אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    נכשלה השאיפה לשבור את שיא הנוכחות במחזור בליגה תוך הסתמכות על 2 משחקי דרבי בפתח תקווה וירושלים, משחק העונה בחיפה בין המובילות מכבי ת"א ומכבי חיפה ומשחק גורלי להפועל ת"א בבלומפילד (בו הפסידה ושוב ירדה ליגה). במחזור נכחו רק 81,827 צופים - 857 פחות משיא הליגה (השיא, נכון להיום, עומד על 82,684 אוהדים ונקבע במחזור ה-25 במרץ 22 בעונת 21/22). האם בגלל שהדרבי בירושלים החל בשבת ולא בא קהל מסורתי או בגלל שהדרבי בפתח תקווה כלל קבוצה שכבר ירדה בפועל זה לא משנה. נחכה להזדמנות הבאה לשבירת שיא המחזור ושיא נוכחות צופים כולל לעונה שלמה. בוא רק נגיד שאני לא יודע כמה שיאים יישברו בעזרת הקבוצות הנוכחיות בצמרת הליגה הלאומית ששתיים מהן יעפילו לליגת העל בזמן שקבוצה גדולה מבחינת כמות אוהדים כמו הפועל ת"א לא כלולה בליגה. אפילו נגיד בני יהודה מעפילה, המספרים שלה בקהל רחוקים מהפועל ת"א. ומעפילות כמו טבריה או קריית שמונה כנראה גם לא יוכלו לארח בקרוב באצטדיונים העירוניים שלהם.
    כמעט: שיא האוהדים בליגת העל טרם נשבר | ערוץ 7
    שיא כל הזמנים לאוהדים במחזור אחד כמעט נשבר
    857 צופים חסרו: שיא הצופים למחזור אחד בליגת העל לא נשבר - וואלה ספורט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/5/24
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    לקח לי זמן לפענח שפרויקט המגורים, משרדים ומסחר "בלום" ליד אצטדיון בלומפילד שבהדמייה, אמור לקום מדרום האצטדיון (בפינה המערבית שמול היציע הדרומי) אבל שהאצטדיון בהדמייה מוצג בזווית לא נכונה ובמקום להציג את החזית הדרומית ליד הפרויקט, מציגה חזית שכאילו דומה לחזית המזרחית. קומפלקס המסחר שבתחתית הפרויקט מיועד בין השאר גם לשרת את האוהדים. הפרויקט מפנה חזית דרומית לדרך בן צבי, חזית מערבית לסמטה בין דרך בן צבי 1 ו3 וחזית צפונית לרחוב התחייה מול היציע הדרומי בבלומפילד. וזה רק אחד מהפרויקטים לפינוי בינוי וציפוף בנייה ליד בלומפילד הצפויים בשנים הקרובות. אולי עוד סיבה לקרות את האצטדיון לצמצום רעשים ועוד חששות כי עומס הבנייה והתושבים יופרע מפעילות האצטדיון כל עוד אין אליו תחבורה ציבורית יעילה כמו המטרו העתידי.
    Bloom - D-BLK Architects

    ואם כבר ציפוף בנייה, קן התור (שבונה את אצטדיון אשדוד) מציגה הדמייה לפרויקט מגורים שלה בקטמונים ואת שדרת המגדלים העתידית מצפון מזרח טדי והארנה במקום שיכוני הקטמונים הישנים.
    [Video] Ken-Hator Engineering and Building LTD on LinkedIn: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים דנה בהפקדת פרויקט סן מרטין 22-26 בר…

    ועוד פרויקט בתכנון ליד אצטדיון נתניה
    תוכנית ענק בשרון: רובע מגורים ותעסוקה חדש במיקום אסטרטגי - אייס
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/6/24
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    עירוני קריית שמונה קרובה להעפיל לליגת העל ובדילמות כבדות של אצטדיון ביתי חלופי (את העונה הזאת אירחה מאז התפנתה מהעיר באצטדיון נתניה, מה שפעם היה האיום של איזי שרצקי בשל כמות האוהדים הנמוכה במשחקי הקבוצה להעביר את הקבוצה למרכז, הפך למציאות עצובה וחלום לשוב לעיר הקטנה וגם לשדרג את האצטדיון הקטן) ויותר מזה בעיית חוסר מתקן אימונים קבוע זמין (זגזגה בחודשים האחרונים בין מתקנים שונים).
    סרט מלחמה: העונה הקשה בתולדות קריית שמונה בדרך להסתיים בטעם מתוק

