בני השרון - גרסת הכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏5/6/08.

  1. *הפועל-רעננה* Member

    הצטרף ב:
    ‏3/8/04
    הודעות:
    1,210
    לייקים שהתקבלו:
    13
    אני אוהב אותך... חחח

    שמח שהצלחתי לשכנע מישהו אחד...http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx (אם זה אני בכלל ששכנע...)
     
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    adamy7 - אתה לא יכול להשוות את הקבוצות הללו לקבוצות מהליגה האנגלית, משום שבממלכה לכל קבוצה יש תמיכה של עשרות אלפי אוהדים. כאן המצב שונה והוא רע גם אם מחשבים אותו ביחס לכדורגל הישראלי, שידוע לגביו שבשנים האחרונות הוא בירידה בכל הקשר לצופים ביציעים.

    FC_Bayern - הפועל כפר סבא לא נכללת בין הקבוצות שמועמדות לאיחוד, משום שיש לה פוטנציאל אוהדים גבוה ביחס לאחרות ויש לה גם מסורת של תארים.
     
  3. קובי ברייאנט Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/08
    הודעות:
    229
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צרכים לאחד את שלושת הקבוצות השרוניות שבלאומית הרצליה רמת השרון ורעננה. ככה יהיה קבוצה טובה עם תקציב ראוי ויוכלו להביא שחקנים ולהתמודד על העלייה!
     
  4. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אם אני אעזוב לרגע את העניין הכספי שבאיחוד, המטרה העיקרית בהצעה הזו, לפחות על פי נקודת המבט שלי, היא הקהל. אם ניקח כדוגמא ערים שבהן בוצע איחוד כמו רמת גן, אשדוד, ראשון לציון, נראה שהקבוצות האלו רחוקות מלהיות סיפור הצלחה. לפחות בתחום משיכת הקהל.
    נכון, אני לא אוהד אף אחד מהקבוצות האלו, אבל גם תמורת הצלחה, אני לא אהיה מסוגל לאהוד את הפועל חיפה רק כדי שקבוצה אחת מהעיר חיפה תצליח. דוגמא להמחשה כמובן.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏6/6/08
  5. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,433
    לייקים שהתקבלו:
    2,302
    תסלח לי אבל בשביל להתמודד על העלייה מכבי הרצליה לא צריכה איחוד, מכבי הרצליה התמודדה בכל עונתיה בליגה הלאומית מלבד עונת 03\04 על עלייה לליגת העל, מכבי הרצליה שיחקה ב-9 מתוך 15 השנים האחרונות בליגת העל.
    הסיבה לכל הסיפור הזה היא ברורה, אריאל שיימן רוצה להישאר בכדורגל אין לו מספיק כסף על מנת להחזיק קבוצה בליגת העל וזאת הדרך היחידה שלו.
     
  6. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ואגב.. בעידן 16-18 קבוצות בליגת העל, למכבי הרצליה למשל לא תהיה בעיה להחזיק מעמד בליגה הבכירה גם עם התקציב שהיה לה העונה.

     
  7. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאוהד של הפועל רעננה-
    גם אני הלכתי ללא מעט משחקים השנה ואני מצטער להגיד לך שלקבוצה הזו יש רק 200 אוהדים במשחק בערך (וזה במשחקים הגדולים). רוב הקהל זה ילדים והעיר רחוקה מלהיות אוהבת ספורט כמו ערים אחרות. נכון שהרבה מאוד אנשים ברעננה משתתפים באופן פעיל בסופרט, אבל היציע הפצפון שלנו נשאר לרוב ריק.

    עליה? הפועל אולי יכולה להשתחל לליגת העל אבל השתחלות כזו תגרור התרסקות מיד אחר כך. יש קבוצות כמו קריית שמונה שמציבות לעצמן את העליה ככלי להתפתחות ויש קבוצות כמו רעננה, שמבחינתן העלייה היא סוף הדרך. גם אני רציתי השנה שנעלה אבל כשנזכרתי בזה שקבוצות כמו מכבי חיפה, מכבי תל אביב ובית"ר יחכו לנו שם, חשבתי שאולי בעצם כדי לחכות עוד קצת עד שנתבסס. אנחנו עדיין קבוצה חסרת אופי עם מוטיבים של ליגה ארצית במקומות מסויימים. לא למהר.

