אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    לא יודע מה איתכם אבל אני תוהה איך ישפיעו תוצאות הבחירות המוניציפליות ובמיוחד ערים שהחליפו ראשי עיר בענייני מתקני הספורט שתוכננו או הוקפאו אצל קודמיהם (כמו לפני 5 שנים שרז קיסטנליך הקפיא את הארנה שתכנן קודמו דב צור במתחם האלף בראשל"צ). למשל בתל אביב ידוע שמרגע שנבחר שוב רון חולדאי, הוא חזר לסורו בעניין קידום קירוי לבלומפילד. בחיפה חזר לתפקיד יונה יהב שבמהלך הקמפיין הבטיח לקדם הרחבה לסמי עופר (אם כי לא ברור לי עד כמה יוכל לממש את זה טכנית שכן מדובר באצטדיון מורכב במיוחד להרחבה בשל הגג המיוחד) אבל גם לקדם מתקני ספורט נוספים (למשל עולה בדעתי קידום הבריכה האולימפית בעיר שלמרות כמה צעדים בנושא לא הקימה אותו ראשת העיר קליש רותם, או סוף סוף קידום הפיתוח של אצטדיון האתלטיקה בנווה שאנן, ומצד שני כבר היו לו מספיק קדנציות שבהם הם לא הוקמו). בחולון אולי סופסוף יקדמו את פיתוח מגרשי הכדורגל שהוזנחו כמו יצירת מסלולי אתלטיקה באצטדיון הישן, שיפוץ מגרשים כמו צפרירים או יצירת קריית הכדורגל החדשה שתוכננה ליד היכל טוטו חולון וגם הקמת היכל הקרח החדש "האולימפי". מתן דיל ברחובות עשוי לקדם את הארנה העירונית שקידם כבר בעבר. ראש העיר החדש בטבריה ימשיך במתווה הפיתוח של קריית הספורט והאצטדיון החדש? ראש העיר החדש בקריית גת ישנה את מתווה תוכניות קריית הספורט החדשה של אבירם דהרי מטעמי חיסכון? תוכניות האצטדיון החדש של ירוחם ישתנו בשל החלפת ראשת העיר החדשה? הקאמבק של ראש העיר ברהט יחדש את תוכניות האצטדיון שיזם בקדנציה הקודמת? וכמובן יש גם הבדל בין ראשי הערים שממשיכים עוד קדנציה, ראשי ערים שמכירים את המערכת וחוזרים בקאמבק, ראשי ערים חדשים בתפקיד אבל ותיקים במערכת המוניציפלית (למשל שהיו קודם לכן סגנים, מחזיקי תיק הספורט בעיר וכו') וראשי ערים חדשים לחלוטין במערכת שצריכים עוד זמן ללמוד ולהיכנס לתפקיד.

    כמובן שזה תלוי לא רק בהם. למשל המלחמה יוצרת אילוץ של קיצוץ תקציבי קרן המתקנים ככה שיהיה יותר קשה לקבל מימון ממשלתי להקמת מתקני ספורט וגם מצטמצמים ההכנסות של העיריות מסעיפי ארנונה ואפילו תרומות לפרויקטים יקרים מה שיקשה להשיק פרויקטים חדשים שטרם החלו בבנייתם או שיפוצים יקרים למתקנים קיימים. וכמובן זהותם המפלגתית יכולה גם להשפיע (למשל איך יתקבל יריב פישר מהרצליה המזוהה עם יש עתיד בממשלה הנוכחית.. והאם יקבל תקציבים לארנה החדשה או לשיפוץ באצטדיון העירוני..)

