בין ליגה לנבחרת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏28/3/07.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בואם של האגלנים לארץ שטף את ישראל בחג כדורגל של ממש. לכמה ימים נשמנו, אכלנו, ראינו, שמענו ושתינו כדורגל. אולם כמו הביאה, כך העזיבה. ה-0:0 המאכזב ברמת-גן שלח הביתה את האנגלים להתעורר מהאנג-אובר שמקורו בעיקר במגרש. התקשורת שוב חגגה, מק'לארן כוסח ועל השחקנים אמרו כי הם לא משקיעים בליגה כמו בנבחרת. האנגלים החביבים שבו לביתם מצוידים בגרזן ובעיקר בתקווה שמול אנדורה מקלארן יצליח לעשות משהו שבאמת ישכיח את הפדיחות האחרונות.

    ההסבר להקדמה הארוכה הזו מצוי בשלב קצת יותר מאוחר. בערך בזמן הטיסה או כמה שעות אחרי שנחתו והחלו תרים אחר הסברים, רוב האנגלים נוטים להעלות את השאלה: איך זה שהליגה שלנו כל-כך טובה ובכל זאת הנבחרת מפקששת כבר 41 שנים?
    יש האומרים שריבוי הזרים גורם לדמורליזציה ולסגירת דלתות בפני הבריטים. המתנגדים להם טוענים כי תג המחיר המופרז על השחקן הבריטי הוא זה שמונע את התקדמותם. יש טוענים כי הקשר בין הנבחרת לליגה הדוק אך מולם עומדים אלו שאומרים, בהסתמך על הפרימיירשיפ, שבין הליגה לבין הנבחרת יש רק חלל גדול שכל הנכנס לתוכו מקרי בהחלט.

    ומה בפועל? אל מול נבחרת אנגליה, המייצגת את אחת הליגות הטובות בעולם, אנחנו זוכים לראות את ארגנטינה וברזיל, להן ליגות חלשות מאוד בהשוואה לאירופה ובכל זאת הצלחה עצומה בזירה הבינלאומית (חשוב לציין שרוב שחקני נבחרת ברזיל וארגנטינה *אינם* משחקים באותן קבוצות וכי הם נמשים מכל רחבי אירופה לפני כל מחנה אימונים, טורניר או משחק).
    גם דוגמאות הפוכות אפשר למצוא. איטליה, מדינה לה מסורת בינלאומית מפוארת, מחזיקה בליגה מקצועית מאוד וכן גרמניה, עם שלושה גביעי עולם והבונדסליגה האיכותית.

    אם כן, קשה מאוד לעמוד על טיב הקשר ומשמעותו של הלה בכל הנוגע ליחס בין הליגה לנבחרת. האם איטליה וגרמניה הן נותנות הטון, או שמא בריטניה וברזיל הן המוכיחות כי אין מקום לנאמר?
    האם כמות הזרים בליגה משפיעה (באנגליה אחוז זרים גבוה בהרבה מאשר באיטליה, למשל) או שמא ישנה חשיבות דווקא לאחוז השחקנים המגיעים לנבחרת מליגות זרות (רוב שחקני ברזיל וארגנטינה משחקים מחוץ למדינת האם שלהם ומתמודדים נגד אותם שחקנים נגדם ישחקו גם בטורנירים בינלאומיים)?

    נבחרת מול ליגה או נבחרת עם ליגה- דברו!!
     
  2. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    איך אמר ארסן וונגר כאשר באו אליו בטענות שכמות הזרים פוגעת בנבחרת: "אי אפשר שתהיה לך את הליגה הטובה בעולם יחד עם הנבחרת הטובה בעולם". ללא ספק כמות הזרים בליגה האנגלית פוגעת באופן ישיר בנבחרת. ובנוסף לכך חשוב לציין שנבחרת אנגליה הי נבחרת הטובה בעולם רק בדבר אחד וזה יחסי ציבור. ולכן הפאר שנוצר בין התדמית של הנבחרת לבין יכולתה בהחלט ניכר. חשוב לציין שהמאמן שעומד בראש הצוות מאוד חלש או כפי שאמר חלוץ מידלסבורו לשעבר, מסימו מקארונה: "אני לא מבין איך למאמן כל כך מוגבל נותנים לאמן את הנבחרת".

    אם נתייחס באופן כללי. קבוצה מתאמנת בממוצע כפעמיים ביום ומשחקת יותר מפעם בשבוע. נבחרת לעומת זאת נפגשת אחת לכמה חודשים לזמן מוגבל מאוד. ולדעתי זו הסיבה העיקרית, קשה לעמוד ברף שיוצרות הקבוצות בליגת האלופות, יותר מכך, בתנאים שיש למאמני הנבחרת, שאגב גם רמתם הירודה זה סיבה כשלעצמה, אין סיכוי להתקרב לפוטנציאל שיש לקבוצות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏28/3/07
  3. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    בנוגע לארגנטינה, היא לא עד כדי כך נבחרת מצליחה, אפילו דומה במשהו לאנגליה. תקופת הזוהר של ארגנטינה הייתה בתקופת מראדונה (אלא אם כן אתם בוחרים להתייחס למונדיאל המכור של 1978), ויותר מזה כלום. פעם היא עפה בשמינית גמר, פעם מרבע, פעם בכלל היא עפה מהבתים. רק שבניגוד לאנגליה ומשאר התותחים הכבדים של אירופה, לה ולברזיל יש טורניר רציני רק פעם בארבע שנים.

    בנוגע לאנגלים:
    הרי אי אפשר להגיד על האנגלים שהם לא טובים מספיק. ג'רארד, לנון, למפארד, בקהאם (כשהיה בנבחרת), הארגריבס, טרי, רוני, פרדיננד, ג'ו ואשלי קול, נוויל אלה שחקנים ברמה עולמית הכי גבוהה. מה מונע מהם להביא את היכולת מהקבוצות לנבחרת? אולי חוסר תאום? אולי מאמן אידיוט? לא יודע...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏28/3/07
  4. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני סולד מאוד מאיזכור ציטוטים של ארסן ונגר בתור פניני חכמה בכל מה שקשור לכדורגל.


    אורי, אז איך אתה מסביר את העובדה שנבחרות אחרות, שנפגשות מעט גם הן, בכל זאת מצליחות?
    ונוסף על כך, הבעיה של נבחרת אנגליה היא שבניגוד לנבחרות לא מצליחות אחרות, בנבחרת האנגלית משחקים כמה משחקני הכדורגל הטובים ביותר בעולם היום ובנבחרות אחרות לא. מכאן הפליאה.
     
  5. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    מצליחות ביחס לנבחרות אחרות. אני דיברתי על כך שמיעוט המפגשים הוא הגורם המרכזי להבדל ברמות שבין הכדורגל הבינלאומי לבין הקבוצות. זאת לרבות המאמנים החלשים.
     
  6. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הרי מישהו מוכרח להצליח...
     
  7. spurs Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/04
    הודעות:
    4,215
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי אמר שהליגה שלנו כל כך טובה?
    לנבחרת שלנו היו ימים טובים שנות ה70 הרבה משנות ה80 וקמפיין יורו 00

    אומנם לא היו נבחרת מעולה אבל שיחקנו כדורגל ארקטיבי עם שחקנים גדולים ואף ברמה אירופאית גבוהה(ברקו רביבו אוחנה כהן רוזנטל .....)

    עכשיו יש חומר שחקנים מעולה אבל אין יכולת