ארה"ב ליגת ה-MLS

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י yavni, ‏7/3/12.

  1. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,571
    לייקים שהתקבלו:
    1,092
    לדעתי הם היו גרועות. הליגה בישראל היא גרועה, וה MLS ליגה נחמדה לא גרועה, גם לא בטופ כרגע.
     
    zahipan אוהב/ת את זה.
  2. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    למרות שאני מבין את אלי אני חושב שאפשר לשער
    לדעתי שתי הקבוצות היו מתקשות עם הקבוצות החזקות אבל עדיפות על החלשות בליגה.
    אבל מכבי ת"א לא יכולה להשתתף עם המשכורות הנוכחיות.
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא MLS, אבל באותו אזור חיוג ונראה לי מתאים לפה - בישול יפה לג'ו קול שמשחק ב-NASL



    רק לי נראה כאילו הוא עושה הכל על מנת לא להשתמש ברגל שמאל?
     
  4. All_Hale_Conradinho Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/14
    הודעות:
    801
    לייקים שהתקבלו:
    184
    מין:
    זכר
    Tampa Bay Rowdies?

    באמא שלי שהכדורסל והפוטבול כבר תפסו לכל ענפי הספורט האחרים את השמות המגניבים לקבוצות. ואל תגרמו אפילו לדבר על המצב בליגת הדודג'בול האמריקנית (ספורט מגניב לאללה האמת, בשיא הרצינות) שבהם צריך להתמודד עם שמות כמו "Dallas Doberman" Chicago Vendetta" ו-"Geoegia Scorchers".
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לפני כמה דקות סיימתי לראות תקציר של אול בויס, תמיד יכול להיות גרוע יותר :)
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אם מישהו רוצה ליהנות מהאווירה ב-MLS שיראה משחקים של פורטלנד טימברס בעיקר (אתמול הקלאסיקו מול סיאטל), אם מישהו רוצה ליהנות מהכדורגל שיראה את ג'יובינקו או את דאלאס הלוהטת. אין שם שמות גדולים, פשוט קבוצה נהדרת של כישרונות גדולים יותר או פחות. קלטו את הבישול של קאסטייו והגול של דיאס המצוין!



    @gilad16 @idans10
     
    gilad16, Bluekipper ו-idans10 אוהבים את זה.
  7. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    ההצלחה של דאלאס מראה את החשיבות של המנג'ר בליגה הזו יותר מבכל אחת אחרת.
    מעניין כמה זה קסטייו יישאר בליגה הזו. לפני שנתיים שידרגו לו את החוזה משמעותית
    אבל הוא יכול לעשות הרבה יותר כסף באירופה אם זה מה שמעניין אותו.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    והאסיסט הזה היה כנראה אחד מרגעי ההיילייטס האחרונים של קאסטייו המצוין בארה"ב, האחרון יהיה ככל הנראה השער אתמול בגביע, כשהילד המוכשר בדרך לטרבזונספור התורכית.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    היו כבר תימנים ב-MLS?
     
  10. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    דוד פריירה
     
  11. Blanco 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/7/10
    הודעות:
    686
    לייקים שהתקבלו:
    307
    מין:
    זכר
    חבר'ה פה שבקיאים קצת בMLS.. האם דמארי בסגל למשחק היום? האם הוא צפוי לקבל דקות?
     
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא יודע אם הוא בסגל. העונה מגיעה לשלבי הסיום ככה שהם רוצים אותו על המגרש כמה שיותר מהר, אבל הבנתי שמבחינת הצוות המקצועי נדרשת עוד עבודה בשביל להכניס אותו לכושר והמשחק הזה לא סומן כיעד הסביר לבכורה. מצד שני, יש מכת פציעות בקבוצה, בעיקר בחלק האחורי אמנם אבל שכוללת החל מהשבוע את החלוץ הכוכב של הקבוצה (לא פציעה רצינית) ככה שיכול להיות שזה יזרז את השיתוף של הישראלי.

    מצטער שלא באמת יכולתי לעזור
     
  13. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    יצא לי אתמול להיות במשחק ה-MLS הראשון בחיי, בדאלאס בין הקבוצה המקומית לבין לוס אנג'לס גלאקסי. עדיין לא החלטתי ממה נהנתי יותר, מלראות את סטיבי נותן מסירות אלכסוניות של 40 מ' בחימום או לצעוק לו בירידה למנהרה כמו מעריצה בת 13 של ג'סטין ביבר. גם האווירה במגרש עצמו די מגניבה.