    מישהו עוד יעשה על זה סרט: על הקאמבק של קריית שמונה לליגת העל

    יאיר. במקור הוא מנהל איצטדיון, רק שכיום אין איצטדיון, אז אפשר לומר שעתה הוא רק מנהל. לארח בקרית שמונה ייקח זמן גם אם מחר חסן נסראללה מקפל את הזנב ונסוג אל מעבר לליטני. היו שם חמש פגיעות, כל המגרש – בורות של נ"טים, נזקים שאפילו שזרוע חורף קפדני לא יתקן. היכן תארח קרית שמונה את משחקיה בעונה הבאה בליגת העל? אין לדעת. אולי בטבריה, אם המגרש שם יפתח ואם זו עדיין תישאר אזור בטוח. אם לא (כי כידוע קצב ההשלמה של אצטדיון טבריה רחוק מלהספיק להיות מוכן בקיץ) אז כנראה תמשיך בנתניה. וכמובן נשארת השאלה איפה תשחק טבריה במקרה העפלה לליגת העל כשהאצטדיון שלה טרם מוכן (עכו כשיר לליגת העל? אום אל פאחם? סחנין?).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/5/24
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
  7. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,397
    לייקים שהתקבלו:
    410
    למה קרית שמונה צריכה להרחיק עד נתניה שאפשר לארח בעכו או בנוף הגליל שם יש אצטדיונים שעומדים בתקן לליגת העל?
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    כמה שאני יודע אצטדיון עכו לוקה בכמה פרטים טכניים שבגלל זה עדיין אינו עומד בתנאי ליגת העל. אצטדיון נוף הגליל כבר עכשיו משרת 2 קבוצות, נוף הגליל וריינה (ולא יודע אם טבריה תעפיל ולא תבקש גם היא לארח בו לפחות חלק מהעונה אם יש סיכוי להשלים את ביצוע אצטדיון טבריה במהלכה). חוץ מזה כרגע יש גולים מקריית שמונה בכל מיני מקומות (ומאוד נקווה שהקבוצה לא תהיה כמו "שחטאר דונייצק" מאוקראינה שבנו עבורה אצטדיון חדיש "דונבאס ארנה" שאירח גם משחקים ביורו 2012 ומאז המלחמה שהחלה ב2014 נדדה במשך שנים ללבוב ב2014, חרקוב ב2017 וקייב ב2020) ככה שמלבד טבריה שם השתכנו חלק מגולי העיר, לא יודע אם יש להם איזה יתרון למשחקי בית נגיד בנוף הגליל יותר מאשר בנתניה (לנתניה היא גם תוכל למשוך יותר אוהדי חוץ מאשר לנוף הגליל או עכו). טבריה היא זאת שצריכה אלטרנטיבה קרובה לטבריה וכבר לא תוכל לארח בעפולה במקרה של העפלה לליגת העל (באמת מתי בעפולה יחליטו שאפשר להרחיב אותו לאיזה 5200 מקומות כדי שיוכל לארח בליגת העל ועוד כמו ההרחבה של אצטדיון נוף הגליל למשל) והכל בגלל ביצוע איטי מאוד של הקמת האצטדיון החדש בטבריה שיכל לספק מענה זמני גם לקריית שמונה ואחרות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/24
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    עוד על פרויקט השכרת שטחי המסחר בסמי עופר. מסתבר שינסו לשאוב אליו עסקים וחנויות במיתוג ספורט שיצטרפו למתחמים כמו מוזיאון מכבי חיפה, חנות המרצ'נדייז לאוהדים של מכבי, מרכז רפואת הספורט, הווייט פול לילדים ועוד.
    אולי הפעם: שטחי המסחר בסמי עופר יוצאים להשכרה

    "בכוונתנו להקים קניון ספורט עם חנויות ספורט, באולינג, מסחר מגוון ועוד. אנחנו חייבים לחשוב בקצב מהיר ולהבין שיש לקדם את הפרויקט. ככל שנשקיע בשטחי המסחר תהיה חוויית קניה לתושבים והכנסות לעירייה. שכונת נאות פרס מתרחבת גם היא וזו ההזדמנות להפוך את סמי עופר למתחם רווחי ביותר".


