בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אלו הרפורמות והחוקים שייתבטלו כעת בגלל פירוק הממשלה:
    בתחום הרווחה לא ייושמו המלצות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני, שאמורות היו להיות מתוקצבת ב-7.8 מיליארד שקל קוצצו ל-1.7 מיליארד וגם הם בסכנה. ההמלצות כוללות הוספת 340 מיליון שקל לקצבת הבטחת ההכנסה של כ-190 אלף קשישים החיים מתחת לקו העוני (מתוך 600 המיליונים שעליהם המליצה הוועדה). התוספת בגובה של 68 שקלים ליחיד מעל גיל 80 ועד ל-385 שקלים לזוג, צפויה הייתה להעלות את הקשישים מעל קו העוני - כפי שהוגדר ב-2012.

    הגדלת הסיוע בשכר דירה לכ-2400 זכאים לדיור הציבורי, שממתינים כבר שנים ארוכות בתור לדירה בשל המחסור בדירות במערך הקורס, לא תצא אל הפועל. עוד יידחו: הענקת 90 מיליון שקל למתן מענק עבודה לאמהות חד הוריות; 60 מיליון שקל לסבסוד שירותי רווחה ביישובי פריפריה בדרום ובינוי מעונות יום בסך 200 מיליון שקל.

    בתחום הדיור לא יעבור חוק מע"מ 0 שהיווה נקודה מרכזית למחלוקת בין נתניהו ללפיד. גם הצעת החוק של שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני, ולפיה יהיה פיקוח על שוק השכרת הדירות בישראל למשך חמש שנים, צפויה להיתקע. ההצעה - שהוצגה רק בטיוטה הראשונית ולא הובאה עדיין לדיון בוועדות הכנסת - החל מתחילת תחול מגבלה על יכולתו של משכיר להעלות את שכר הדירה משנה לשנה וגם תגדיר דברים נוספים, כמו הסדרת האחריות על הליקויים בדירה.

    עוד יעוכבו: יישום החוק של השר לשעבר עמיר פרץ, לפיו יוטל היטל של 30 אג' על שקיות ניילון ויחולקו סלים רב פעמיים חינם ברשתות; הליכי החקיקה של חוק הפיקוח על פערי התיווך במחירי פירות וירקות וכן הצעת החוק של ח"כ חיים כץ ולפיה טכנאים ומוקדי שירות יתקשרו לצרכן ממספר מזוהה ולא חסום. גם הצעת החוק של ח"כ בועז טופורובסקי שמחייבת עוסקלהציג מסמכי אישור עסקה כאשר הוא שולח לצרכן דרישת חוב תעבור כנראה לאישור הכנסת הבאה. הצעת החוק של ח"כ איתן כבל לפיה ספקיות תקשורת, חשמל, גז ותאגידי המים יחויבו לספק מענה אנושי חינם במוקדי השירות הטלפוניים תוך 3 דקות, עדיין מחכה לקריאה שנייה ושלישית במליאה.

    צריך להוסיף לאלו גם את רפורמת החינוך והבריאות אבל אלו עדיין בגדר סימן שאלה לגבי יעילותן.
    בקיצור, כל אלו היו יכולים בהחלט לשפר את המצב, והם לא ייושמו כעת ואם זה היה תלוי בביבי גם לא היו עולות אפילו על הפרק. נו, העיקר שיש לנו ביטחון והוא נלחם באיום האיראני.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,199
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    לא צריך שום רפורמות, צריך כסף לפנסיות של המנגנון הצבאי המנופח ולרכישת עוד 10 מטוסים שממילא אחר כך לא יוכלו להפציץ איפה שצריך בגלל פחדנות של הממשלה.
     
  3. Lupo Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/08
    הודעות:
    1,847
    לייקים שהתקבלו:
    16
    תמשיכו לעצום עיניים ולזלזל בביטחון, אולי יום אחד תבינו שללא צבא חזק אין לנו פה זכות קיום. מבחינתי, שירכשו אפילו 30 מטוסים. ולא, זה לא אומר שצריך להצביע ביבי.
     
