האם ישראל צריכה לפתוח במלחמה מול איראן?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏12/11/06.

  1. ReL Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/04
    הודעות:
    3,759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ישראל חלשה תתמודדו עם זה . ישראל במצב הנוכחי לא מסוגלת לעשות כלום במישור הצבאי או המדיני ואנחנו תלויים באמריקנים , שהם בעצמם במשבר גדול עכשיו . אני לא מאמין שיפתחו בפעולה צבאית נגד איראן , לבוש כבר אין את התמיכה לזה , ובמיוחד אחרי המהפך של הדמוקרטים.
     
  2. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשנים הקרובות לא נראה פעולה צבאית נגד איראן מהסיבה שהמדינה והצבא לא מוכנים לעימות
    מהסוג הזה, רק במלחמה האחרונה ראינו כמה אי המוכנות פגעה בנו.
    מצד שני אין לנו ברירה אלה לסמוך רק על עצמינו, אירופה לא איתנו, וארה"ב לא תהיה מסוגלת
    לפעול צבאית, לפחות כרגע.

    מי אמר ששואה שניה חייבת לעבור דרך אושוויץ וטרבלינקה?
     
  3. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שאלה מטומטמת, אין שום הצדקה להשמיד מדינה שלמה עם כמה פרובוקטורים בראשה. אני לא מאמין שלחכות לנפילת המשטר זה גם נכון, למרות שהיא באופק לדעתי, במיוחד כשבכלל לא בטוח שאנחנו מסוגלים להשמיד אותם, יש לנו הרבה יותר מה להפסיד מפעולה כזאת.

    שנית, ההשוואה של אחמדינג'אד עם היטלר פוגעת בהיטלר, לאחמדינג'אד אין כל כך הרבה כח, הוא לא הרים את איראן מהריסות לשגשוג, ובסופו של דבר הוא לא שונא יהודים, שאמנם מופלים באיראן במידה מסויימת אבל אין שם שום דיבורים על השמדה. הבעיה של הממשל האיראני היא ציונות, ואם תקחו רגע ותקשיבו למה שהם אומרים, אי אפשר שלא להסכים במידה מסויימת - ישראל נוצרה בגלל השואה (שהם לא מכחישים אלא מטילים ספק בקיומה, גם הבדל גדול) אז למה זה אשמתם של הפסטינים? נכון חלקית, ישראל לא הייתה נוצרת אלמלא השואה, והפלסטינים, תרצו או לא, כן נדחקו הצידה במידה מסויימת. איראן בוחרת להתעלם מהסטוריית העם היהודי והעובדה שהפלסטינים נזרקו מכל מדינות ערב נכון, אבל כמו שאמרתי הם צודקים רק חלקית. מה התנאים שלהם להכרה בישראל? לפי האקס-נשיא חתאמי ואחמדינג'אד עצמו, החזרת הפליטים הפלסטינים, ועריכת משאל עם, כאשר כל תוצאה "תהיה מקובלת" לפי מילותיהם. ברור שאנחנו לא יכולים לקבל הצבעה פלסטינית כללית על עתידה של ישראל, אבל אם אנחנו אי פעם מתכוונים לחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים, החזרת הפליטים היא משהו שאי אפשר יהיה להתחמק ממנו. עוד פעם - אפשר לראות נקודות הגיוניות.

    אין גם שום קשר לגרמניה של שנות ה-30, אין מה להשוות בכלל, אז כל קהילה יהודית הייתה תלויה בממשלות זרות להם כאשר לא היה להם שום פרטנר. איראן גם לא יכולה להשמיד אפילו 50% מהיהודים בעולם גם אם היא תוריד את כל אוכלוסיית ישראל ביום אחד. ההצהרות שאירופה לא איתנו הן לא נכונות - בריטניה צרפת וגרמניה איתנו, איטליה וספרד ידידות של ארה"ב ככה שבמקרה הכי רע הם יישמרו על נייטרליות, אז מי בדיוק לא איתנו? רוסיה? רוסיה עם עצמה ורק עם עצמה, היא תעשה מה שטוב בשבילה, ויפה להם שהם יכולים להרשות לעצמם.

    יניב, רוסיה לא צבועה, היא מוכרת נשק לכל עבר, כל המדינות בעולם עושות את זה. ישראל מוכרת נשק לארה"ב וסין במקביל. כאשר הנשק הסיני מן הסתם והלך לצפון קוריאה ומשם גם לאיראן. בעצם למה לעשות קישורים עקיפים, ישראל מכרה נשק לאיראן ישירות מספר פעמים גם אחרי המהפיכה, כמה פעמים כמתווכת בעסקאות בין האיראנים לארה"ב, ועוד כמה פעמים גם באופן עצמאי (בידיעת ארה"ב כמובן), כשזה מגיע לסחר בנשק, אין צביעות כי הכל מותר.