    בינתיים כמובן לגבי רבים מהם מוקדם לנבא (במיוחד שלא כל המועמדים הרחיבו בנוגע לתוכניותיהם למתקני הספורט העירוניים וממילא אנחנו יודעים מה שוות הבטחות בחירות) בין אם ממתינים להקמת קואליציות עירוניות וחלוקת התיקים כולל תיקי הספורט כדי לדעת עד כמה חשוב מימון מתקני הספורט לחברי המועצה, בין אם ממתינים לגיבוש מסודר לתקציב 2024 של קרן המתקנים, מחכים לתוצאות סוף העונה כדי לגלות מי מעפילות או יורדות ליגות ובהתאם מי שצריכות דחוף יותר מתקנים ברמת ליגת על או יכולים להמתין עוד עונה, ממתינים שנה ויותר להכרזות חדשות על מתקנים חדשים או שיפוצים והרחבות למתקנים קיימים ונסיבות נוספות. ביותר מדיי ערים גם מה שהיה הוא שיהיה מכיוון שראשי הערים המשיכו לעוד 5 שנים בתפקיד כך שלא מצפה מרעננה, רמת גן, אשדוד, באר שבע וכו' להפתיע פתאום במתקנים חדשים שלא הובטחו עד כה, במיוחד בימים כאלו שדורשים צניעות תקציבית וסדר עדיפויות שונה שמקומם של מתקני הספורט אינו בראש הרשימה להשקעה ופיתוח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/3/24
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    במגזר הערבי רוצים השקעות במתקני הספורט, ממגרשי הכדורגל דרך אולמות ספורט לבתי ספר ועד בריכות שחייה ומגרשי טניס, בנוסף להגדלת הייצוג של הספורטאים הערבים בענפי ספורט אישיים וקבוצתיים מעבר לכדורגל. דווקא בכדורגל יש יתרון קל לכמות המגרשים במגזר בהשוואה לאוכלוסייה היהודית, אבל זה לא סוד שרמת התחזוקה ברבים מהם נמוכה ושבתכל'ס אין אצטדיון מודרני מפואר במגזר (למרות שתוכננו מספר אצטדיונים מרשימים בעראבה, כפר קאסם, רהט, טמרה, נצרת ועוד, בפועל לא הוקמו וקשה להשוות אצטדיון כמו אום אל פאחם למשל, לאצטדיונים חדישים אמיתיים)
    ח"כ דוידסון: "צריך לתת להם כלים" | ספורט 1
    דיון בנושא הספורט בחברה הערבית בכנסת - ערוץ הספורט
    ONE - מספר 1 בספורט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/3/24
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    התפתחויות דרמטיות במאבק על הקרקע בבית וגן
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    עיריית ת"א חוששת מתרחיש קיצוני של 4 קבוצות מהעיר בליגת העל כשברור לה שבלומפילד לא יוכל להסתדר עם שיבוץ המשחקים לקבוצות השונות (נזכיר שכבר ראינו את אצטדיון פתח תקווה מתמודד עם 5 קבוצות במקביל אבל שילוב של קבוצות מליגת העל והלאומית שהמשחקים בהם מתקיימים שעות וימים שונים). מי הקבוצה ש"תגורש" לאצטדיון פתח תקווה או לאיזה הברפלד הראשל"צי (להרחיב פתאום את אצטדיון צפרירים חולון או אצטדיון בת ים או לבנות על אצטדיון הרצליה פחות אפשרי) או ששוב ינסו לעורר מוטיבציה לשפץ את אצטדיון וינטר לליגת העל לאירוח קבוצות מת"א או לשיפוץ כלשהו באצטדיון רמת גן.. אבל בטווח הארוך צריך לקבל החלטות משמעותיות בין איחוד חלק מהקבוצות הקטנות/בינוניות בת"א לבין השקעה בבניית אצטדיון הפארק בספורטק דרום שתוכנן לפני זמן רב ונגנז או כל חלופה דומה.
    "4 קבוצות לא יוכלו לארח בבלומפילד בליגת העל"
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/3/24
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לא יעזור - צריכים לבנות איצטדיונים חדשים.
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏25/3/24
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    כשבלומפילד תפוס עומר אדם מקדם בניית "ארנה בפארק" (סטייל אדל במינכן? שמתכננת להקים אמפי פארק זמני עם 80,000 מקומות להופיע במינכן)/אמפי פארק/אמפיתיאטרון ל3 הופעות עם כ30 אלף צופים בכל אחת בשילוב טריבונות ישיבה ועמידה ובמה במרכז 360 שמזכירה את ההופעה שלו בפארק ב2019 ולא כמו ההופעה בפארק ב2022 ואווירה אינטימית יותר שמקרבת את הקהל לבמה יותר מההופעות הרגילות בפארק שם הקהל נאלץ להתפרש גם מרחק מאות מטרים ממקום הבמה. צריך גם לזכור שכל הקונסטרוקציה הזאת שגם מגבילה פוטנציאלית את מלוא קיבולת הפארק (נועה קירל הצליחה להביא אפילו 65,000 צופים להופעה וביחד 130,000 צופים ב2 הופעותיה האחרונות בקיץ), הן חלק מהסיבות לעלויות הגבוהות לכרטיסים להופעות של עומר אדם. אולי בשנים הבאות הופעות עם תשתיות זמניות כאלה יתייתרו בשל האמפי המתוכנן בפארק שרון-איילון לכ35,000 צופים, או פשוט בגלל ניצול טוב יותר של בלומפילד להופעות (עד עכשיו לא בחנו בבלומפילד הופעת ענק עם במת 360 ואיזה 40,000 צופים, אייל גולן למשל מתכנן בקיץ הקרוב להביא כ30,000 לכל הופעה מ5 ההופעות המתוכננות באצטדיון) או פשוט בניית אצטדיון גדול נוסף במרכז (אצטדיון לאומי או שלא..) ולהופעות קצת קטנות יותר, אולי ארנה לאומית חדשה ומקורה..
    עומר אדם יופיע בפארק הירקון בחודש הבא | כל הפרטים - וואלה! תרבות
    אחרי הסערה: עומר אדם חוזר לזירת הפשע
    וואו: עומר אדם בפרויקט חדש ושאפתני שכמותו לא ראיתם | ישראל היום
    עומר אדם מגזים? מחירי הכרטיסים להופעה בפארק הירקון נחשפים - אייס