    אבל איחוד זה עדיין לא מה שאנחנו צריכים. כמו שאמרתי, רוב האוהדים של רעננה הם תלמידים עדיין ולא יבואו למשחקים בהרצליה או בטח שלא ברמה"ש. לראיה תסתכלו על משחקי החוץ של הקבוצה. גם העובדה שנסיעות רחוקות יהפכו את כל הכיף שבקבוצה הכל כך ביתית הזו למנוכר, מרחיקה אותי מלאהוב רעיון שכזה. רעננה זו קבוצה שהאוהדים שלה יורדים למטה לאיצטדיון שנמצא בדיוק באמצע העיר וחוזרים ישר אחר כך הביתה. זו קבוצה כמו הקבוצות בליגות הנמוכות באנגליה- היא בילוי והנאה יותר מאשר תחרות. לכן אנחנו גם מרוצים ממצבינו בליגה השניה (זה לא אומר שלא רוצים עליה, אליפות ואירופה, אבל מצד שני כשמאמן לא מעלה את רעננה ליגה עדיין לא שומעים קריאות התפטרות).


    בקיצור, עזבו אותי מרמה"ש והרצליה. תנו לי לרדת למטה להנות קצת.
     
  8. *הפועל-רעננה* Member

    הצטרף ב:
    ‏3/8/04
    הודעות:
    1,210
    לייקים שהתקבלו:
    13
    מסכים איתך ברוב הדברים שאמרת ואני גם מעריך את צורת הכתיבה וההתבטאות שלך, אבל בדבר אחד אני לא מסכים...
    200 אוהדים?
    היו משחקים העונה שרעננה הביאו 600 - 800 אוהדים ואני ממש לא מגזים... היו פעמים שהיציע שאנחנו יושבים בו היה כמעט מלא ואם להוסיף את היציע השני ואת יציע הכבוד, אתה ממלא יציע שלם שיש שם 1000 מקומות.
    נכון שיש המון אוהדים שהם ילדים שנכנסים חופשי, אבל זה צעד שההנהלה עושה כדי שאותם ילדים יבואו ויביאו אחרים וכך יעלו את המודעות לקבוצה הזאת.
    למשחקי חוץ זה סיפור אחר כי למשחקי חוץ שאני הייתי בהם הצלחנו להביא בסביבות 50 איש ולמקומות רחוקים בבאר שבע ועכו בסביבות ה-20 איש. זו בעיה, אבל אוהדים יבואו אם נעשה משהו בכדורגל... אם נמשיך להיות 20 שנה בליגה הלאומית, קצב הגדילה יהיה איטי יותר.
    אם נתמודד על עלייה לליגת העל - זה יביא קהל.
    אם נתמודד על הישרדות בליגת העל - זה יביא קהל.
    אם נמשיך להיות קבוצת אמצע טבלה בליגה הלאומית זה לא יביא כלום.
    ולמרות שיש הרבה מקרים של קריסת קבוצות לאחר שהן עולות לליגת העל, אני בטוח שלרעננה זה לא יקרה כי שלמה שטרן הוא יו"ר מאוד מחושב שיודע מה שהוא עושה והוא לא ישתגע, בסך הכל אני סומך עליו בעיניים עצומות.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני לא חושב שיש מקום לכזה דבר בכדורגל שלנו, אנחנו לא מדינה שמשופעת ביותר מדי קבוצות כדורגל, מדובר ב-3 ערים נכבדות ממדינת ישראל, 3 ערים שיכולות וצריכות לייצג עיר בצורה נפרדת, הרצליה היא עיר גדולה בכל קנה מידה (לא בהקשר של כדורגל), זאת עיר בין המתקדמות שיש לנו, חייבת להיות לה קבוצת כדורגל משלה למרות שעל הנייר הקבוצה הזאת לא מושכת תשומת לב בגרוש ומבחינת כדורגל זה לא מקום אטרקטיבי כמו שהוא אמור להיות. בכל אופן, אי אפשר למחוק שם של קבוצה ולאחד קבוצות מ-3 ערים שונות. האיחוד באשדוד נעשה בין 2 קבוצות מאותו העיר, לאחד 3 ערים גדולות ממרכז המדינה לקבוצת כדורגל אחת זה לא בריא ולא טוב.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    למה לא לירן? מה זה לא בריא? למה בכדורסל זה יכול לעבוד ובכדורגל לא? את מי מעניין שהרצליה קבוצה בעלת מס' תושבים גבוהה? זה בדיוק כמו שראשון לציון היא בעלת מס' תושבים גבוה? אותו הדבר בקשר לרעננה והרצליה. מדובר על קבוצות ללא עבר, ללא שאיפות, ללא בסיס של קהל, שנמצאות במרחק של הליכה מתל אביב.
    למה לילד בהרצליה, רמת השרון, רעננה או ראשון לציון לגדול להיות אוהד של אחת מהנ"ל ולא של מכבי ת"א או הפועל ת"א?
    מילא היה בקבוצות הנ"ל איזה פרויקט או מיקום רחוק מהמרכז כמו שהולך בקריית שמונה. אבל מה יש לקבוצות האלה להציע? אין שאיפות, אין הישגים, אין עבר, אין קהל, איזה זכות קיום יש להם?
    אני כבר שנים מסתובב בלאומית והדבר המתסכל ביותר זה להגיע למגרשים של אותם קבוצות. אתה מגיע למגרש שהוא לא מרכזי כמו המגרשים ברעננה או רמת השרון, נראה כאילו בנו אותו רק כדי לעשות עוד אישור על עוד סעיף שדרשו חלק מהתושבים ולא באמת כדי ליצור תרבות ספורט. בפנים אתה פוגש עשרות אנשים, במקרה הטוב מאות, בלי שאיפות אמיתיות, עם קבוצות שבאות להעביר עוד עונה והסיבה היחידה שהם מוזכרות במובן של ליגת העל זה בגלל שכמעט חצי ליגה עולה.
    לערוך השוואה בין המשחקים האלה לנסיעות לבלומפילד או טדי? אפילו לנתניה וכפר סבא אני נוסע עם יותר ציפיה.
    מדובר על קבוצות שצריכות להיות בליגות נמוכות, שם מקומם. או, לחילופין, לעשות איחוד, להקים פרויקט של השרון, לאחד כספים וליצור קבוצה השגית אמיתית. אולי אז יהיה להם סיכוי, כשהם באמת יהיו בעלי שאיפות, לבנות קהל אוהדים מאותם ערים.
    אולי אוהדי רעננה/הרצליה/רמת השרון לא יבואו היום, לא שזה משנה בכמויות שהקבוצות הנ"ל מביאות היום. אבל עם בסיס כלכלי גדול יותר, קמפיין של כל השרון, משיכת קהל יעד צעיר יותר, בעתיד, לקבוצה כזאת של השרון, יהיה הרבה יותר קהל מאשר לקבוצות הלא רלוונטיות האלה.
    מבטיח לך שקבוצה השגית של השרון גם תגרום לכל בעלי האגו ובעלי ההרגל שאוהדים את הרצליה, רעננה או רמת השרון גם להגיע. ואם לא? באמת בלי להישמע רע מידי, למי זה משנה? הקבוצות האלה לא נועדו בשביל שמעון, רמי ותומר אוהדי רעננה השרופים שלא יבואו. או אוהד, ערן ויוני האוהדים השרופים של הרצליה שלא יבואו. אלא אמורים לייצג ערים שלמות ואזור שלם, ואם זה לא קורה היום, יש לנקוט אמצעים כדי לגרום לזה לקרות.
     