  4. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    כל מי שטען פה שאין אלטרנטיבה לביבי הוא פשוט עיוור, ביבי נתניהו מאכיל אותנו לוקשים מהרגע שהוא נכנס לפוליטיקה, מאז שהוא נכנס לפוליטיקה המצב הכלכלי הדרדר, הביטחון במצב גרוע (מי שבאמת טיפל בביטחון היה שרון אם כי יש כאלה שאומרים שבגלל ההתנתקות יש איום רקטי אבל בפועל בזכות שרון יש לנו היום שקט מכיוון הגדה המערבית/איו"ש) ככה שבסופו של דבר ביבי מוביל את עצמו ואת ציבור בוחריו אל הכיסא של ראש הממשלה, לא מעבר לכך.
    הגיע הזמן שאנחנו הבוחרים נדיח אותו מהשלטון, הוא רודן תעב בצע וחסר רחמים...
     
    Der Kaiser אוהב/ת את זה.
  5. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    מי זה "אנחנו הבוחרים"? מה הופך את נתניהו לרודן חסר רחמים, אם רוב הציבור רוצה אותו כראש ממשלה?
    מעולם מעטים כל-כך לא חשבו שהם מייצגים רבים כל-כך. אם לא יקרה דבר בלתי צפוי, נתניהו יהיה עם המפלגה הכי גדולה בכנסת בפער גדול, ועם קואליציה מאוד נוחה של 70+ מנדטים. מצחיק שהרצוג ולפיד חושבים שיש להם סיכוי.
     
  6. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    בשיטת הבחירות הזאת אי אפשר לומר שרוב הציבור רוצה דווקא את ביבי (וסקרים שקובעים שהוא נתפש כמי שהכי מתאים רחוקים מלהצביע על כך שרוצים אותו).

    הציבור, גם בגלל הדמוגרפיה, אולי בגלל תהליכים אחרים, הולך ומקצין, נע לכיוון של בנט וליברמן, וגם אם הקולות האלה לא הולכים לביבי, זה מחזק את המחנה שבראשו הוא עומד (ולא בפער גדול, לא בבחירות של 2013, ולפי הסקרים האחרונים גם לא בבחירות של 2015). זה לא מצביע על אהבת ביבי גדולה כמו על אהבת הגוש. שימו את בנט בראש הליכוד וזה כנראה לא יהיה שונה. תוסיפו את קולות החרדים, ותקבלו מצב שבו קשה מאוד להזיז את מי שבראש הליכוד, שעדיין נאחז בראשות הגוש. לא יותר מזה.

    לגבי הביטחון, אין ספק שצריך בישראל תקציב ביטחון משמעותי. אבל הוא לא יכול לאכול את כל מה שזז. תקציב הביטחון בכל מקרה לעולם לא יוכל לכסות את כ-ל הדרישות והתרחישים האפשריים, כי זה אינסופי. וכשרואים גם את בורות השומן שיש שם וכל הפנסיות המטורפות שמחולקות כאילו זה הכסף של אבא של הרמטכ"ל (כל רמטכ"ל, לא רק זה או אחר), אז אי אפשר סתם ככה להחליק את מה שקורה שם.

    מה שקרה בחודשים האחרונים הראה בדיוק את סדר העדיפויות של מפלגות כמו הליכוד וישראל ביתנו. חוק מע"מ אפס תמיד נראה לי רע ומטופש, אבל במקום להגיד את זה בבירור, נתניהו נתן לזה לרוץ, אולי נתן יד במחשבים לנסיונות לעכב את זה כחלק מהדיל שלו עם החרדים, והם אכן עשו את מלאכתם בוועדות הכנסת. אבל עכשיו הוא רץ ואומר שזה לא פתרון? איפה היית כל החודשים האלה? ולאיזה פתרון אתה דאגת כל החודשים האלה? למה אתה דחפת? ואיך זה שברגע שצץ חוק ההסדרים, אנשיך בליכוד מיהרו לעשות הכל כדי לטרפד את הסעיפים הנוגעים לקק"ל, כדי שלאנשי המפלגה ימשיך להיות מקום נוח לסידור ג'ובים, ואיך זה שברגע שצצו סעיפי הבריאות, אנשי ישראל ביתנו מיהרו לטרפד את זה כדי שחס וחלילה לא ייאבדו קולות באשדוד, שם אסותא מקים בית חולים?

