האיטלקיות במפעלים האירופאים 2017/18:: רומא בחצי גמר ליגת האלופות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י cazzo, ‏14/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    המשחק אמש הראה לטעמי כמה בלוף כל עניין הסטטיסטיקות והמספרים היבשים: דיברו על כך שיובנטוס ספגה רק גול אחד ב-16 המשחקים האחרונים בכל המסגרות ורשמו "ההגנה הטובה באירופה", על סמך מה? תלוי מי היריבות, תלוי באיזה מפעל ותלוי באיזו אנרגיה הגיעה הקבוצה מנגד (ה0:0 מול ברצלונה בשלב הבתים העונה בטורינו לא מעיד על כלום כי ברצלונה כבר הבטיחה ראשות הבית, באה להעביר את הזמן ואפילו פתחה בלי מסי. ראינו מה קרה במשחק הראשון בשלב הבתים בקאמפ נואו כשהמשחק היה חשוב לקטלונים). שלב נוקאאוט בצ'מפיונס לא דומה לשום ליגה אחרת מבחינת היריבות, המוכנות, ההקרבה ומה שמונח על הכף. טוטנהאם, שלמרות כל המחמאות אינה בשפיץ של היבשת, הגיעה להרבה מאוד מצבים אתמול ויכלה לכבוש עוד. קבוצה שבשלב נוקאאוט מקבלת שני שערים בבית וניצלת מעוד כמה לא יכולה להיחשב ל"הגנה החזקה באירופה" על סמך מספרים יבשים. אתמול יובה ספגה לראשונה ב-2018-בוודאי כי לראשונה ב-2018 שיחקה מול יריבה ראויה בבמה הכי גדולה שיש לכדורגל להציע ובמפעל הכי קשה. לכן צריך לקחת סטטיסטיקות יבשות מאוד בערבון מוגבל.

    בהחלט נכון ששני הגולים המוקדמים דווקא פגעו ביובנטוס למרות שניתן להבין הליכה מסוימת לאחור אחרי 0:2 בשלב נוקאאוט, אלא שיובנטוס הגזימה עם זה, מה גם שבגלל הפצועים ובטח חסרונו של דיבאלה, לא היה לה מה למכור באמצע המגרש. בופון היה חלש, כדורים ברחו לו אבל יש גם ימים כאלה לשוער. בגומלין, עם חלק מהפצועים שיחזרו ובטח דיבאלה, יהיה ליובנטוס יותר מה למכור. צפוי משחק אש בוומבלי ולא הייתי מספיד עדיין את הגברת הזקנה כי טוטנהאם בכ"ז די חסרת נסיון באירופה לעומת יובנטוס, אם כי השנה נראה שנבנתה שם קבוצה שמביאה משהו אחר.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,677
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אפנברג, לא שאני מנקה את ההגנה אתמול, אבל היא חזקה ואני לא בטוח שיש טובה ממנה(מי? אתלטיקו שנשרה לליגה האדריאטית?) בוא נזכיר שההגנה של יובה נעלה את השער נגד רומא שהבקיע 6 שערים בשני משחקים מול צ׳לסי ונגד נאפולי שהבקיע 3 שערים בשני משחקים לרשת סיטי האימתנית. זה לא שהשארנו את קייבו ובולוניה על ה-0 ויצאנו במחולות. ההגנה הזאת באמת טובה. גם בגמר שנה שעברה ההגנה עשתה לא מעט שטויות, אז מה גם אז היא לא היתה שווה כלום?
    לגבי שאר הדברים שאמרת מסכים
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קורא את התגובות פה ואני חושב שזה מאוד צר לסכם את המשחק ב-'היגואין כבש שניים ואז חירבן שני מצבים', נוח לתפוס אותו כקורבן ובטח בגלל ההיסטורייה שלו. הגול הראשון שלו היה נהדר, רוב הזמן הוא שיחק לבד וזה הרבה מעבר. כל יובה לא הופיעה. יובה הפחות טובה מארבע השנים האחרונות, כמו שאמרתי. אלגרי לא התכונן טוב לטוטנהאם, ככה זה נראה, פציעה של דיבאלה לא אמורה להשבית חצי קבוצה. גם אם במרכז השדה משהו חסר בלי מאטווידי - זה צריך להיראות יותר טוב. יובה יצאה לשתי התקפות מאז הדקה ה-30, זה אומר הכל.

    לא חושב שאפשר לציין שחקן בקבוצה מאותו רגע חוץ מדוגלאס שנראה טוב על הקו בכמה מהלכים אבל סבל מחוסר הצטרפות. ההגנה פחות טובה והמספרים מחביאים את הכישלון שלה.