  11. kfiros Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/07
    הודעות:
    1,649
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רשמתי את זה גם בדיון הליגה הלאומית, אבל אני אחזור על דברי..
    הרעיון שלך יפה אבל לא מעשי. אוהדי הכדורגל והכדורסל מהווים אוכלוסיות שונות, אפילו מנוגדות אחת מהשנייה. יכול להיות שאוהדי כדורסל מוכנים לקדם איחודים בעוד אוהדי כדורגל מתלהמים נחרצות נגד.
    בכדורגל אין אף איחוד שהצליח. האיחוד בין הכי רמת גן ומכבי רמת עמידר למשל, תרם לקבוצה מימונית אבל ריסק את גרעין האוהדים של שתי הקבוצות שלא רואים שום משוייכות לקבוצה החדשה ומחרימים את המשחקים כבר קרוב ל3 שנים, למרות שהקבוצה שלהם חזרה לצמרת הכדורגל הישראלי. יש את קריית אתא, מכבי עכו לשעבר.. שגם היא נותרה בלי אוהדים לאחר האיחוד. גם לא הצליחה להשיג שום הישג מיוחד מאז האיחוד שהכניס לה עוד כמה שקלים מעיריית קריית אתא.
    בית"ר שמשון תל אביב גם לא סיפור הצלחה וגם שם יש בריחה חמורה של אוהדים מול חוסר שיפור בהישגים.
    יש פה עוד אלמנט של מיקום, כמה שזה ישמע לך טיפשי, יש אוהדים מהרצליה שיגידו שכפר סבא זה רחוק להם והפוך.. וואוהדים מעיר מסויימת יתעצלו לנסוע לעיר האחרת לצפות במשחק. האיחוד הכי סביר שנראה לי זה בין רעננה ורמת השרון או בין רעננה וכפר סבא (שבמצוקה כלכלית עכשיו), אבל אני לא רואה את האוהדים של הפועל כפר סבא מסכימים לדבר כזה.
    הדוגמאות עוד רבות.. הנקודה היא שאיחוד כזה יקים עוד איזה הכח עמידר שתמשיך את היויו בין הליגות ותוחרם ע"י האוהדים.
    בכדורסל זה שונה, שוב, בגלל אופי הקהל.
     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    לא מסכים. האיחוד באשדוד לטעמי הצליח. זה לא כביכול העלימו 2 אימפריות שהביאות אלפי אוהדים לכל משחק ויצרו את מ.ס אשדוד. מ.ס אשדוד עדיין מביאה כמות מכובדת של קהל, בסוף שנה שעברה הקהל נרתם ובא בכמויות לא קטנות כדי לתמוך בקבוצה.
    כדי שאיחוד יצליח צריכים תארים, השגיות. מ.ס אשדוד, למרות החזרה של רביבו והעונה של המיליונים וההשקעות הרבות לא הצליחה לזכות לא בגביע ולא באליפות. אם אשדוד הייתה זוכה בתארים אין לי ספק שהמגרש שלה היה מתמלא בקלות.
    בית"ר שמשון ת"א היא תוצאה של 2 קבוצות שהיו אמורות להתפרק. בית"ר ת"א כמדומני כבר הפכה בשלב מסוים לקבוצת בת של הפועל ת"א בגלל המצב העגום שלה. מהשילוב הזה נוצרה קבוצה שהגיעה שנה שעברה לחצי גמר גביע המדינה והייתה סינדרלה לא קטנה. כולל כמות קהל מכובדת שהגיעה לתמוך בה בחצי הגמר ברמת גן. השנה בית"ר שמשון ת"א היא קבוצת צמרת בליגה הארצית, במקום ה6, רק 3 נקודות מהמקום השלישי בארצית.
    האיחוד ברמת גן הביא את הכח רמת גן לליגת העל. יש כאן הצלחה מסוימת, למרות שאין ספק שהעובדה שהכח לא עושה כלום כדי לשווק משהו לאוהדים שלה פוגעת קשות בקהל שלה.

