בורוסיה דורטמונד 2019/2020

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י AS R, ‏23/7/17.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2018/10/16/15397034748926.Xxx

    כל העולם מדבר על הכושר המטורף של פאקו אלקסר שעושה חיים בגרמניה. סביר להניח שהוא ייבחר בחודש אוקטובר. בינתיים אשרף חכימי המרוקאי של בורוסיה דורטמונד נבחר ל-'רוקי' של הבונדסליגה לחודש ספטמבר, תואר המוענק לשחקן המצטיין של החודש, כשהתנאי הוא שזו עונת הבכורה שלו בבונדסליגה. הוא הקדים את דילרוסון של הרטה ונויהאוז של גלדאבך. אשרף כבש את שער הבכורה שלו בדורטמונד במהךך ה-7:0 על נירנברג ובאותו חודש גם בישל שני שערים לאלקסר וגצה בנצחונות על לברקוזן ואוגסבורג(זה כבר קרה באוקטובר). אשרף פתח את העונה על הספסל אבל הוא פורח. המגן סיפר - "עברתי לגרמניה כשאני יודע עד כמה השנה בלברקוזן הייתה חשובה לקרבחאל שחזר לריאל מדריד שחקן שלם. זה בהחלט משהו שחשבתי עליו. "הוא מהיר מאוד, בלתי-צפוי, מוסר מצויין ותמיד נמצא בעמדה לקבל את הכדור ורוצה לקבל את הכדור. הוא יודע מה לעשות איתו", אמר עליו האגדה לותר מתיאוס. באתר הבונדסליגה הוסיפו עליו עוד נתונים: הגיע ל-34.6 קמ"ש בשיאו, 31.5 ספרינטים למשחק ו-92.7% דיוק במסירות. המאמן של דורטמונד סיכם - "אנחנו מאוד מרוצים, יש לו פוטנציאל".
     
    AS R אוהב/ת את זה.
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    לא אהבתי את איך ששיחקנו בדקות האחרונות. זה היה נראה כמו קבוצה של מוריניו, ועל החילוף ברון לארסן <-> טופראק ממש היה מגיע לו לחטוף את השיוויון. כל החלק הקדמי היום היה חלש מאוד, בעצם אפשר לקחת רק את ה3 נקודות ואת ההופעה המדהימה של דילייני את ויטסל (אנדרייטד ענק) במרכז השדה. וכמובן את התיקו של באיירן :)
     
  3. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    לפי התוצאות של באיירן בזמן האחרון היא ממש רוצה לפרוש מהבונדסליגה.
     
  4. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    מרגיש לי פשוט כמו רצף מזל מטורף לדורטמונד, כבר כמה משחקים שההרגשה היא שהם יכלו ללכת לכל כיוון ובסוף הלכו לכיוון של דורטמונד. יש שיגידו שזה 'אופי' אבל אני פחות קונה את זה, למרות שברור שוויטסל ודילייני מוסיפים קשיחות ואגרסיביות לקישור.

    זגאדו מפחיד אותי, הוא לא צפוי לפעמים וגם היום היה מצב גבולי לפנדל שלו.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אורי קופר\הכל מקצועי - בורוסיה דורטמונד: הלהקה: צעירה, מהירה, מבקיעה ומוליכה; דורטמונד, שמשאירה אבק לבאיירן ולבונדסליגה, היא כרגע הקבוצה המלהיבה בעולם.

    דייגו סימאונה מאמן את אתלטיקו מדריד כבר שמונה עונות, אבל תבוסה כמו שהנחילה לו דורטמונד הוא לא ספג אפילו פעם אחת. "אני צריך לברך את היריבה שלנו", אמר סימאונה אחרי שהובס 4:0 בגרמניה בחודש שעבר. "הם שיחקו התקפי, יעיל וממש יפה לצפייה. כל מי שראה את המשחק בטח חשב לעצמו שדורטמונד היא קבוצה מלהיבה". כן, אפילו המאמן שמעריך סדר והגנה יותר מכל, יודע להעריך קבוצה שכיף לראות.
    דורטמונד היא אחת מ־18 קבוצות בלבד באירופה שעדיין לא הפסידו אפילו פעם אחת בליגה שלהן העונה (גם מכבי ת"א ברשימה). היא מבקיעה שלושה שערים בממוצע למשחק (רק פריז סן־ז'רמן כובשת יותר ממנה בליגות הבכירות), ובפחות משלושה חודשים יש לה כבר חמש רביעיות ואפילו שביעייה אחת.

