דיון התשקורת 09/10

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏21/6/09.

  1. Sergio_Ramos Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/07
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למי אכפת מסטארים? למי אכפת משדרנים? למי אכפת מלירן שכנרים ואייל לחמנים?
    כל מה שאני רוצה זה לראות כדורגל מכל העולם וצ'רלטון מספקים לי את הצורך הזה עם ערוצים טובים תמורת סכום שבארצות אחרות זה נחשב בדיחה כי שם לוקחים פי 8. ערוץ הספורט לא יכול לספק לי את החוויה של כדורגל מכל העולם אלא רק ליגה ספרדית וחלק מליגת אלופות, ובגלל זה אני לא יזמין את הערוצים שבתשלום אצלו. 5+LIVE וGOLD זה מהבזיונות הכי גדולים בעולם הטלוויזיה, ערוצים שלמים של שידורים חוזרים.
     
  2. Elad Wolf Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/09
    הודעות:
    2
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כתבה נוסטלגית על אנגליה שנות ה-80 לרגל 23 למשחק נגד הרמאים מארגנטינה והגמד בראשם.
    http://sportlife.co.il/index.php?content=n...ws=news&id=3777
    אני לא מסכים עם השורה התחתונה דווקא, אבל אחלה כתבה. למרות שהיא מזכירה את המשחק ההוא..
     
  3. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, רכישה משמעותית של צ'רלטון ועוד הפסד של ערוץ הספורט. רק צריך לזכור 2 דברים: מועצת הכבלים והלווין אוסרת שידורי קבוצות ישראליות בכדורגל בגביעים אירופאיים בתשלום (כלומר, צ'רלטון תיאלץ למכור את המשחקים לערוצים הגדולים במחיר זול מאוד או לערוץ הספורט או שהמשחקים לא ישודרו בכלל).
    בנוסף, חלק מכם שוכח דבר חשוב. צ'רלטון גובים עבור ערוץ אחד שלהם - 42 שקל (!) ועבור 2 ערוצים - 50 שקל. אצל ערוץ הספורט התנאים הם עדיפים מבחינת הרכישה - את ספורט 5, שבו משודרים המשחקים המרכזיים, כולם רואים בחינם - מה שמונע מערוץ הספורט להרוויח באופן משמעותי מהערוץ. את ספורט 5+ אפשר לרכוש דרך חבילת הספורט, וגם ככה ההסכם שלהם עם הכבלים והלווין קובע כי הם מרוויחים משהו בסביבות 30% בלבד מהכסף שהצופים מעבירים תמורת צפיית הערוץ (אבי מלר חשף את זה לפני כמה חודשים). ולגבי 5+ לייב ו-5+ גולד - מספר הלקוחות של הערוצים הללו קטן יותר, להערכתי לפחות (מה דעתכם?), מזה של ספורט 1 וספורט 2.
    ובואו נסכם את זה ככה - מי שרוצה לצפות בשידורי ערוץ הספורט, יכול להסתפק רק בספורט 5+ למשל ולשלם בסביבות 20-25 שקל (תלוי עם או בלי חבילת הספורט). מי שרוצה לצפות בליגת העל ובליגה האנגלית בשידורי צ'רלטון חייב לשלם 50 שקל (או 42, אבל זה לא יעיל) - ככה שצ'רלטון מרוויחה הרבה יותר בסופו של דבר מכל לקוח שמתחבר אליה, במיוחד לאור העובדה שהיא לא משקיעה כסף בתוכניות כמו "חדשות הספורט" ו"אולפן ליגת האלופות".
    לכן, אני חושב שהדיון שעוסק בהגבלת השידורים בתשלום של ערוץ הספורט, חייב לעסוק גם בהגבלת השידורים של צ'רלטון, או לפחות בהורדת התשלום. אם לערוץ הספורט אסור לשדר מליגת העל בכדורסל למשל ב-5+ לייב, אם לא משודר בחינם המשחק המרכזי - ככה שיהיה גם לגבי הליגה האנגלית (אף משחק לא משודר בחינם בארץ!). דעתכם?
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    העניין הוא שאני לא חושב שזה עניין של אף אחד איפה משודרת הליגה האנגלית. או הספרדית, או האיטלקית, או ה-NBA. וכך גם לגבי רוב משחקי ליגת העל בכדורגל ובכדורסל.