    יש איחודים אגב, כמו בין בית"ר ת"א לשמשון ת"א שנועדו נטו כדי למנוע פירוק, וזה ההצלחה. העובדה שיתכן ובית"ר שמשון תהיה שנה הבאה בליגה הלאומית זה הצלחה עצומה. אם מישהו היה אומר לבית"ר או שמשון ת"א לפני מס' שנים שהם יגיעו לחצי גמר גביע המדינה ברמת גן עם אלפי תומכים ביציע ושנה לאחר מכן לליגה הלאומית, הם לא היו מאמינים, האיחוד הציל את הקבוצות והוביל לכך.

    הבעיה שאתה מפספס את הקונספט שלי. אני לא מדבר על איחוד של סתם 2 קבוצות כדי להגיד איחוד. אלא איחוד למען מטרה מסוימת. יצירת קבוצה מאוחדת של השרון. אתה קולט איזה פרויקט הדבר יצור? כמה כסף יהיה בקבוצה כזאת? כמה מתקנים? כמה תמיכה היא תקבל?
    הכדורגל הישראלי צריך קבוצות עם קהל, עם רצון להשגיות. משחק של רעננה - הרצליה, בליגת העל, מה שבהחלט יתכן בשנים הקרובות, לא יעניין אף אחד, לא יהיה רלוונטי לאף אחד.
    לעומת זאת בני השרון מול קבוצה מליגת העל, עם ניהול נכון של המשאבים שאיחוד כזה יצור, לא רק יעניין אלא גם יהיה רלוונטי.

    אולי בכדורסל הבינו מה שאנחנו בכדורגל היינו צריכים להבין מזמן, שבמצב הנוכחי, הכדורגל הישראלי ימשיך בגסיסה האיטית שלו, ושצעדים כמו איחוד קבוצות נטולות קהל הוא הצעד שצריך לעשות כדי להציל את הכדורגל הישראלי.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    ואני חוזר ואומר שכמה שהדברים כואבים, הרצליה כמו ראשון לציון, למרות שמדובר בערים גדולות, בגלל הסמיכות לת"א, תרבות הספורט לא התפתחה.
    ילד בראשון או בהרצליה יעדיף לאהוד את מכבי או הפועל ת"א מאשר את הרצליה. למה? בגלל העבר של הקבוצות מת"א, בגלל כמות הקהל, ובעיקר בגלל השאיפות.

    מצטער להגיד לך, אבל להגיע לליגה הראשונה זה לא יומרה ולא שאיפה, בטח שאתה מתחרה עם הפועל ת"א ומכבי ת"א ששואפות לזכות בתארים (לא משנה שלפעמים זה נוגד את המציאות ) על קהל האוהדים ועל ההכרה.
    לצערנו מדינת ישראל היא הרבה פעמים מדינת תל אביב, והערים מסביב לת"א הם הראשונות להיפגע.
    זה למה לדעתי איחוד של קבוצות השרון תהיה אולי האופציה היחידה כדי באמת לתת פייט להגמוניה של הקבוצות מת"א לאורך זמן.