    מה זה אומר על הליגה? שהליגה האיטלקית השנה היתה מעניינת עד עכשיו, די שיוויונית אבל לא חזקה, וגם התוצאות באירופה הן כלי בדיקה. אינטר לא ניצחה כבר חודשיים ונעלמה לחלוטין, גם רומא נתקעה, וכמו שבאירופה תמיד יובה מפסידה איכשהו - כך היא תמיד תנצח את נאפולי.
    יובה, כך נראה, עוד 'תתגעגע' להדחות כבירות וגאות כמו זו נגד באיירן ב-2015/16 נגד באיירן או להפסדים כמו בגמר נגד בארסה ונגד ריאל.
     
  4. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    לא בדקתי אבל נראה לי שהתגובות ההיסטוריות היו גם אחרי התיקו בטורינו לפני שנתיים מול באיירן. צריך להמתין לגומלין לפני חריצת גורלות.
     
  5. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,412
    לייקים שהתקבלו:
    2,946
    @alexshw , אני מסכים איתך, וזה באמת מעצבן, שחוסר ההערכה לטוטנהאם הוא כמעט מרתיח, הוא מראה כמה אנשים לא מסתכלים על הדברים באובייקטיביות. קבוצה מאומנת,עם כושר פנטסטי ומשחק לחץ מדהים, ובמקרה זה גם יוצא שהיא עם מאצ-אפ טוב לחסרונות של יובה, אבל זה לא מוריד מהעבודה של פוצ׳טינו ומהכשרון של התרנגולים.

    לגבי יובה - נכון, חסרנו את מטווידי(החסרון המשמעותי ביותר במשחק כזה),דיבאלה,קוודס ושות׳ , אבל ראבק, הובלנו 2-0 דקה עשירית , היה לנו פנדל נוסף ועוד מצבים, אי אפשר להאשים רק את הפציעות בתוצאה הסופית ובמהלך המשחק.

    @Raulito - אני לא מאשים את היגוואין בתוצאה, אבל הוא חירבן לנו שני גולים.
     
    Dayatso, alexshw ו-itzik.miro אוהבים את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    טוטנהאם נגד ריאל מדריד נראו אריות, עזבו שריאל מדריד העונה פחות טובה, כבר כתבתי שהגישה בצ'מפיונס היא אחרת(ברור שזה מראה משהו על ההזייה של המועדון וזה לא אמור להיות ככה). הציגה הגנת ברזל, יצאה למתפרצות די בקלות וזה בלי יום גדול של קיין. ואז הייתה להם נפילה גדולה ולאחרונה הם חזרו לעצמם. אני כן מחזיק ממנה למשל כקבוצה השנייה בטיבה באנגליה.

    אז כשאני מעריך את טוטנהאם, למה אני מבקר את יובה? בגלל פתיחת המשחק הנהדר, בגלל שביובה רוב הזמן השלם עלה על סך חלקיו, משום שמדובר במשחק בית ויש מינימום של סטנדרט לדעתי והיה נראה שיובה פשוט לא מוכנה לקראת מה שבא.

    לגבי מה שנאמר על היגואין - או.קיי, אז אולי בלהט המשחק(במחצית) זה היה נראה לי כנאמר בטון וקונוטציה אחרת. אני פשוט חושב שהגול הראשון שלו, גם אם יש עזרה מבופון - זו הברקה גדולה שלו, העירנות והתנועה החכמה אחרי פחות מדקה וגם הסיומת בסדר. היגואין הביא ליובה אחלה סיפתח. בהמשך הוא וכל יובה גם יחד - הרסו את התוצאה.
    היה חסר לי קצת ניסיונות הרמה מהצדדים לכיוון מנדג'וקיץ' שיכול להקשות על ההגנה הגבוה והחזקה של טוטנהאם. דוגלאס קוסטה שיחק כמעט לבדו.
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    טוטנהאם הגיעו להרבה מאוד מצבים? מתי ובאיזה עולם?

    אפשר לבקר את ההחלטה של אלגרי ללכת אחורה במקום ללחוץ על הדוושה, ובצדק, אבל אי אפשר לעוות את המציאות בצורה מוגזמת. טוטנהאם הבקיעה שערים ממצב אחד טוב ומצב נייח, שניצל את אחד הימים החלשים שאני זוכר מבופון לאחרונה. גם היציאה שלו לעבר קיין הייתה מוגזמת לדעתי, אבל במקרה הזה, זו בחיים לא טעות שוער.

    יובה הייתה יכולה לרדת במחצית עם שלישייה וזה אומר היטב מי הייתה הקבוצה המסוכנת יותר.
     