    בשבת האחרונה דורטמונד לא נכנעה לרוברט לבנדובסקי, שנתן לבאיירן מינכן פעמיים את היתרון, וניצחה בקלאסיקר 2:3, ניצחון שפתח הפרש של שבע נקודות מבאיירן. הבווארים מעולם לא זכו באליפות אחרי פיגור נקודות שכזה בשלב כל כך מתקדם של העונה. זה מרגיש כמו חילוף משמרות.

    יש המכנים את שחקני דורטמונד "היפים והאמיצים", והמאמן השווייצרי לוסיאן פאבר נוהג לומר שהמטרה היא להבקיע כמה שיותר מהיריב. פאבר ידוע כמאמן שיורד לפרטים הקטנים ביותר, עד רמת צורת היציבה של שחקניו לפני שהם מקבלים כדור. צוות האנליסטים של פאבר הוא מהמתקדמים בעולם והעונה שם דגש עצום על השפעת השחקנים המחליפים. כך, לדוגמה, הצוות המקצועי מנתח במהלך משחק את העמידה ההגנתית של היריב, וכל שחקן מחליף מקבל לפני כניסתו למגרש חוברת אותה מכינים על המקום ובה תרשימים מדויקים עם מסלולי הריצה המצופים ממנו.

    העבודה עם המחליפים משתלמת. דורטמונד השיגה בינתיים 18 שערים ממחליפים בכל המסגרות, כשבכל הליגות הבכירות של אירופה אין אף קבוצה עם יותר משמונה כאלה. איזה הבדל. השחקן שמיישם בצורה הטובה ביותר את אותם נתיבי ריצה שפאבר ואנשיו מכינים לו הוא פאקו אלקאסר, שהגיע לקבוצה אחרי שלא מצא עצמו בברצלונה. אלקאסר כבש שלושער כמחליף מול אוגסבורג, צמד ניצחון כמחליף בלברקוזן, ואת שער הניצחון – כמחליף כמובן – מול באיירן, כשהוא מקפיץ באמנות מעל מנואל נוייר. הספרדי מבקיע שער בכל 29 דקות, מספר היסטורי. אין באירופה אף שחקן שיורד מ־54 דקות.

    יש לא מעט שחקנים חדשים נוספים שתורמים לדורטמונד. אקסל ויטסל, שנפרד מהליגה הסינית, מארגן את מרכז המגרש, והמגן אשרף חכימי, שהושאל לשנתיים מריאל מדריד, עושה עבודה גדולה. אבל הגדולה האמיתית נמצאת בהתקפה. מי ששווה לאלקאסר עם שמונה כיבושים הוא מרקו רויס, שנראה כמו רויס הישן והטוב. רק שיישאר בריא.

    רויס משחק כחלוץ או מאחורי החלוץ, אבל למרות כמות השערים שלו ושל אלקאסר, אין דבר יותר מרתק משחקני ההתקפה האחרים של דורטמונד, חבורת הצעירים הנמצאת בכנפיים. כריסטיאן פוליסיק רק בן 20, אבל כבר שם מוכר בכל מקום. האמריקאי, שלרוב עובר יריבים באגף ימין, נוהג לומר "אני לא העתיד אלא ההווה". גם לברון ג'יימס, שצולם בכמה מקרים עם חולצת המשחק של פוליסיק, כנראה חושב כך. בצד שמאל נמצא הדני יקוב ברון לארסן, בן גילו של פוליסיק, שחקן שיודע לעשות קצת מהכל ויש לו חוש טבעי לשערים.