    הכל קומבינה, הכל לכלוך, הכל אינטרס, והתושבים על הז*ן של האנשים האלה. אני לא מעריץ גדול של לפיד, אבל אני כן מאמין שהוא והשרים שלו (ולבני) רצו ורוצים לעשות טוב. הבעיה שהם עבדו עם אנשים שרוצים לעשות טוב לעצמם.
     
    הרצליה עד המוות, Der Kaiser ו-שי אוהבים את זה.
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    על הנייר יש לו קואליציה נוחה של מפלגות הימין והחרדים, בפועל לך תדע אם יהיו לו ביצים להרכיב ממשלה כזאת על היחס שהיא תגרור מהעולם. עד עכשיו תמיד הוא חיפש שותפים-סמרטוטים מה"מרכז" כדי לצאת מתון בעולם, ופעם אחר פעם היו מי שקנו את התרגיל הזה-מפלגת "הדרך השלישית" בשנות התשעים, אהוד ברק בממשלה השנייה שלו ולפיד ולבני עכשיו.
     
    YYY אוהב/ת את זה.
  8. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    אני לא יודע אם יהיו לו ביצים להרכיב ממשלה כזו למרות היחס מהעולם (איזו מן דמוקרטיה זו, אגב?), אבל זה לא שיהיו לו הרבה ברירות אחרות. אף אחד לא יתקרב לכמות המנדטים שהליכוד יקבל, ולכן ביבי שוב ירכיב ממשלה. אולי כחלון יהיה עלה התאנה הזה ואולי הוא יסתדר בלעדיו, בגדול זה לא משנה.

    דפדפתי היום ב"ידיעות" ובאחד מטורי הדעה של הפרשנים (לא זוכר מי) הופיעה הבדיחה הישנה הזו, שמסכמת די יפה את המצב: מפקד בצבא מודיע לחיילים - "יש חדשות טובות וחדשות רעות". החדשות הטובות הן שהיום מחליפים תחתונים; החדשות הרעות הן שמחליפים אותם אחד עם השני.
     
    מזגן אוהב/ת את זה.
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אתה מתחיל בכך שאתה קורא לאנשים עיוורים כי הם טוענים שאין אלטרנטיבה לנתניהו, וממשיך בכך שאתה לא מפרט מה היא. מסביר למה לדעתך נתניהו לא טוב בזמן שבדיון הזה אלו שטענו שאין אלטרנטיבה טענו את אותו הדבר.
     
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,196
    לייקים שהתקבלו:
    405
    אתה כותב שרק עיוורים חושבים שאין לנתניהו אלטרנטיבה - אבל לא מסוגל לציין כזו בעצמך...

    "יש כאלה שאומרים"?

    שטויות, אין לך מושג על מה אתה מדבר. נתניהו אולי היה שר האוצר הטוב בתולדות המדינה ובקדנציות האחרונות שלו הביא את ישראל לשגשוג הכלכלי הגדול בתולדותיה.
    (לכל אלו שאינם מסוגלים לקרוא - לא, זה לא אומר שאין כאן בעיות, או שההתנהלות שלו היתה מושלמת)

    אתה מדבר על קים ג'ונג און או על נתניהו? מדוע בעיניך הוא רודן חסר רחמים? האם תוכל להציג איזושהי עובדה, ולא רק שטויות מגוחכות שמראות על בורותך הרבה?

