בית ב': ארגנטינה מושלמת

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י Obafemi, ‏22/6/10.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    או קיי, אז תמיד שנבחרות דרא"מ יצליחו זה יהיה בזכות נסיבות מיוחדות של היריבות האירופאיות העדיפות זו הטענה שלך? או שיש איזה קריטריון לקבוע מתי אורוגוואי (או נבחרת אחרת מדרא"מ להוציא ברזיל\ארגנטינה) מצליחה בזכות עצמה ולא בזכות נסיבות מיוחדות של האחרות?

     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    איך נקבע מי הוא כוכב גדול?

    אבל אם הליגה מובילה בגלל הזרים, בין היתר לא רק, איך זה רלבנטי לנבחרות?

    אז אנגליה היא לא מעצמה? ספרד ודנמרק באותו מעמד? מתי בכלל התחיל הכדורגל המודרני?

    לא טענתי שאורוגוואי מעצמה שכן המושג לא היה ברור לי אז, ועדיין קצת לא ברור, אבל נראה לי שלדגדג הם כן הצליחו http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx

    אגב, אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותך, אורוגוואי זכתה בהרה יותר משני גביעי עולם, יש לה יותר תארים מברזיל באליפות הקונמבול כמו גם מדליות זהב אולימפיות. כל זה לא אומר שהם מעצמה כמובן, אלא רק בא להביא לכך שתכיר קצת יותר טוב את הנבחרות עליהן אתה כותב פה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏24/6/10
  3. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולי הסיבה היא שאתה פשוט לא מוכן להשלים עם זה שאורגוואי,צ'ילה,קולמוביקה וכו' הן מדינות עם כדורגל ברמה בינונית של מדגדג את הרמה שיש במדינות הבכירות באירופה.
    גם אם אורגוואי תיקח את המונדיאל (והיא לא ) אני לא אטען אחרת. גם יוון לקחה לפני 6 שנים את אליפות אירופה ויוון היא אפילו לא נבחרת איכותית בהשוואה לדרג ב' באירופה כמו סרביה או רוסיה.
     
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    מה זה משנה למה איך כמה איפה ומתי? אורוגוואי כיום נבחרת טובה יותר מצרפת. נקודה. לתרץ את זה בחוסר אכפתיות של שחקנים זה לא רציני - חולשה מנטלית אמורה להמדד בדיוק כמו חולשה מקצועית נטו. זה מזכיר לי את האלה שבתגובה לטענה שקבוצה X טובה מקבוצה Y, טוענים שזה לא הוגן, כי לקבוצה X יש סגל טוב יותר.

    גונזו - מהי ההגדרה שלך לטופ האירופי? הרי צרפת נחשבת על הנייר לאחת הנבחרות הבכירות באירופה ואורוגוואי לא ממש התקשתה לסיים מעליה בטורניר של שלושה משחקים. גם, אני לא מבין את הרצון להשוות בין היבשות בצורה כזאת. באירופה יש פי חמש נבחרות מאשר בדרא"מ. אם ברזיל וארגנטינה זה הטופ של דרא"מ, תנסה להכפיל את המספר הזה בחמש, תקבל עשר וזה יהיה המספר של מדינות הטופ האירופי. את אורוגוואי וצ'ילה תשווה לנבחרות אירופיות שהן לא בין עשרת הבכירות ביבשת. כל ניסיון אחר = דמגוגיה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏24/6/10
  5. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אם פרגוואי תסיים לפני איטליה בבית אז היא נבחרת יותר טובה מאיטליה?
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בפער של שש נק'? כנראה שכרגע היא יותר טובה אז...
     
  7. gonzo18 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/10
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    sixtobastia המדד שלך לאיכות זה שלושה משחקים בבית במונדיאל? במשחק נתון הכל יכול לקרות,כדאי שאנשים יבינו את זה. אני אישית זוכר בליגה הספרדית לפי שנתיים או שלוש שחאטפה היתה מעל ברצלונה וריאל מדריד אחרי 8 או 10 מחזורים. בסופו של דבר זה התאזן ובסוף השנה חאטפה היתה באיזה מרחק של 40 נק' מריאל ובארסה.