    הצלע השלישית, הצעירה ביותר, היא ג'יידון סאנצ'ו בן ה־18, אנגלי שגדל בווטפורד ובמנצ'סטר סיטי, אבל כשידע שלא יקבל דקות בפרמייר־ליג בגילו עבר לדורטמונד. שם, גם מהספסל, הוא הפך לסנסציה. סאנצ'ו הוא השחקן שהגיע למהירות הריצה הגבוהה ביותר בדורטמונד העונה (34.6 קמ"ש), והיכולת שלו לגעת פעמים רבות בכדור בכמה שניות בודדות הופכת את עבודת ההגנה עליו לסיוט. חוץ מזה יש לו כבר שישה בישולים, שני באירופה רק לסוסו של מילאן – אבל האנגלי עשה זאת בהרבה פחות דקות.

    "סאנצ'ו הוא הצעיר הכי מלהיב באירופה", אמר לא מזמן מיכאל צורק, המנהל המקצועי של דורטמונד. על זה אפשר אולי להתווכח, אבל מה שכמעט כולם מסכימים עליו הוא שדורטמונד כולה היא כיום הקבוצה הכי מלהיבה בעולם.

    קצת מספרים:
    נשק קטלני - הכי הרבה שערי זכות למשחק: דורטמונד עם 3.0, כמו סיטי ופחות רק מפ.ס.ז עם 3.4
    הבלתי מנוצחות - לא הפסידו העונה בליגה: דורטמונד לא הפסידה 11 משחקים. קצת פחות מליברפול-צ'לסי-סיטי ויובה עם 12, ומפריס עם 13.
    איזה כיף - במשחקים שלהן יש הכי הרבה גולים: במשחקיה של דורטמונד 4.1 שערים. שנייה רק לברצלונה(4.3).

    והשחקנים:
    מרקו רויס - 8 שערי ליגה - מקום שני בבונדסליגה| ג'יידון סאנצ'ו - 6 בישולים - מקום שני באירופה| כריסטיאן פוליסיק - 6.4 דריבלים למשחק - מקום שני בבונדסליגה.
     
  6. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    פוליסיץ' יכול ללכת למקום אחר אם הדיווחים באמת נכונים. לדעתי גם הוא לא מתקרב ברמת הכישרון שלו לסאנצ'ו. בגיל 20 הוא כבר מדבר על לעזוב לאנגליה, נשמע לי מגוחך. שיפתח את עצמו כשחקן קודם כל ויעריך את המועדון שקידם אותך מלכתחילה. אין לי בעיה בכלל שימכר בסכום גבוה לאיזה צ'לסי וככל הנראה יהיה שם בינוני, בעוד שדורטמונד תביא לו מחליף שבטח יהיה טוב ממנו והיא עוד תישאר עם עודף נכבד.
     
    nfcb אוהב/ת את זה.
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    לא ממש הבנתי מה הבעיה עם מה שהוא אמר. הוא לא אמר שהוא רוצה לעזוב, כולה שהרבה ילדים חולמים על הפרמיירליג והוא לא רואה סיבה למה שלא ישחק שם יום אחד. סתם הוצא מהקשרו קלאסי של עיתונאים סוג ב'.

    לגבי ההשוואה לסנצ׳ו אז האנגלי מזכיר לי במדויק את פוליסיץ׳ בצעדים הראשונים שלו בבוגרים. לפני שאתה שם לו כתר על הראש בוא נראה שהוא באמת מתקדם ולא נעצר במקום כמוהו.
     
  8. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    פוליסיץ' מסרב בינתיים להאריך חוזה לפי הדיווחים.

    לא חושב שאני מקדים לכתור כתרים לסאנצ'ו, אני פשוט חושב שאפשר לראות שהוא יותר מגוון וחכם מפוליסיץ' במשחק שלו.
     