    בכל מה שנוגע למשחק עצמו, בין המקום הראשון לשלישי במערב, הקצב היה בערך ברמה של ליגת העל. מצד שני, המשחק היה הרבה יותר פתוח מבארץ, שתי הקבוצות משחקות עם קו הגנה גבוה יחסית ושולחות את המגנים קדימה בכל הזדמנות. בדאלאס אין שמות גדולים, אולי חוץ ממיינור פיגרואה שיש לו פז"מ של כמה שנים בפרמיירליג (ובגיל 33 נתן חתיכת עבודה באגף השמאלי), אבל שחקנים עם מוסר עבודה גבוה מאוד שרצים המון ומשחקים די בזריזות.

    מגלקסי, עם ג'רארד שחוזר מפציעה לקישור האחורי, אשלי קול כמגן שמאלי, רובי קין וג'יו דוס-סנטוס בשלישיה הקדמית ציפיתי ליותר. הם גמורים. כולם ללא יוצא מן הכלל. במחצית הראשונה ג'רארד החמיץ מול השוער אחרי מתפרצת טובה, אבל הרגע הכי מביך שלו היה כשאיבד כדור במרכז המגרש, ניסה לעצור את המתפרצת בעבירה, אבל לא הצליח לתפוס אפילו את החולצה של השחקן כדי להכשיל אותו. לא מחזה נעים לראות את ה-גיבור שלך מתבזה ככה. הוא מסיים חוזה בנובמבר וכמו שזה נראה הם לא יתנו לו חוזה חדש אלא יעדיפו להחתים designated player במקומו, מה שאמור לפתוח את חרושת השמועות הרגילה של "האם ג'רארד יחזור לליברפול לחצי עונה?". בבקשה לא. כבר ב2015 היה כבד מדי, ואחרי שנה וחצי של בטן גב בקליפורניה, הוא עוד יותר איטי מלוקאס.
    גם שאר השחקנים של גלקסי נראים כמו חבר'ה שבאו בעיקר להעביר את הזמן. דוס-סנטוס סתמי לחלוטין, וזה שחקן שעוד אמור להיות בשיאו מבחינה פיזית. דונובן שחזר מפרישה ונכנס כמחליף לקראת הסוף הראה טאץ' של קלאס אבל זה סטטי מדי.

    דאלאס ניצחו 1:0 משער בקרן בדקה ה-39, כנראה הבטיחו את המקום הראשון לקראת הפלייאוף, ואני עדיין לא מבין על מה בדיוק הם משחקים פה ומה שיטת הפלייאוף.
     
    Die Werkself ו-Franco אוהבים את זה.
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שני המקומות הראשונים בקונפרנס חוסכים לך שלב בפלייאוף, אבל לשתי הקבוצות המשחק הזה לא היה יותר מדי מעניין בשל הסיכויים הנמוכים של הגאלקסי לתפוס את המקום השני או של דאלאס לאבד את אחד משני המקומות הראשונים. מה שאולי גם יכול להסביר את הרושם שלך לגבי קצב המשחק, כי אני לא מצליח לדמיין משחק MLS, על אחת כמה וכמה של דאלאס ועוד נגד קבוצה טובה אחרת, משוחק בקצב של משחק טיפוסי לליגת העל הישראלית. אפילו לא קרוב לכך.

    בדאלאס אין בדיוק את אחד הקהלים החמים של הליגה, אבל כיף לשמוע שנהנת אפילו במגרש הזה. לגבי הקבוצה, לא יודע מי הג'נרל מנג'ר שם אבל הוא עושה עבודה מצוינת כי בתקציב שכר לא מהמרשימים בליגה (מכאן זה שלא זיהית שמות גדולים) הם אחת מהקבוצות הכי טובות ומלהיבות בעונות האחרונות. בעיקר עונה שעברה שהסתיימה כמעט בתואר.