    כמו שיוון זכתה ביורו לפני 6 שנים זה בוודאי לא אומר שהיא נבחרת יותר טובה מנבחרות כמו איטליה,פורטוגל,ספרד,גרמניה,אנגליה,צרפת וכו' שהיו ביורו הזה.

    אני זה שהשוואתי בין צ'ילה ואורגוואי לסרביה ורוסיה למשל,הם משווים לי בין אורגוואי וצ'ילה לנבחרת כמו צרפת שהיא מעצמת כדורגל באירופה. אז איפה הדמגוגיה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/6/10
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שוב, מבחינתי זה לא רלבנטי, אבל אם אתה מתעקש על מדד אמפירי שמתיימר לאובייקטיביות אז זה מדד אחד ודירוג פיפ"א הוא השני (בו צרפת עדיפה). לא הליגה (סובייקטיבי אבל אפשר להגיע להסכמה לרוב), לא כמות השחקנים "האיכותיים" שבסגל (מאוד סובייקטיבי) ולא התארים "בכדורגל המודרני" (א' - לא רלבנטי, ב'- הקביעה מהו מודרני פה סובייקטיבית לחלוטין).

    אני מבחינתי חושב שאין טעם לנסות לחפש דרך אובייקטיבית להכריע בשאלות אלו, פשוט לא רלבנטי, וככה גם כתבתי באחת התגובות הראשונות שלי.

    גונסו אני מוכן להסכים איתך שצרפת מעצמת כדורגל על פי ההגדרות שלך, אני מוכן לקבל את זה שאורוגוואי לא מעצמת כדורגל על פי אותן הגדרות. כל זאת לא רלבנטי למצב הנוכחי בו נבחרת אורוגוואי בשמינית הגמר לאחר שסיימה את הבית המודקם עם מאזן נקי מהפסדים וללא שערי חובה מול מעצמת כדורגל + 2 נבחרות אחרות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏24/6/10
  9. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מעולם לא טענתי שנבחרות אלו הן ברמת כדורגל שעולה על אירופה, בדיוק כמו שאני לא חושב שהן נופלות מאף אחת באירופה. זה שהסגל הספרדי משחק בברצלונה וזה שהסגל הקולומביאני מוכר לך רק חלקית, אומר שקולומביה פחות טובה מספרד על הנייר. מי אמר לך שבמפגשים בין השתיים הקולומביאנים יפסידו? כמו שגם אליאס אמר, ברור שהליגה ספרדית חזקה הרבה יותר, אבל אם היא מפוצצת בזרים, אזה מה תגיד? אני לא בא להשוות בין קולומביה, אקואדור או אורוגואי ל"מעצמות האירופאיות", אבל להשוות בין שתי היבשות על סמך המונדיאלים כשסטטיסטית יש לך כפול נבחרות מאירופה שעולות מאשר הדרא"מ, הוא פשוט מגוחך. יכולה להיווצר סיטואציה כרגע של 5 דרא"מ ברבע הגמר(!!) ובאותה מידה יכלו מתוך ה-5 רק 3 לעלות אם אורוגואי היתה פוגשת את ארגנטינה בשמינית ובראזיל את צ'ילה. בינתיים, עם כל ההשוואות שלך, לא פאראגואי ולא אורוגואי הפסידו "למעצמות" שלך ואני מאוד מקווה שצ'ילה תשלים את המשימה ותעפיל ע"ח ספרד מהמקום הראשון.
     
  10. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צפיתי ביפן עולה לשמינית וראיתי נבחרת שמגיעה פעם נוספת לשמינית הגמר, והפעם בצורה מרשימה יותר מ-2002. חשבתי "איזה יופי ליפנים, הנבחרת שלהם ממש מתקדמת עם השנים". נזכרתי שגם דרום קוריאה מגיעה לשמינית הגמר שוב, וגם אם היא שיחקה בבית היא הגיעה בפעם שעברה רחוק יותר. ואז נזכרתי בעוד דבר - פעם נבחרת ישראל היתה טובה יותר מזו של דרום קוריאה. בפעם האחרונה שישראל שיחקה באסיה היא הספיקה לנצח פעמיים את יפן.

    איפה הם ואיפה אנחנו...

     
  11. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    הם (המזרח אסיאתים) משקיעים בספורט וישראל משקיעה כספים במשרד הביטחון ובצבא.