האם הרחקת ריו פרדינד יכולה לעזור ליוניטד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏24/12/03.

  1. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים לגמרי עם הניתוח שלך לגבי הבלמים ולגבי המקום של בלם אחד מנהיג, וזה שלצידו הוא בלם תומך. ריו הוא בהחלט החוליה המרכזית בהגנה של יונייטד. גם טוני אדאמס היה בלם מנהיג, ולכן ניתן היה להסתפק בבוק כמו מרטין קיאון כדי לסתום את החורים ולסייע בהגנה, אבל רק בתור כינור שני. כשסול קמפבל שיחק ליד טוני אדאמס, מרכז ההגנה שלנו היה כמעט בלתי חדיר.

    בכל זאת, זה קצת פחות תקף לגבי ריו וסילבסטרה לדעתי, משום שההבדלים ביניהם לא כאלו גדולים. בין מרטין קיאון הטפש לטוני אדאמס הגאון די ברור היה מי שולט בעניינים, כאן זה אחרת. אני חושב שאתה קצת קשוח בקרדיט שאתה נותן לצרפתי, משום שהוא הוכיח את עצמו בתור בלם נהדר, וגם הפך לבלם בנבחרת צרפת. הוא חכם מאוד (יותר חכם מריו, לדעתי), הוא בעל משחק ראש טוב מאוד, יש לו את כל הנתונים. הוא אולי לא מנהיג- בלם הוא כן. כמו לא מעט בלמים צרפתיים מהדור החדש (שאינם לורן בלאן ופרנק לבף) הוא שחקן שפיתח את היכולת לפרוץ מהאגף, בדומה לוויליאם גאלאס למשל, ואפילו לפסקאל סיגאן יש יכולת פריצה סבירה (שלא לדבר על קולו טורה, שהוא אמנם מחוף השנהב, אבל הוא מוצר צרפתי לכל דבר). הוא הובא ליונייטד בתור מחליף לטווח ארוך לדניס אירווין, אתה צודק, אבל בין אם פרגוסון הפך אותו לבלם ובין אם היסודות כבלם אצלו עוד מלפני כן, זו העמדה שהוא תיפקד בה הכי טוב מאז שהוא הגיע לאולד טראפורד והתייצב בה, עד לשבועות האחרונים.

    העניין הוא שקבוצות גדולות (וגם יונייטד ביניהן) ידעו בעבר להסתדר ללא "הנהגה" במרכז ההגנה. גם יאפ סתאם לא היה מנהיג של ממש, אפילו שמדובר בבלם טוב מאוד, הוא לא היה ולא יהיה רונלד קומאן. המנהיג האמיתי של מנצ'סטר יונייטד איננו ריו פרדיננד אלא רוי קין, הוא גם השחקן הכי חשוב בארגון משחק ההגנה ותמיד הוא היה כך (כמו שפטריק ויירה עושה זאת בארסנל, קלוד מקאללה עשה זאת שנים רבות בריאל מדריד וכו'), פחות הבלמים. סתם דוגמא- בדאבל שלנו ב-2002 טוני אדאמס היה בחוץ חצי עונה- מי שלקח את הפיקוד באמת היה ויירה, שבניגוד לרוי קין הוא חסר ניסיון בעמדת הבלם.
     
  2. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    האא??? על מה אתה מדבר? אם יש איזה שהוא אספקט במשחק של יונייטד שלא נראתה בו ירידה (אלא להיפך) במהלך חודש פברואר זו ההתקפה. בארבעת משחקי הליגה האחרונים יונייטד כבשה 8 שערים. אם בעונה שעברה בתקופה המקבילה וכמו כו גם בשנים עברו, יונייטד הייתה צריכה שער אחד כדי לנצח משחקים עכשיו גם שניים ושלושה שערים לא מספיקים לה.

    ההגעה של סהה הפכה את יונייטד לקבוצה מסוכנת בהרבה מבחינה התקפית ממה שהייתה. סקולס לא עבר ימינה. הוא משחק לצד סהה באותו קו כששנייהם משחקים מאחורי רוד ואן-גועל-נפש. מספיק להסתכל על השערים שיונייטד הבקיעה לאחרונה בליגה כדי לראות שיש להם הרבה יותר הזדמנויות לכבוש והרבה יותר כדורים מסוכנים ברחבה.

    זה שההגנה / הקישור האחורי של יונייטד מפשל ובגדול - זו לא אשמתו של לואיס סהה. מאז שנחת בהיכל הסיוטים האדום הבחור עשה רק טוב הן במובן האישי והן במובן הקבוצתי.
     
  3. King_Beckham Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/04
    הודעות:
    261
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר ללואיס סהה, הוא רכש מצויין.
    לפעמים יש ימים וזה קורה לכל כדורגלן, שהוא פשוט תופס יום רע, וזה קורה גם לואן ניסטלרוי שלפעמים הוא לא מבקיע ובשביל זה הביאו את סהה.
    זה מהלך מצויין, בהופעת הבכורה שלו הוא הבקיע שער, במשחקו השני הוא הבקיע צמד, ומול פולהאם הוא הוסיף עוד אחד.

    הוא שחקן מצויין לדעתי.
    אני התחלתי לעקוב אחרי השחקן הזה רק בתחילת עונת 2002, כשבמחזור הראשון של העונה הוא שם צמד למנצ'סטר יונייטד קבוצתי האהודה (לבסוף ניצחנו 3-2).

    מאז ראיתי שמדובר בסקורר ובשחקן עם יכולת סיום מצויינת, ולא טעיתי.
    הוא שם הרבה שערים, ומאותו משחק אגב, רציתי שיביאו אותו אלינו לאולד טרפורד.

    זה לקח קצת זמן ובסוף זה הגיע ועוד לפני הופעותיו ביונייטד שמחתי לשמוע שהוא בא אלינו כי תמיד רציתי שהוא יבוא אלינו.
    לא טעיתי, הוא כבש שלושה שערים בשני משחקים כמו שאמרתי קודם, ולדעתי, הוא ישתף פעולה מצויין עם ואן ניסטלרוי, ואני באמת מקווה שהם לא יפריעו אחד לשני אלא יפרגנו.

    עכשיו שוב לעניין ריו פרדיננד, אוהד ארסנל, שוב, זה נכון שבין פרדיננד לבין סילבסטרה אין הבדל גדול מבחינת הרמה, אבל אני מדבר איתך על המנהיגות, וזה יש לריו ואין לסילבסטרה ואין מה לעשות, המנהיגות זה לא אצל מי שהוא יותר טוב וגם עם סילבסטרה יותר טוב, פרדיננד הוא המנהיג וזה אני אומר לך אני רואה את כל המשחקים של מנצ'סטר כבר כמה שנים.
    מנהיגות היא תכונה שלא מקבל אותה מי שיותר טוב, בניגוד למה שאמרת.
    נכון שלפעמים ולמעשה זה בהרבה מקרים ששחקנים טובים הם קפטנים והם מנהיגים, אבל במקרה הזה זה לא נכון.
    פרדיננד הוא המנהיג של הגנת יונייטד הנוכחית, לפני כמה שנים זה היה יאפ סתאם, אחרי זה לוראן בלאנק, ועכשיו אחרי ששניהם עזבו הביאו את פרדיננד.
    פרדיננד ניחן בתכונת המנהיגות, והוא המנהיג בהגנת יונייטד לא יעזור כלום.