דיון התקשורת לעונת 2016/17

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏12/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    חזרתי הביתה וצופה מתוך שיעמום בשידור חוזר של חדשות הספורט. אלי אילדיס אומר שם שהזר החדש של הפועל שיחקה בעונה האחרונה בליגת הפאוליסטה שהיא לדבריו של אילדיס "הליגה השניה בברזיל". טעות, זאת הליגה הראשונה בסאו פאולו, אני רוצה לראות את אילדיס אומר לאוהדים של סנטוס שהקבוצה שלהם משחק בליגה השניה. אחלה אסאדו הם יעשו ממנו
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    דירוג הליגות (שנעשה לפי הצלחה באירופה) לא מלמד יותר מידי על הליגה עצמה, אלא בעיקר על קבוצה אחת/שתי קבוצות חזקות מאותה ליגה, וספציפי בנוגע לצ'כיה:

     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    כן ראיתי את התגובה שלו,זה היה בפוסט של נדב יעקבי. נכון יש שם איזה דרור אחד שהגיב לו? אז תקרא טוב מה שהוא כתב, נראה לי שהוא יודע על מה הוא מדבר זה
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    אתה רוצה לדבר על הליגה כמכלול או על הצמרת שמשחקת באירופה?
    אם יש שתי צ'כיות שמצליחות קבוע באירופה, והם באמות קבוצות טובות, אז גם אם יתר הקבוצות הצ'כיות לא מצליחות, היא עדין תהיה הרבה מעל לליגה שלנו כי אצלנו לעיתים אין אפילו את הקבוצה האחת הזאת שמצליחה.

    אני ראיתי את ספרטה פראג בשני המשחקים מולנו בשנה האחרונה, הייתי גם בטרנר ונסעתי גם לפראג, ולא נפלתי מהרגליים. קבוצה באותו סדר גודל שלנו מבחינת איכות רק עם ניסיון רב יותר באירופה, שזה מה שהפריד ביננו לבינם, בטח במשחק בטרנר.

    דודו עזריה אגב, הכין את הקבוצה שלנו לספרטה פראג מבחינת סקאוטינג, והוא ראה לפני כל משחק מולם את כל המשחקים (המלאים כן) של ספרטה פראג עד לאותו שלב.
    כלומר כשהוא אומר שהרמה של הליגה שם פחות טובה, אבל הצמרת שם טובה ואולי אפילו טובה יותר (ולא שנה - שנתיים אלא טובה באופן קבוע לאורך שנים, ולא כמו בישראל שאנחנו הצלחנו בשנה שעברה אבל בשנה לפני כן עפנו כבר בשלב הראשון) הוא אומר את זה אחרי שראה כמות גדולה של משחקים מלאים בליגה הצ'כית ויכול היה לראות את הרמה הכללית, כלומר לא רק את האיכות של ספרטה, אלא גם את האיכות של שאר הליגה.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    לא היית אמור ליפול מהרגליים כי לא מדובר בבארסה או יובנטוס. בסך הכל בקבוצה נחמדה(בקנה מידה אירופי) שקצת יותר טוב ממכם ובצדק ניצחה בשני המשחקים(ואני לא חושב שהייתם רעים בהם אגב)

    ברור לי שדודו ראה יותר משחקים מהליגה הצ'כית ממני, אבל זה שהוא לא התרשם ממנה לטובה זה עניין לחלוטין סוביקטיבי. יכול להיות שמישהו אחר שראה את כמות המשחקים שדודו ראה דווקא יהנה מהליגה הזאת. זה כמו שאני ואתה עכשיו נראה משחק בין בית"ר למכבי פ"ת, אני אגיד שהיה אחלה משחק ואתה תגיד שהיה משחק משעמם וסתמי. זה סוביקטיבי. לעומת זאת דירוג אופ"א הוא אוביקטיבי, ומגדיר את טיב הליגה בצורה יותר עניינית מאם דודו עזריה נהנה ממנה או לא.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    לדעתי בטרנר היינו מצוינים, והם גנבו תניצחון.
    בפראג היינו נוראים, אחד המשחקים הכי חלשים שלנו בתקופת בכר.

    ושוב, ברגע שקובעים דירוג של ליגה לפי שתי הקבוצות המובילות בה, לפעמים שלוש קבוצות, אז מתעלמים מהרמה של יתר 13 - 14 הקבוצות בליגה.

