גמר גביע אופ"א: המחמאות לאספניול, התואר לסביליה!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/5/07.

  1. SkiMan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/6/06
    הודעות:
    1,758
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הגמר שלשום היה מהגמרים הטובים שנראו בשנים האחרונות, אבל זה לא מה שיהפוך את הגביע הזה לאטרקטיבי שנה הבאה.

    ריבאלדו, הרצליה, הפתרון הוא אך ורק כסף - אם כמות הכסף שתתחיל לזרום במפעל הזה תהיה קרובה לסכומים שזורמים בליגת האלופות, הרי שפתאום קבוצות יהיו הרבה יותר רציניות ביחסן למפעל הזה ולא יראו בו כבר כ'אסון'. רצינות תביא לרמה גבוהה יותר ורמה גבוהה יותר תעלה את החשיפה לגביע הזה מבחינת זכויות שידור וטלויזיה. אז כן, הפיתרון כאן כמו בכל דבר הוא כסף.
     
  2. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    די עצוב לראות את גביע אופ"א כיום במצב הנוראי הזה,אלו החסרונות הגדולים של המסחור העצום של אופ"א במפעל היוקרתי יותר.לפני 10-5 לא הרגישו את זה ממש ונראה כי המפעל הזה קיבל את החשיבות שלו,אך גם אם היה כדורגל איכותי ומעולה {בלי שום ציניות,כזה ערב לא חווים כל סוף שבוע!}.לפני שנתיים אני זוכר את פרמה עם הנוער מגיעה לחצי גמר במוסקבה ומפסידה רק שם,העונה קבוצה כמו צסק"א שזכתה בגביע הזה הפסידה פה בבלומפילד בגלל הכנה מזלזלת.

    גביע הפירורים זה נהיה.
     
  3. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    לפני שנתיים המצב של גביע אופ''א היה בקרשים, העונה המצב השתפר, גביע אופ''א העונה הית מוצלחת לטעמי עם משחקים מרשימים, והרבה קבוצות רציניות. טוטנאהם, ורדר ברמן, אלקמאר, סביליה, אספניול, קבוצה שהתיחסו למפעל במלואו הרצינות, חוץ מהקבוצות האיטלקיות כמעט כל הקבוצות מתייחסות למפעל הזה ברצינות.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    משחק מדהים היה לנו בגמר גביע אופ"א. ארבעה שערים, מותחן אדיר של פנדלים, תהפוכות וזוכה ספרדית. מה לא היה לנו? הכל היה. משחק שלדעתי ייזכרו כאחד ממשחקי הגמר הטובים של גביע אופ"א בשנים האחרונות. בניגוד לשנה שעברה זה לא היה חד צדדי, ממש לא, אספניול עד להרחקה הניעה כדור ושיחקה מצויין. פנדלים זה עניין של מזל, יש יותר בועט גרוע מאשר שוער טוב. בכל אופן, אם אפשר היה לחלק את הגביע לשתיים ולתת לשתי הקבוצות זה היה יותר הוגן. באמת שלא הגיע לאף קבוצה לצאת עם ידיים ריקות. אספניול הוכיחה בגרות ואופי ושהיא יכולה לנצח כל קבוצה בעולם, למרות שהפסידה.

    השער של אדריאנו היה דיי מוזר, כי לא הפריעו לו יותר מדיי בדרך לגול. אני חשבתי שאדריאנו ייפתח על הספסל ולא יישחק אך המאמן חואנדה ראמוס נתן לו את המפתחות באגף וזה השתלם לו. בשער הזה הייתה הגנה יותר מדיי רקה של אספניול ובכלל, נדיר שכדורים ארוכים של שוער מביאים משהו, בדר"כ הם נהדפים על ידי שחקני ההגנה בנגיחה והקבוצה המגנה במקרה הזה יוצאת למתפרצת. לטעמי טוב יותר ששוער ייתן לשחק הגנה כדור להתחיל משחק מאשר הבעיטות הסתמיות הללו, למרות שאתמול זה צלח.
    חואנדה ראמוס פתח עם פוארטה כמגן והוא עשה עבודה נהדרת. לכן גם מארסקה עלה לשחק וסביליה פתחה עם שלושה קשרים במרכז המגרש. רנאטו דיי הפתיע אותי מבחינת המשחק שלו בחלק ההתקפי, הגנתית ידעתי שהוא אדיר אבל גם בהתקפה הוא תרם המון.