    עוד לצד האצטדיון נערכים להסדרת מסלול קו מטרונית נוסף שיחבר גם בין האצטדיון לשכונות מערב חיפה וטירת כרמל.
    ניוז חיפה והקריות » יוצאים לדרך: פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל

    ובלי קשר ישיר עדיין נאבקים לגבי חלופות תוכנית הפיתוח של הרכבת (החשמלית והמהירה לתל אביב) כולל שאלת הסטת הרכבת ממסלולה הנוכחי לאורך קו החוף לחלופות מסלול מנהרות תת קרקעי (שאחת האופציות היא תחנה תת קרקעית סמוכה לסמי עופר במקום תחנת חוף הכרמל) שיקצר את הדרך ברכבת ליעדים מצפון לחיפה על חשבון מספר התחנות בחיפה עצמה) או שיקוע המסילה בחוף כדי להימנע מלכער את קו החוף בכבלי החשמל של הרכבת אבל יותיר אותה במסלול האיטי והמפותל החולף בעיר (גם אם תוסט הרכבת הכבדה משם, עדיין יכולים לבחור לשמר את מסלול הרכבת לאורך החוף ולהחליפה ברכבת קלה עם הרבה יותר תחנות ועם מערכת חשמל דקיקה יותר כפי שרואים בירושלים וגוש דן). האם יונה יהב ישנה את המדיניות בהשוואה לעינת קליש רותם ויסכים להסטת מסלול הרכבת מקו החוף?
    מינהור הרכבת: עיריית חיפה יוצאת למאבק על שיקוע ומינהור כתנאי לחשמול המסילות - המסמך המלא • פרשנות - חי פֹּה - תאגיד החדשות של חיפה והסביבה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/24
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    אין בשורות של ממש לגבי חנוכת אצטדיון רחובות מראש העיר החדש
    ראיון חג: מתן דיל משתף על תוכניותיו וסוגד לרעייתו: "זכיתי באישה הכי טובה בעולם" - רחובות ניוז

    שלושה פרויקטים לנגד עיניך, שניים מהם הפכו לסבל ממושך של שלוש שנים ויותר, תושבי רחוב דרך יבנה, השוק העירוני ופרויקט שלישי שגם הוא תקוע – האיצטדיון העירוני.

    "למותר לציין שמדובר באותו קבלן, מרגע שנבחרתי יצרתי קשר דרך הגורמים המקצועיים בהל"ר (החברה לפיתוח רחובות), אנחנו במשא ומתן מתקדם שבימים אלה צפוי להסתיים לשמחתי בצורה ובכיוון אליו כיוונתי. בהקדם האפשרי אפרסם לציבור את התוצרים של הפעולת הראשונות ונייצר וודאות ושקיפות, על מועדי סיום הפרויקטים הללו בצורה הטובה ביותר. כשאני אומר זאת חשוב לי לציין שאני בוחן הכל מחדש כדי לספק את הפרויקטים בצורה הטובה ביותר לתושבים".
     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    השלמת השיפוץ של אצטדיון שכונת התקווה לאירוח בלאומית נדחתה מאוגוסט לאוקטובר 24 ועלותו כבר משוערת בכ30 מיליון שקלים (האומדן הקודם היה 25 מיליון) אבל גם אז יארח בלאומית רק את משחקי הקבוצות הקטנות מכבי יפו והפועל כפר שלם שיצטרכו למצוא מגרשים חלופיים ללאומית לתחילת העונה (לרוע מזלם לא שודרגו ללאומית מגרשים כמו וינטר או חולון, אבל למזלם יש אצטדיון ברמת הלאומית בבת ים). בני יהודה גם אם תישאר בלאומית תחויב לארח בבלומפילד (מאוד מעניין אותי לדעת אם היה בלאומית דרבי מכבי יפו-בני יהודה, אם היו מאשרים למכבי יפו לארח אותו בשכונת התקווה ואולי להיפך היו דורשים לקיים אותו בבלומפילד). בינתיים יאשרו ישיבה רק בטריבונה הדרומית המכילה כ2000 כיסאות חדשים והיתה מוכנה כבר מזמן (הטריבונה הצפונית נהרסה לפני כמה שנים ובינתיים הטריבונה המערבית לא תשופץ ולא יאשרו בה ישיבה) מה שאומר שהוא יהיה האצטדיון הכי קטן בקיבולת בין מתקני הליגה הלאומית, כמעט כמו הקיבולת באצטדיון רמלה (רק שברמלה יש 2 יציעים ויכלו לשלוח את הקבוצה האורחת ליציע השני ובכלל גם ברמלה כבר רוצים לפנות אותו ולבנות אצטדיון עירוני חדש ומעט גדול יותר), למרות שיש בו פוטנציאל לכ4000 מקומות אם היו משקמים גם את הטריבונה המערבית או לפחות מעל 3000.

