אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    האם הפועל חיפה מסתבכת בחוב של 200 אלף שקל על השימוש באצטדיון סמי עופר לאירוח משחקים כשכידוע הוא האצטדיון הכי יקר לתפעול בארץ ולמרות שנעשו איתה כל מיני הסדרים (אינה משלמת עליו כמו מכבי חיפה). הפועל חיפה אגב מכחישה את נכונות הידיעה הזאת
    דרמה: הפועל חיפה לא תוכל לשחק בסמי עופר? - ערוץ הספורט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/24
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    האם עד שיוקמו הטרקלינים הקבועים ביציע המערבי בטדי מקימים (שוב) אוהלי VIP חיצוניים עבורם?
    אוהל קונסטרוקציה באיצטדיון טדי ירושלים - אבי שושן החוויה - YouTube

    פעם עוד הקימו אוהלי אירועים כאלה בצורה די נדירה, לאירוח אח"מים באיזה גמר גביע המדינה או משחק נבחרת נדיר. למרות שכבר היו איזה חללים מקורים תחת היציע המערבי, רמת הגימור שלהם היתה די בינונית. למי ששם לב למשל כיצד עיצבו טרקלין די זמני בחלל היציע כשהנשיא ביידן ביקר בטדי בטקס פתיחת המכבייה יחד עם וילונות כבדים, פלקטים של המכביה ומסכי לד זמניים. אבל כעת מדובר על יצירת כמה מפלסי טרקלינים כולל בקומת תאי הVIP, חלל הכניסה, והמפלס תחת הכניסה וכן שיפוץ אזור השחקנים ומנהרת השחקנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/24
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    נראה לי שסיפרתי על התוכנית הזאת כבר כל כך מזמן (15 שנה מאז הוצגה ב2009) ועכשיו עוד צעד בדרך לאמפי פארק בפארק שרון-איילון (חירייה) ל35,000 צופים (חוץ מהאמפי הקיים שם בראש הגבעה ואגב מתוכנן גם איזה אודיטוריום קטן במרכז מבקרים בפארק) ולידו אמפי "רומי" ל5000 צופים עם ספסלי בטון/אבן וקירוי אקוסטי. קיבולת האמפי קצת יותר קטנה מהתוכנית לאמפי ל50,000 צופים שתוכננה ב2009 וכמובן שמאז גם השתנתה מפת ההופעות הגדולות בישראל כשהוקם לייב פארק בראשל"צ המיועד לעד 20,000 צופים, נסגרה אופציית ההופעות באצטדיון רמת גן שאיפשר הופעות לעד 50,000 צופים (ובוטלו התוכניות לבנות אותו מחדש כאצטדיון לאומי מודרני), הורחב בלומפילד שכעת יכול לארח הופעות ל20-30 אלף צופים ויותר (בהופעות של אייל גולן נכחו מעל 25 אלף צופים בכל הופעה כולל עמידה על הדשא ובלי ישיבה בטריבונה המערבית שנחסמה בבמה), וכמובן גם גבעת המופעים בפארק הירקון אירחה הופעות גם עם 60,000 צופים ויותר (אך לרוב מארחת הופעות של כ50-25 אלף). האם בכלל צריכים לקיים הופעות באמפי פארקים בלי טריבונות מסודרות אלא מדרון דשא, תוספת שירותים כימיים, גנרטורים מזהמים ואקוסטיקה בינונית עד גרועה והפרעת רעש סביבתית וחסימת חלקים נרחבים בפארק בגדרות וכמויות זבל והרס הדשא בפארק ולצערנו גם סיכון ביטחוני בשטחים הפתוחים או שהגיע הזמן לאצטדיון לאומי ממשי במיקום אורבני עם אופציית הופעות מסודרות באקוסטיקה משופרת בשל המבנה והקירוי, תנאי אירוח נורמליים כולל מזנונים וחדרי שירותים וחנייה של תשתיות האצטדיון הבנויות (אבל כדאי לשפר את מהירות הבידוק בכניסות) ואולי גם איזו תחנת רכבת צמודה ורכבת קלה, ישיבה על כיסאות וזוויות צפייה טובות יותר לבמה (ומה רע בביזור ההופעות גם מחוץ לגבולות מדינת תל אביב כולל שימוש באצטדיוני טדי וסמי עופר למשל או לחלום על ארנה לאומית סגורה וממוזגת שיכולה לארח הופעות מול איזה 20,000 צופים).. נזכיר שלמשל בפארק הירקון מוטלות מגבלות שונות כמו איסור להאריך את משך ההופעה אחרי 11 בלילה (מה שיצר כבר הופעות מקוצרות וקהל מאוכזב), מוגבל מספר ההופעות לכ12 בלבד בשנה ויש גם מגבלות שנועדו למנוע רצף של לילות עם הופעות המפריעים לתושבים הסמוכים ועוד לא דיברנו על עלויות נלוות של הקמת במות ענק כל פעם מחדש, הסדרת טריבונות זמניות וכו' (באצטדיון רגיל אומנם יש עבודות אחרות כמו כיסוי כר הדשא ופתיחת כיסאות עליו או הסדרת מקומות עמידה ולפעמים גם נדרש שיקום הדשא אחרי ההופעה מה שבארץ גורם לכך שהופעות אצטדיונים מוגבלות פחות או יותר לסוף מאי אחרי עונת הכדורגל עד אוגוסט כדי להותיר זמן לשקם את הדשא לפתיחת העונה בספטמבר או אפילו למוקדמות האירופאיות באוגוסט וגביע הטוטו ביולי בזמן שבפארק הירקון תראו הופעות גם בנובמבר וכו') שיחד עם הובלת/הטסת הציוד מחו"ל והקמת התשתית לצד התשלום לאמנים וצוותם זה מתבטא בעלויות הכרטיסים לצרכן.