    אמיר:
    שמע... אני ממש לא חושב שנתניהו אלטרואיסט או משהו כזה, אבל לבני ולפיד? באמת?
    לבני עברה שלוש מפלגות ובמערכת הקרובה כנראה תעבור לאחת חדשה... היא היתה הראשונה שנכנסה לממשלת נתניהו, אותו תקפה במשך שנים, ואני לא רואה שום אינדיקציה במעשים שלה, שהיא מעוניינת ב"לעשות טוב" למישהו שהוא לא עצמה או הפלסטינים. אפילו חוק יסוד שלפיו ישראל מדינת הלאום של העם היהודי זה קשה לה מדי... כמו שאמרתי, ימין פלסטיני לכל דבר ועניין.
    לפיד הוא אולי האופורטוניסט הכי גדול בכנסת. דיקטטור ששריין מקום במפלגה שלו עד 2020, לקח את תפקיד האוצר לאחר שאמר שלא יעשה זאת משום שאינו כלכלן ורק כלכלן צריך להיות שר האוצר, מבטיח הבטחות חסרות כל שחר על הורדת מחירי הדיור תוך חצי שנה או ש"תוך שנה וחצי יהיה כאן טוב יותר" (האמת? צדק - תוך שנה וחצי הליצן הזה נזרק מהממשלה בשעה טובה), והיה מוכן להכניס את המדינה לגירעון מסוכן רק כדי להציל את עצמו פוליטית עם חוק ה"מע"מ אפס", אי העלאת מיסים וגיוס החרדים.
    לבני לפחות אידיאולוגית. ללפיד אין שום אידיאולוגיה. אפילו הוא, כששואלים אותו במפורש, לא יכול להסביר במה הוא מאמין, מה התוכנית שלו או הדרך שלו - רק סיסמאות נבובות על "אנחנו רוצים שיהיה כאן טוב יותר" או "אנחנו באנו לשנות". כי זה האדם, כמו ששטייניץ אמר היום - בלורית בחליפה, ואוי לבושה שהציבור החילוני הרדוד נתן לו 19 מנדטים. לחרדים הוא גרם לי להתגעגע.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    דניס, מעבר לכך שחלק מהדברים שציינת נגד לפיד ולבני הם פשוט חלק מאוס אך בלתי נמנע כרגע מהפוליטיקה, הייתי משיב לך, אבל אני לא רואה סיבה. חוק הלאום המיותר והגזעני וכו'.... אנחנו בצדדים אחרים לגמרי וזהו.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    לבני אלטרנטיבה, הרצוג אלטרנטיבה. בטח, תצחק. למה לא? כי הם לא נוצצים? כי הם לא כריזמטיים? לא אומר שהם לא יהיו ראשי ממשלה טובים. בטח יותר טובים מהאסון עם ההלוואה וחיסכון.
     
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.
  13. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    הכל עדיף על ביבי, אפילו בנט שהוא אידיאולוגיסט שהולך עם האמת שלו בשונה לגמרי מביבי שמנותק לגמרי מהציבור ומנוכר מהעם בחיי הראותנות האישית לאפס מעשה ציבורית. אמרו כאן שללפיד אין אידיאולוגיה? יש מצב, אבל יותר חמור שלזה שמחזיק בהגה גם אין שום אידיאולוגיה ועל כך חתומים די בגדול מינימום ועד אפס מעשה, לעשות הכל כדי לא לעשות ולשרוד פוליטית.
     
  14. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אגב, אחת התופעות המוזרות של הימים האחרונים זה שבמשחקי התרחישים למיניהם אנשים כוללים את ליברמן בגוש המרכז-שמאל. מה לעזאזל?
     
  15. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    עם עלייתו של בנט, ליברמן מאבד מהאמינות והכוח שלו במחנה הימני. המפלגה שלו היא מפלגה של איש אחד ולכן הוא יכול להפוך את עורו ברגע. כרגע הוא רק מחפש להישאר רלוונטי ויש מצב שהדרך היחידה שלו להישאר כזה, זה לחבור לשמאל. הוא גם ככה בממשלה בתור צופה מהצד.