    אספניול חזרה למשחק עם שער אדיר של ריירה. הייתה לו גם בעיטה מעולה שהדף פאלופ, שלפני הכרטיס האדום או יותר נכון לפני הכרטיס הצהוב השני שספג מויסס שהיה טוב גם, הציל את סביליה מעוד שערים. רירייה גם הפתיע אותי, שחקן ברמה גבוהה מאוד. אם הכדור שלו היה נכנס זה היה אחד מהשערים היפים ביותר שהובקעו השנה. הפתיע אותי שפנדיאני שכבש שלושער ענק בברנבאו נכנס רק כמחליף במקום רופטה, חילוף שבאותן דקות הראה על מטרה ברורה מצד אספניול.
    לא אשקר, לא ראיתי את כל המשחק לכן לא אתייחס לדלה-פנייה וטאמודו.

    רק חבל מאוד שהמאמן ואלרדה החליף אותם. אבל זה מובן שהקבוצה הייתה חייבת להישאר עם קשר אחורי אחר. סביליה החלה להשתלט על המגרש. חסוס נאבאס שנכנס במחצית היה מעולה והראה חדות ומהירות. הוא שחקן שפועל יותר לבדו ומנסה לבד לארגן את מצבי הכיבוש ולכן אלבס היה פחות פעיל. ראינו מספר התקפות יפות של סביליה עם הנעת כדור מרגל לרגל וכך גם הגיע השער, שלטעמי המסירה של אלבס עשתה אותו יותר מכל שהוא נתן כדור מפתיע לנאבאס שזיהה את קאנוטה. גם לשוער אספניול היה משחק טוב. קרז'אקוב הרוסי שנכנס היה חלש מאוד, לא חד, איטי, כבד ואיבד המון כדורים.

    אספניול עוד הצליחה לחזור מהפיגור אחרי באמת שפנדיאני, שנלחם רוב הדקות על כדורים אבודים, הצליח להשתלט על כדור ולהעביר לג'ונאטס שכבש שער עם כל הלב שלפאלופ לא היה סיכוי. אספניול נישארה בבעיטות ההכרעה ללא הבועטים הבאמת טובים שלה ופאלופ תפס יום גדול. פנדל רשלני מאוד של דני אלבס, לא מתאים לשחקן הזה ככה לשחק. אני מצדיע לאספניול שהראתה אופי ומעריץ את השחקנים. יש לי חיבה אליהם ממשחק הגמר. גם הקהל שלהם עשה דרך יפה.

    לא מובן לי איך פאלופ שהוא שוער אדיר, אחד הטובים בספרד ואפילו בעולם, היה מוכן לנגן כינור שני לקניזארס בוולנסיה. סביליה עשתה רכש אדיר ללא ספק. פאלופ, למי ששכח, סידר לסביליה כרטיס לחצי הגמר שנגח בדקה האחרונה קרן נגד דונייצק האוקראינית והשווה את התוצאה. באמת שוער ענק וההצלה שלו לריירה הנהדר הייתה פנטסטית. סביליה חייבת הרבה מאוד לפאלופ. סביליה עושה זאת שוב וכל הכבוד להם, הקבוצה עשתה התקדמות אדירה מאז שחזרה לליגה הבכירה. שנה הבאה הם כבר יהיו בליגת האלופות.
     
  5. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    ולמרות זאת, עם התחזקותן של קבוצות הדרג השני בליגות הגדולות, גביע אופ"א יכול בשנים הקרובות להחזיר קצת מהתהילה שלו ועל-ידי כך, אולי גם להתחיל לקבל יותר כסף מזכויות שידור. כבר בעונה הבאה כנראה שנראה קבוצות כמו באיירן מינכן, טוטנהאם, פיורנטינה, אתלטיקו מדריד, סראגוסה, אלקמאר/אייאקס ועוד לא הזכרתי את הקבוצות שבוודאי יפלו בשלבי המוקדמות של ליגת האלופות.
     
  6. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעיה עם גביע אופ"א פשוטה מאוד - קבוצות שמתאימות אליו ברמתן מקבלות כרטיסים לליגת האלופות (למשל, קבוצות שמסיימות במקום הרביעי ובמקרים ספציפיים גם בשלישי אבל לא ראויות לליגת האלופות) ו"דוחקות" את המאבק על ההעפלה לאופ"א נמוך יותר, אל קבוצות חלשות ואלמוניות יותר

    הדבר שצריך להיעשות הוא פשוט מאוד - להגביל את מספר המעפילות לצ'מפיונס ל-3 בליגות הבכירות ביבשת
     
  7. Maksim88 Member

    הצטרף ב:
    ‏29/4/07
    הודעות:
    27
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי המשחק של גביע אופ"א השנה ושל סביליה , שכבר היתה "בקבר"
    ופתאום משום מקום חזרה ...

    פלוס השערים שהיו שם כמו למשל השער הראשון עם העקב מאוויר ו ... השער של
    השוער בדקה ה 91 , שבלי השער הזה סביליה עפה !!!

    המשחק