    בהחלט צריכים להיות חוקים שיאפשרו לכל הצופים לצפות לפחות במשחק אחד בשבוע מהליגות המקומיות, וחוקים שיתנו לערוצים הפתוחים זכות ראשונים על משחקי נבחרות ישראל וכן הלאה (כי מה קורה אם אף ערוץ פשוט לא רוצה לשלם ולשדר?). אבל כשזה מגיע לכל שאר המשחקים בליגות המקומיות או לספורט עולמי, אני לא חושב שיש למישהו זכות לבוא לערוץ הספורט או לצ'רלטון ולומר: "את האל נגד מנצ'סטר סיטי ואת מילאן נגד סיינה ואת קרית שמונה נגד הפועל עכו אתם חייבים לשדר חינם!". זה צריך להיות אקסטרה, ועל אקסטרה בהחלט יש זכות לדרוש תשלום, או להחליט לתת את זה בחינם.

    הבעיה היא שערוצי הספורט והרגולציה בישראל התפתחו תוך כדי תנועה, ולכן לא היו חוקים בסיסיים שעליהם הכל נבנה. בהתחלה היה רק ספורט 5 וזה היה פשוט, אבל אז התחילו הערוצים של ערוץ הספורט בתשלום, וצ'רלטון, והתחמונים של זליגת תכנים או ביטול תכנים ואז קנייתם מחדש והעברתם לערוץ אחר, וכן הלאה. ואלה משנים את החוקים, ואלה מתאימים את עצמם ומוצאים דרך אחרת לתחמן, וחוזר חלילה.

    והצופים, שידעו שהם מקבלים משהו במחיר מסוים, פתאום מתבקשים לשלם עליו. וגם אם מדובר בבקשה לגיטימית - אני לא חושב שמישהו חייב לי כדורגל אנגלי בחינם ואני מוכן לשלם עשרות שקלים בחודש בשביל כמה משחקים בשבוע - לאנשים קשה לשלם על משהו שהם קיבלו בחינם.
     
  5. david silva Member

    הצטרף ב:
    ‏12/6/09
    הודעות:
    427
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מעדיף להזמין פיצה כל שבוע נראה שחקנים כמו רונאלדו, מסי, צ'אבי, קאקה, אינייסטה, הנרי, ויאה, אגוארו, פורלאן, דויד סילבה והרשימה ארוכה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/09
  6. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעיה היא שאם לא תגביל את השידורים בתשלום (אפילו של ה"אקסטרות") בעיקר בליגות הזרות (אנגלית / ספרדית / איטלקית), שאם נאמר את האמת - בשנים האחרונות הן הופכות להיות יותר ויותר פופולריות על חשבון הליגות המקומיות, הערוצים בתשלום ירוויחו עוד ועוד כסף מהצופים שיקנו את הערוצים שלהם כי הם רוצים לראות את הליגה האנגלית או הספרדית, ואז אחת התוצאות שיווצרו מכך - היא שהערוצים הפתוחים והחינמיים שלא גובים תשלום, יישארו ללא מספיק כסף כדי לקנות את הזכויות האטרקטיביות - גם של הליגות המקומיות שאתה מסכים איתי בזה שהמשחקים בהן צריכים להיות משודרים בחינם. עובדה שזה קרה ככה - צ'רלטון התחילה כאחת שמשדרת עוד משחקים מליגת העל (עד ה"שבת של כדורגל" - היו משודרים בארץ 2 משחקים בלבד!), אח"כ השתלטה על "עוד" משחקים מהליגה האנגלית, "עוד" מאיטלקית וכן הלאה. כך, ערוץ הספורט התרושש, וכיום הוא לא מסוגל לרכוש תכנים אטרקטיביים, של הקבוצות הישראליות באירופה לדוגמא או של ליגת העל. וזה לא תקף רק לגבי ערוץ הספורט -עובדה שכיום אף ערוץ פתוח לא מתעניין ברכישת המשחק המרכזי בליגת העל (יש עוד סיבות, אבל זו אחת הסיבות המרכזיות). המחירים שנשפכו בשנים האחרונות על שידורי הכדורגל הלכו ועלו, ומי שבסופו של דבר ישלמו את המחיר - הם הצופים (ובמקרה הזה גם ההתאחדות שבנתה על הרבה כסף, ועלולה להישאר בסופו של דבר בלי כלום).
     