    התוכנית מ2009 (הבטיחו להקים "תוך 5 שנים" כעת כבר עברו 15 שנה ועוד לא הוקם, אגב היא כללה כביכול תוכניות גם לתחנת רכבת ישראל ולתחנת רכבת קלה ליד הפארק, לא יודע עד כמה התכנון נכון בפועל למסילות והתחנות שמתוכננים בהווה ובעתיד הקרוב, כמו כן הפארק מתוכנן ברצף פארקים עם פארק בגין הסמוך שבמקור כלל כידוע גם את "אצטדיון הפארק" כתחליף לאצטדיון שכונת התקווה ליד מגרשי ספורטק דרום המשמשים את הפועל כפר שלם)
    N12 - התכנית: במקום הר הזבל - אמפיתיאטרון ענק בחירייה
    בחיריה ייסדנו את (הצד הירוק של) מדינת היהודים

    עדכון התוכנית ב2012
    סנטרל פארק חיריה: הר הזבל הפך לריאה הירוקה של גוש דן - Xnet

    והתוכנית העדכנית 2024, בין השינויים האמפי צומצם בקיבולת וגם שטח הבמה שלו ויותר מוטמע בסביבתו כששטח הבמה משמש גם כגדה לאגם המלאכותי הסמוך (בהופעות המופיעים יופיעו עם הגב לאגם, אבל זה אומר גם שלא תהיה לבמה איזו קונכייה אקוסטית בעוד בעבר האמפי המשני המקורה היה אמור לשמש כנראה גם כמעין קונכייה אקוסטית)
    מהפכה ירוקה: הפארק העצום הזה ישנה את החיים באזור גוש דן - וואלה! נדל״ן

    (נזכיר שבירושלים חלמו פעם על אמפי פארק ליד גילה במורד ההר המשקיף לעין יעל לעד 35,000 צופים שבוטל אחרי שבמהלך הכשרת שטח ההר בוצעה בדיקת רעש והתגלה שהדציבלים לא הגיוניים ולקח שנים להתחיל בתכנון פארק שיכלול שיקום נופי לצלע ההר שנחצבה לאמפי)
    מדוע תקוע פרויקט האמפי במורד הר גילה לכיוון עין יעל?

    ומצד שני את אמפי האבן הירושלמי בעיר רוואבי הפלסטינית שנועד להכיל 12-15 אלף צופים המנצל את הטופוגרפיה ההררית של העיר ומוקף מלמעלה גם בשדרה מסחרית (אני בספק עד כמה מארח בפועל הופעות).
    אחרי שנים של בירוקרטיה: החל אכלוסה של העיר הפלסטינית החדשה מאת שמעון סימן-טובים | Mabat USA מבט

    אייל גולן בבלומפילד, שום הופעה באמפי בפארק לא תהיה ברמה כזאת (ובואו בלומפילד הוא לא האצטדיון הכי מושלם להופעות, אם היה מקורה בגג אקוסטי סטייל סמי עופר ונגיש יותר תחבורתית לתחבורה בינעירונית ולרכבים פרטיים כמו אצטדיון פתח תקווה (רק כשיוקם המטרו בתל אביב לידו ייחשב באמת לנגיש יותר) ואם היה בו עוד איזה 10,000 מקומות ישיבה לפחות, היה מוצלח יותר להופעות בינלאומיות גם שכיום ניתן לקיים רק בגבעת המופעים בפארק הירקון בתנאים ירודים יותר). אגב הקיץ הוא מתכנן שנה שלישית ברציפות של מופעי קיץ בבלומפילד לאחר סיום העונה שבינתיים כבר כוללים 4 הופעות.
    אייל גולן בטירוף: 90 אלף כרטיסים חוסלו בשעות בודדות - אייס
    אייל גולן בטירוף: סגר מופע רביעי בבלומפילד, מתי יתקיים? - אייס
    אייל גולן GOLD - אצטדיון בלומפילד 2022 (המופע המלא) - YouTube
    אייל גולן GOLD 2023 Live - אצטדיון בלומפילד - YouTube