    לא בטוח שיש פערים גדולים בין הליגה הצ'כית כמכלול לבין הליגה הישראלית, לא בטוח שקבוצות במקומות 3 - 5 אצלנו נופלים ממקומות 3 - 5 אצלם, לפי עזריה זה בדיוק ההפך, אבל בגלל שהבדיקה היא לפי קבוצות הצמרת שמשחקות באירופה, אז קבוצה כמו ספרטה שעושה מה שאנחנו עשינו בעונה שעברה באופן קבוע, יכולה לחפות על יכולת פחות טובה של יתר קבוצות הליגה שכן האיכות שלהם לא נמדדת במדד הקיים היום.

    בדיוק כמו שהליגה בשוויץ מדורגת מעלינו בגלל באזל, למרות שאני לא בטוח שמקומות 2 - 10 בליגה הראשונה בשוויץ, טובות מהמקבילות שלהם בישראל, פשוט ההצלחה הקבועה של באזל נותנת לליגה הזאת דחיפה בצורת הבדיקה הנוכחית.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    נכון שבאזל היא רמה מעל הליגה שלה, אבל שים לב שתמיד בנוסף לבאזל יש לפחות קבוצה שוויצרית אחת שעושה הישג באירופה. העונה בנוסף לבאזל היו לך עוד 2 קבוצות שעשו שלב בתים בליגה האירופית. עונה שעברה גם באזל וגם סיון העפילו ל-32 של האירופית(באזל המשיכה משם לרבע), עונה לפני כן עוד פעם היו לך בנוסף לבאזל 2 קבוצות בשלב הבתים של האירופית,כשאתה מהן,יאנג בויז, העפילה ל-32. איפה הם ואיפה אנחנו?
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    על פי מה אתה מודד איכות של ליגה כמכלול? על פי הצמרת או על פי כל הליגה?
    ושוב, יתכן שבשוויץ וצ׳כיה שתי - שלוש העשירות שם טובות יותר לאורך זמן משתי - שלוש העשירות כאן.
    אבל לא הבנתי איך זה מדד לשאר הליגה, לרוב המוחלט של קבוצות הליגה שלא מתקרבות לרמה של ספרטה או באזל.
    טל בן חיים למשל ישחק בספרטה, אז מולה הוא לא ישחק, וזה משאיר עוד קבוצה - שתיים שהם עשירות יותר ואיכותיות יותר, שאר 13 הקבוצות שיפגוש הם באותה רמה שיש כאן. ולכן כמכלול אין סיבה שהוא לא יגיע למספרים שהגיע כאן בעונה החולפת נניח.

    אני חושב שנכון להגיד, בטח בחוזה לארבע שנים, שטל בן חיים הגיע לקבוצה איכותית יותר ממכבי תל אביב (למרות שבשנה נתונה מכבי יכולה להיות טובה יותר, בפרק זמן של 4 שנים פראג טובה יותר), אבל לא חושב שהגיע לליגה איכותית יותר מהליגה הישראלית.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    מעבר לשלושת הגדולות שהן יותר טובות משלושת הגדולות אצלנו, יש לך את סלובן ליברץ שטובה יותר ממקבילתה הישראלית,ולא משנה אם זה מכבי חיפה או מכבי פ"ת. רק נזכיר שב-4 שנים האחרונות ליברץ עשתה 3 פעמים שלב בתים באירופית,כשבאחת מהן היא גם העפילה ל-32. מה מכבי חיפה עשתה באותו זמן? קיבלה בעיטה מפאקינג נומה קליו. אחי אני מכבד אותך ואני מכבד את דודו, אבל הדיון הזה הוא לא רציני. הליגה הצ'כית היא 4 רמות מעלינו. אין מה לעשות כשאתה לוקח מדינה עם תרבות של כדורגל ושם מולה מדינה עם תרבות של ג'קי בן זקן אז ברור שיהיו פערים בדירוג. זה לא שאופ"א אנטישמים או משהו
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/17
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    טב"ח מיצה את עצמו בארץ, הוא היה לחוץ ללכת עוד בינואר וגם אם מכבי טירפדה את העסקה והוא הבין את השיקולים שלה - זה השפיע עליו, בין אם רצה ובין אם לא. קשה להתעלם ממסע הרכש שנעשה שם אצל הצ'כים והמטרה היא חד וחלק - ליגת האלופות, מה גם שבעונה טובה ברמה האישית - דקות\הופעות\שערים\ או תארים - הוא יוכל להרוויח כפול ממה שהיה משיג במכבי אם חוזהו היה משודרג. ההחלטה שלו מצוינת. מעבר לכך לטעמי הליגה הצ'כית טובה יותר מהליגה שלנו.