    איראן היא לא נושא דחוף, האיראנים יוכלו לפתח במקרה הטוב חצי אחוז מהיכולת הגרעינית של ישראל בעוד שנתיים-שלוש, זה לא יעזור להם לכלום. סוף המשטר הזה לא רחוק. ההפגנות שהולכות שם פעם בכמה שנים רק מעידות על כך. זה כמובן בהנחה שאנחנו לא מאמינים להצהרות של האיראנים שהם בכלל נגד נשק אטומי (שמעתי גם שהם הסכימו לחתום על פירוק מזרח תיכון מנשק בכלל בזמנו, אבל כיוון שאת זה לא הוצאתי ממקור מוסמך אני לא אצהיר על זה כעובדה, שלא כמו אחרים כאן).
     
  4. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
  5. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וכאן בדיוק טמון כל הכוח והיתרון של חיזבאללה. בזמן שצה"ל מחוייב לאמנות אלו ואחרות, לחיזבאללה אין שום מחחסומים. לירות מתוך בתים מלאי אזרחים ולהסתתר בין חפים מפשע הם היתרון הגדול ביותר של לוחם הגרילה כשמולו עומד גוף ענק וגמלוני שעליו מוטל איסור לפגוע בכל מטרה שמוגדרת תמימה.

    אתה חושב שחיזבאללה זה סתם חבורת מחבלים? אתה גם טועה. לחיזבאללה יש זרוע מודיעין בת מאות מרגלים. לחיזבאללה יש מפקדות, דרגות, מוצבים, סיורים קבועים, נשק מתחדש, גיוסים, תקציבי ענק, תוכניות אימונים מגוונות. חיזבאללה נופל מצה"ל בכל ההיקפים שלו, אבל מה שהולך בדרום לבנון לא הפתיע אף אחד מבעלי הדרגה הגבוהה בגזרה הצפונית. כל מג"ד ואפילו כל מ"פ בפצ"ן ידע לשרוק, עוד לפני שנתיים, את רשימת הדאגות שהתעוררו בצה"ל לאור הערכותו המקצועית בעליל של חיזבאללה וההפסד של צה"ל במלחמה המיותרת כל-כך הזו שאליה הוא נכנס בטעות ונותר בה מכורח האינרציה, הוא רק ההשתקפות של מה שהמודיעין הכיר בו כבר ממזמן כמים עמוקים מאוד.


    ובכל מקרה, תקיפה של צה"ל על איראן משולה להתאבדות אסטרטגית ופוליטית בכל המישורים והתוצאה העיקרית שלה תהיה עילעול חוזר בארכיון בו מאוכסנים הטפסים שאז קיבלנו מהבריטים לגבי אוגנדה. פיאדו, חברים, פיאדו!
     
  6. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יופי, עכשיו נשאר החלק הקל.
     
  7. spurs229 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/06
    הודעות:
    5,840
    לייקים שהתקבלו:
    0
  8. -=Messi=- Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/06
    הודעות:
    1,134
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוצה אבל לא יכולה.
     
  9. shakhtar donetsk Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/06
    הודעות:
    426
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בטח שישראל צריכה לצאת למלחמה נגד המעצבנים האלה אבל , בו נחשוב שאם אירן משדרת כמה הטילים החדשים שלה ישראל תימך מהמפה וגם אנחנו איתה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/mad.Xxx
     
  10. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
  11. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    ישראל מפחדת מאיראן, זה לא ברור?
     
  12. מ.ח.א Member

    הצטרף ב:
    ‏10/7/06
    הודעות:
    782
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד לאולמרט
    ישראל לא צריכה מלחמה עכשיו
    במיוחד לא עם איראן
     
  13. Puyol5 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/9/06
    הודעות:
    539
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במלחמה צריך מנהיגים, לישראל אין את זה. אסור לצאת למלחמה..
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏14/11/06
  14. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם סנקציות זה סיכון, עם הטלת סנקציות אנחנו מאבדים ככל הנראה כל סיכוי לדיאלוג עם איראן דרך רוסיה או סין, מגבירים את עמדתינו כ"אויב הציוני והכלבה האימפריאליסטית, ארה"ב" ובסופו של דבר לא חושב שנפגע באיראן יתר על המידה, את הנפט שלהם הם ימכרו גם ככה, אז מה זה יעזור?
     
  15. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מדובר בפסיכומט, שמנהיג עם שהולך שבי אחריו, ברשותו מספיק נשק כדי להשמיד אותנו ועוד כמה בדרך... ומי יצא נגדו ? עמיר פרץ.
    היום במקרה יצא לי לראות עם אמא ראיון שלו בתכונית של יאיר לפיד, הבן אדם ישב על הכסא מול כל האומה וטען, שרקע צבאי לא הכרחי כדי לכהן כשר הבטחון. אהמממממממ.
    התחמק משאלות כל כך בסיסיות בדבר המלחמה, והוא הוציא את עצמו כרובין הוד הלאומי, כמה פתטי.
    לדעתי, כל עוד זאת ההנהגה שלנו... אין על מה לדבר.