    וגם אושר כהן רוצה כבר הופעה בבלומפילד הקיץ
    בעקבות אייל גולן? הצעד הבא של אושר כהן
    אושר כהן יופיע בבלומפילד? "משהו גדול בדרך" - אייס
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/3/24
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    בבני ריינה מדברים על קידום תוכנית עם משרד הספורט לאצטדיון אזורי עם 13,000 מקומות (קודם לכן הם דיברו על 10,000) מתוך הבנה שאי אפשר להקים אצטדיון ברמת ליגת על עבור היישוב הקטן בלבד (והם ניסו לחפש ספונסרים להקמתו במפרץ וכו'), ועל פי פרסומים קודמים מיקומו המיועד ממערב היישוב באזור התעשיה ציפורי.
    נחשף התקציב המלא של מכבי בני ריינה, שעשתה היסטוריה בליגת העל בכדורגל | ספורט 1

    רק שלא ברור לי אלו קבוצות נוספות מהאזור אמורות להשתמש באצטדיון שכזה. זה לא שיש שם שפע קבוצות בליגות העל והלאומית וזה לא מטרופולין עם ערים חזקות כמו נגיד ערי דרום השרון. כידוע לנוף הגליל יש את אצטדיון גרין המכיל 5,200 מקומות ובתיאוריה יש לו עתודות הרחבה (נוף הגליל גם בעלת שטח אזור התעשייה ציפורית ליד ציפורי, אבל זה לא שהיא חלק מפרויקט האצטדיון החדש). נצרת מתכננת אצטדיון חדש משלה עד 9000 מקומות (אחרי שינוי מתוכנית עבר לאצטדיון של 15,000 מקומות) בהר הקפיצה בדרום העיר המרוחק יותר מריינה. מגדל-יפיע מתכננות מגרש משותף שבינתיים ירד מהחלומות להכיל עד 10,000 מקומות (7000 בשלב א') ובינתיים מוקם עם 1000 מקומות בלבד לרמת ליגה א'. איכסאל שהכינה תוכנית לאצטדיון של 7000 מקומות נאלצה להקפיא אותו כשלא שרדה בליגה. באזור גם קיים אצטדיון עילוט הוותיק שגם לו יש עתודות הרחבה כך שבתיאוריה יכל לגדול אפילו ל10,000 מקומות. לכפר כנא גם מגרש עם 2500 מקומות. לכפר מנדא מגרש של 2000 מקומות. לעין מאהל מגרש סינתטי משלה שבזמנו דיווחתי על איטיות הפיתוח שלו. גם לבועיינא נוג'ידאת מגרש משלה. ולא נדבר על מגרשי הליגות הנמוכות של שאר היישובים הסמוכים ולא נרחיב את הרדיוס ליישובים מרוחקים יותר שממילא בעלי מגרשים משלהם כמו שפרעם, עראבה, וסכנין (שגם היא רוצה אצטדיון חדש) או עפולה.

    אז או שמוחקים כמה מהפרויקטים המקבילים באזור כמו אצטדיון נצרת כדי להקים יחד אצטדיון לערים והיישובים עם הקבוצות הבכירות יותר או שזהו סתם פרויקט מגלומני חסר סיכוי למימוש (כמו הרבה פרויקטים תקועים של ערים ערביות אחרות למשל אצטדיוני נצרת, טמרה, רהט, כפר קאסם, איכסאל, סכנין וכו' שלא קמו) ושהרבה יותר היה הגיוני לקבוצה לחכות להקמת אצטדיון בעיר שכנה כמו נצרת, או לדבר על שדרוג אצטדיון עילוט לליגת העל או פשוט להמשיך לשחק בגרין מאשר לחלום על פרויקט אצטדיון אזורי חדש וכזה גדול, שאין קבוצות נוספות באזור שמיועדות להשתמש בו (כי לרוב יש להן מגרשים משלהן ותוכניות משלהן לשדרג את המגרשים שלהן בעת הצורך או לבנות חדשים) מה גם שצריך תשתיות אזוריות משופרות כמו כבישים רחבים מהירים או איזה קו רכבת קלה כדי לחבר את האצטדיון האזורי ליישובים סביבו ולאוהדים שאמורים להתארח בו כולל אוהדי היריבות האורחות).