    נשבר שיא: אייל גולן מכר כ-150 אלף כרטיסים למופעיו הקרובים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/4/24
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,432
    לייקים שהתקבלו:
    647
    מין:
    זכר
    הפועל רעננה עשויה להעפיל ללאומית, ועדיין אף אחד שם לא בודק מה לעשות לגבי מתקן ראוי בעיר לליגות הגבוהות מה שאומר ששוב תיאלץ לארח אצל אחת השכנות כמו רמת השרון, כפ"ס או הרצליה (בהנחה שלא תרחיק עד אצטדיון רמת גן, נתניה, פתח תקווה).
    בדרך ללאומית: רעננה פתחה פער של 10 נקודות
     
  15. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    913
    לייקים שהתקבלו:
    419
    אחרי הבחירות, כששוב נבחר אותו ראש עיר, אפשר לההסיק שמחכים לנו עוד לפחות 4 שנים שוממות מבלי שום התייחסות לקבוצת הכדורגל..
    אחרי שהבטיח בחגיגות ה80 למועדון בשנת 2018, שיקום אצטדיון בעיר ושיש כבר תכניות ומשקיעים. ככל שעבר הזמן ושום דבר לא זז החלטתי לפנות אליו והתרוץ שלו היה שהמשקיעים שיקרו לו ושאין לו תקציב לדבר.

    ומה שהכי עצוב, גם בקמפיין האחרון הוא שוב הבטיח שיש תכנון קיים להקים אצטדיון.
    מקווה שהרפורמה המדוברת תצא לפועל ושקבוצות בלי מגרש ביתי, לא יוכלו לעלות לליגת העל.. כנראה שרק עם ידחקו את המועדונים לפינה, דברים יזוזו.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 7, אורחים: 137)

  1. zohar
  2. katamoni
  3. Hovavi
  4. matanbl22
  5. yuvalu
  6. o.b.