    בשלב מתקדם של העונה איבדה הקבוצה את אחד מהשחקנים הבולטים שלה, ובטח השחקן הכי יוצא דופן ומהנה לצפייה מבחינת יכולת דריבל ומהירות, הקולומביאני פאביאן קאסטייו שחתם בליגה הטורקית. שחקן שדאלאס החתימו על חוזה מצחיק לפני כמה עונות, כשחקן יחסית אלמוני, והפך להיות אחד מהשחקנים הטובים בליגה עם הזמן. גם אם לא ברמה של קאסטייו, יש לדאלאס אחוזי הצלחה לא רעים בהחתמות כאלו. העזיבה שלו קצת פוגעת בתואר הקבוצה המלהיבה שהדבקתי לה :)

    אגב, פיגרואה הוא אולי השם הכי גדול שאתה מכיר שם, אבל הכוכב והברומטר של הקבוצה, בעיקר מאז העזיבה של קאסטייו, הוא מס' 10 הארגנטינאי מאורו דיאס (שהרים את הקרן בגול כנראה לפי הסטט'). כשהוא טוב, הקבוצה לרוב מנצחת. כשהוא פצוע, קרה לא מעט בעבר ופחות העונה, הקבוצה נפגעת משמעותית. גם דיאס דוגמא לעבודה נכונה, החתמה של דסיגנייטד פלייר שהתקשה לפרוץ בליגה הארגנטינאית ועשה תקופה יפה בצ'ילה. השחקן הבכיר השני הוא קשר נבחרת אקואדור קרלוס גרואסו שהגיע משטוטגארט. בינתיים לא מבריק במשחקים שראיתי. החלוץ הארגנטינאי אורוטי די מצליח שם, אבל חוץ מזה שהוא עובד קשה אני לא מחזיק ממנו יותר מדי, גם הקיצוני הקלומביאני באריוס (עוד החתמה מבריקה) עושה עבודה טובה גם אם לא יציבה. מהחבר הנוסף לחוליית ההתקפה, הקנדי, אני פחות מחזיק. מהחברה המקומיים צמד הבלמים צימרמן (כבש במשחק שלך) והקפטן הדג'ס די מוערכים בליגה, אישית לא התלהבתי מהם יתר על המידה.

    במשחקים שראיתי את הקבוצה מאל איי ג'רארד נראה רע, וזה מתחבר עם מה שכתבת, אבל דוס סאנטוס דווקא תמיד היה נראה טוב... אם לחזור להתחלה, יכול להיות שחוסר החשיבות היחסי של המשחק השפיע פה. לא יודע. מי שבד"כ בולט בקבוצה, ולא רק בגלל התספורת, הוא זארדס שאני רואה שלא שיחק במשחק שהיית בו.

    אם כבר מקפיצים את הנושא, האלופה פורטלנד טימברס עם סיכוי גדול לא להשתתף בפלייאוף העונה :( ככה זה שלא מנצחים אפילו משחק חוץ אחד העונה!
     
    Die Werkself ו-Mellow29 אוהבים את זה.
  15. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    אתה בטח ראית מספיק משחקים כדי לקבוע את זה, אבל לפחות לי היה משהו במשחק הזה שהרגיש כמו איזה משחק בין מכבי חיפה למכבי פ"ת. לא היה יותר מדי ברק במשחק של שתי הקבוצות. לפחות במקרה של LA השחקנים בהתקפה מאוד איטיים והתנועה לא קיימת, בשתי הקבוצות הקישור לא ממש הורגש ובתוך 2-3 מסירות הכדור הגיע לשליש האחרון. אולי ליגה ישראלית זו קצת הגזמה, אולי ליגה אנגלית בסלואו מושן יהיה תיאור הולם יותר. :)

    הניתוח שלך בקשר לשתי הקבוצות די תואם את מה שקראתי לפני המשחק. אני לא יודע אם גלקסי באו בחצי קלאץ' אבל לדאלאס היה משחק באליפות יבשתית כמה ימים לפני כן שהם עלו בו עם ההרכב המשני, כדי לתת מנוחה להרכב הראשון לקראת גלאקסי.

    הקהל עצמו לא להיט, למרות שיש יציע עמידה מאחורי השער ששם באמת יש חבר'ה רציניים שמתופפים ושרים כל המשחק. אני לא יודע אם אני מתחבר למנטליות היציעים הדי סטרילית שיש באמריקה, כשאוהדי גלקסי ודאלאס יכולים לשתות 3 ליטר בירה בזמן משחק אבל באותו יציע ולקפוץ בגולים באופן חופשי. בארץ ובאנגליה (ומשער שגם בדרום אמריקה) אין דבר כזה וההפרדה בין "אנחנו" לבין "הם" היא ברורה, אין מצב שאקפוץ או אעודד קבוצה יריבה מתוך יציע של המארחת. האיצטדיון עצמו בנוי בצורה מגניבה, הכניסה היא בגובה של השורה העליונה והדשא עצמו נמצא מתחת לגובה הקרקע, לי הקונספט של "לרדת למטה" ולא "לטפס למעלה" היה חדש.
     
    Franco אוהב/ת את זה.