    ואולי בכלל הכיוון צריך להתחיל לא מאצטדיון אזורי אלא מקבוצה אזורית כי עד כמה יש סיכוי לקבוצה כמו ריינה להחזיק את עצמה לבד בליגה הבכירה למרות ההצלחה הנוכחית. קבוצה משותפת עם היישובים הסמוכים יכולה ליצור בסיס אוהדים גדול יותר ותקציב גדול יותר וגם להצדיק יותר אצטדיון משותף (ואפילו לקבוע את מיקומו בהתאם להרכב האיחוד, למשל אם האיחוד עם עילוט, נצרת, משהד, כפר כנא, עין מאהל או איכסאל הממוקמים בכיוונים שונים לריינה ככה שיכול להיות רלוונטי מיקום שונה לאצטדיון המשותף ממערב מזרח צפון או דרום ריינה).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/3/24
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    בליגה הלאומית רוצים גם שיפוט במצלמות הVAR (משלב הפלייאוף או לכל המאוחר מתחילת העונה הבאה) אבל לא כל אצטדיוני הלאומית כשירים למערכות כרגע וכמובן זה מנפח את צוות השיפוט וגם הצוות הטכני הנדרש ומי ישלם
    בעקבות הטעויות: קבוצות בלאומית דורשות VAR
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    הטיוטה נחשפת: שעריים ומרמורק בדרך לאיחוד
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    כידוע אצטדיון חדרה מתוכנן ע"י GAB אדריכלים. אבל כעת קבלו את העיצוב המתחרה שהוגש מטעם V5 אדריכלים (יחד עם משרד האדריכלים הגרמני GMP שבהחלט נראה שיפר את העיצוב לסטנדרט אירופאי). אישית הייתי מקווה שהעיצוב לא יתבזבז וייגנז ושלפחות יאומץ בעיר אחרת שמתכננת אצטדיון חדש (שלא מתבסס על הרחבת אצטדיון קיים כמו ההרחבות לאצטדיוני קריית שמונה וראשל"צ, ובלי מגבלות שטח כמו בוינטר שבעיה לבנות בו יציעים מאחורי השערים, וכאלה שלא עובדות כבר על עיצוב אחר כמו כפר סבא, כפר קאסם, קריית שמונה, טירת כרמל, קריית גת וכו'), ובסדר גודל דומה של כ12,000 מקומות או בגדול 15-10 אלף מקומות. פוטנציאלית יש ערים שמתכננות אצטדיון בגודל הזה כמו איזו סכנין, אשקלון וכו' והלוואי היו "קונות" את העיצוב הזה ומיישמות אותו באצטדיון הביתי החדש שלהן. בטח גם הפועל חיפה למשל היתה מתה על אצטדיון "פרטי" בקיבולת הזאת בקריית חיים במקום אצטדיון סמי עופר הענק בשבילה. (אפילו יש "גוונים אדומים" בצבעי הכיסאות וחלק מהחזיתות כך שקל לדמיין את בני סכנין/הפועל חיפה באצטדיון האדום לבן הזה)
    Hadera Municipal Stadium

    ואם אני כבר מחטט באתר של V5 אדריכלים, הנה המצגת הרשמית של מגרשי האימונים שתכננו והוקמו בנהריה
    מתחם אימונים לכדורגל נהריה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/3/24
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    אני לא יודע מה קרה בדיוק אבל קבוצת ברנד ביטלה את ההסכם בנוגע לאצטדיון אשדוד
    דף הבית - מאיה – מערכת אינטרנט להודעות | הבורסה לניירות ערך
    אין משחק: האצטדיון החדש באשדוד ככל הנראה לא ייפתח בזמן - אשדודי - יש לנו חדשות בשבילך
    עיכוב בהקמת האצטדיון העירוני החדש? - אשדוד נט
    האם בניית האצטדיון העירוני באשדוד תתעכב?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/3/24
  11. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,653
    לייקים שהתקבלו:
    805
    מין:
    זכר
    נראה שהם מתנערים מההסכם מול העיריה. יש לך עוד מידע על המופע הזה?
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    שיזרוע רציני במגרשי בית וגן (כולל עבודות עפר ליישור והידוק השטח לקראת השתילה וכנראה גם טיפול בניקוז וכל זה לפני שלב הצמחת הדשא החדש) שלמעשה יהיה כשיר רק לעונה הבאה (העבודות יסתיימו רק ביוני) מה שאומר שיש לבית"ר עוד איזה חודש וחצי לחפש חלופות וצפויה להתאמן בין השאר באצטדיון גבעת רם ובטדי.. ואף מילה על זה שבטווח הארוך יותר בכלל רוצים לפנות את המגרשים..
    מגרש האימונים בבית וגן עובר שדרוג ושתילה
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 7, אורחים: 142)

  1. zohar
  2. katamoni
  3. Hovavi
  4. matanbl22
  5. yuvalu
  6. o.b.