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    חלק מהעניין הוא שאתה מדבר על "ערוצים פתוחים וחינמיים" והבעיה שתיגרם להם אם תפתח לחלוטין אפשרות לשדר ליגות זרות בערוצים בתשלום בלבד. אלא שאין ערוצים פתוחים, יש ערוץ אחד - זה של ערוץ הספורט. וערוץ הספורט משלם כרגע סוג של מחיר היסטורי בשל העובדה שהוא היה ראשון, בעידן אחר, לפני הערוצים בתשלום. צ'רלטון הגיעה אחריו רק עם ערוצים בתשלום, ולמרות שכיום היא חזקה ממנו, אף אחד לא דורש ממנה את מה שדורשים מערוץ הספורט. כשערוץ הספורט מנסה לחקות אותה כדי שיוכל להתחרות, מונעים זאת ממנו.

    צריך להבדיל בין הערוצים של ערוץ הספורט וצ'רלטון לבין ערוצים כמו 1, 2 ו-10, בעיקר 2 ו-10, שם השורה התחתונה היא עלות לעומת רווח. בין אם זו ליגת העל בכדורגל או מכבי תל אביב בכדורסל, במידה שעלות השידורים גבוהה מדי בהשוואה לרייטינג וההכנסות שהוא מביא, לא ישדרו את זה.
     
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,196
    לייקים שהתקבלו:
    4,785
    מין:
    זכר
    אני חושב שבתקופה האחרונה דווקא גילינו שלציבור לא כל כך מפריע לשלם עבור ספורט שבורו מעניין, כדורגל ישראלי ואנגלי, אך אם הוא משלם הוא רוצה לראות תמורה נאותה, מה שבערוץ הספורט לא משנה מה תעלותו, הוא לא יכול לתת. כנראה שהציבור הבין שתמורת כל מה שהוא רוצה לראות צריך לשלם, השאלה אם כבר משלמים אם מקבלים את התמורה. בערוץ הספורט התשובה לכך שלילית.
    אני יכול להבטיח לכם שאם ערוץ הספורט יעלה כעת את המחיר ל 50 שקלים לחודש בזהה לצ'רלטון אך הוא גם ירכוש את כל הליגות שהמתחרים רכשו אז יהיו מספר רב יותר של צופים שיתחברו לערוץ הספורט. למה? כי כשיהיו את אותם השידורים ייסתכלו גם על איכות השידורים, כתבות הצבע והפרשנים. כעת, עדיף לראות כדורגל ישראלי עם שדרנים רעים ופרשנים שעבר זמנם מאשר לא לראות בכלל.
     
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,631
    לייקים שהתקבלו:
    9,790
    ערוץ הספורט מעדיף להעסיק את איציק זוהר ויעל בן-דב על פני רכישת שידורים של הליגה האירופאית.
     
  10. קינג לדלי Member

    הצטרף ב:
    ‏13/2/05
    הודעות:
    17,726
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל תזלזלו בערוץ הספורט.
    מחר בלילה הם משדרים ישיר מהבית של עמרי כספי את בחירת הדראפ.

    יש שמועות שאפילו רוני בוסני יהיה שם !

    ואני בלי האווי לאסוף לא מתעורר בבוקר.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    שכחת לציין באיזה ערוץ: 5+ לייב. כן, כן, ערוץ הספורט בונה על כך שכמה פראיירים ישלמו כדי לצפות בדראפט ובתגובתו הישירה של עמריליל'ה.
     