    - ובנושא אחר על תקשורת: ביומיים-שלושה האחרונים מאוד נהנתי מ'ידיעות', שוב הייתה תחושה שבא להם לכתוב על כדורגל ועל ספורט והם לא מדפיסים עיתון רק 'כדי לצאת ידי חובה'. גם הכתבה על נבחרת ספרד הצעירה, על אלירן עטר ועל גיא לוזון, אפילו קצת על כדורסל קראתי - גיא גודס. היום קצת 'יבש' כשיש רק ראיון של גלבאן שמתלונן על בני-יהודה - אבל שימשיך ככה.
    אגב, צ'רלטון שיחקו אותה עם הזכויות על אליפות אירופהU21, הפסד גדול של ערוץ הספורט בפעם המיליון בערך. האליפות הזו מרתקת.
     
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    דירוג הליגות נקבע על פי ההישגים באירופה של 3-4 הקבוצות הראשונות ומתעלם לחלוטין מהרמה של יתר 11-13 הקבוצות של הליגה.
    אם צ'כיה במקום ה-11 וישראל במקום ה-22 אז ניתן לקבוע חד משמעית הצמרת בצ'כיה חזקה מהצמרת של ישראל.
    תעירו אותי כשקבוצה ישראלית תגיע לרבע גמר הליגה האירופית עם 3-0 אצל לאציו.

    אגב, גם סלובן ליברץ (קבוצה של מקומות 4-6 שם ולא יותר מזה) די העיפה בקלות את קרית שמונה.
    ככה שאני לא כזה בטוח שטפליצה לא יותר טובה מבני יהודה נניח.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אני גם די בטוח שקבוצת אמצע טבלה בצ'כיה לא תמנה מאמן שההנהלה אפילו לא יודעת מי הוא. אבל כנראה שזה אני והפרובינציאליות שלי
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/17
  13. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    היום הייתה גם כתבה מעניינת עם מאמן נבחרת רוסיה בהתעמלות אמנותית, אירנה וינר וגם כתבה על הטור שה פראנס...אני דווקא אוהב את זה שיש כתבות גדולות על דברים שהם לא כדורגל
     
  14. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    ושוב שואל, מלבד הצמרת, איך יתר 12 הקבוצות שם? עד כמה הפערים שם גדולים בין הגדולות ליתר הליגה? האם בן חיים יתקשה יותר מול קבוצות במקומות 5 - 16 מאשר התקשה כאן?
    יתכן שהליגה שם טובה יותר במכלול, לא יודע, אבל לא חושב שבמכלול יש פערים גדולים בין הליגה הישראלית לליגה הצ'כית, וכן יודע שאולי מבחינת רמת הקבוצה בן חיים התקדם (ושוב, אם מסתכלים לטווח של 4 שנים, כי לפני שנתיים מכבי תל אביב הגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות), אבל מבחינת הליגה, לא חושב שמדובר בהתקדמות לליגה טובה הרבה יותר, גם אם היא טובה, לא בטוח שהפער הוא גדול...
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    מבלי להכיר את הליגה אני אומר לך שהיא יותר טובה, עכשיו תשאל אותי איך אני יודע, התשובה היא תרבות כדורגל. מדינה ש-4 קבוצות מתוכה הן ברמה של לפחות שלב בתים באירופית, מדינה שמצמיחה מתוכה שחקנים מקבוצות בכירות באיטליה וגרמניה,זאת מדינה עם תרבות של כדורגל. שם לא תמצא ניהול כמו של טביב או כמו של לוזון או כמו של יענקלה שחר, ואנחנו מדברים על קבוצות שסיימו אצלנו פליאוף עליון כן? בוא נגיד את האמת משה, בליגה שלנו יש רק 2 קבוצות שמתנהלות בצורה מקצוענית, השאר נעות בין חצי-מקצועניות לחובבניות. ואני אומר את זה בכאב גדול כי אני פטריוט של הליגה הזאת.
     
    amn אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.