    Dayatso, itzik.miro ו-DUGRI אוהבים את זה.
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא הצלחתי להבין מהתגובה שלך אם התוצאה צודקת לדעתך, אם יובה הייתה בסדר או לא..מניח שלא כיוונת את התגובה שלך אליי. כתבתי שיובה הגנתית פחות טובה מבעבר ואתמול הייתה רעה. שתי התקפות מתפרצות מהדקה ה-30 ואילך, כשטוטנהאם תוקפת עם מסה כבדה של חבר'ה - זה מעט מדיי. דיברת על הגולים של טוטנהאם, או.קיי, והגולים של יובה? מצב נייח ופנדל, אני לא רואה כאן הבדל.
    מיובה ציפו ליותר בגלל הניסיון הרב שלה ובגלל הביתיות. טוטנהאם הגיעו לעוד חצאי מצבים, קיין החמיץ מצב ורבע(נגיחה, ופעם אחת נבלם ברגע האחרון) עוד לפני השער שכבש ויובה הלכה אחורה יותר מדי.

    מעבר לכך אני חושב שהכל יחסית. נגד יובה של פעם לא מגיעים כל-כך מהר ובקלות לרחבה. ההגנה פחות טובה וגם משחק ההגנה. בשום עולם זה לא משחק של 4:1 לטוטנהאם או משהו כזה אבל היא כן הייתה טובה יותר.
    בגדול אני לא זוכר תגובה כל-כך גרועה של קבוצה שהובילה כבר 2:0 כל-כך מהר בבית. אני זוכר את יובה חוזרת ל-2:2 נגד באיירן באיטליה ב-2015/16 אבל אז באיירן כמובן השמיטה את היתרון במשחק חוץ.

    כתבתי שבופון היה חלש, אשמה קלה אולי בגול השני אבל לא משהו יוצא דופן לדעתי, הוא בטח לא הסיבה לתחושה הרעה שיובה השאירה אתמול.
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    @Raulito כיוונתי את התגובה לאפנברג.

    ליובה לא הגיע לנצח אתמול. קבוצה שלא יודעת לנתב לטובתה יתרון משמעותי בשלב כל כך מוקדם של המשחק, לא מגיע לה לצאת עם תוצאה טובה, ועדיין אני חושב שהתגובות לתוצאה ולמשחק הן חסרות פרופורציה לחלוטין.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לטעמי ליובה הגיע להפסיד, מהדקה ה-30 היא לא שיחקה בכלל. בשל הרכב חסר יחסית היא די הובסה טקטית. מעבר לכך, אני חושב שהדרך בה יובה שיחקה בהינתן היתרון המהיר שהשיגה(זה קרה בזכות כמובן ולא בחסד) היא די שערורייתית. מודה שאני לא צופה ביובה בכל שבוע במשך 90 דק' אבל כל הנתונים הפסיכיים שלה על ההגנה שספגה רק שער אחד בעשרת המשחקים האחרונים או אפילו יותר מכך - אתם יודעים לאן אני חותר... אני תמיד מנסה להסתכל על המשוואה גם במשקפיים של הצ'מפיונס. גם הקו האחורי עצמו(סנדרו אתמול היה נוראי) וגם כל משחק ההגנה בכלל - פחות טובים. בתקופה הזו שמס' הספיגות של יובה בליגה די התאזן אחרי בעיות כאלה ואחרות בפתיחת העונה, היא ספגה אפילו פחות מאתלטיקו אבל אין מה להשוות לדעתי.

    בגומלין זה יכול להיות ניצחון חוץ גדול שדי חסר ליובה באירופה לפי דעתי. אם מאטווידי כשיר הוא בין הראשונים שאני שם ב-11, יחד עם דיבאלה כמובן, ואין מקום לקוואדראדו ומנדג'וקיץ' יחד.
     