    אחרי 20 שנה: איצטדיון שכונת התקווה ישוב לפעילות - ערוץ הספורט

    תאמינו לי לא מבין מה עלה כל כך הרבה השיפוץ בתקווה כשאפילו לא יכלו ב30 מיליון לשקם בו גם את הטריבונה המערבית כדי או להוסיף הצללה לטריבונה הדרומית הראשית. וכל זה כשברור שבטווח מעט רחב יותר כל השיפוץ זמני ולא מחליף צורך באצטדיון קומפקטי מודרני נוסף בעיר כך שבמקרה הטוב יישאר מן אצטדיון נוער ואימונים או שבכלל יחליטו להרוס אותו באיזה פינוי-בינוי כולל כשממילא יקימו אצטדיון חדש. העקשנות של עיריית ת"א לשפץ כל פעם מתקנים ישנים במקום להרוס ולבנות משהו חדש, שוב גורם לניפוח עלויות השיפוץ ולתוצאה לא מספקת. אם אצטדיון התקווה היה באיזה עיירת פריפריה קטנה או מגרש ליגה לאומית באיזה כפר ערבי רחוק עוד מילא, אבל ממש לא מתקן ראוי לת"א העשירה והגדולה שהיתה צריכה להקים במקומו מינימום איזה אצטדיון סטייל רחובות/טבריה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/24
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    התוכנית של קריית שמונה להמשיך לארח בנתניה נתקלת בקושי של נהלי הליגה, אסור לאצטדיון לארח יותר מ2 קבוצות ליגת על (למעט חריגה כמו בבלומפילד שם גם כש3 קבוצות תל אביביות מכבי והפועל ובני יהודה שיחקו בליגת העל, מכיוון שהן כולן מאותה העיר יכלו לשחק כולן בבלומפילד) ובנתניה כמובן יש מלבד נתניה את חדרה. אם לא תוכל להמשיך בנתניה, קריית שמונה כנראה תעבור לארח בפתח תקווה
    עירוני קרית שמונה לא תוכל לארח בנתניה בעונה הבאה | ספורט 1
    זעם בקרית שמונה: "נופלים טילים במגרש ומדברים על תקנון?" | ספורט 1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/5/24
  13. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,619
    לייקים שהתקבלו:
    3,285
    בשביל קבוצה שמפונה בגלל מלחמה והזנחה של המדינה אי אפשר לחרוג מהתקנון שלהם?

    חבורה של מקובעים מנותקים ועלובים.
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,561
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    מישהו זוכר שאי פעם הגשנו את טדי כמועמד לאירוח גמר הקונפרנס ליג? מישהו עוד מאמין שהאירופאים יעניקו את האירוח לטדי? לא רק המלחמה והמחאות הקשות נגד ישראל באירופה, יש גם פרטים טכניים שנגרמו בשל המלחמה, למשל הסיכוי להשלמת מסילות הרכבת הקלה והפעלתה לפחות במקטע מהכניסה לעיר (ומרכזי התחבורה הציבורית שבו והמלונות וכו') לקריית הספורט במלחה לפני מועד גמר הקונפרנס ליג הולך ומצטמצם (אפילו את תפעול ההארכת המסלול של הקו האדום בירושלים עדיין לא הצליחו לבצע בשל אי הגעת המומחים הזרים שהיו אמורים לאשר את תקינות המערכות). אומנם הגמר רק בעוד שנתיים או אפילו שלוש 26/27, אבל לאחר שביטלו/העבירו מישראל כל כך הרבה תחרויות בשל המלחמה, איכשהו אין ציפייה שהפעם יבחרו בישראל כשיש אלטרנטיבות באירופה יותר בקונצנזוס ובינינו ספק אם ישראל צריכה לשים שקל על אירוח האירופאים בטורנירים שכאלו כשבינתיים אפילו לא מאשרים קיום משחקים בינלאומיים בישראל. נזכיר גם שבזמן שהוצג לאופ"א עדיין לא בוצעו בו שיפוצים רלוונטיים לאירוח כמו זיגוג החזית המערבית ויצירת טרקליני אירוח בה לאח"מים ועוד.
    יגיע לטדי? ההחלטה על אירוח גמר הקונפרנס - ערוץ הספורט
    האם ירושלים תארח את גמר הקונפרנס ליג? כל התרחישים - אייס
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/5/24
  15. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,095
    לייקים שהתקבלו:
    952
    מין:
    זכר
    כמובן שהאיצטדיון בפ"ת ישמחו לקבל אותם
    בכלל...אפשר להעביר את כל הכדורגל במדינה לאיצטדיון בפ"ת
    איצטדיון זונה של כל המדינה העיקר שהנהלת האיצטדיון תרוויח עוד קצת כסף.

    לא מצליח להבין למה הם בכלל צריכים לארח בנתניה או פ"ת ולא בנוף הגליל.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 20)

  1. RubberSoul