  12. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבא שלי היה משחק עם רוני בוסני כדורסל בליגה למקומות עבודה.
     
  13. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שעצוב זה שהם לא משדרים את הדראפט עצמו ב-5+ לייב (הוא ישודר ב-ESPN). הם מתלהבים כ"כ משידור ישיר מהבית של כספי (התגובות שלו) בזמן שידור הדראפט.
    אגב לדעתי (ולדעת עוד רבים), הגיע הזמן שערוץ הספורט ייפרד מיורם ארבל ורמי ויץ. גם ככה בשנה האחרונה, עוד ועוד עובדים ותיקים של הערוץ עוזבים אותו בזה אחר זה (אומרים עליהם שהם האחראים האמיתיים לאיכות בשידורי הערוץ). לדעתי, המשכורות הגדולות באמת הן של השדרים ה"גדולים", דוגמת ויץ וארבל. אם בערוץ הספורט יחליטו להיפרד מהם (מיצו את עצמם), יהיה לערוץ גם יותר כסף לרכישת זכויות, גם לא יצטרכו להעזיב כ"כ אנשי צוות (מפיקים/עורכים), וגם סוף סוף נקבל שדרים צעירים, רעננים, רעבים - דוגמת עמיחי שפיגלר.
     
  14. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    יש הרבה דברים שבערוץ הספורט צריכים להיפטר מהם, וזה מתחיל בפרשנים חסרי תועלת (מי אמר זוהר?). אבל אין מה לעשות, זה ערוץ שכבר מזמן לא חושב על ספורט אלא על שמות. כמה שיותר גדול, כמה שיותר נוצץ (לכאורה). גם אם מביאים את השדרים האלה כדי לשבת מול מסך קטן ולשדר כך במקום לשלוח אותם לאיצטדיון. לא חשוב המשחק, לא חשוב איך משדרים אותו, העיקר מי משדר אותו ומי מדבר עליו.

    ולמשועממים (אני הייתי אמש), פרוטוקול הוועדה בכנסת שדנה לפני מספר שבועות במאבק בין ערוץ הספורט למועצה לכבלים ולוויין. כמה דברים מעניינים גם על ערוץ הספורט, גם מערוץ הספורט, וגם על היריבים האינטרסנטים מוואן שדוחפים את האף שלהם ולא שמעו על המושג גילוי נאות.

    http://www.knesset.gov.il/protocols/data/r.../2009-05-27.rtf
     
  15. ארצ'י באנקר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/05
    הודעות:
    1,501
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דיון הכי ישראלי שיש.
    איך מציע איתן כבל לקדם עניינים?
    כמובן ע"י הקמת ועדת משנה כלומר
    לטאטא את הבעיה לעוד כמה שנים.

    בכלל כיוון המחשבה של ניצן חן הגיוני.
    במסגרת התכנים שמחזיק ערוץ הספורט לא
    הוגן כלפי הצרכן שיהיו לו 4 ערוצים כאשר רק אחד מהם
    פתוח בחבילת הבייסיק, גם זיוני השכל של מודי בראון
    על פלורליזם לא ישנו את זה.
    כתבתי כאן בעבר שהיו תקופות שקרוב לחמישית
    מזמן השידור הכולל של ערוצי הספורט 5 למינהם הוקדשו
    ל2 קבוצות כדורגל בלבד, העיקר שמירי נבו מקשקשת בדיון
    על ענפי ספורט ישראלים אחרים.

    בערוץ הספורט בוכים על כך שיס והוט מקבלות נתח גבוה
    מדי עבור כל מנוי ומפרישות לו סכום קטן יחסית אבל שוכחים שהעובדה
    שיש לערוץ כ 750000 מנויים נובעת מכך שהערוץ 5+ משווק
    בחבילת הספורט שמציעות החברות הללו.
    כיום למרות המצוקה יש לערוץ הספורט מטרייה שיווקית יפה
    שיתכן ותיעלם ביום שההסכמים עם הוט ויס יפוגו.