יוון מעדיפה אצטדיונים חדשים (למשל אאק אתונה בנתה אחד) או לכל הפחות לשפץ ברצינות את האצטדיונים הותיקים אלא שבשנים האחרונות לא היה לה ממש כסף לפרויקטים האלה. ובכל זאת היא מקדמת את שדרוג רמת האצטדיונים שלה כחלק מההצעה הבלקנית ליורו או טורניר אחר. לא תשכנע אותי שבוינטר והלאומי יש יותר אווירה. להיפך אני מחכה שגם אצטדיוני הליגה הלאומית יעלו סטנדרטים כהמשך לשדרוג רמת מתקני ליגת העל (למשל אצטדיון רחובות החדש)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/21
  5. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,187
    לייקים שהתקבלו:
    472
    בטח, בגלל זה אא"ק בונה אצטדיון חדש, פנאתיאיקוס מתכננת אצטדיון חדש, אריס ופאוק מתכננות שיפוץ משמעותי ואולימפיאקוס משחקת באצטדיון שנבנה מחדש ב-2004. גם השטות של "בשום מדינה בעולם לא הורסים איצטדיוני כדורגל היסטוריים" לא נכונה כפי שכתב שיף. רוב המועדונים הגדולים באירופה משחקים באצטדיונים חדשים או באצטדיונים ששופצו עם השנים כך שלא נשאר זכר מהאצטדיון המקורי. המועדונים הגדולים שעדיין משחקים באצטדיונים ישנים בודקים גם הם מעבר לאצטדיון חדש (רומא, אינטר ומילאן, ולנסיה, פיינורד וכו') או שדרוג משמעותי של האצטדיון הקיים (בארסה, צ'לסי וכו').

    כל הדיבור על הגעגוע לאצטדיונים הישנים זו רומנטיקה בשקל. טוב שאצטדיונים כמו קריית אליעזר, הקופסה וארוווה כבר לא איתנו. הכדורגל לא יכול להתקדם עם מתקנים כאלה. אנחנו כבר לא בשנות החמישים. הטענה שהיה פה כדורגל טוב יותר לא רלוונטית לאצטדיונים עצמם.
     
  6. Bnei yeuda Member

    הצטרף ב:
    ‏30/10/20
    הודעות:
    135
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    זה נכון שביוון המועדונים הגדולים בנו ובונים איצטדיונים חדשים.אבל הם לא הורסים את האיצטדיונים הישנים
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    לרוב עדיף להרוס את הישן, השטח מוגבל וזה לא אנדרטה ולא מגרש קבוצת נוער ולרוב הריסת המגרש הישן עוד מסייעת לממן את חובות הבנייה של האצטדיון החדש. למשל קח את אצטדיון נצרת הישן (שקדם לאצטדיון עילוט), במקומו הוקם בניין חדש לעירייה ובנוסף היכל תרבות עירוני. במקום אצטדיון ימקא הוקם פרויקט מגורים ומרכז ספורט גדול. במקום המכתש מגדלי מגורים וגן משחקים שכונתי וכך הלאה. האם במקומם היה עדיף שיישאר שטח מגודר של דשא או עפר רק בשל הנוסטלגיה למגרש הישן?
     
  8. Bnei yeuda Member

    הצטרף ב:
    ‏30/10/20
    הודעות:
    135
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    הרמה של הכדורגל ושל הכדורגלנים זה לא קשור לאיצטדיונים אים הם חדשים או ישנים.זה שבונים איצטדיונים חדשים זה לא משפר את הרמה של הכדורגל.הרי גם אים תבנה בישראל 10 איצטדיונים כמו האיצטדיון של יובנוס באיירן מינכן או הסנטיאגו ברנאבאו זה לא אומר שפתאום תראה בליגת העל רמה כמו בליגה הספרדית או האנגלית.או שפתאום יגדלו לך בישראל כל שנה שחקנים ברמה כמו יוסי בניון חיים רביבו וערן זהבי.אני לא מבין למה יש אנשים שחושבים שאים יבנו בישראל מתקני כדורגל כמו באנגליה ספרד או גרמניה אז פתאום יהיה לך שחקנים כמו יוסי בניון בכמויות.או שפתאום הנבחרת תעלה למינדיאל או ליורו.או שליגת העל תהיה ברמה של ספרד.גם ליפני 20 שנה היו אנשים שאמרו שאים יבנו מתקנים חדשים אז זה ישפר את הרמה של הכדורגל וזה ממש לא נכון.אני לא חושב שהכדורגל בארץ כל כך גרוע כמו שהרבה חושבים כאן.אומנם אנחנו לא ברמה של ספרד אנגליה גרמניה ושאר המדינות הגדולות.אבל אנחנו בהחלט הרבה יותר טובים בכדורגל מכל הבחינות מהרבה מדינות באירופה.במתקנים ברמה של הקבוצות ברמה של השחקנים ובהרבה דברים
     
