בירמינגהאם סיטי :: סיכום שנת 2002-2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י לירן, ‏26/5/03.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,773
    לייקים שהתקבלו:
    8,316
    בירמינגהאם סיטי סיימה עונה לא רעה בכלל שיצא ממנו במיוחד דבר טוב אחד- כריסטוף דוגארי שבא באמצע העונה והביא את השינוי המיוחל.

    בירמינגהאם סיטי עלתה בתום העונה שעברה לפרמייר ליג והציבה לעצמה מטרה אחת פשוטה- השארות בליגה. אומנם בירמינגהאם סיימה את העונה 6 נקודות מווסטהאם שירדה ליגה אבל היא נשארה בליגה בצורה הרבה יותר משכנעת מאשר איך שזה נראה. כבר בתחילת העונה בירמינגהאם עשתה הכל כדי להתחזק והביאה את רובי סאבאג', אליו סיסה, קני קאנינגהאם, קלינטון מוריסון, יובאן קירובסקי ודאריל פאוול. העונה התחילה לא טוב עם 2 הפסדים רצופים והקבוצה דישדשה עם הפסד פה וניצחון שם ויציבות זה לא היה הצד החזק של הקבוצה.
    בינואר בבירמינגהאם החליטו ללכת חזק ביותר על עוד חיזוק והביאו את כריסטוף דוגארי, פרדיננד קולי, ג'יימי קלפהאם, סטפן קלמנס, פיוטר שווירצקי (אנערף השם הזה) ממארסיי ומאתיו אפסון. זה עדיין לא הלך בקלות לקבוצה אבל בחלק החשוב של העונה בחודש אפריל הקבוצה צברה רצף של 4 ניצחונות רצופים ולמעשה הבטיחה את ההשארות בליגה בצורה מרשימה.
    השם שרשום הכי חזק על ההשארות זה דוגארי שלא מעט חשבו שמדובר בעוד סוס מת (ואני ביניהם), אבל הוא בא והצעיד את בירמינגהאם לתצוגות יפות ולניצחונות הרבה מאוד בזכותו, בבירמינגהאם לא חשבו פעמיים והחתימו אותו לעוד 2 עונות בקבוצה.

    רגעי השיא של הקבוצה העונה היו ללא ספק במשחקי הדרבי שבהם היא חגגה על אסטון וילה. בסיבוב הראשון היא קרעה אותם 3-0 בבית עם השער המפורסם של פטר אנקלמן השוער הטוב בתולדות הפרמייר ליג... בסיבוב השני בירמינגהאם הגיעו לוילה פארק וניצחו בגדול 2-0 במשחק חם במיוחד.

    נקודת שפל? לא יודע... בליגה הקבוצה לא ביישה ממש את אוהדיה אבל בגביע הליגה הקבוצה עפה בצורה מבישה בהפסד בית 2-0 לפרסטון מהליגה השנייה.

    אז את השנה הזאת בירמינגהאם עברה די בהצלחה והבטיחו לעצמם עוד שנה לפחות עם דוגארי, ועם חיזוק מתאים אני מאמין שהקבוצה יכולה לסיים בחלק העליון של הטבלה בעונה הבאה.
     
  2. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם חיזוק מתאים כל אחת יכולה לסיים בחלק העליון.... אני עדיין מאמין שבעונה הבאה נראה את בירמיגהאם נלחמת שוב כנגד הירידה. אין ספק שכריסטוף דוגארי הוסיף המון לקבוצה. בלעדיו אני משוכנע שהקבוצה היית יורדת ליגה.

    אבל עדיין, איך שלא מסתכלים על זה, הקבוצה הזאת זקנה מאוד. היא חייבת רוח צעירה. הסגל הנוכחי שלה טוב, אבל שחקנים שמה יכולים בקלות לסיים את הקריירה, או סתם לאבד את הטאץ' במהלך העונה הקרובה, ואז היא בצרות. איך שלא תסתכלו על זה, ברימינגהאם צריכה שינוי תדמית, למרות ההישארות המשכנעת.
     
  3. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דייר אמר נכון. הזקנה מתחילה לתת את אותותיה בבירמינגהאם.

    רגע השפל שלהם לדעתי היה בהפסד 3:1 לצ'לסי בסיבוב השני. באותו משחק בירמינגהאם השלימה 9 משחקים רצופים ללא ניצחון והיתה בדרך הבטוחה לליגה הראשונה.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זקנה, אבל יותר מכך, הימור כמו דוגארי לא יקרה כל עונה. הקבוצה לא מפתחת כשרונות צעירים, וכשרובי סאבאג' הוא הקפטן והכוכב הבלתי מעורער (בנפשו הוא דווקא כן מעורער), אין הרבה ממה לצפות. סיסה אכזב אותי, אבל עם כל הטרגדיות אני עוד סולח לו איכשהו. אבל הכי אכזב אותי הוא מוריסון, או יותר נכון, ברוס וכמות הדקות של מוריסון העונה. אני משום מה תופס ממנו יותר.
     
  5. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    לדעתי העונה של ברמינגהאם מתחלקת לשניים. הם פתחו את העונה במטרה אחת, להילחם על החיים. והשיטה שבה הם ניסו לעשות את זה הייתה רק דרך מלחמה במובן העתיק של המילה. כלומר - כאסח. אז אומנם הם חילצו תיקו דל שערים פה ושם ולפעמים אפילו הצליחו לגנוב שער ולעשות בונקר עד הסוף, אבל ברוב המקרים שער ראשון מוקדם של היריבה היה שובר אותם והם היו פשוט מתפרקים. שימו לב שלמעט רובי סאבג' כמעט אחד לאחד כל השחקנים שסטיב ברוס הביא בקיץ לא התאקלמו ולא סיפקו את הסחורה.
    רק בחצי השני של העונה, יחד עם חיזוק מאסיבי בעיקר בחלק האחורי (פרדיננד קולי, ג'יימי קלפהאם ומאת'יו אפסון הצעירים) וכמובן התוספת שתופסת (דוגארי) בחלק הקדמי, הם התחילו גם לנסות לשחק כדורגל חיובי. למרבה הפלא הם אפילו הצליחו.

    לגבי העתיד, קולי, אפסון וקלפהאם מהווים בסיס הגנתי לא רע. בטח לקבוצה נטולת יומרות כמו ברמינגהאם שחוץ מאשר הישארות בליגה אני לא רואה אותה נלחמת על משהו מעבר לתואר הקבוצה מספר אחת בעיר... אם יצליחו להתחזק בקישור (דיוויד דאן) הם יהיו בסדר גם בעתיד...
     
  6. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קלפהאם לא כזה צעיר, הוא בן בערך 27.

    לבירמינגהאם יש סגל סביר מאוד יחסית לפריימרליג, ועם חיזוק קטן והרבה רצון בעונה הבאה הם יכולים לתת קצת יותר ממה שראינו מהם העונה. אם הם יבנו את המשחק בעונה הבאה על השחקנים שכיכבו העונה, ועל איזה רכש טוב (דאן למשל, למרות שאני לא חושב שהוא יגיע דווקא לבירמינגהאם), הם יכולים להתברג במרכז הטבלה, ואולי אולי אולי גם להפתיע כמו שראינו מכמה קבוצות העונה (סאות'המפטון, בלקבורן, אברטון).