  11. DUGRI Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/17
    הודעות:
    434
    לייקים שהתקבלו:
    207
    מין:
    זכר
    אלגרי כן עשה אתמול טעויות והקבוצה ראויה לביקורת על איבוד היתרון ועל תוצאה לא טובה, אבל הביקורות שאני קורא באינטרנט כנגד אלגרי מוגזמות לחלוטין. נתונים של פוזשן ומס' מסירות הם לא רלוונטים. גם ה'שליטה' של טוטנהאם אינה רלוונטית. משחק כדורגל מנצחים ע"י הבקעת יותר שערים מהקבוצה היריבה, והעבודה של המאמן היא לגרום לקבוצתו להגיע לכמה שיותר מצבים מסוכנים תוך מזעור מס' המצבים המסוכנים של היריבה. מאמן לא יכול לשלוט במזל ובטעויות אינדיבידואליות חד פעמיות של שחקנים. אתמול יובנטוס שיחקה מול קבוצה מעולה עם מאמן נהדר, בלי השחקן הכי טוב בקבוצה ובלי שחקן מפתח נוסף, ספגה 2 שערים לא מחויבי המציאות (שלא מעידים על איכות משחק ההגנה הקבוצתי) ומעבר לכך? התמודדה עם רק עוד מצב ממשי אחד. מאידך היא בהחלט יכלה לכבוש עוד 2-3 שערים מעבר ל-2 שכבשה.
    איבוד יתרון של 2 שערים בבית במעמד כזה זה דבר שאינו קביל, אלגרי שגה אתמול עם המערך (ההגנה של יובה התייצבה ברגע שהוא עבר לשחק עם 3 במרכז, וחבל שהוא חזר לציוות פיאניץ'-חדירה במשחק כ"כ משמעותי. מעבר לכך לברנרדסקי אין הרבה לתרום במשחק כזה) והקבוצה הלכה אחורה מדי מוקדם מדי, אבל אין צורך להוציא דברים מפרופורציות.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    אני לא מבין למה כל כך קשה להגיד שבלי דיבאלה יובה באמת נמצאת פחות או יותר ברמה של טוטנהאם.
    העונה יש כמה קבוצות בטופ - פסז', סיטי, ברצלונה, אולי באיירן - ויש את הקבוצות ששואפות לשם. יובה אמנם בעונה שעברה היתה מהגדולות, אבל עברה כמה שינויים וגם אם היא התגברה עליהם, בלי דיבאלה בהחלט מדובר בקבוצה חלשה יותר.

    אגב, לדעתי יובה נכנסת לבעיית מנהיגות לא קטנה. לוזר או סקורר - היגוואין בטוח לא מנהיג, דיבאלה עדיין צעיר מדי ובופון לא שחקן שדה.
    מלבד קייליני רוב השחקנים ששיחקו אתמול הם לא השחקנים שירגיעו את המשחק או ישתלטו עליו בחזרה כשתוכניות לא עובדות כמו שצריך.
     
    תומר1989 אוהב/ת את זה.
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,677
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    היה לו אחד כזה על הספסל אבל הוא בחר לא להשתמש בו משום מה
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בכל נושא ה-'מנהיג' אני לא יודע איך להכיל את אלבס שעשה כמו שביתה בבארסה במשך שנתיים מבחינת הרעב והתשוקה שלו והוא דמות שנויה במחלוקת, אבל כשנחה עליו הרוח הוא 'מאנייק' במובן הטוב של המילה, הוא ווינר, הוא סוחף וסוחב אחריו. כמובן שהוא עזב מבחירה ויובה לא הייתה צריכה להתחנן שיישאר אבל זו כן אבידה כזו או אחרת לדעתי.
    כבר כתבתי שלפי איך שאני רואה את הדברים - יובה שינתה את פניה מהעונה שעברה, ניסיון לשחק יותר התקפי ויפה והאמצע לא מספיק טוב. אני בספק גם אם מאטווידי שהוא שחקן טוב - יכול להביא את האמצע שמורכב גם מקדירה ומפיאניץ' ליותר מ-טוב. מצויין זה לא יהיה בשום צורה.

    שוב, כתבו כאן על גולים לא מחוייבי המציאות בהקשר לספיגות של יובה. היא כבשה שער אחרי כדור חופשי וניצלה טעות של היריבה - גם כן טעות לא מחוייבת מהמציאות, וכן פנדל. פוזישן עצמו לא מעניין על הנקודה עצמה אבל יובה לא עברה את החצי(!!) ביותר מדי דקות.
    וגם אם יש ביקורת ששוחטת את אלגרי זה לא מוריד ממה שעשה עד היום או מערער על האיכות שלו כמאמן. נקודתית לגבי המשחק הזה יובה לא באה מוכנה או ניסתה דברים שממש כשלו. ואם סמי לא נפצע אין סיבה שיוחלף.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    יובה איכותית ומנוסה יותר ולכן אין מה להתפלא שאחרי דקות לא טובות עדיין יכלו לקבוע תוצאה טובה עבורם.
    עדיין מגיעים תשבוחות לטוטנהאם לא רק על התוצאה אלא על הדרך שלה.
    היא המרענן הרשמי של המפעל. גם מבית המוות הוציאה הכי הרבה נקודות מכל 32 המשתתפות העונה. גם ניצחה את אלופת אירופה. ההופעה אתמול לא מקרית לנוכח העבודה של פוצ'טינו.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.