  9. Bnei yeuda Member

    הצטרף ב:
    ‏30/10/20
    הודעות:
    135
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    אני חושב שאסור להרוס מבנים היסטוריים.וזה לא משנה אים זה איצטדיון כדורגל או סתם מבנה ישן בן 40 50 שנה.למשל איצטדיון קריית אליעזר הייתי רגיל לעבור שמה במשך שנים.ולראות את האיצטדיון.ופתאום אתה עובר ליד המקום שהיה פעם האיצטדיון ואתה רואה מגדלי מגורים במקום האצטדיון שהיה חלק מהילדות שלי.זה שובר את הלב.
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    תנחומיי
     
  11. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,187
    לייקים שהתקבלו:
    472
    פשוט לא נכון. אתה חייב להתחיל לבדוק את עצמך לפני שאתה כותב הודעות.
    האצטדיון של אולימפיאקוס נבנה על חורבותיו של האצטדיון הישן, וכך גם האצטדיון של אא"ק שנבנה בימים אלה. האצטדיון הנוכחי של פנאתיאיקוס מיועד להפוך לחניון תת-קרקעי כשמעליו יוקם פארק:
    Athens: Panathinaikos stadium plan reborn! – StadiumDB.com

    אין הצדקה לשמור מפלצות בטון מכוערות כאלה, למרות הרומנטיקה והנוסטלגיה.
     
  12. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,187
    לייקים שהתקבלו:
    472
    אצטדיון חדש על הנייר אמור למשוך קהל רב יותר ולגייס משקיעים פוטנציאליים. זה דבר שאמור לקדם את הענף. אני מציע לך להתחיל לקרוא קצת על הנושא ולראות איך אצטדיונים חדשים קידמו מועדוני ספורט בחרבי העולם. לא סתם אנחנו רואים בנייה אינסופית של מתקנים חדשים.
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    לצערי בנוגע לבניית אצטדיונים חדשים או שדרוג מאוד משמעותי לאצטדיונים ותיקים פה בארץ עדיין זה יותר דיבורים ממעשים ולא מעט תוכניות נותרו על הנייר ולהערכתי עידן הקורונה וההתאוששות ממנה רק יחמיר את המצב. לראות שלדי אצטדיונים לא גמורים כמו טבריה ועראבה ממש דוקר את העיניים, שלא לדבר על אצטדיונים כמו הי"א שעדיין מארחים משחקים בליגת העל כי התחליף עדיין רחוק מבנייה. ועדיין מחכה לראות אצטדיונים כמו סלה, לויטה, הי"א, דוחא, איצטוני, שכונת התקווה, הלאומי, חולון ואחרים מוצאים לפנסיה, ואילו אצטדיונים כמו בת ים, אום אל פחם, נס ציונה, הברפלד, לוד, הרצליה, עילוט ואחרים זוכים לכל הפחות לשדרוג משמעותי של תוספת יציעים, קירוי יציעים ועוד שיחוללו מודרניזציה (אף שבגדול גם הם ראויים להריסה ולהחלפה במבני אצטדיונים חדשים).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/21
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    באום אל פאחם מדווחים שהצפי להשלמת שיפוץ אצטדיון השלום בעיר הוא רק באוקטובר 2021.
    https://www.israelhayom.co.il/article/853235

    שחקני הפועל אום אל פאחם מתאמנים במגרש האימונים, מאחוריהם ניתן לראות את הפיגומים במבנה היציע המערבי באצטדיון
    https://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/styles/wysiwyg/public/michel%20dot%20com%2018-02-2021_9293.Xxx
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    https://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/styles/566x349/public/images/articles/2021/02/19/16137323738742_b.Xxx
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 8, אורחים: 135)

  1. EsheD
  2. חייל שוקולד
  3. Hovavi
  4. matanbl22
  5. katamoni
  6. yuvalu
  7. o.b.