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    בסדר, כל עוד הוא מכבד את החוזה שהוא חתום עליו + לא עושה קונצים ושביתות איטלקיות כמו דמבלה במטרה לזרז את המעבר שלו אז הכל טוב. אני לא מצפה מאף אחד ליותר מזה. מה שכן טוב (אם זה נכון) זה שברון לארסן מקדים אותו ברוטציה. בהחלט צריך לתת עדיפות למי שרוצה להישאר בטווח היותר רחוק, גם אם הוא פחות מוכשר (ולארסן לדעתי משמעותית פחות מוכשר מהאמריקאי)
     
    AS R אוהב/ת את זה.
  10. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    אז פאקו רשמי תמורת 23 מיליון + בונוסים.
    עכשיו נראה שוואצקה רוצה להחתים את אשרף חאקימי, שמושאל לשנתיים מריאל. קל זה לא יהיה.
     
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    אני יודע שזה קצת הזוי להתלונן על החתמה של חלוץ שלא מפסיק לכבוש אבל:
    1. אף אחד לא יכול לשמור על כושר הבקעה כזה לאורך זמן. לא מדובר פה במסי ורונאלדו, זה ברור לכולם.
    2. מפריע לי שהוא די גמד, אבל נתמודד עם זה.
    3. האיש לא השלים 90 דקות באף משחק העונה, ולרוב עולה מהספסל (כנראה כי הוא לא כשיר לזה). זה לא קצת מוגזם להביא מישהו ב23 מיליון + בונוסים בשביל מישהו שהוא יותר ג'וקר מהספסל? הרי הצורך בעוד חלוץ עדיין קיים, בלתי נסבל הקטע הזה שגצה ממשיך לעלות חלוץ כי פשוט אין אף אחד אחר (גם מקס פיליפ הוא אלתור, ולא מוצלח במיוחד). בכלל זה נראה לי הזוי ששחקן ברמות האלה לא מסוגל לשחק יותר ממחצית אחת.

    לגבי חכימי אני מניח שהחתמה שלו תהיה כרוכה בסעיף buyback שריאל מדריד אוהבת להכניס לכל עסקת מכירה, ובמצב כזה הייתי מוותר על התענוג אלא אם הbuyback הזה יהיה ממש, ממש גבוה.
     
  12. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    אני מבין את הטענות שלך, מצד שני 23 מיליון יורו זה סכום נמוך יחסית ולא מדובר פה בסיכון רציני. גם אם הוא ידעך בצורה רצינית בעתיד ויהיה צורך למכור אותו, יהיה אפשר להחזיר סכום נכבד מההשקעה.
    העניין של הכושר שלו באמת מוזר, אם אחרי פגרת החורף הוא לא יסדר את זה אז יש כאן בעיה רצינית.
     
  13. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    לפי הבילד, פוליסיץ' מתקרב לצ'לסי בקיץ תמורת כ 50 מיליון יורו.
    אני אשמח לעסקה כזו. נראה שהמקום שלו כבר לא בדורטמונד, ואני מהתחלה הייתי בספק לגבי היכולת שלו לספק יכולת גבוהה באופן קבוע.
    צ'לסי תזכה בשחקן עם ערך שיווקי מטורף ורק בן 20. לגבי היכולות שלו להפוך לשחקן דומיננטי בקבוצה גדולה, זה כבר משהו אחר.
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    זה הבילד ככה שלא הייתי לוקח את זה ברצינות. והם עוד טוענים שזה יקרה בקיץ שזה שנה לסוף חוזה, מי ייתן 50 מיליון יורו במצב כזה. על מחיטריאן קיבלנו פחות אחרי עונה שבה הוא זכה בשחקן השנה בבונדסליגה, פוליסיץ' בינתיים מקבל פירורים מאז שפאברה מונה.
     
  15. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,339
    לייקים שהתקבלו:
    795
    מצחיקים אותי ההבדלים לפעמים בין מחירים של שחקנים היום בשווקים שונים.
    כאן אתה אומר: מי יתן עליו 50 מיליון, זה כולה פוליסיץ'.
    בעוד שבפורום האנגלי חושבים שזה מחיר טוב וגם היו משלמים יותר :sm_usa2:.